Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

a mnie ciekawi jak wyglada studio w ktorym pracujesz..nie to w pracy tylko to w domu ;)

jak sobie urzadziles... :)

ciekaw jestem jak to wygladu u Ciebie :)

moze zarzucisz jakas fotą.

pozdro

 

Ciemna jaskinia z koscmi konkurentow rozrzuconymi przed jej wejsciem ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hah, ja mam pytanko z innej beczki.

 

Czy twoim zdaniem oplaca kupowac sie cintiqa 21ux? Moze wystarczy 12wx?

Nie wiem jak dokladnie wygladal by workflow, ale slyszalem ze wiekszosc ludzi rysuje na cintiqu a koloruje na intuosie, z tad to zapytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Celem obrazka bylo jak najbardziej realistyczne swiatlo i kolory"

Więc skąd się ten "pomarańcz" wział na spodzie potwora, którego nie ma nigdzie indziej w cieniach lub jako ambient occ?

 

Podoba mi sie bardzo i jest super!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@leszek_lenia - w domku uzywam zwyklego imaca z intuosem (zadko w domu maluje ostatnio wiec postanowilem sie cintiqa tymczasowo pozbyc). 8 gig ramu + i3 calkowicie wystarcza do szkicow ktore maluje w wolnym czasie i narazie nie mam za bardzo na celu urzadzac porzadnego workstation, narazie :)

 

@ICE - lepiej zainwestowac w 21ke. wbrew pozorom 12ka nie jest mobilna (tyle samo kabli i adapterow co w 21) i dokladajac dosc mala powierzchnie malowania raczej nie warto w nia wkladac kase (moja subiektywna ocena)

 

@mayk - wspomnialem w poscie ze robilem ta prace okolo 5-6 godzin i nie zamierzalem poswiecac na nia wiecej niz tyle czasu. taki byl cel. textury i foty sypia sie na lewo i prawo (postac sklada sie z 2 kulturystow z venice beach ktorych nastepnie podmalowalem). generalnie staram urozmaicac sobie prace zmieniajac cele przy conceptach, ilustracjach etc.

 

@norden - prawdopodobnie umknelo podczas korekcji kolorow (zwykle bawie sie zolym i czerwonym kolorem osobno niz z reszta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dekiel

wiem ze pytanie kierujesz to capt ale pozwol ze wlacze sie rowniez do odp jesli nie masz nic przeciwko. zalezy do jakich gier - przejrzyj sobie concepty spartha, albo concepty do deus ex 3, ogolnie wystarczy wpisac obojetnie jaka gre chcesz w google i dodac concept art i mysle ze bedzie wszystko jasne... ale mysle ze najwazniejsza rzecza w byciu koncepciarzem to umiec zrobic cholernie dobry i przekonywujacy design, bo jak tego sie nie umie to wg mnie nie ma nawet co startowac... no i bardzo polecam ci przejrzec ten link gdyz jest bezcenny...

 

http://www.autodestruct.com/hacks.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parcie na realizm powoli mija ale nadal wydaje mi ise ze jeszcze przez jakis czas latwiej bedzie o prace ludziskom ktorzy nie koniecznie ladnie designuja ale za to pieknie renderuja. Gry to jeszcze mlodziutki rynek i malowanie w roznych stylistykach zawsze poprawia szanse podczas interview.

Krotko ujmujac, im lepsze studio, tym bardziej brany pod uwage jest Twoj warsztat, niz to jak ladnie nasladujesz realizm. Glownie dlatego ze wieksza masz szanse na to ze bedziesz rozmawiac z art directorem ktory zna realm 2d rownie dobrze jak 3d.

 

Polecam dekielowy link btw. Swietna lektura. No i dorzucam kolejne mazidlo z podbnymi zalozeniami jak w poprzednim. Tym razem bardziej filmowy sztuczny spotlight.

 

dark_riders5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kapitanie, a moglbys rzucic fotki z ktorych korzystasz? bo skoro juz otwarcie rozmawiamy ze wiekszosc to podmalówka, to fajnie byloby zobaczyc, ile jest fotki a ile zdjecia. I nie chodzi tu bynajmniej o jakies wytykanie czegoś, ktore jak sadze niebawem sie zacznie(;p), ale po prostu o efekt, bo sam mam zamiar zaczac uzywac wiecej fotek w swoich obrazkach wiec tym bardziej ciekawi mnie jakimi źródłami sie poslugujesz by uzyskac takie cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od jakiegoś czasu nie widze sensu pisania komentarzy w tej teczce, bo wszyscy sie powtarzają :P myśle że powinniśmy sie zebrać i założyć konto na maksie pt; "chude mięso maxa" i ktoś by wchodził do tej tłustej teczki i w imieniu wszystkich komentował ;P

 

ułatwiłoby to oglądanie teczki!

 

Kapitanie weź coś machnij kiedyś na speddpaintinga xD w końcu Omen miałby konkurencje.

 

Pozdro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna sprawa jest Digital PAINTING jest i Digital COLLAGE:) i to w najlepszym wydaniu.

Genialne jest właśnie to zrozumienie i świadomość formy u Ciebie. Świadomość posługiwania się wartościami jak faktura , kolor sugerujące materie i światło.

pzdr.

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Panie Kapitanie

Powiem szczerze, że zupełnie nie rozumiem ideii pokazywania takich rzeczy, szczególnie w świetle tego co mówisz o większym cenieniu w profesjonalnych studiach ludzi z warsztatem niż rendererów. Uważam, że warsztat masz Pan jak Volkswagen, o czym chociażby świadczy stanowisko w ND. Więc po co karmić ludzi, pokazywaniem prac robionych w wolnym czasie polegających na podmalowaniu zdjęcia albo kolażu najwyżej paru zdjęć. Przecież conajmniej 80% tego obrazka to żywe zdjęcie.

Ja rozumiem, że ćwiczenia oświetlenia etc. OK. Ale ja bym wolał zobaczyć Twoją wyobraźnię w użyciu i świetny warsztat, który tak mi się podoba w większości prac w portfolio. Po co karmić ludzi czymś takim? Nazgule we Władcy były super.

Edytowane przez GrzegorzPrzybys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie.

 

Kazdego rodzaju prace traktuje jako osobna forme treningu, sport. Troszke inaczej konstruuje sie rysunek, ktory musisz wykonac w bardzo limitowanym okresie czasu, niz dla przykladu cos na co masz caly tydzien do rozplanowania, gdzie mozesz pozwolic sobie na wieksza swobode malarska.

 

W ostatnich 2 pracach ustawilem sobie wyrazny goal - mniej niz 1 dzien pracowniczy, maksymalny detal jaki da sie w prace wladowac. O ile sam proces tworzenia myslac globalnie sie nie zmienia, szkic->kolor->textura->detal, o tyle do kazdego z tych krokow trzeba podejsc indywidualnie inaczej.

Chociazby temat uzycia fotek/textur. Nie wszystkie beda mialy idealne swiatlo i kolorystyke, lub calosc ksztaltu. Duza czesc tego trzeba wmalowac w dobrana texture tak, by kierunki swiatla etc trzymaly sie kupy. Imo wlasnie w tym kroku zaczynam zauwazac najwieksze braki w swoich brushach i to tez idealna okazja zeby tweakowac ich ustawienia tak, by zastepowaly braki w fotce/texturze jednoczesnie utrzymjac jej pierwotna ostrosc i detal.

 

W zalaczniku dorzucam refki i wiekszosc textur z jakimi bawilem sie przy tej pracy (podejrzewam ze bylo jeszcze kilka drobnych elementow ktore dorzucalem tu i tam). Przy szkicu korzystalem z fotki nieba ktora zrobilem z dachu parkingu w Santa Monica (jedyna rzecz ktora zmienilem na koniec to ognisty horyzont, reszta pozostala w oryginalnej formie). Mam nadzieje ze to odpowiada na Twoje pytania.

 

No i na koniec, traktuje watek teczka jako worek do rozpylania swoich prac. Z roznych przyczyn - oczkiwanie konstruktywnej krytyki, zachecanie innych artistow do ciezkiej pracy tak samo jak oni zachecaja mnie do wyciskania z siebie ile sie da patrzac na ich prace (holy shit! I need to make mine better now!), czy chocby wzrost popularnosci w sondarzach wyborczych ;)

 

pozdr

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dekiel

a moglbys powiedziec ile daja ci czasu na zrobienie przykladowo jednego konceptu? podejrzewam ze dostajesz np pare dni na zrobienie paru(nastu) do zilustrowania levelu. bylbym bardzo wdzieczny za takie info, gdyz o ile zrobienie dobrego konceptu w dzisiejszych czasach nie jest juz chyba dla nas czyms niezwyklym tak zmieszczenie tego w okreslopnym limicie czasowym juz tak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a roznie dekiel. Wszystko zalezy od tego czy to concept czy production art. Czy do gry, czy do dema, a moze do prezentacji na zblizajace sie targi? Najdluzsza praca z jaka mialem do czynienia na dzien dzisiejszy trwala niemal 2 tygodnie. Najktortsza (liczac tylko te, ktore wogole da sie pokazac publicznie jako concept), 2-3 godziny.

Zwykle na skomplikowane sceny produkcyjne do ktorych trzeba wlozyc naprawde mase wysilku i detalu trwaja do tygodnia, czasem troszke dluzej. Jesli termin goni, trzeba robic nadgodziny, w szczegolnosci gdy concept wymaga odpowiedniej jakosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światło w nazgulach rewelacyjne.

Dzięki za odpowiedzi dotyczące fotek. Mam w związku z tym drugie pytanie. Rozumiem, że jest przyzwolenie kierownictwa na branie fot z googli i trzeba po prostu tak je użyć, żeby nie dało się rozpoznać? Jest jakaś oficjalna polityka/zalecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leander - nie wiem po co się wcinasz w tą niezwykle wciąż miłą rozmowę z Kapitanem.

Po pierwsze jest spora różnica między przemalowywaniem fot a malowaniem po fotkach, myślałem, że już to ustaliliśmy. Po drugie konkurs speedpaintingowy to jak sama nazwa wskazuję 1,5 h czasu narzucony z góry. W swojej własnej teczce staram się wrzucać tylko prace namalowane w 100% a mój mini przytyk do KApitana polegała na tym, że wrzuca tu swoje ćwiczenia, ale jeśli mówi że tak chce to oczywiście jego sprawa. Poprostu ja powrócę do zachwytów dopiero jak wrzuci coś bardziej malowanego.

 

Po trzecie zaś Leanderze zrobiłem to poniekąd specjalnie. Żeby pokazać trochę obłudę tego. Gdy wyszło w bitwie, że korzystamy z fotek to była wielka afera, niesprawiedliwość i niewiadomo co jeszcze. Teraz Kapitan wrzuca kolaże zdjęciowe i dla nikogo to już nie jest problem. Wręcz przeciwnie! Spryt!

 

Mnie to nie przeszkadza osobiście, ale też NIGDY nie przeszkadzało.

 

Cpt.Obvious. - taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje:) Aczkolwiek mówie, że i tak czekam na prace na poziomie portfolio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chętnie bym podpatrzył sposoby utrzymywania jakośći tekstury przy zmianach waloru, bo też nie jestem nigdy z rezultatów zadwolony.

 

Faktycznie jako ilustracje nie ma co oceniać. Kompozycja i światłocien natomiast tak i to wyszło przednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin - generalnie unikac uzywania googlowych wynalazkow do pracc komercyjnych. Stary niezawodny sposob to aparat i troche wolnego czasu lub strony z fotografiami royality free.

 

Grzesiek - pewnie sie doczekasz, tylko jak wspomnialem, urozmaicam wytyczne wiekszosci prac zeby poza najzwyklejsza praktyka testowac przerozne extrema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej opini ktoś rangi Kapitana nie powinien sobie budować marki na nazgulu z Władcy Pierścieni. Ładne światło i doskonały (czyjś koncept), z którym pozniej można być kojarzonym, szczegolnie gdy jest się znanym konceptartystą z dużej firmy, można przecież ćwiczyć światło na swoich rzeczach ;]. Pewnie od kogoś innego bym tego nie wymagał, ale wielką mocą wielka odpowiedzialność man.

ps. Pisze w dobrej wierze, masz mase megawypasionych prac i kibicuje Ci

 

ps2:aha do stosowania refek nic nie mam, każdy kto coś projektuje wie o co w tym chodzi i nie ma co o tym dyskutować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej opini ktoś rangi Kapitana nie powinien sobie budować marki na nazgulu z Władcy Pierścieni. Ładne światło i doskonały (czyjś koncept), z którym pozniej można być kojarzonym, szczegolnie gdy jest się znanym konceptartystą z dużej firmy, można przecież ćwiczyć światło na swoich rzeczach ;]. Pewnie od kogoś innego bym tego nie wymagał, ale wielką mocą wielka odpowiedzialność man.

ps. Pisze w dobrej wierze, masz mase megawypasionych prac i kibicuje Ci

 

ps2:aha do stosowania refek nic nie mam, każdy kto coś projektuje wie o co w tym chodzi i nie ma co o tym dyskutować

 

Nie czuje potrzeby budowania marki, raczej walkowania poszczegolnych elementow, ktore nadal uwazam ze moge robic znacznie lepiej i robienia tego z konsekwencja krok po kroku. Jedyna negatywna strona tego wszystkiego to fakt, ze za duzo czasu poswiecam pracy (platnej i domowej).

 

Anyway, dorzucam weekendowy malunek. Spedzilem mase czasu probujac wymyslec jakis sensowny ciekawy brush na podstawie poprzednich cwiczen ale nie moglem znalezc nic co byloby ciekawe na tyle, zeby wsadzic do obecnego zestawu pedzli. Postanowilem wiec ze raczej poszperam w tym co juz tam jest bawiac sie 3-4 pedzlami na raz z maksymalnym mixowaniem na warstwach (overlaye, linkowanie layerow, maski, etc etc). Wyszly ciekawe efekty i daly mi kilka pomyslow nad ktorymi z pewnoscia bede chcial popracowac juz niedlugo (myslac katergoriami czysto technicznymi).

 

Jak zwykle wszelkiego rodzaju komentarze mile widziane :)

 

winter.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kuuuurde, znowu nabijesz sobie "osomow" tylko i tyle. No bo czego mozna sie tu czepic? Moze ostrza tylko ze takie cale biale ale w odpowiednim swietle, jesli "hamon" na katanie nie byl jakos bardzo kontrastowy albo go w ogole nie bylo, mogloby to tak wygladac. Nie wiem czemu ona na golasa lata w zimie, ale w "fentejzi" nie takie kawalki przechodzily. Super robota.

Dalej smigasz tym zestawikiem pedzli jaki kiedys udostepniles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym w usa siedział to rzekłbym "AWESOME! dude you rock", no ale, że jestem tu gdzie jestem to tylko "No ładnie ładnie" :D Dorzucam się do pytania Nezumi o bruszach.

Zdrówko!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności