Posted February 19, 200421 yr Wczoraj wygrzebalem stare pracki z absolutnego poczatku mojej przygody z Maxem (r2) :) Zeby nie bylo, ze DruG wyszedl spod kamienia z wiedza i umiejetnosciami postanowilem je tutaj zeprezentowac. Oczywiscie licze na to, ze takze pochwalicie sie swoimi poczatkami:) P.S. Wiem, ze byl juz taki watek, ale zniknely w nim wszystkie prace po awarii. Zaczynamy. Pierwsza pracka, zrobiona krotko po pierwszym odpalenia Maxa. Dowod na intuicyjnosc interfejsu ;P Jakis zamek. Oczywiscie wszystko Booleanem wycinane. (wrzucam w to miejsce, jednak bylo wykonane pozniej) Na drugi dzien wykosztowalem sie na ksiazke do Maxa. Armatka, Lodka i wnetrze. Zachowala sie ino lodka. Po jej wykonaniu nie mialem pojecia jak ja zrobilem. Loft byl dla mnie czarna magia. Pozniej czas na... pokoj, a jakze Wszystko na \"prymitywach\", ino wyrko koslawo z NURBSow. Byly materialy, ale wtedy nie pomyslalem, ze textury tez warto zarchiwizowac;) Wtedy nie bylo mowy o zadnym GI, co dla niektorych moze byc nie do wyobrazenia :P W pewnym momencie zapragnalem stworzyc jakas postac. Tutorial Maxowy, geba robaka, modelowanie w Meshu. Szybko zrezygnowalem, bo stwierdzilem, ze nie potrafie sie zorientowac w tej siatce. Oczywiscie byla STRASZNIE skomplikowana. I na koniec jeszcze animki \"Pomysl\" na banner 2d dla serwisu Goku, poswieconemu mandze i anime Z bledem obowiazkowo. Padlem jak to dzisiaj obejrzalem Of cuz tabletu wtedy nie mialem. Wszystko narysowalem na kalce, pozniej skaner i obrobka w .... Corel PhotoPaint ok. 220 kb http://www.drug.flashroom.com/work/starocie/FILM3.gif Bawilem sie takze w efekty specjalne. Z tego polaczenia bylem strasznie dumny ok. 980kb http://www.drug.flashroom.com/work/starocie/Ufo.avi No i na koniec taki poczatek animki, ktorej nie skonczylem. Wszystkie materialy poszly sie walic, wiec podmienilem wszystko na jeden kolor. Nie ma tez jakiejs biblioteki do tworzenia terenu, wiec \"latajaca wyspa\" jest zwyklym boxem. Wyrenderowalem teraz do QT w okropnej jakosci, coby Makowcy mogli obejrzec. W koncu jest ich caly rój na tym forum ;> ok 790kb http://www.drug.flashroom.com/work/starocie/SkyCity.mov Pozdro :)
February 19, 200421 yr No dobra to ja tez pokaze :D. 1 bryka :cool: CD-R :D Tu juz wieksza zadyma byla ;) Ocean (ile to sie renderowalo :D) :cool: i szachy
February 19, 200421 yr Ja niestety nic nie wrzucę bo po roku z maxem trudno o jakieś retro, ale sam pomysł na wątek genialny, brawo Drug!!
February 19, 200421 yr DruG masz szczescie ze dales do tej sceny tego teapota ktory ratuje ta mizerna scenke :cool:
February 20, 200421 yr Drug...czy taki wątek już gdzieś nie był ?? Nie chcę być zadziorny...ale chyba już taki jest...( o tej tematyce) Co do prac RETO to ciekawy wiątek...jak znajdę płytkę to też pokażę swoje początki...:P PS. Drug, tylko oszczędź mnie...NIE BIJ !! Pozdr
February 20, 200421 yr Originally posted by Falcrum Drug...czy taki wątek już gdzieś nie był ?? Nie chcę być zadziorny...ale chyba już taki jest...( o tej tematyce) Originally posted by DruG P.S. Wiem, ze byl juz taki watek, ale zniknely w nim wszystkie prace po awarii. :D No i link dla przypomnienia: http://max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=3488 A jeśli chodzi o poniższy post.... [rotfl2]
February 20, 200421 yr Author Fulcrum: Prywatne Centrum Medyczne PROMEDIS we Wrocławiu znajduje się w budynku Centrum Medycyny i Rehabilitacji MEDAR przy ul. Rękodzielniczej 16 - w budynku położonym z dala od miejskiego zgiełku, pozbawionym barier architektonicznych. PORADNIA OKULISTYCZNA lek. med. Jolanta Ćwioro – Mulak okulista – specjalista chorób oczu lek. med. Joanna Malanowska okulista – specjalista chorób oczu
February 20, 200421 yr LOL :] A co do prezentowanych prac to też lol:D \"nołofenseofkorz\" ;) Ale mieszkanko Drug\'a jest IMO całkiem dobre. Pionier, pokaż więcej renderów peugota:]
February 20, 200421 yr Drug mnie natchnął i tak postanowiłem podzielić się shitami z przed wieeelu lat. OK. Tutaj pierwszy styk z 3d studio 3.0 pod dosiakiem (mając 11lat). Ciekawe próby implementacji metody tworzenia kieliszka (loft) na potrzeby twarzy... Tutaj praca już w 3ds max 1. Kanoniczna praca z gatunku \"Autor miał na myśli nieznajomość intafacu\". Tutaj dla odmiany praca z gatunku strasznie straszny potwór. Praca przekręcona w shopku. Tutaj kolejna próba wyduszenia z maxia czegoś. \"Kobieta oczyma 14 latka\" ;). Pamiętam jedynie zupełną pustkę koncepcyjną przy tworzeniu ubranka (co jest raczej łatwo zauważalne). Pamiętam również że chciałem chyba spróbować animować ją ale same włosy zabiły komputer zupełnie. Tutaj znowu powrót do \"ciężkich\" klimatów (jak przystało na 15 latka). A na koniec mój pierwszy composting.... Wszystkie prace są sprzed co najmniej 5 lat. Pozdr.
February 20, 200421 yr hehe... niezle niezle ... DruG: zaskoczyles mnie ... nie wiedzialem ,ze tak dlugo w maxie grzebiesz :) Gotham: piersza praca - gratuluje pomyslu z modelowaniem glowy :)) niezle niezle ... powiedz nam jeszcze tylko co druga praca przedstawia :)
February 20, 200421 yr DruG, ten gif mnie rozwalil. Nie ma to jak sugestywna oprawa w napisy :) A tu moje wspaniałe dzieła wykonane pod pokazowe www w 98 roku, na tym samym sofcie co zaczynal Gotham - dosowe 3d studio 3.0
February 20, 200421 yr Oj ... ja niestety ja mam jedynie stare prace z liceum czyli (sprzed 4-5 lat). Tutoriale górą :)) Bez komentarza. Przerobka jednego z pierwszych tutoriali na max3d (do dzis jest) Alien i jego boxowe ząbki :) Rowniez stara pracka, nie bede nawet mowil ile ma face\'ow hihi... render wykonany pierwsza wersja brazila jaka zostala udostepniona w internecie ... oj ... to bylo cos ... rowniez jesli ktos kojarzy jeszcze tutoriale JAR\'a - klimat utrzymany z tutoriala z domem :) oj ... az lezka sie kreci ... ogolnie duzo boxow, boolean w akcji i videopost ... yeah!
February 20, 200421 yr rety gotham - i tak niezle - przeciez w trojce nie bylo nawet podgladu , nawet shaded faces, wszystko sie na siatkach robilo. moje pierwsze 3d studio to 2.0(chyba - no przynajmniej to przed 3.0 - gdzie jeszcze nie bylo grup selekcji na przyklad), krotko potem 3.0, pozniej dluugo nic bo bo 4.0 bylo nie do zdobycia(internet - kto o tym slyszal), a max mial za duze wymagania :(((.Powrocilem dopiero w max 4.0 (!!!!) moje pracki w maxie - i proby tworzenia ludzi polegaly na cieciu booleanami sfer. no i jeszcze kombinowalem z \"fit\". niestety nic sie nie zachowalo - teraz zaluje. komputer na kotrym to robilem (dx2 50 mhz,)juz dawno przeszedl do historii... ehh lezka w oku sie kreci...
February 20, 200421 yr ja tez bym chetnie wrzucil, to by sie posmali wszyscy ale po padnieciu dusku jakis rok temu niestety wszystkie prace odeszly do lamusa :( abyloby sie z czego smiac :)
February 20, 200421 yr 3d studio 4.0 w sumie było dostępne, ale we wszystkich wersjach wierzchołki się rozjeżdżały :)
February 20, 200421 yr Kru- barier miałem w 3d studio 3.0 i 4.0 (posiadałem dzięki bratu od razu, pierwszy styk z IK ;) ). Raz że nie było tutoriali, dwa że nie miałem helpa... trzy że jako 11 latek praktycznie w ogóle nie znałem angielskiego, cztery że pracowałem na 386... ustawiłem te parę punktów w wire (bo jak już wspomniałeś shade nie było) po czym loft się generował dłuuższą chwilę (jak widać siatka dosyć gęsta...) potem aby obejrzeć rendering parę minut... i znowu przesunięcie tych punktów, generowanie lofta itd. Metoda wybitnie masochistyczna. Ten pierwszy obrazek tak naprawdę wziął się bo w jakiejś tam galerii troszkę za mocno pojechałem po początkujących i potem jakoś wypadało pokazać coś własnego shitowego. Ta kobietka z maxa to tak naprawdę drugie podejście do tworzenia postaci, pierwsze jeszcze było w 3d studio 3.0 ale jakoś nie mogę znaleźć. Takie low-poly. Ale ogólnie to jestem zadowolony że tak to się potoczyło bo skupiłem się na animowaniu i zabawie shaderami. Większość osób które teraz zaczynają grzęzną w modelowaniu i to mocno schematycznie ograniczając się do tutoriali. Zero prób obmyślenia metody tylko od razu poszukiwanie gotowca... Co jest iście zabójcze dla wydajności i pomysłowości. Adek- Dałem opisik przy pracy :>.
February 20, 200421 yr Ja tak ambitnych początków nie miałem :D i mam tylko trochę późniejsze \"dzieła\" Robione w max 3 mając 12 latek :P teapod forever :)
February 20, 200421 yr Pożyteczny topic, już wiem, że DruG mieszka na osiedlu na dosyć wysokim piętrze (ufo) a Master Kiełbaster na wsi na parterze :D I obaj używacie czajnika tej samej firmy :)
February 20, 200421 yr Do Drug\'a No dobrze...nie zauważyłem... Nieźle wymyśliłeś z tym okulistą [lol2] (mówiłem nie bij, a tu jeszcze trochę to do psychiatry mnie wyślą....:P ) Pozdr
February 20, 200421 yr No i wygrzebalem moja pierwsza zarchiwizowana CDRke z napisem Archiwum 1 :) Ponizej link do mojej absolutnie pierwszej pracy-animacji w maxie 1.0 + RealLensFlare. Nigdy nie publikowana - wizja komunikacyjna mojego miasta w przyszlosci:D Plik dosc ciezki bo to surowy avik - 12MB http://www.infocoig.pl/~gs/temp/first/a1.avi troche wicej szczegolow: obiekty torow, slupow, nasypu i caly pociag powstaly w LW5.5. Cala animke chcialem zrobic w LW ale wpierniczyl mnie brak animacji po sciezkach - a ten pociag na samym poczatku (nie ma w ujeciu) mial wyjezdzac z zakretu, byl cholerny problem przywiazac wagony do siebie i ladnie je zanimowac w krzywiznie torow!!! rok powstania - polowa 97. a tu jedna z pierwszych tzw FlyingLogos - styczen 98. Tym razem poszlo to na prezentacje dla Zakladu oczyszczania miasta :) tez dosc ciezki pliczek 6MB http://www.infocoig.pl/~gs/temp/first/a2.avi No i jedna z pierszych (poprzednie mam w pracy) wizualizacji - budynek labu i galerii foto, ktory jednak nigdy nie powstal, a szkoda. (poczatek 98). Max R1 + Digital Forest... i kolejne - poczatek serii kilkunastu wnetrz aptek.... A te calkiem pierwsze prace z Imagine mam na dyskietkach Amigowych w formacie tylko do odczytu na A1200 i nowszych, nawet nie wiem czy jeszcze dzialaja! A tu jeszcze kilka ocalalych z LW (rok 96,97) prace do szkoły - projekt logo: http://www.infocoig.pl/~gs/temp/first/old_4.jpg http://www.infocoig.pl/~gs/temp/first/old_2.jpg http://www.infocoig.pl/~gs/temp/first/old_3.jpg i jedna z ostatnich zabaw w LW \"elewator\": http://www.infocoig.pl/~gs/temp/first/old_1.jpg Wiecej nie mam, jakies kompletne starocie mozna znalesc w kilku magazynach C&A z lat 94~95. I jeszcze kilka faktow z historii: Pierwszy program do 3d jaki ujzalem - AEGIS VIDEOSCAPE 3D, to pierwowzor LW, niestety mialem chyba jakas niekompletna wersje bo nic kompletnie nie udalo mi sie tam wyrenderowac. Program na ktorym poznalem co to sa trojkaty, wierzcholki, krawedzi, materialy, raytracing no i animacja - SCULPT ANIMATE 4D. Najwspanialszy program, na jakim kiedykolwiek sie bawilem - IMAGINE (od 2.0 do 4) Pierwsze zetkniecie sie z animacja na kosciach - IMAGINE 3.0 i kolejne - cudownie prosto sie definiowalo animacje!!!! Bolesna ale skuteczna przesiadka na peceta i LW 4.0. W sumie do dzis mam sentyment do tego softu - uwielbialem jego prostote i podejscie do modelowania, materialow i przedewszystkim animacji, niestety zwyciezyl max :( ze wzgledu na laczace go wiezi z AutoCADem no i szybkosc renderingu (to byl glowny powod) ... Fajnie tak powspominac! pozdro Marek
February 20, 200421 yr ja zaczynalem od 3D Studio MAX 1.2 bez helpa i bez jadnego nawet tutka, siedzialem przed kompem a na pasku bylo 3d studio i slownik ang-pol, netu nie mialem (zresta dalej nie mam w domu :) )dopiero kiedy moglem czesciej korzystac z internetu zaczalem robic rzeczy ktore zawsze chcialem zrobic. komp to byl P133 // 16 MB RAM pierwsza praca z ktorej bylem dumny (3x sphere i 3x cylinder no i envrioment chmury, prznikanie w PSP) pozniej zabawa envrioment i okazanie uwielbienia dla MAX\'a PS. fajnie tak pokazac stare prace na ktorych sie uczylismy i miec swiadomosc ze teraz zrobilibysmy to w 5 minut a mino to nikt tego skrytykuje a to co robimy pol roku i tak ktos objedzie :)
February 20, 200421 yr Author Leander: Na czwartym, najwyzszym pietrze;) Ten budynek to moja szkola podstawowa, mialem blisko;) Niesamowicie sie wspomina swoje poczatki. Pamietam, jak zachodzilem w glowe, dlaczego moje obiekty nie rzucaja cienia. Po jakims czasie poznalem \"przyczyne\" - uzywalem zlych swiatel. Omni rzucalo cien, a Spoty nie. Oczywiscie to bzdura, jakims trafem Omni defaultowo mialo wlaczone cienie, a inne nie, ale o tym mielem sie dowiedziec pozniej;) Na starosc robie sie sentymentalny.
February 20, 200421 yr no to ja też coś od siebie wrzucę :D mój pierwszy model (no prawie, pierwszy był \"misio\" na Amidze w Real 3D jakieś 10 lat temu :D), oczywiście samochód, a jak [cfaniak] (jak widać jest tu piękna i logicznie ułożona siateczka oraz wspaniałe texturowanie [cfaniak];)) drugi model... też samochód :P (tu już chyba trochę lepiej mi poszło, z tego modelu byłem bardzo zadowolony, mimo że nigdy go nie skończyłem :P) i trzeci... no nie zgadniecie co ;) (z tego też byłem bardzo dumny :D ale jak teraz patrzę na te siatki to prawie wszystko bym pozmieniał :)) jak widać zaczynałem od programu ZModeler, ale gdy kończyłem ostatni model wpadł w moje łapska 3ds Max R3 i dopiero wtedy się zaczęło... na początku tylko fascynacja renderingiem :) (no comments ;)) potem splajnami... (ten model był kiedyś na forum ale \"się skasował\" :)) a teraz poly, ale te efekty możecie już \"podziwiać\" na forum (Honda S2000, Peugeot 406 Coupe), więc nie ma co zaśmiecać :) pozdrawiam [piwo] P.S. widzę, że jak dotąd tylko ja z Pionierem zaczynaliśmy od samochodu :D
February 20, 200421 yr W sumie ja też zaczynałem od samochodu, ale nie skończyłem :P (kiedyś go skończe i to z wszystkimi detalami bo stoi na parkingu a w domu mam do niego kluczyki :) )
February 20, 200421 yr Moją pierwszą pracką tez było autko - nawet było na forum:] http://www.republika.pl/rendery/final1.jpg Przedtem były oczywiście jakieś szklanki i inne pierdoł ale sie renderki nie zachowały:/ Pliki scne (chyba) też nie bo w większości wypadkow nawet ich nie zapisywałem.... Ale przejze cd\'ki i moze coś wyszperam:]
February 20, 200421 yr Eee.. samochody się nie liczą :) Jak widać przy odpowiedniej dawce czasu i precyzji wychodzą świetne modele a to ma już niewiele wspólnego z urokiem powykrzywianych gęb Gothama :) A tu moje gęby, pierwsze testy nurbs A najlepsze zdecydowanie \"okazanie uwielbienia dla MAX\'a\" :) Adek powinien to wrzucic jako plansze tytulowa na max3d.pl (10 lat temu, ale mimo wszystko) :)
February 20, 200421 yr u szkoda że ja swoich poczyniań z nurbsami nie zapisywałem bo tez było co pokazać :D
February 21, 200421 yr To moje początki, tzn. najstarsze swoje prace jakie mam i pierwsze jako tako udane:). A to pierwsza głowa w 3D:P
February 22, 200421 yr ehh... Wy to dziwni jestescie ja to mam 12 lat (juz niedlugo 13 :P ) i bym nie zrobil takich rzeczy jak co niektorzy (przynajmniej narazie nie zrobilem :P ) ale juz sie staram (poczatki surface tools :) ) ale jak zobaczylem Wasze to ja swojego wole nie wrzucac :p:p:p
February 22, 200421 yr Jedno z 1 dzieł w maxie, chyba kazdy zaczynał od tej lampki i scenek biorkowych:) ehh ta kaustyka, rozmyte cienie, tekstury -dziw ze w samouwielbnie nie popadlem..:)
February 22, 200421 yr No to ja wrzuce swoje pierwsze pracki :D...czesc pracek pochodzi jeszcez z programu TrueSpace :) pozdr
February 22, 200421 yr Nadmiernie eksploatowales to czerwone, niewygodne krzeslo :) Zaglowka o wschodzie (zachodzie?) słońca (słońca?)chyba wyląduje na moim pulpicie [lol2]
February 23, 200421 yr dobra moje badziweiwa:P dyskietka z tutoriala ;p tutaj odkrylem mozliwosc renderowania siatki :D to jest kieliszek :D test loftu:D moj najwspanialsyz smaochod:D
February 23, 200421 yr Ja mam 16 lat w maxie od okolo pol roku, kiedys cos tam probowalem w trueSpace (jakies sfery i inne takie - niestety nic sie nie zachowalo...;]) i jak widze co wy wyprawialiscie w swoich ...;])poczatkach to az mi wstyd...;] - moja pierwsza proba stworzenia postaci - \"diabelka/demona\" i poznanie funkcji extrude (dzisiaj moje prace sa niewiele lepsze...;])
February 23, 200421 yr Ale mam zwały!! HAHA! Zapomniałem już że grafa 3d może mieć w sobie tyle kiczowetego uroku! Śliczne... ja niestety nie mam takich rzeczy.... wiedziałem że są do dupy i wymazywałem od razu.... ale pamiętam swoje początki... oj bolało, bolało :)