Napisano 9 Listopad 201014 l To ja trochę z drugiej strony. Po co oceniać branżę. Jeśli będziemy generalizować, to cała branża dawno zeszła na psy, zarówno gry, filmy, książki, telewizja. Zalew tandety jest tak duży, że przez jej pryzmat nie da się ocenić żadnej dziedziny, użyjmy tego słowa, sztuki. Tak naprawdę w większość gier AAA po prostu nie chce mi się grać. Wyjątkiem ostatnio były Mass Effect za fabułę i Batman za klimat. Podobały mi się też Uncharted i Castlevania. Ja nie mam zamiaru udowadniać, że branża jest świetna, rewelacyjna i w ogóle. Lubię po prostu poszukać ciekawych gier, głównie na portalach indie, lub wśród znajomych, a 'duże' gry zostawiam tym którzy je lubią.
Napisano 9 Listopad 201014 l Zalew tandety jest tak duży, że przez jej pryzmat nie da się ocenić żadnej dziedziny, użyjmy tego słowa, sztuki. Nie moge sie nie zgodzic.
Napisano 9 Listopad 201014 l no MIchal ma racje koszta sa takie ze kazdy chce by mu sie przynajmniej zwrocilo co ludzie by mogli miec prace a ze takie COD sie sprzedalo to wszystkim sie wydahe ze trzeba robic podobne proste gry o zabijaniu tak jak z filmami - tak i z grami na szczescie jest cala masa dobrych gier ktore sie czesto nie sprzedaja ale sa bardzo ciekawe /
Napisano 9 Listopad 201014 l To o czym ja myślałem czytając ów fragment tekstu z polygami to myśl, idea developerów. Odkryłem ostatnio (dla mnie) przełomową rzecz. Od długiego czasu gry przestały mnie bawić - próbowałem nowych CoD'ów, NFSów (Most Wanted to ostatni, który zeżarł ponad 100 godzin mojego życia), Fallout'a, Obliviona, Fable 2... można by mnożyć i mnożyć bo na prawdę testuję sporo gier... i kompletnie ŻADNA nie przyciągnęła mnie na więcej, aniżeli godzina, dwie. Myśl? Starzeję się, może czas zmienić branżę? XD Parę dni temu postanowiłem jednak złamać mojego iPad'a - głównie po to, aby mieć przenośny emulator Nintendo 64. Odpaliłem Chrono Triggera, którego przeszedłem już milion razy (ostatnio grałem w niego jakieś cztery lata temu)... gram... gram... trzecia w nocy, iPad zdechł - pewnie grałbym dalej, gdyby nie cholerna bateria... Zaraz, zaraz - przecież znudziły mi się gry? Ha! Wtedy zrozumiałem, że to nie tylko ja, ale przede wszystkim gry się zmieniły! W dodatku na gorsze. Już nawet nie chce mi się tego zjawiska tłumaczyć technologią - bo co ma wspólnego pogoń za nią z game-designem samym w sobie? Możemy się ścigać w rozdziałce tekstur i ilości tri robiąc jRPG, FPS'y... cokolwiek, gatunek nie ma znaczenia. Więc co ma znaczenie? Czemu dużo gatunków po prostu umiera śmiercią naturalną? Czy ludziom nie podobał się stary system Final Fantasy? Czy to nie część VII jest najlepszą częścią? Ostatnio próbowałem targnąć Last Remnant - no nie da się... Brzydkie jak cholera - czemu? Bo biegam jak w gears of war po mapach zrobionych w unrealowej technologii - i to nie jest ładne ani trochę, nie ma klimatu a system walki jest przekombinowany, że aż trywialnie prosty i nużący... Mówię - nie, to niemożliwe. Odpalam więc Fable pierwsze... ach - co za zabawa! Co za klimat! I znów poczułem się jak dzieciak z padem w ręku wagarując kolejny dzień (tym razem od pracy...). Jestem teraz na etapie odświeżania sobie starych gier, moich prywatnych klasyków - chcę przeanalizować te tytuły i odnieść do następców bądź odpowiedników. Gadanie o pieniądzach też mnie nie przekonuje do końca (podkreślam "do końca"), ponieważ final fantasy 1 odbiło SquareSoft na lata... o VII nie mówiąc. To właśnie Resident Evil 1 (ok, V jest super akurat ;)) i 2 odbiły duży pieniądz na rynku, zaś Dino Crysis był nr 2 horrorem na świecie (dopóki nie pojawil się Silent Hill, o nim nie piszę bo tytuł sprzedany więc nie dziwota że Homecoming to crap)... więc to się ludziom podobało - i nadal podoba - i gadanie "że na tym się nie zarabia" jest głupotą, bo by teraz nie było żadnej firmy developerskiej... Wiem, wiem - czasy się zmieniają, wymagania rynku też. Widać wedle "specjalistów" człowiek uwstecznił się na przestrzeni raptem 10 lat...
Napisano 9 Listopad 201014 l możne chodzi o to, że gry nie mają takiej mocy, by życie uczynić ciekawym. Spróbuj czegoś innego zamiast się zapętlać wracając do klasyków. BTW bardzo mi się podobało streszczenie mojego poprzedniego postu.
Napisano 9 Listopad 201014 l możne chodzi o to, że gry nie mają takiej mocy, by życie uczynić ciekawym Właśnie zapodałeś mi ćwieka :/ Daaawno temu to właśnie gry czyniły nudne wieczory i weekendy ciekawymi - podróże "w obce światy" ;) Ale zmieniają się priorytety, życie i co za tym idzie forma spędzania wolnego czasu (kiedyś łatwiej było zmarnować weekend na średniej grze). Mimo wszystko dobrze by było pamiętać o tym, iż młodzi gracze nie są na naszym etapie i mogą doświadczyć tego, co my kiedyś - nie musimy ich brać swoją miarą.
Napisano 9 Listopad 201014 l Chlopaki jesli brakuje wam tytułów do grania to swiat przygodowek z przed lata wita was z otwartmi recami :D
Napisano 9 Listopad 201014 l Chlopaki jesli brakuje wam tytułów do grania to swiat przygodowek z przed lata wita was z otwartmi recami :D W tym miesiącu Gray Matter autorstwa Jane Jensen, której raczej nie trzeba przedstwiać. Przynajmniej fanom przygodówek.
Napisano 9 Listopad 201014 l nie się co rozklejać: tego jeszce nie widziałem - podoba mi się: http://gizmodo.com/5685452/review-call-of-duty-black-ops-modern-warfare-redefined
Napisano 10 Listopad 201014 l Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na tego typu newsy, ale Pre-Dominance War 5 się zaczęło - http://www.dominancewar.com/2010/preliminary/en_rules.php Hymm bez normali ;-/.
Napisano 10 Listopad 201014 l LOL, no to rzeczywiscie dramat :D Bardzo dobrze, moze w koncu ludzie zaczna myslec o designie, a nie naj***** detalu.
Napisano 10 Listopad 201014 l Jest sporo racji w tym tekscie. Wezmy Fallouta. W najnowsza odslone nie gralem ale kiedys skusilem sie na "Fallout3" To zagraj w najnowszą - dzieło Obsidian jest naprawdę dobre. Jak dla mnie to jest Fallout, który powinien mieć 3 w tytule, nie produkt Bethesdy. Właśnie zapodałeś mi ćwieka :/ Daaawno temu to właśnie gry czyniły nudne wieczory i weekendy ciekawymi - podróże "w obce światy" ;) Ale zmieniają się priorytety, życie i co za tym idzie forma spędzania wolnego czasu (kiedyś łatwiej było zmarnować weekend na średniej grze). do tego dochodzi też to że człowiek mając przez te x lat kontakt z grami zrobił się bardziej wybredny - trudniej go zaskoczyć, zaciekawić bo swoje już widział. Edytowane 10 Listopad 201014 l przez gabahadatta
Napisano 10 Listopad 201014 l To cale narzekanie na niski poziom gier ma dwie strony. Z jednej trudno zarzucac mainstreamowi, ze jest tym czym jest. Zwlaszcza, ze mamy mnostwo alternatyw. Wystarczy poszukac. Podobnie jak z muzyka, kinem, literatura. Z drugiej zas, poziom tego glownego nurtu moglby byc wyzszy. Od tych duzych producentow zalezy, czy beda odrobine ryzykowac i zaczna pojawiac sie dojrzalsze pomysly. Analogia z kinem: jest miejsce dla filmow takich jak "Krwawy diament" i takich jak "Expendables". Niestety w branzy gier ciagle nam blizej do tego drugiego.
Napisano 10 Listopad 201014 l Mnie tam F3 sie spodobal, mimo splaszczenia i "zkonsolowienia" mial w sobie cos co mnie na tyle zainteresowalo ze przeszedlem calosc...po drodze przymykajac oko na wiele bugow i ubogosc wizualna :P Co do New Vegas to jeszcze nie gralem ale slysze podobne opinie jak Gab napisal, ze to jest prawdziwy F i ma klimat starych gier z serii. Wczesniej byl poruszony watek CoD Black Ops...jako wierny fan pogralem i k...wa wprawil mnie w niemala konsternacje...zaznaczam ze gralem tylko w multi bo dla niego tę gre kupuje. Nie spodziewalem sie po "dziele" Treyarch zbyt wiele ale to jest jakas kpina. Gra ma jakis problem z optymalizacja (potwierdzony przez Trey, zapowiedziano patcha), ze ja na swoim niezlym nawet sprzecie wyciagam srednio 30-40 fps'ow, nawet na rozdzialce 800x600 i min detali, to jeszcze na 8Mb laczu nie dostaje pingu mniejszego niz 50 :o grajac na niemieckich serwach. Pomijam milczeniem matchmaking z oficjalnych serwow - bo przez 4 godziny gry sie nie dobilem ani razu... Do tego dochodzi fakt ze Trey nie korzystal z silnika z MW2 - swietnego pod wieloma wzgledami tylko chyba z poprawionego silnika z WaW...wiec postacie jakos dziwnie plywaja, poruszaja sie jakby byly na lyzwach, nie ma tego ciezaru, nie ma timingu itp. Przeladowanie broni trwa ulamki sekund. Strzal z RPG wyglada jak strzal ze zrolowanych skarpet, zero odrzutu czy czegos...tragedia.
Napisano 10 Listopad 201014 l Ktoś daje na tego DominanceWar?? Co do gier to na wieczory polecam Magiczny Miecz, albo polski odpowiednik Magia i Miecz. Wymagania to paru kumpli lub koleżanek i browarek albo inny absynt... polecam :]
Napisano 10 Listopad 201014 l Ja się zastanawiam ale z moimi zasytgnietymi skillami, to będzie raczej walka o przypomnienie sobie jak to się robiło :) Pamiętam, że przy 3 edycji fajna zabawa była :D
Napisano 10 Listopad 201014 l Też chcę się wbić na DW - ma ktoś jakąś instrukcję obsługi do tego? ;) Nie startowałem wcześniej i nie wiem czy jest potrzebne konto na gameartisans czy wystarczy tylko wątek na forum strony, po której się stoi?
Napisano 10 Listopad 201014 l ja bede startowal, zreszta jak co roku Zastanawia mnie to: "No Normal maps, no bump maps, no high res sculpting, No baking light info, and no painting normal maps in any fashion." Edytowane 10 Listopad 201014 l przez ledyr
Napisano 10 Listopad 201014 l LOL, no to rzeczywiscie dramat :D Bardzo dobrze, moze w koncu ludzie zaczna myslec o designie, a nie naj***** detalu. Otóż to. Wyjątkowo się z Tobą zgadzam co do joty ;)
Napisano 13 Listopad 201014 l http://www.rockstargames.com/lanoire/ w końcu realistyczny lipsync, a nie ględzenie jak po 5 godzinnej wizycie u dentysty.
Napisano 13 Listopad 201014 l Miazga, to prawda. Nawet nie chce mi sie rozpisywac na ten temat, bo cudownosc tego jest oczywista. Jednak technologia tworzenia takiego efektu takze jest niezwykla: http://www.gamepro.com/article/news/215667/the-most-impressive-thing-i-saw-at-e3/ Panie i panowie, na naszych oczach tworzy sie kolejny nowy standard ;)))
Napisano 13 Listopad 201014 l true. wyglada obiecująco. jest wiele pionierskich technologii do tego opracowywanych przez małe firmy sprzedające lub próbujące sprzedać tego typu licencje więc wdrożenie tego do produkcji wielu gier to kwestia krótkiego czasu. Szkoda ze AO nikt porządnie nie wypalił ;) zauważyliscie, ze niektóre scenki (np. mrużenie oczu) wyglądały bardziej na doklejoną do tekstury sekwencję anizeli pracę na modelu?
Napisano 15 Listopad 201014 l świeżutkie http://www.gametrailers.com/video/hey-man-bulletstorm/707451
Napisano 17 Listopad 201014 l Trailer swietny - dzieki komentom bohatera robi sie tak troche... dukowo? ;) Gratulowac epic can fly pozostaje tylko.
Napisano 18 Listopad 201014 l pierwszy produkt jaki widze żywy. Idea genialna, wymaga tylko szybkiego netu. http://gizmodo.com/5692903/onlive-microconsole-streams-cloud+rendered-games-to-your-tv a to chciałem wkleić, bo nie wierzę, że nie mozna się równie dobrze bawić na fonie przez 4-5h za 2$ co na kompie za 129pln http://gizmodo.com/5693208/download-the-most-badass-iphone-first+person-shooter-ever-right-now
Napisano 18 Listopad 201014 l niusy z Afterfallowego frontu http://polygamia.pl/Polygamia/1,107165,8683722,Kwadrans_z_Afterfall__inSanity.html?bo=1 muszę przyznać, że widoczny jest duży postęp w dopracowaniu otoczenia do gry - wszystko jest smaczne, spojne, ciekawy detal, sporo dodają efekty typu dymki, kurze, duuużo lepsze oświetlenie niż ostatnio postać również spoko animacje dalej kuleją, uderzanie siekierą strasznie... brzydkie? sama rogrywka to nuuuda albo topornie zaskryptowane akcje, ten element mnie nie przekonuje bardzo mało głosu postaci, czasem aż się prosi, żeby postać skomentowała to co widzi, dzwięki przy rozrubie trochę jak z targu ;) w każdym razie postęp i tak wyraźny, więc chyba tak trzymać :) /edit a jeszcze dorzucę parę groszy :) czasem SSAO za mocno działa (postać zbliża się do ściany) w pewnym momencie postać biega i lepiej jej to wychodzi niż chodzenie, może to jest sposób? :) Edytowane 18 Listopad 201014 l przez mara
Napisano 18 Listopad 201014 l ej szczerze, samo oglądanie mnie znudziło jak 3ci raz zataczał pętlę w tych samych pomieszczeniach. w tym przypadku skrypty wyszły naprawdę słabo.
Napisano 19 Listopad 201014 l nowy Deus Ex prezentuje sie smacznie, dalej beda elementy RPG(na ile sens bedzie ich uzywac to sie zobaczy) od strony graficznej dziwne jest to strasznie mocne AO od postaci(rece bohatera, nogi npc itd a ostatnia scena jak kozacko opuszcza pole walki pokazuje bledy w proporcjach modelu(lub w animacji) co dla mnie wyglada smiesznie a nie kozacko;]
Napisano 19 Listopad 201014 l Afterfall... boze, niech zatrudnia kogos, znajacego angielski do poprawy tych tekstow: "...To enter the second room, you must had keys. You remember where dey are ... I don't want repeating this over and over ..." - to wszystko w jednej notce. Walka i AI sa tragiczne. Jestem w stanie zniesc kiepska grafe i mase bledow, ale z takim gameplayem ta gra nie ma szans. Deus Ex daje rade. Mam nadzieje, ze te rozne opcje taktyczne nie beda na pokaz. SSAO faktycznie mocne, ale co tam, szczegol.
Napisano 21 Listopad 201014 l DX HR byłby znośny gdyby nie te durne zmiany perspektywy co chwilę. drzewko augmentacji zapowiada się na rozbudowane, szkoda tylko że rozwój postaci ogranicza się do mechaniki. Atmosfera fajna, ale wszystko takie filmowe, kiczowato spektakularne... "...To enter the second room, you must had keys. You remember where dey are ... I don't want repeating this over and over ..." - to wszystko w jednej notce. :D
Napisano 24 Listopad 201014 l Czy ja wiem... http://www.gram.pl/news_8QrkJOu7_Wysyp_recenzji_Gran_Turismo_5.html To nie jest Need for Speed, który sie spodoba szerokiej publice. Więcej powiem jak kupię na początku grudnia.
Napisano 24 Listopad 201014 l LOL. Zabawne też jest, jak EA się chwali, że spin-off Need For Speed w postaci Shift 2 ma zagrozić pozycji GT, hehe. EDIT: Kto skasował posta Reanimatora? Mój LOL teraz nie ma sensu :P Edytowane 24 Listopad 201014 l przez _michal
Napisano 24 Listopad 201014 l Niektorzy powinni znalezc sobie prace, zamiast siedziec na max3d i kasowac posty. Ardeni, ta dzisiejsza "prezentacja" byla zalosna, nie powinienes sie w to wsluchiwac;)
Napisano 24 Listopad 201014 l reanimator - Jeśli chodzi o tą/tę "prezentacje" to nie, to moje odczucia poprsotu ;P Chyba za dużo oczekiwałem, tym bardziej słysząc jak dużo zostanie poprawione od trefnego prologa. Bruneq - w Techlandzie wiedzą, że masz 2gą prace?
Napisano 24 Listopad 201014 l Jakbyś moderował wulgaryzmy, to byś je usunął z posta, a nie kasował całość :)
Napisano 24 Listopad 201014 l tez przeczytałem o tych szumnych zapowiedziach EA, pasji japonczykow nic nie zastąpi w kwestii wyscigów. na gameplayach wyglada to w zasadzie tak jak powinno, ale jak zobaczyłem ze cena 200-250pln to pomyslalem w pierwszej kolejnosci ze za tyle mozna miec ferarkę czy inne porshe na dzien-dwa do zabawy z wyporzyczalni ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto