Skocz do zawartości

Game Art : Newsy ze swiata Game-Dev'u & nowe gry


Hatred

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Por@szek- to nie byla wina jurorow tylko systemu ... jurozy to byli konkretni ludzie z najwiekszych firm na swiecie. W kazdym razie kilka zmian w tej edycji (pewnie wiekszosc juz je czytala) bedzie nowy system oceniania, nowy temat, nowa kategoria (conceptart) i to chyba tyle konkretniejszych szczegolow narazie nie podano, a przynajmniej nic mi o tym nie wiedamo takze jak ktos cos wiecej wie prosze by sie podzielil wiedza :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Por@sz, Ty byś przestal sie zagrywać w viva pinata tylko zrobił coś pożytecznego ku uciesze gawiedzi:p

 

Nielot, a z jakiego forum i pod jakim nikiem?

 

Ja pewno tez sie zasadzę choć z czasem bardzo ciężko teraz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Por@sz, Ty byś przestal sie zagrywać w viva pinata tylko zrobił coś pożytecznego ku uciesze gawiedzi:p

 

Ooo dawno to bylo .. teraz mass effect walkuje i szybko nie przestane :P

A gawiedz powinna sie cieszyc na widok mych postow toc ja taki wspanialy i skromny jestem HAHA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez pewnie wystartuje tylko jeszcze nie wiem z jakiego forum :/ ale pewnie z cgtalk ... szkoda tylko ze tam game art wszyscy uwazaja za dno :o ale co tam :-)

fajnie ze tez startujecie chlopaki bedzie jazda :D

 

To z polycountu startuj, tam raczej game art zrozumienie ma:p

Z drugiej strony, czasem na cgtalku ludzie fajne rzeczy pokazuja w gamearcie, jakby nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że w tym roku sporo znanych osób wystartuje z GameArtisans. Swoją drogą jakiś czas temu dawałem newsa w którymś z tematów, że jest możliwość zgłoszenia forum jako teamu w bitwie. Może jak bitwa już się rozpocznie będziecie wrzucali swoje WiPy do jednego wątku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa dyskusja, warta dłuższej chwili uwagi:...

 

hmm nawet przeczytalem caly watek i rzeczywiscie ciekawe, ale szczerze poweidziawszy jak dla mnie to jest takie troche przepychanie sie, o to kto zaluguje na wiecej, kto jest lepszy czy kto wazniejszy. Wielu ludzi przedstawia swoje punkty widzienia a prawda penwie lezy gdzies posrodku. Ktos napisal ze dobry artysta zrobi dobrze enviro i postac... i to mnie przekonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm nawet przeczytalem caly watek i rzeczywiscie ciekawe, ale szczerze poweidziawszy jak dla mnie to jest takie troche przepychanie sie, o to kto zaluguje na wiecej, kto jest lepszy czy kto wazniejszy. Wielu ludzi przedstawia swoje punkty widzienia a prawda penwie lezy gdzies posrodku. Ktos napisal ze dobry artysta zrobi dobrze enviro i postac... i to mnie przekonuje.

 

Pomine to ze watek ma ponad rok ... ale to sie zgadza dobry grafik poradzi sobie i z postacia i z envi. Oczywiscie to na czym sie koncentruje wyjdzie o wiele lepiej ale nie oznacza t oze nie da sobie rady. Zajmie moze troche wiecej czasu itd ale da rade ;) Tak samo char artist zrobi envi jak i envi zrobi chara.

Podstawy wiedzy sa te same i zawsze bede roznica bedzie tkwila w szczegolach, drobne techniczne rozbieznosci to samo. Poza tym jak ktos nie potrafi robic organiki to ciezko nazwac go grafikiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomine to ze watek ma ponad rok ... ale to sie zgadza dobry grafik poradzi sobie i z postacia i z envi. Oczywiscie to na czym sie koncentruje wyjdzie o wiele lepiej ale nie oznacza t oze nie da sobie rady. Zajmie moze troche wiecej czasu itd ale da rade ;) Tak samo char artist zrobi envi jak i envi zrobi chara.

Podstawy wiedzy sa te same i zawsze bede roznica bedzie tkwila w szczegolach, drobne techniczne rozbieznosci to samo. Poza tym jak ktos nie potrafi robic organiki to ciezko nazwac go grafikiem ;)

 

chyba jednak nie... bo char artist ma wieksze szanse zrobic envi niz odwrotnie gdyz modelowanie postacie to (wedlug mnie) odrebna dzidzina ;) aha i ja tu mowie o zrobieniu na bardzo dobrym poziomie a nie do du** ;)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porasz, zakomplemencię Ci:

Gawiedź się cieszy na widok Twoich postów:p

A najbardziej z tych wylewnych na pół strony..

 

A wracając do tematu, szary przestawiacz wertexów?

Bez przestawiaczy gier by nie było, toć wymiataczy dla wszystkich nie wystarczy.

Druga sprawa, co kogo kręci, pozatem kto powiedział, że nieorganikę robi się łatwiej?

 

Zależy co i kto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jednak nie... bo char artist ma wieksze szanse zrobic envi niz odwrotnie gdyz modelowanie postacie to (wedlug mnie) odrebna dzidzina ;) aha i ja tu mowie o zrobieniu na bardzo dobrym poziomie a nie do du** ;)

 

pozdro

 

Hmm moglbym sie sprzeczac. Ale nie rozpoczynajmy odwiecznej wojny miedzy envi a char.

I nikt nie mowi o robieniu rzeczy do **** :)

Po zatym prawda jest taka ze jak ktos zna enviro dobrze i robi dorbze nie wiele potrzebuje pracy aby wskoczyc na charsy. To samo sie tyczy w odwrotna strone. Wez pod uwage ze envi owszem musi sie nauczyc odpowiedniego robienia loopow, proporcji (anatomia) moze rigu ( szczerze to rig z animacja tez by szly osobno). Natomiast char musialby nauczyc sie masy trickow ktore wykorzystujemy w robieniu envi o ktorych nawet nie pomysli sie przy robieniu charow, oswietlania a pamietaj ze envi to nie tylko stawianie boxow, to takze , rig, destruction model, organika jak drzewa czy postacie (rzezby, statuy etc.) samochody ( ktore czesto maja tak skomplikowana geometrie ze mozna spokojnie je przyrownac do podwzgledem workflow do organiki), dzialka (czyli po czesci bronie) itd to wszystko zalicza sie do enviro wliczajac obluge edytora swiata ktorego chary nawet nie tykaja poza viewerem :)

Zgodze ze posiadanie umiejetnosci na tyle aby zrobic domek z boxa to zaiste moze byc problematyczne zrobienie postaci, ale badzmy szczerzy, ktos kto robi domki z boxa nie jest od enviro/background ;) Mozna powiedziec ze jest artist, ale nie wzialbym odpowiedzialnosci do przydzielania go juz do specjalizacji.

 

Ale przeciez nie oto chodzi aby jeden drugiemy udowadnial co ktora specjalizacja robi lepiej albo potrafi wiecej, bo wiedza w obu kierunkach jest bardzo szeroka ina wielu plaszczyznach rozna.

 

3dsie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

char to u was character a envi to environment? :>

 

jak ktos potrafi zrobic zajebiste postaci + do tego swietna scene (tzn. domki, autka itd.) i to jest tanie to czemu nie :)

 

w sumie to nie ma co gadac co kto robi bo to zalezy od umiejetnosci i tego co kto tak naprawde ma robic. sa miejsca gdzie sa osoby od robienia postaci, sa osoby od robienia organiki (aka drzewka i skalki) i sa od roznych props'ow typu lawki, kosze itd. jak ktos potrafi to wszystko to moze nawet skrypotwac level jak bardzo chce :)

 

 

edit:

256 postów hyhy nerdowsko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, wydaje mi się że jak ktoś całe życie tylko postaci klepał, to ciężko jest mu "na pstryk" zrobić dobre envi... Eviroment i level design wymaga zupełnie innej wyobraźni, myślenia architektonicznego i przestrzennego, wymaga sporo szkolenia się właśnie w tym kierunku (jeżeli chce się to robić dobrze).

 

Bardziej szanuję ludzi robiących świetne envi niż średnie postacie...

 

To enviroment decyduje o ogólnym wyglądzie gry - zobaczcie na Bioshocka - wszystkie char tam ssą i to po maxie, brzydkie modele, brzydkie tekstury, normalki z dupy wzięte... A wszyscy rozpływają się w zachwytach nad tą grafą bo eviromenty są bardzo ładne, artystyczne i klimatyczne.

 

Gram ostatnio w UT3 i powiem wam że detali postaci w ferworze walki wogule nie widać - naprawdę mogły by one być dużo mniej szczegółowe i też by było ok. No ale enviro widać doskonale, nawet przy szybkiej rozgrywce zwraca się uwagę na detaliczność map.

 

I żeby nie było - robiłem ostatnio głównie tekstury, zarówno do postaci jak i do levelków i propów, więc nie mam interesu w tym żeby envi podnosić pod niebiosa a organikę dołować.

 

Mineły już czasy kiedy enviro robiło się z paru planeów i 3 boxów (Duke Nukem :P) więc myślę że czas docenić artystyczną klasę ludzi tworzących spójne, klimatyczne sceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm moglbym sie sprzeczac. Ale nie rozpoczynajmy odwiecznej wojny miedzy envi a char.

I nikt nie mowi o robieniu rzeczy do **** :)

Po zatym prawda jest taka ze jak ktos zna enviro dobrze i robi dorbze nie wiele potrzebuje pracy aby wskoczyc na charsy. To samo sie tyczy w odwrotna strone. Wez pod uwage ze envi owszem musi sie nauczyc odpowiedniego robienia loopow, proporcji (anatomia) moze rigu ( szczerze to rig z animacja tez by szly osobno). Natomiast char musialby nauczyc sie masy trickow ktore wykorzystujemy w robieniu envi o ktorych nawet nie pomysli sie przy robieniu charow, oswietlania a pamietaj ze envi to nie tylko stawianie boxow, to takze , rig, destruction model, organika jak drzewa czy postacie (rzezby, statuy etc.) samochody ( ktore czesto maja tak skomplikowana geometrie ze mozna spokojnie je przyrownac do podwzgledem workflow do organiki), dzialka (czyli po czesci bronie) itd to wszystko zalicza sie do enviro wliczajac obluge edytora swiata ktorego chary nawet nie tykaja poza viewerem :)

Zgodze ze posiadanie umiejetnosci na tyle aby zrobic domek z boxa to zaiste moze byc problematyczne zrobienie postaci, ale badzmy szczerzy, ktos kto robi domki z boxa nie jest od enviro/background ;) Mozna powiedziec ze jest artist, ale nie wzialbym odpowiedzialnosci do przydzielania go juz do specjalizacji.

 

Ale przeciez nie oto chodzi aby jeden drugiemy udowadnial co ktora specjalizacja robi lepiej albo potrafi wiecej, bo wiedza w obu kierunkach jest bardzo szeroka ina wielu plaszczyznach rozna.

 

3dsie

no spoko masz z jedenj strony racje jak robisz do envi jakies posagi, rzeby (cos organicznego) to OK ale chodzi o to, ze majac dwoch ludzi jeden nigdy wrzyciu nie zrobil postaci robil same domki samochody teren itp a drugi robil same postacie czyli ludzie ubranie asortyment do ubrania (futeraly, paski itp) to kto wedlug Ciebie poradzi sobie lepiej w danej dziedzinie ? ja bym stawial na kolesia od postaci napewno bedzie w stanie zrobic envi na takim samym poziomie (mniej wiecej) niz odwrotnie :)

wiesz jaki mam przyklad ?

zobacz sobie na forum (wiem wiem ale przyklad) i zobacz ludzi ktorzy modeluja tylko samochody (rzeczy nie orgaiczne) i chca zrobic jakas glowe co wychodzi ? kupa ;) a odwrotnie koles modelujac postacie zebral duze doswaidcznie i wedlug mnie nie bedzie mial problemu z wymodelowaniem envi :)

ale nie chce sie klucic gdyz w kazdej dziedzinie potrzeba duzo wlozonej pracy mase treningow :)

pozdro

 

 

Bardziej szanuję ludzi robiących świetne envi niż średnie postacie...

 

hehe zdanie roku hehe a ja bardziej szanuje ludzi robiacych swietne envi niz fatalne postacie LOL nie widzisz tutaj troche przeklamania... mozesz szanowac bardziej envi ale porownojac porownywalnie klasowo a nie srendia postac a super envi ;)

 

 

char to u was character a envi to environment? :>

 

jak ktos potrafi zrobic zajebiste postaci + do tego swietna scene (tzn. domki, autka itd.) i to jest tanie to czemu nie :)

 

w sumie to nie ma co gadac co kto robi bo to zalezy od umiejetnosci i tego co kto tak naprawde ma robic. sa miejsca gdzie sa osoby od robienia postaci, sa osoby od robienia organiki (aka drzewka i skalki) i sa od roznych props'ow typu lawki, kosze itd. jak ktos potrafi to wszystko to moze nawet skrypotwac level jak bardzo chce :)

 

 

edit:

256 postów hyhy nerdowsko :)

 

najwazniejsze jest tez to co kto lubi robic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nielot, nielot. Nie bede sie z toba sprzeczac ani wymuszac swoich racji. Nie zawsze ja mam. Ale widzisz game art to nie tylko to ze ladnie cos wyglada. Musi takze od strony technicznej byc okej. Musi dzialac w silniku, musi dzialac dobrze. Nie bede sie zaglebial tutaj w wyliczanki ani niczego podobnego robic nie bede. Jakbym mial tylko troche wiecej czasu to z checia bym cie wyzwal, wzielibysmy edytor unreala, ty robisz level a ja robie dwie postacie. Oczywiscie ty ustawiasz portale, occludery, robisz light mapy, i przy limicie przykladowo 120-150k tri na level ma dzialac plynnie ( okolo 60 klatek bo po dodaniu postaci efektow itd spadnie do okolo 30-35 stalych klatek). No i nie zapomnij ze tak samo jak design postaci musi byc interesujacy tak level musi byc grywalny. Z checia bym cos takiego zrobil, niestety brakuje mi czasu dla siebie aktualnie a co dopiero jeszcze o kontescie. ech.

 

Popatrzec na fora ... hmm no dobra. Popatrzmy. Fora game artowe bo jezeli mowisz o ludziach ktorzy robia high poly cale swoje zycie to to sie nie liczy. Skupmy sie na game artowych. Wezmy takiego Bro. Robi envi, lubi to, ale kilka postaci popelnil takze. Empeck lubi charsy, robi i wygladaja fajnie, ale siedzi w envi. Niebede siebie wymienial bo tez jak mnie ktos posadzi to zrobie. Owszem nie bedzie to tak samo szybko jak koles ktory 5 lat robil tylko postacie. W sumie Ledyr takze moze sie cos wypowiedziec na temat envi bo z tego co pamietal to popelnil jakies envi, czy Lewus nie wspominajac r2d2 czy Painbringera ktorzy postuja czesto postacie ale bardzo dobrze sie znaja na robieniu envi.

 

Widzisz tutaj nie chodzi o udowadnianie nikomu czy koles od charsow zrobi lepsze envi czy koles od envi lepsze charsy. To sa kompletnie rozne specjalizacje. Osobiscie uwazam ze envi jest nadal niedoceniane, co prawda powoli sie to zmienia, ale envi tak samo jak level design nigdy nie byly faworyzowane przez rzadne magazyny, fora czy portale. Spojrz na dominance war. Postacie, jak sie zapytalem czy nie mogliby zrobic dodatkowo na background to hmm powiedzmy ze mnie wysmiali. Rzadko sie zdarza ze ktos nadmieni ( wlasnie NADMIENI!!) ze level jest wspanialnie zaprojektowany, ze mozna po danym torze wyscigowym jezdzic godzinami i caly czas swietnie sie bawic, ze podziema w danym levelu wygladaja znakomicie itd. Nie, tego prawie ze nie ma. Ale za to jestesmy pierwsi do tego aby oberwac jak ktos znajdzie rozciagnieta texture, jakis blad lightmapy czy fragment planszy w ktorym postac nie moze przeskoczyc murku albo utyka miedzy beczkami. Ale co tam , design postaci jest rewelacyjny, w artykulach o grze masz na kazdym ujeciu postacie, na okladkach itd. jak przychodzi do optymalizacji levelu bo pamieci jest za malo to mimo ze jestes w swoich limitach to ty wlasnie masz usunac jakies poligony ze sceny, zmniejszyc/usunac/zastapic jakies textury. To wlasnie my environment/background artist dostajemy po dupie jak frame rate jest za niski, to my mamy najbardziej ciasne deadliny, to wobec nas sa najwieksze oczekiwania (znajomosc editora, silnika, 10000 sposobow na optymalizacje sceny, odpowiednie uzywanie portali pionowych i poziomych, occluderow itd. nie wspominajac ze wszystko ma wygladac wspaniale tylko po to aby nikt tego nie docenil, ale tylko sprobuj cos schrzanic !!).

 

Wydaje mi sie ze masa ludzi niedocenia i nadal uwaza, ze envi jest proste, bo moze dlatego ze wydaje im sie ze envi to "boxy". Moze dlatego ze wiele ludzie zaczynaja od backgroundu bo "latwiej" sie nauczyc programu, moze dlatego, ze robienie leveli wymaga pracy kilku osob a w przeciwienstwie do egocentrycznych postaci gdzie podpisujesz sie JA zrobilem te postac a nie MY zrobilismy ten level wydaje ci sie ze charsy sa lepsze.

 

Po za tym z twojej wypowiedzi wydaje mi sie ze uwazasz ludzi od enviro za gorszy gatunek grafika. Nie bardzo wiem dlaczego. Po pierwsze osobiscie uwazam ze powinienes najpierw zrobic postac, z texturami i wszelakimi mapami i wyexportwac ja do silnika. Dwa aby sie wypowiadac o envi powinienes zrobic maly level jak pokoj, piwnica, placyk ( i nie kosz na smieci , ale wszystko lacznie z texturami jak drzewa, teren, budynki, propsy, do tego wypalic lightmapy z odpowiednim swiatlem i wyesportowac do silnika). Po zatym z twojego posta wynika ktory zrobi ladniejsza postac/enviro. A nie zastanawiales sie ze moze lepiej troche gorszej jakosci wykonania miec dzialajacy dobrze,plynnie wysoko grywalny level niz napchany fajerwerkami chodzacy bez niczego 2 klatki na sekunde i nudzacy sie po 2 minutach grania? Jezeli uwazasz ze "organika" to konkretnie modelowanie postaci i na tym sie konczy, to niestety ale musze sie wyprowadzic z bledu. Modelowanie organiczne to jest kazde inne niz ustawienie boxa i nazwanie go kartonem, ale wstawienie cylindra i obwolanie go koszem na smieci. jest wiele obiektow ktore wykonuje sie dokladnie te samo technika co modele postaci. Prosze bardzo przyklad? Drzewa, samochody, spora ilosc broni, czesto elementy budynkow badz terenu same w sobie jak jaskinie czy chociazby level w ktorym walczysz z bakteriami w jamie brzusznej przeslizgujac sie miedzy jelitami i innymi podrobami. Owszem w wielu przypadkach enviro w porownaniu do postaci wydaje sie prostsze, ale to jest na takiej zasadzie jakbys porownywal postacie i levele z ut3 i bloodline:uspione zlo.( albo biologie do chemii. Niby jedno nie ma za wiele wspolnego z drugimi ale jak przyjdzie co do czego to jedno bez drugiego nie moze)

 

Osobiscie uwazam ze obie strony sa wstanie zrobic zarowno postacie jak i enviro. Wszystko rozbija sie doswiadcze ktore przeklada sie na szybkosc tworzenia obiektow, ich techniczna poprawnosc, umiejetnosc exportowania do silnika itd.

 

Natomiast tak rozwiewajac napewno co po niektorych mysli, jezeli uwazacie ze enviro jest latwe i to tworzenie postaci spowoduje ze bedziecie "macho" w game arcie to sie gleboko mylicie. Uwazam takze ze powinniscie sobie zadac takze pytanie dlaczego tak malo ludzi od enviro postuje swoje prace, a werzcie badz nie ale jest ich wiecej niz od charsow i to w wiekszosci nie dlatego ze "niepotrafia".

 

A teraz sie wezme za moja pizze z pepperoni, bekonem i podwojnym serem.

Ciao.

 

Edit - jak sie pisze to cholerne rzadko/zadko bo juz kurczaki nie wiemi, trzeba bylo bardziej na polskim uwazac ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W całej tej dyskusji było ogólnie o level designie i envi. A to nie tylko skrzynki z amunicją, beczki i domki. Dobry level design to sztuka sama w sobie. Przecież to nie tylko musi wyglądać, być ładnie oświetlone, ale też być grywalne, wydajne itp..

Jak ktoś jest dobry w organice i postacie wychodzą mu nieźle to bez problemu poradzi sobie z prostymi przedmiotami. Ale do projektowania levelu to jeszcze sporo.

Co prawda ludzie, którzy doszli do robienia fajnych postaci, przeszli wcześniej dłuższą drogę, bo zaczyna się zazwyczaj od rzeczy prostszych. Może dlatego wrażenie, że są bardziej uniwersalni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że tak spodobało Ci się moje zdanie :] napisałem tak, ponieważ nawet bardzo dobre envi nie zbiera takich oklasków jak średnia postać - o to mi chodziło.

 

A piszesz o przykładzie samochodu - zgoda. Ale prop to nie enviro... W enviro masz kilkadziesiąt różnych modeli i tekstur, a wszystko musi wyglądać spójnie kolorystycznie i klimatycznie... Nie mówiąc już o game playu, przestrzennym rozplanowaniu, przemyśleniu chociażby takich rzeczy jako zony, spawn pointy, camp pointy i masa innych - pomyśl o tym... Zrobienie propsa to co innego niż klepnięcie levelu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Por@szek--> na poczatek...dluzszych postow nie mozesz pisac :D... nie wiem czemu tak na mnie naskoczyles :) czy ja pisalem ze uwazam ludzi od envi gorszych grafikow ? nie wiec nie wiem czmu tak uwazasz, nie wiem czmu wszedles na teamt "wymyslania" czyli pracy tworzej a nie rzezbienia gdyz ja mowilem tylko i wylacznie o aspektach roboczych chodzilo mi o wymodelowanie textury itp. nie chodzio mi o wymyslalnie leveli ktore byly by grywalne i zeby plynnie to chodzi w grach czy swiatla i inne efekty... dales na przyklad kilku ludzi z forum hmmm no nie wiem :) nie chce publicznie dyskutowac o innych umiejetnosciach gdyz nie jestem sam jakis dobry zeby to robic :)

 

 

ziomus--> jak pisalem wczesniej ja nie pisalem o aspektach klimatycznych tylko technicznych powiedz mi ze ktos kto cale zycie tworzy tylko postacie nie da rady zrobic klikudzisieciu modeli i textur roznych przedmiotow a w odwrotna strone ktos kto nie robil nigdy postaci a rozne modele bedzie mial problem z tym :) tyle odemnie ;)

 

aha i teraz mam mozliwosc podpatrzenia jak pracuja level desingerzy i jestem pelen podziwu dla nich odwalaja kawal dobrej roboty :) zreszta jak wszyscy ktorzy tworza gry :)

peace out ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziomus--> jak pisalem wczesniej ja nie pisalem o aspektach klimatycznych tylko technicznych powiedz mi ze ktos kto cale zycie tworzy tylko postacie nie da rady zrobic klikudzisieciu modeli i textur roznych przedmiotow a w odwrotna strone ktos kto nie robil nigdy postaci a rozne modele bedzie mial problem z tym :) tyle odemnie ;)

 

Widzisz, biegłość techniczna to rzemiosło, stworzenie niepowtarzalnego klimatu to sztuka.

 

w obu przypadkach da radę, ale w obie strony będzie to wymagało dużo pracy - to nie jest takie hop - siup jak się wydaje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nielot - nie zgadzam się z większością napisanego przez Ciebie tekstu...

Siedząc teraz w techlandzie przypatruj się więcej jak i nad czym pracuja osoby od enviro/leveli.

 

Chyba wolałbym biegać boxową postacią po świetnej mapie i rozmawiać z boxami niż świetną postacią po obleźnie brzydkim i niedobracowanym poziomie.

 

Modelować tutaj umię prawie każdy, z własnego malutkiego doświadczenia wiem, ze potrafiłbym wymodelować/zmapować i otexturować postać tak by było w miare ok (na zadowalającym mnie poziomie), pozostaje tylko pytanie "po co?" i "dlaczego". Nie musze, nie chcę więc tego nie robie(lub tutaj nie pokazuje). Może nawet nie wiesz ile świetnych environment'ów nasi userzy tutaj nie pokazują, nie pokazują pojedyńczych itemków, bo wiedzą, że to z ogólnej, wspólnej jakość większej ilości/róznorodności np propsów/tekstur w poziomie składać się będzie klimat i "zwykła" frajda z grania.

 

Poraszek - zgadzam się z Tobą w 90% (jak zwykle z resztą :P )

ziomuś - prawde pisze, polać mu, polać jeszcze, jeszcze więcej, jeszcz...

 

BTW, ja tam wole oglądać dobracowane pojazdy niż char'y, (teraz moje 5 groszy :P ). Imo trudniej jest zrobić texture zawierającą inteligentnie rozłożone zarysowania/zabrudzenia i inne detale niż otexturować ....postać.

 

Pokój, nie bić się tutaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaa ale dodam jeszcze slowko :>

 

jest na tym swiecie wielu ludzi-instytucji, ktorzy potrafia zrobic swietnie grywalna mape, a przy tym bardzo ladna sami tzn. bez pomocy grafikow itd. to sie nazywa talent. w profesjonalnych pojektach kazdy ma swoja dzialke i dlubie przy niej az do skutku czekajac na dziela kolegow z projektu czyli pierwsze zdanie w moim wywodzie traktujcie jako legende idac do pracy "w zawodznie" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nielot - nie zgadzam się z większością napisanego przez Ciebie tekstu...

Siedząc teraz w techlandzie przypatruj się więcej jak i nad czym pracuja osoby od enviro/leveli.

 

Chyba wolałbym biegać boxową postacią po świetnej mapie i rozmawiać z boxami niż świetną postacią po obleźnie brzydkim i niedobracowanym poziomie.

 

Modelować tutaj umię prawie każdy, z własnego malutkiego doświadczenia wiem, ze potrafiłbym wymodelować/zmapować i otexturować postać tak by było w miare ok (na zadowalającym mnie poziomie), pozostaje tylko pytanie "po co?" i "dlaczego". Nie musze, nie chcę więc tego nie robie(lub tutaj nie pokazuje). Może nawet nie wiesz ile świetnych environment'ów nasi userzy tutaj nie pokazują, nie pokazują pojedyńczych itemków, bo wiedzą, że to z ogólnej, wspólnej jakość większej ilości/róznorodności np propsów/tekstur w poziomie składać się będzie klimat i "zwykła" frajda z grania.

 

Poraszek - zgadzam się z Tobą w 90% (jak zwykle z resztą :P )

ziomuś - prawde pisze, polać mu, polać jeszcze, jeszcze więcej, jeszcz...

 

BTW, ja tam wole oglądać dobracowane pojazdy niż char'y, (teraz moje 5 groszy :P ). Imo trudniej jest zrobić texture zawierającą inteligentnie rozłożone zarysowania/zabrudzenia i inne detale niż otexturować ....postać.

 

Pokój, nie bić się tutaj :)

 

LOL umiesz czytac ze zrozumieniem ? bo chyba nie... powiedz co ma do rzeczy to co napisale do tego co ja napisalem bo ja nie widze powiazania... gdzie ja napisalem, ze wolalbym biegac super postacia w na do kitu mapie ?

 

Modelować tutaj umię prawie każdy

 

texturowac, renderowac, myslec, pisac itp. tez kazdy ale co to dowodzi ? nic bo inni lepiej modeluja inni gorzej,

 

z własnego malutkiego doświadczenia wiem, ze potrafiłbym wymodelować/zmapować i otexturować postać tak by było w miare ok (na zadowalającym mnie poziomie)

 

post roku (przebijajacy post ziomusia ;) ) wiesz ale zadowalajacy ciebie poziom to wiesz... tym zdaniem potwierdzasz moja stwierdzenie, ze mowie prawde gdyz sam piszesz ze na takim sobie poziomie... aw wiem ze rozne elementy robisz dobrze wiec widzisz...

 

ok nie chcialem tego mowic ale powiem jestes w stanie zrobic glowe taka jak np. Klicek ?(taki sam poziom) sorki ale watpie a On jest w stanie zrobic elementy mapy takie jak ty (poziomowo)

 

BTW, ja tam wole oglądać dobracowane pojazdy niż char'y, (teraz moje 5 groszy :P ). Imo trudniej jest zrobić texture zawierającą inteligentnie rozłożone zarysowania/zabrudzenia i inne detale niż otexturować ....postać.

to ze Ty lubisz ogladac nie znaczy, ze kazdy :) to jest tylko twoje zdanie tak samo z texturowaniem

 

 

 

podsumowujac level design jest najwaznejszy i zajebisty

 

exactly !

 

Siedząc teraz w techlandzie przypatruj się więcej jak i nad czym pracuja osoby od enviro/leveli.

 

hmmmm no i co ? hmmmm przeciez ja nie pisze, ze to latwa praca bo tak nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

fajne potyczki na tyczki ; ), według mnie zrobienie levelu jest trudniejsze od postaci, postac to jakis limit, dobra bryla i zgiecia, 1 czy 2 lub wiecej textur sprawa prosta jak szpadel, level to juz techniczne rzeczy, wymiarowanie , proporcje , masa trików chocby z texturami a to tylko czubeczek tortu, a dalczego akurat postacie wywierają nawiecej emocji? bo to one są 1 planowymi aktorami reszta to scenografia, to te postacie najczesciej wywołują jakies emocje to że się je morduje : D i nie tylko itd itp, stąd jest to taka przykuwajca oko wizytówka kazdej gry, pozatym dobrą postac zrobi sie duzo szybciej niz dobry level takie jest moje zdanie i nie uwazam zeby ktos robiący tylko postacie zrobił równie dobry level jak gosc zajmujacy sie levelami i enviro taka samo jak envirowiec nie zrobi równie dobrej postaci jak gostek od tych rzeczy, a reasumując gra jako gra to praca zespołowa a nie pojdynczy człowiek, więc nie uwazam ze ktoryas z tych dziedzin jest waznisza, mozna by jeszcze dodac wisienke na czubek w postaci koderów ktorzy są szarymi eminencajmi :D i bez których to ludzi całą ta grafike mozna by spuscic do klopa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..prawde prawicie donMario - choc ja nigdy nie uwazalem tla (leveli) za cos drugoplanowego - w grach z fabula dobre lokacje to bardzo wazny element bo one potrafia budowac klimat i spajac wszystko do przyslowiowej kupy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm wiecie co, chyba nie bardzo rozumiecie o co Nielotowi chodzi, chlopak chyba az zwatpil w siebie ;) Nielocie nie martw sie wiem o co Ci chodzi ;)

 

Mario jak zawsze dobrze prawisz, tylko ze lewel to kwestia pomysłu, tworczego myslenia a nie technicznego podejscia do sprawy :] tak czy inaczej licze, ze ktos jeszcze zrozumie post Nielota :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do jesnej cholery tak wiecej gadajcie mniej robcie to napewno bedziecie lepsi (i to jeszcze na takie, moim zdanie nieistotne tematy ) :O moze dla odmiany by ktos cos zapostaowal w tym umierajacym dziale ?

mam nadzieje ze nie za ostro pojechalem ;D

tak sobie zartuje ;-) ale jakies nowe tematy by sie przydaly :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sobie znaleźliście temat do dyskusji. Ja uważam, że każdy z Was ma trochę racji. Obie dziedziny wymagają trochę innych umiejętności, w dodatku ciężko porównać dwie zupełnie inne rzeczy. Piszecie tu o całym levelu ze wszystkimi bajerami i o całej postaci, ale ograniczając się do mniejszego pola, np. wspomnianego wcześniej kontenera na śmieci i głowy. Oba modele fotorealistyczne. Prawdopodobnie kontener Poraszka byłby super, tak samo głowa zrobiona przez Mario. Nie jestem jednak pewien, czy głowa zrobiona przez Poraszka byłaby równie dobra, co kontener zrobiony przez Mariusza. Enviro z pewnością wymaga sporo pracy i umiejętności, a jest dosyć często niedoceniane. Niestety raczej tego się nie zmieni, więc po co się gorączkować?

 

PS. Żeby zmienić temat, może podyskutujemy o tym? :)

 

http://www.gameartisans.org/forums/showthread.php?t=1295

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności