Jump to content
dr Ug

Sceny 3D: RETRO: Jak zaczynalem, czyli poczatki poczatku.

Recommended Posts

Wczoraj wygrzebalem stare pracki z absolutnego poczatku mojej przygody z Maxem (r2) :)

 

Zeby nie bylo, ze DruG wyszedl spod kamienia z wiedza i umiejetnosciami postanowilem je tutaj zeprezentowac.

 

Oczywiscie licze na to, ze takze pochwalicie sie swoimi poczatkami:)

 

P.S. Wiem, ze byl juz taki watek, ale zniknely w nim wszystkie prace po awarii.

 

Zaczynamy.

 

Pierwsza pracka, zrobiona krotko po pierwszym odpalenia Maxa. Dowod na intuicyjnosc interfejsu ;P

 

55666_0.jpg

 

Jakis zamek. Oczywiscie wszystko Booleanem wycinane. (wrzucam w to miejsce, jednak bylo wykonane pozniej)

 

55666_6.jpg

 

Na drugi dzien wykosztowalem sie na ksiazke do Maxa. Armatka, Lodka i wnetrze. Zachowala sie ino lodka. Po jej wykonaniu nie mialem pojecia jak ja zrobilem. Loft byl dla mnie czarna magia.

 

55666_3.jpg

 

Pozniej czas na... pokoj, a jakze Wszystko na \"prymitywach\", ino wyrko koslawo z NURBSow. Byly materialy, ale wtedy nie pomyslalem, ze textury tez warto zarchiwizowac;) Wtedy nie bylo mowy o zadnym GI, co dla niektorych moze byc nie do wyobrazenia :P

 

55666_1.jpg

 

55666_2.jpg

 

W pewnym momencie zapragnalem stworzyc jakas postac. Tutorial Maxowy, geba robaka, modelowanie w Meshu. Szybko zrezygnowalem, bo stwierdzilem, ze nie potrafie sie zorientowac w tej siatce.

 

55666_4.jpg

 

Oczywiscie byla STRASZNIE skomplikowana.

 

55666_5.jpg

 

I na koniec jeszcze animki

 

\"Pomysl\" na banner 2d dla serwisu Goku, poswieconemu mandze i anime Z bledem obowiazkowo. Padlem jak to dzisiaj obejrzalem Of cuz tabletu wtedy nie mialem. Wszystko narysowalem na kalce, pozniej skaner i obrobka w .... Corel PhotoPaint ok. 220 kb

http://www.drug.flashroom.com/work/starocie/FILM3.gif

 

Bawilem sie takze w efekty specjalne. Z tego polaczenia bylem strasznie dumny ok. 980kb

http://www.drug.flashroom.com/work/starocie/Ufo.avi

 

No i na koniec taki poczatek animki, ktorej nie skonczylem. Wszystkie materialy poszly sie walic, wiec podmienilem wszystko na jeden kolor. Nie ma tez jakiejs biblioteki do tworzenia terenu, wiec \"latajaca wyspa\" jest zwyklym boxem. Wyrenderowalem teraz do QT w okropnej jakosci, coby Makowcy mogli obejrzec. W koncu jest ich caly rój na tym forum ;> ok 790kb

http://www.drug.flashroom.com/work/starocie/SkyCity.mov

 

Pozdro :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra to ja tez pokaze :D.

 

1 bryka :cool:

55751_0.jpg

 

CD-R :D

55751_1.jpg

 

Tu juz wieksza zadyma byla ;)

55751_2.jpg

 

Ocean (ile to sie renderowalo :D)

55751_3.jpg

 

:cool:

55751_4.jpg

 

i szachy

55751_5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja niestety nic nie wrzucę bo po roku z maxem trudno o jakieś retro, ale sam pomysł na wątek genialny, brawo Drug!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drug...czy taki wątek już gdzieś nie był ?? Nie chcę być zadziorny...ale chyba już taki jest...( o tej tematyce)

 

Co do prac RETO to ciekawy wiątek...jak znajdę płytkę to też pokażę swoje początki...:P

 

PS. Drug, tylko oszczędź mnie...NIE BIJ !!

 

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by Falcrum

Drug...czy taki wątek już gdzieś nie był ?? Nie chcę być zadziorny...ale chyba już taki jest...( o tej tematyce)

 

Originally posted by DruG

P.S. Wiem, ze byl juz taki watek, ale zniknely w nim wszystkie prace po awarii.

:D

 

No i link dla przypomnienia:

http://max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=3488

 

A jeśli chodzi o poniższy post.... [rotfl2]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fulcrum:

Prywatne Centrum Medyczne PROMEDIS we Wrocławiu znajduje się w budynku Centrum Medycyny i Rehabilitacji MEDAR przy ul. Rękodzielniczej 16 - w budynku położonym z dala od miejskiego zgiełku, pozbawionym barier architektonicznych.

 

PORADNIA OKULISTYCZNA

lek. med. Jolanta Ćwioro – Mulak okulista – specjalista chorób oczu

lek. med. Joanna Malanowska okulista – specjalista chorób oczu

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL :] A co do prezentowanych prac to też lol:D \"nołofenseofkorz\" ;) Ale mieszkanko Drug\'a jest IMO całkiem dobre. Pionier, pokaż więcej renderów peugota:]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drug mnie natchnął i tak postanowiłem podzielić się shitami z przed wieeelu lat.

 

 

 

OK. Tutaj pierwszy styk z 3d studio 3.0 pod dosiakiem (mając 11lat). Ciekawe próby implementacji metody tworzenia kieliszka (loft) na potrzeby twarzy...

 

str1.jpg

 

 

Tutaj praca już w 3ds max 1. Kanoniczna praca z gatunku \"Autor miał na myśli nieznajomość intafacu\".

 

str2.jpg

 

 

Tutaj dla odmiany praca z gatunku strasznie straszny potwór. Praca przekręcona w shopku.

 

str3.jpg

 

 

Tutaj kolejna próba wyduszenia z maxia czegoś. \"Kobieta oczyma 14 latka\" ;). Pamiętam jedynie zupełną pustkę koncepcyjną przy tworzeniu ubranka (co jest raczej łatwo zauważalne). Pamiętam również że chciałem chyba spróbować animować ją ale same włosy zabiły komputer zupełnie.

 

str4.jpg

 

 

Tutaj znowu powrót do \"ciężkich\" klimatów (jak przystało na 15 latka).

 

str5.jpg

 

 

A na koniec mój pierwszy composting....

 

str6.jpg

 

 

Wszystkie prace są sprzed co najmniej 5 lat.

 

 

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe... niezle niezle ...

 

DruG: zaskoczyles mnie ... nie wiedzialem ,ze tak dlugo w maxie grzebiesz :)

 

Gotham: piersza praca - gratuluje pomyslu z modelowaniem glowy :)) niezle niezle ...

powiedz nam jeszcze tylko co druga praca przedstawia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

DruG, ten gif mnie rozwalil. Nie ma to jak sugestywna oprawa w napisy :)

 

A tu moje wspaniałe dzieła wykonane pod pokazowe www w 98 roku, na tym samym sofcie co zaczynal Gotham - dosowe 3d studio 3.0

 

menu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj ... ja niestety ja mam jedynie stare prace z liceum czyli (sprzed 4-5 lat).

 

Tutoriale górą :))

 

 

cave2.jpg

Bez komentarza. Przerobka jednego z pierwszych tutoriali na max3d (do dzis jest)

 

 

alien.jpg

Alien i jego boxowe ząbki :)

 

 

nokia3310.jpg

Rowniez stara pracka, nie bede nawet mowil ile ma face\'ow hihi... render wykonany pierwsza wersja brazila jaka zostala udostepniona w internecie ... oj ... to bylo cos ...

 

 

skeletons.jpg

rowniez jesli ktos kojarzy jeszcze tutoriale JAR\'a - klimat utrzymany z tutoriala z domem :)

 

oj ... az lezka sie kreci ...

 

ogolnie duzo boxow, boolean w akcji i videopost ... yeah!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

rety gotham - i tak niezle - przeciez w trojce nie bylo nawet podgladu , nawet shaded faces, wszystko sie na siatkach robilo.

 

moje pierwsze 3d studio to 2.0(chyba - no przynajmniej to przed 3.0 - gdzie jeszcze nie bylo grup selekcji na przyklad), krotko potem 3.0,

pozniej dluugo nic bo bo 4.0 bylo nie do zdobycia(internet - kto o tym slyszal), a max mial za duze wymagania :(((.Powrocilem dopiero w max 4.0 (!!!!)

moje pracki w maxie - i proby tworzenia ludzi polegaly na cieciu booleanami sfer. no i jeszcze kombinowalem z \"fit\". niestety nic sie nie zachowalo - teraz zaluje. komputer na kotrym to robilem (dx2 50 mhz,)juz dawno przeszedl do historii... ehh lezka w oku sie kreci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez bym chetnie wrzucil, to by sie posmali wszyscy ale po padnieciu dusku jakis rok temu niestety wszystkie prace odeszly do lamusa :( abyloby sie z czego smiac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

3d studio 4.0 w sumie było dostępne, ale we wszystkich wersjach wierzchołki się rozjeżdżały :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kru- barier miałem w 3d studio 3.0 i 4.0 (posiadałem dzięki bratu od razu, pierwszy styk z IK ;) ). Raz że nie było tutoriali, dwa że nie miałem helpa... trzy że jako 11 latek praktycznie w ogóle nie znałem angielskiego, cztery że pracowałem na 386... ustawiłem te parę punktów w wire (bo jak już wspomniałeś shade nie było) po czym loft się generował dłuuższą chwilę (jak widać siatka dosyć gęsta...) potem aby obejrzeć rendering parę minut... i znowu przesunięcie tych punktów, generowanie lofta itd. Metoda wybitnie masochistyczna.

 

Ten pierwszy obrazek tak naprawdę wziął się bo w jakiejś tam galerii troszkę za mocno pojechałem po początkujących i potem jakoś wypadało pokazać coś własnego shitowego.

 

Ta kobietka z maxa to tak naprawdę drugie podejście do tworzenia postaci, pierwsze jeszcze było w 3d studio 3.0 ale jakoś nie mogę znaleźć. Takie low-poly.

 

Ale ogólnie to jestem zadowolony że tak to się potoczyło bo skupiłem się na animowaniu i zabawie shaderami. Większość osób które teraz zaczynają grzęzną w modelowaniu i to mocno schematycznie ograniczając się do tutoriali. Zero prób obmyślenia metody tylko od razu poszukiwanie gotowca... Co jest iście zabójcze dla wydajności i pomysłowości.

 

 

Adek- Dałem opisik przy pracy :>.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pożyteczny topic, już wiem, że DruG mieszka na osiedlu na dosyć wysokim piętrze (ufo) a Master Kiełbaster na wsi na parterze :D

 

I obaj używacie czajnika tej samej firmy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do Drug\'a

No dobrze...nie zauważyłem... Nieźle wymyśliłeś z tym okulistą [lol2] (mówiłem nie bij, a tu jeszcze trochę to do psychiatry mnie wyślą....:P )

 

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i wygrzebalem moja pierwsza zarchiwizowana CDRke z napisem Archiwum 1 :)

 

Ponizej link do mojej absolutnie pierwszej pracy-animacji w maxie 1.0 + RealLensFlare. Nigdy nie publikowana - wizja komunikacyjna mojego miasta w przyszlosci:D Plik dosc ciezki bo to surowy avik - 12MB

 

http://www.infocoig.pl/~gs/temp/first/a1.avi

 

troche wicej szczegolow: obiekty torow, slupow, nasypu i caly pociag powstaly w LW5.5. Cala animke chcialem zrobic w LW ale wpierniczyl mnie brak animacji po sciezkach - a ten pociag na samym poczatku (nie ma w ujeciu) mial wyjezdzac z zakretu, byl cholerny problem przywiazac wagony do siebie i ladnie je zanimowac w krzywiznie torow!!! rok powstania - polowa 97.

 

a tu jedna z pierwszych tzw FlyingLogos - styczen 98. Tym razem poszlo to na prezentacje dla Zakladu oczyszczania miasta :) tez dosc ciezki pliczek 6MB

 

http://www.infocoig.pl/~gs/temp/first/a2.avi

 

No i jedna z pierszych (poprzednie mam w pracy) wizualizacji - budynek labu i galerii foto, ktory jednak nigdy nie powstal, a szkoda. (poczatek 98). Max R1 + Digital Forest...

 

w1.jpg

 

i kolejne - poczatek serii kilkunastu wnetrz aptek....

 

w2.jpg

w3.jpg

 

A te calkiem pierwsze prace z Imagine mam na dyskietkach Amigowych w formacie tylko do odczytu na A1200 i nowszych, nawet nie wiem czy jeszcze dzialaja!

A tu jeszcze kilka ocalalych z LW (rok 96,97)

 

prace do szkoły - projekt logo:

http://www.infocoig.pl/~gs/temp/first/old_4.jpg

http://www.infocoig.pl/~gs/temp/first/old_2.jpg

http://www.infocoig.pl/~gs/temp/first/old_3.jpg

i jedna z ostatnich zabaw w LW \"elewator\":

http://www.infocoig.pl/~gs/temp/first/old_1.jpg

 

Wiecej nie mam, jakies kompletne starocie mozna znalesc w kilku magazynach C&A z lat 94~95.

 

I jeszcze kilka faktow z historii:

Pierwszy program do 3d jaki ujzalem - AEGIS VIDEOSCAPE 3D, to pierwowzor LW, niestety mialem chyba jakas niekompletna wersje bo nic kompletnie nie udalo mi sie tam wyrenderowac.

Program na ktorym poznalem co to sa trojkaty, wierzcholki, krawedzi, materialy, raytracing no i animacja - SCULPT ANIMATE 4D.

Najwspanialszy program, na jakim kiedykolwiek sie bawilem - IMAGINE (od 2.0 do 4)

Pierwsze zetkniecie sie z animacja na kosciach - IMAGINE 3.0 i kolejne - cudownie prosto sie definiowalo animacje!!!!

Bolesna ale skuteczna przesiadka na peceta i LW 4.0. W sumie do dzis mam sentyment do tego softu - uwielbialem jego prostote i podejscie do modelowania, materialow i przedewszystkim animacji, niestety zwyciezyl max :( ze wzgledu na laczace go wiezi z AutoCADem no i szybkosc renderingu (to byl glowny powod) ...

 

Fajnie tak powspominac!

pozdro

Marek

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zaczynalem od 3D Studio MAX 1.2 bez helpa i bez jadnego nawet tutka, siedzialem przed kompem a na pasku bylo 3d studio i slownik ang-pol, netu nie mialem (zresta dalej nie mam w domu :) )dopiero kiedy moglem czesciej korzystac z internetu zaczalem robic rzeczy ktore zawsze chcialem zrobic. komp to byl P133 // 16 MB RAM

 

pierwsza praca z ktorej bylem dumny (3x sphere i 3x cylinder no i envrioment chmury, prznikanie w PSP)

sky3.jpg

 

pozniej zabawa envrioment

fusion1.jpg

 

i okazanie uwielbienia dla MAX\'a

3d_master.jpg

 

PS. fajnie tak pokazac stare prace na ktorych sie uczylismy i miec swiadomosc ze teraz zrobilibysmy to w 5 minut a mino to nikt tego skrytykuje a to co robimy pol roku i tak ktos objedzie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leander: Na czwartym, najwyzszym pietrze;) Ten budynek to moja szkola podstawowa, mialem blisko;)

 

Niesamowicie sie wspomina swoje poczatki. Pamietam, jak zachodzilem w glowe, dlaczego moje obiekty nie rzucaja cienia. Po jakims czasie poznalem \"przyczyne\" - uzywalem zlych swiatel. Omni rzucalo cien, a Spoty nie.

 

Oczywiscie to bzdura, jakims trafem Omni defaultowo mialo wlaczone cienie, a inne nie, ale o tym mielem sie dowiedziec pozniej;)

 

Na starosc robie sie sentymentalny.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy