Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Firma CD Projekt RED poinformowała o tym, że trwają intensywne prace nad grą Wiedźmin: Powrót Białego Wilka,

która pojawi się na platformach PLAYSTATION 3 i Xbox 360 jesienią 2009

roku. W oczekiwaniu na grę można już jednak obejrzeć trailer nowych przygód Wiedźmina.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=436

 

 

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Fallen_Zen
Napisano

To wyłącznie tytuł konsolowy, poza tym fabularnie to ten sam Wiedżmin dostępny na PC, tyle źe mocno zmodyfikowany, nowy silnik, sterowanie, interfejs, system walki itp.

Napisano

Ogromny szacun! Mozna sie czepiac, ze ruchy zaczerpniete z kung-fu/wu-shu a walka chinskim, gietkim mieczem to nie to samo co tym wiedzminowym wynalazkiem ale w koncu wiedzmin ma wiedzminskie nadgarstki ;). Ogolnie rewelacyjna robota i sam juz nie wiem czy podobal mi sie bardziej pierwszy trailerek czy ten wlasnie. Ciekawe kto uzyczyl ruchow postaci?

Chlopaki z Platige - chyle czola.

Napisano (edytowane)

Tak jak napisał Nezumi, chlopaki pchaja sie w wschodni styl i klimat walki, niepodoba mi sie to Baaaardzo!...

Wiedzmin jest nasz, swojski, słowiański:P...europejski, powinien walczyl europejską szkołą walki, jak zakladano przy produkcji wiedzmina na poczatku, jego miecze to nie giętkie żyletki z kung-fu tylko poltorareczne a'la sredniowieczne miecze długie, bliżej im stylowi walki do katany a nie made in china :/

do tego glowa wiedzmina wyglada poprostu kiepsko i w animacji odstaje od reszty ciała...ogolnie filmik intro z wersji PC byl duzo lepszy

 

Edit: To czeste w produkcjach rpg jak nikt z ekipy niema pojecia o walce... i zatrudniaja do mocapa mIszcza od np kung-fu/karate zeby zrobil pare piruetow/wyskokow z mieczem i wciska sie to pozniej do chłopa walczacego w pełnej płycie, albo wlasnie wiedzmina ktory ma z tym niewiele wspolnego...

Edytowane przez Kirian
Napisano

kompletnie dali ciała z tym pokazem form martial arts.

przecież macha tym jak kijkiem... pewnie tak robili przy mocapie i widać zatracony efekt.

 

nie chcę się zbytnio czepiać jednak wymagania rosną w miarę do góry...

Napisano

no nie wiem. Wg mnie taki styl walki jest po prostu efektowny i ma dobrze wyglądać. To jak czepianie się, że w s-f latają rzeczy, które nie powinny oderwać się od ziemi.

W końcu to tylko gra, a nie film historyczny.

Napisano (edytowane)

Kirian ma tylko jeden punkt widzenia hehe ;)

 

wiem, ze interesujesz sie tymi klimatami i nie mam szans w polemice na ten temat, ale wiesz tutaj wydaje mi sie mialo byc efektownie jak to Morbid napisal. Jak wygladalaby tutaj realistyczny pokaz ? Nie sprawdzilby sie tak sadze.

Edytowane przez Łukasz Burnet
Napisano

Gratulacje dla wszystkich ktorzy maczali w tym palce !

Oby wiecej powstawalo takich projektow w Polsce.

Tylko sie cieszyc :)

Pozdrawiam.

Napisano

Hmmm wy tak gadacie. Ale jestem ciekaw ilu z was walczyło kiedyś mieczem długim (to nie jest połtorak)? Wbrew pozorom to naprawdę lekka broń. Poza tym Wiedźmin ogromnie przekraczał możliwości fizyczne człowieka. Jedyne co wykonuje po chińsku to ciosy pięscią na początku i cięcia ostrzem od wewnątrz.

Ogólnie świetna produkcja

Napisano

Darnoc ja... od jakis 8 lat

mieczem dlugim(mozesz nazywac go poltorakiem) nie zrobisz tego nie dlatego ze jest ciezki(bo wazyl od 1.2 kg- 1.8kg) ale dlatego ze jest za długi by robic 'twirla' z obrotem w przysiadzie;P.... zreszta nie nie klucmy sie na forum grafikow na temat walki:P jak cos to zapraszam do krakowa, przedstawie organoleptycznie:)

 

Bernnout walka sredniowieczna europejska tez potrafi byc bardzo efektowna:P zreszta w grze w duzej mierze walczy wlasnie w ten sposob...

Napisano

Sorki za te powtórzone wiadomości ale coś dziwnego przeglądarka robiła. Mała pomyłka, on tutaj nawet dlugim nie macha. Tylko krótkim. A akurat przewrót jest faktycznie mało możliwy, chociaż gdyby ustawić miecz plazem wzdłuż przedramienia, można by spróbować. przepraszam że trochę odbiegam od tematu grafiki, ale trzea wychwycić błedy w animacji prawda?

Napisano

Calkiem fajnie to wyglada, chociaz plaskie troche tlo i pusto w tym zimowym lesie.

Nie przepadam za "anime'owaniem" wszystkiego co sie da, dlatego to machanie mieczem mnie tez nie przekonuje. 2 kg to jednak calkiem sporo, zwazywszy ze srodek ciezkosci nie lezy w rece a troche przed nia. Nie widac ciezaru tego miecza. Ja wyobrazalem sobie wiedzmina jako goscia ktory idealnie potrafi "zespolic sie" z mieczem i raczej perfekcyjnie wykorzystac jego bezwladnosc niz machac nim jak witką. Jest takie ujecie w ktorym wiedzmin biegnie pochylony, to tez tak troche anime zalatuje.

A no i widze ze walka z wlosami nawet jesli sie odbyla to nadal jest przegrana, zupelnie nieprzekonujace te plane'y.

Ale ogolnie fajne, chociaz kompresja potworna i trudno cos dostrzec czasem.

 

Na obrone tych ktorzy zycza sobie wiecej realizmu moge powiedziec ze wlasnie sukces Sapkowskiego i wiedzmina lezy w tym ze opowiadania i saga sa bardzo jednak w rzeczywistosci osadzone. Przegiete na tyle zeby kazdy milosnik eskapizmu chcial wlasnie w ten swiat uciec, ale jednoczesnie wszystko znajome i swojskie. Przynajmniej ja tak to odczytywalem.

Napisano (edytowane)

Mi sie wydaje ze przede wszystkim nie ma szyi. I nasade nosa zbyt wystajaca (o czym juz z pewnoscia kiedys wspominalem).

Na pewno tez ma dosc grube przedramiona. A przykurcz rak moze wynikac z tego ze podczas sesji mocapowej koles machajacy kijem bal sie ze mu wypadnie i gdzies poleci?

Ale jesli chodzi o wiedzmina jako gre i anatomie w niej, to nic mnie juz nie dziwi po piersiach do pasa Triss :).

Edytowane przez Luki Luki
Napisano

Złe proporcje anatomiczne. Majta tą rózgą na lewo i prawo. Nie czuć wagi tego "mieczyka". O ile dobrze pamiętam wiedźmiński miecz był ze srebra i swą wagę miał a to tutaj... Trailer odstaje od tego co prezentuje konkurencja. Nie dziwię się że "wiara" rzuciła się na animację i kto żyw zdobywa arkana w tej dziedzinie. Jeszcze długo zapotrzebowanie będzie.

Napisano

ogolnie bardzo spoko mi ale nie siedza mi sposob walki wieska i zadawane przez niego ciosy .jakies takie plastikowe te mocapy nienaturalne... ale pozatem spoko

Napisano

normalnie bruce lee... cos mu z twarza zrobili zlego i troche zniewiescialy jest... niby fajnie ale nie podoba mi sie to

Napisano (edytowane)

a tam pitolicie, ja dla mnie moze sa bledy w animacji, MOŻE. ale wiedzmin jest swietnie stylizowany, szkoda ze nie mozna zobaczyc w lepszej jakosci. 1sza scena wgniata. sam pomysl intra i przede wszytkim montaz jest swietny. szkoda tez ze takie krotkie, ale ogolnie u mnie bardzo na +, trzyma klimat

 

 

 

do postu nizej, tymbardziej ktos po probie traw ;)

Edytowane przez ttaaddeekk
Napisano

Co do anatomii - proponuje krytykantom odstawic ksiazki z idealnymi proporcjami i popatrzec na ludzi z krwi i kosci. Kanon postaci idealizuje, zamyka w scisle ramki cos co w rzeczywistosci jest cholernie rozne. Mozna babeczki modelowac zawsze 90-60-90, biuscik jedrny, brzuszek plaski itd. Tylko ze to sa wlasnie nierealistyczne w wiekszosci lale. Ludzie maja nosy dlugie i krotkie, krzywe i proste, oczy rozsstawione szeroko albo blisko siebie, twarze owalne badz kwadratowe, rysy ostre badz lagodne - WSZYSTKO moze i w przewazajacej czesci odstaje od kanonow z ksiazek "jak rysowac portrety" :P

Napisano

Nezumi - calkowicie sie z Toba zgadzam (no moze z wyjatkiem nazwania mnie "krytykantem", bo mi sie nie podoba takie okreslenie o jednak dosc pejoratywnym wydzwieku).

Tylko ze wszystko to o czym piszesz trafia szlag, kiedy bierzesz sie za robienie superbohaterow i superbohaterek. Oni maja swoje kanony i sa jednak zblizeni do idealu. Ale rozumiem, ze bez problemu przelknalbys gdyby wiedzmin mial np 1,60 wzrostu, lysial i mial zaawansowana ciaze spozywcza?

Jakkolwiek moze wydawac sie ze to co teraz pisze stoi w sprzecznosci z tym ze chcialbym zeby wiedzmin byl tu i owdzie bardziej realistyczny, to jednak caly bajer polega na znalezieniu zlotego srodka. Jesli zabieramy sie za postac rebajly, to on dlatego jeszcze zyje i natura go niewyeliminowala, ze jest sprawny, a jest sprawny bo ma do tego predyspozycje w postaci niemal idealnego ciala i jego swiadmosci, zmyslu rownowagi, pamieci motorycznej itp.

Oczywiscie znow zaglebiam sie w niuanse, ale moze wlasnie to decyduje czy mamy do czynienia z jakastam papierowa postacia, czy kims w kogo mozemy uwierzyc.

Napisano

hej to nie jest nic strasznego, po prostu ma pojechane propsy, wiadomo ze ludzie sa rozni, ale na Boga odleglosci w proporcjonowaniu ciala sie nie zdazaja czesto i nawet jak widzisz taka osobe to od razu wiesz ze jest wypuszczona z jednego jaja ;) nie chodzi o nosy, uszy, czola, ale co ja tam wiem :))

 

filmik git, po tych wszystkich ochach i achach slyszalnych przez 3 miesiace produkcji nastawilem sie na cos o wiele lepszego/przelomowego ot co ;]

Napisano

Wszystko fajnie tylko... Ta jego twarz. Kompletnie nie ma klimatu jak dla mnie. Może troszkę mam już w głowie gębę z ilustracji i komiksów, ale tak właśnie dla mnie powinien wyglądać Geralt. W animacji ma jakąś taką nijaką tą twarzyczke. Po prostu nie podoba mi się ;). Acz sama animacja ok. Ale nic więcej.

Napisano

Ja jestem jak najbardziej za łączeniem rożnych stylów walki, ale tutaj się to nie trzyma kupy! Wiedźmin używa tutaj mnóstwo ruchów przeznaczonych dla szabli która jest jednosieczna, dlatego można nią machać tępym końcem bardzo blisko ciała, ale ten miecz jest obusieczny, przy nim, przy ciele trzyma się blisko ramie, a miecz tańczy wokół ciała nie przy nim. Bardzo poważny błąd.

 

I do wszystkich którzy zapatrzeni są na chińskie i japońskie miecze i style, one wcale nie są bardziej widowiskowe miecze wcale nie są lepsze po prostu nigdy nie widzieliście co europejski miecz, po ostrzu którego można bezpiecznie przejechać ręką, robi z bambusem. Europejczycy bardziej walczą ciałem i moim zdaniem taka walka jest bardziej widowiskowa niż stukanie ostrzem o ostrze.

Napisano (edytowane)

dokladnie Levus, dla mnie Geralt w intrze do gry pctowej i w samej grze byl niemal ze idealny. Taki jaki chcialbym aby istnial naprawde. Tutaj popsuli mu gebe. Taka hmm bardziej ladna niz geraltowa :)

 

EDIT: No i piora... STANOWCZO ZA KROTKIE

Edytowane przez ant-3d
Napisano

I do wszystkich którzy zapatrzeni są na chińskie i japońskie miecze i style, one wcale nie są bardziej widowiskowe miecze wcale nie są lepsze po prostu nigdy nie widzieliście co europejski miecz, po ostrzu którego można bezpiecznie przejechać ręką, robi z bambusem. Europejczycy bardziej walczą ciałem i moim zdaniem taka walka jest bardziej widowiskowa niż stukanie ostrzem o ostrze.

 

tutaj nie chodzi o widowiskowość. Dla mnie nie można wziąć miecza(e) i machać tym jak kataną i na odwrót. I sam ciężar miecza już tutaj pomińmy, niech wam będzie. Tylko każda broń ma swoje przeznaczenie, a europejskie miecze były ciężkie, bo i nasze zbroje były ciężkie(a do tego jest potrzeba inna technika) i przez to rycerz by znacznie wolniejszy w walce, co mimo wszystko było równie widowiskowe.

Broń ma okrelone przeznaczenie, bo została stworzona do walki w określonych warunkach i można próbować na silę się przekonywać że to tylko gra. Jednak w grze Geralt jest wojownikiem idealnym, więc dlaczego macha nie tą bronią? Co pomylił się, nie uważał na szkoleniu?

 

Nic nie zmieni faktu że dali ciała, a próba wplatania form Whu shu do form walki europejskiej staje się wzajemnym zaprzeczeniem. Dlaczego? Skoro zna walki wschodu to i pewnie wie jaka broń do czego służy. (To tak jak wiedzieć że zna się lepsze rozwiązanie, a i tak idzie się ślepą drogą)

Skoro ich nie zna to dlaczego je stosuje?

 

do czego zmierzam? Do tego żeby z wiedźmina nie robiono 10 w jedym, a coś co z czymś konkretnie się kojarzy. Bo coś do wszystkiego jest do niczego.

 

Obstaje za wersją europejską mimo że jestem fanem wschodnich sztuk walk to nasza europejska również jest piękna i równie skuteczna, ale i zupełnie inna niż wschodnia.

 

Dobra gra nie oznacza wywrócenia faktów, czy realiów do góry nogami,a tutaj chodzi o spójność, a nie o nadludzkie możliwości.

 

Pozdrawiam! //Floo

Napisano

...czepiacie sie cholera...o_O Cieszcie się, że wogóle sie coś dzieje...

Troche proporcje i rzexba ciała siadaja...to fakt...Ale klimat, post produkcja...Mi się podobały...

 

A to, ze macha mało słowiańsko...To jak sie dobrze zastanowicie...kogo to kurna obchodzi?? Tylko Polaków i Fanów Sapkowskiego...A gra ma iśc za granice...Więc czym efektowniej tym lepiej. Z marketingowego pktu widzenia...to dość...rozsądne posunięcie. Ma być efektownie.

Napisano (edytowane)

mozna przyjac ze Wiedzmin to taki Jedi, tylko inna bajka troche :) i sie nie rozwodzic ze potrafi wiecej, lub inaczej :D

 

Co do trailera, to ogolnie jest spoko, jako dla szarego czlowieczka podoba mi sie. Widac duzo wlozonej pracy, pozytywne ogolne pozytywne wrazenie.

Co do bohatera, z sylwetka cos jest nie tak :/ w czasie walki widac wyrzeznie napiete naramienne, plecy, a przy koncowej scenie kiedy wstaje i opuszcze rece, to caly jast jakis taki wiotki, w ogole wyglada jakby sie zasiedzial na kanapie :) powinien byc szerszy w barkach imho :)

Edytowane przez Johny
Napisano
A gra ma iśc za granice...Więc czym efektowniej tym lepiej. Z marketingowego pktu widzenia...to dość...rozsądne posunięcie. Ma być efektownie.

 

A jakby postawic przed kamera dode i poprosic zeby sie rozbrala to dopiero byloby efektownie. I zainteresowanie, jestem pewny ze wieksze niz wiedzminem.

Efektownie powinno byc, ale do pewnego stopnia.

Tyle sie z pewnoscia Sapkowski naczytal o technikach walki mieczem, a tu i w filmie i w grze mu wrzucaja jakies hadzia;).

Napisano

Trochę się zabawna ta dyskusja o walce mieczem zrobiła. Parę osób się tu chyba na tym dość dobrze zna, co wynika z Waszych uwag. Ja się na tym znam średnio, słabo nawet. Książkę o Wiedźminie czytałem dość dawno, ale pamiętam, że walki były tam raczej opisane dość efektownie, dynamicznie. Może w trailerze ma to troszkę nazbyt wschodni i ...kungfu`owy charakter, ale dynamiką oddaje klimat z książki.

Kiedyś, jeszcze w liceum, dobre parę lat temu byłem na spotkaniu z Sapkowskim. Kolega zapytał go o walki właśnie. Skąd się tak na tym zna, że tak dobrze są opisane. A on, że się właśnie nie zna za bardzo i że wcale nie są wiernie oddane. Powiedział, że chodziło mu tylko o dynamikę i rytm. Żeby się to fajnie czytało. Trailer to oddaje moim zdaniem - jest dynamicznie, jest efekciarsko. A Wy się teraz kłócicie czy Geralt nie trzyma ręki za blisko ciała w 14 sekundzie filmu, hehe.

 

P.s. A co do Sapkowskiego, to pamiętam jeszcze, że zaklinał się, że nie będzie nigdy ekranizacji Wiedźmina, a już na pewno nie w Polsce. Według niego dobry film fantasy musiał by być zrobiony za duże pieniądze i skierowany jedynie dla dorosłego widza, bo inaczej wyjdzie jakaś gówniana produkcja. Niedługo potem sprzedał prawa do filmu :) Ot, taka ciekawostka.

Napisano

Trailer mi się podoba.

 

Co do walki mieczem. Już w samej książce nie było wielkich realizmów jeśli chodzi o szermierkę i myśle że świadomie tak pisał autor. O ile pamiętam wiedźmini mieli właśnie odmienny styl walki od typowej szermierki europejskiej ze względu na specyfikę walki z różnymi potworami. Przystosowany bardziej do ich nadludzkiej zwinności i szybkości. W zupełności to pasuje do klimatu, jest logiczne i nie widze czemu miałoby być inaczej.

Napisano (edytowane)

Buehehehe, a ja mam w dupie wymienione "bledy":) Jest fajnie i bardzo efektownie. Wystarczy mi do szczescia:)

 

Nie wiem ilu z Was bralo udzial w jakiejs produkcji, ale to naprawde nie jest siedzenie i dopieszczanie kazdego detaliku, zeby ludzie na forum graficznym niedoszukali sie babola.

 

Pewnie inaczej byscie spojrzeli, gdyby sie okazalo, ze film robily dwie osoby na krzyz, prawda? Albo, ze mieli na to miesiac. To tylko przyklady, ale obrazuja ilosc problemow podczas realizacji.

 

LukiLuki: dlugie wlosy to problem nawet dla Pixara. Widziales co sie dzialo ze Strzyga. To dopiero bylo slabe. Imho jest ok i zgrywa sie z tym, co jest w grze. Ale to moje zdanie:)

A, no i zauwaz, ze w zblizeniu, gdy jest w przykucu, ma juz normalne hery ;)

 

 

Reasumujac troche mnie dziwi to czepianie sie wiekszosci. Moze to kwestia emocjonalnego przywiazania do postaci Wiedzmina, ktorego mi brakuje ;)

 

edit: w sumie jest rzecz ktora mi sie nie podoba, a mianowicie oczy. Wygladaja jak niewidzace, wpatrzona ciagle w przestrzen. Zero ruchu, nawet mrugniecia nie zauwazylem.

 

 

@Jacenty, w ktorym miejscu jest plastikowy mocap?

Edytowane przez Reanimator
Napisano (edytowane)
Buehehehe, a ja mam w dupie wymienione "bledy":) Jest fajnie i bardzo efektownie. Wystarczy mi do szczescia:)

 

Nie wiem ilu z Was bralo udzial w jakiejs produkcji, ale to naprawde nie jest siedzenie i dopieszczanie kazdego detaliku, zeby ludzie na forum graficznym niedoszukali sie babola.

 

Pewnie inaczej byscie spojrzeli, gdyby sie okazalo, ze film robily dwie osoby na krzyz, prawda? Albo, ze mieli na to miesiac. To tylko przyklady, ale obrazuja ilosc problemow podczas realizacji.

 

Ale skoro juz jestesmy grafikami to trudno w sobie to wylaczyc, jesli ktos sie zna na walce mieczem to tez trudno mu sie od tego odciac. Ja sie nie znam, mi najbardziej sie nie podoba to ze sa te wschodnie nalecialosci i jakies takie nieskoordynowanie ruchow miejscami. Z drugiej strony nie wyobrazam sobie zeby wiedzmin walczyl jak sredniowieczny rycerz, zadajac cios i zaslaniajac sie tarcza;).

Jako przyklad zupelnie nieracjonalnego sposobu walki ktory jednak jest przekonujacy i efektowny, mozna moim zdaniem podac gwiezdne wojny. Po co sie zamachiwac czyms czemu zaden material nie stawia zadnego oporu i czego masy nie mozna wykorzystac do przelamania zastawy? W praktyce walka mieczem swietlnym powinna wygladac jak szermierka szpada bardziej. No ale jest to generalnie tak przemyslane i tak zrobione ze nie tylko mi nie przeszkadza ale sie podoba i jestem pod wrazeniem choreografii.

 

Ja jestem idealista, chcialbym zeby takie filmiki nie powstawaly na zasadzie: "tu wstawimy kogos bardzo zlego, jak wyglada ktos zly? no ma wykrzywiona twarz i moze jakas blizne przez oko". Moze dlatego takie polskie produkcje odstaja nadal od tego co sie dzieje na zachodzie, ze zbyt duzo dzieje sie na hurra, sam wiem jak to wyglada tak troche.

Reanimator - Rozumiem ze w Bolandzie panuja inne warunki, ale pamietasz jak zachwycales sie filmikiem z WoWa ostatniego? Bo byla jakas interesujaca fabula, cos co powodowalo ze nie jest to filmik z warhammera gdzie po prostu sa pokazane kolejne pojedynki.

Oczywiscie ja nie zmienilem zdania i uwazam ze oba filmiki sa rownie fajne, i tylko gdzie indziej polozono akcenty. I owszem w warhammerze, zauwazylem chocby taka bzdure ze luczniczka strzela z gory, a koles dostaje w plecy jakby strzelala z tego samego poziomu na ktorym on stoi;).

 

 

Edit: Generalnie znow spirala krytyki sie nakreca zupelnie niepotrzebnie, ale jakos tak juz jest ze jak ktos czegos broni to znajdzie sie taki co bedzie chcial atakowac;). Ja uwazam ze jest git. Nie zachwyca ale calkiem solidna produkcja. To ze sobie ponarzekam ze te matte paintingi plaskie, albo ze wiedzmin nie ma szyi to jedno, a drugie ze np golem bardzo, bardzo fajny, pierwsze ujecie twarzy w nieostrosci nad ogniskiem swietne itp.

Edytowane przez Luki Luki
Napisano

Pierwsze ujecie najfajniejsze:) I jak golem idzie, tez w pyte;)

 

Trailer Wowa to inna bajka, ale rozumiem porownanie;)

 

I jak mowisz o nieumiejetnosci wylaczenia "bycia grafikiem", tak wlasnie mi sie wylaczylo krytykanctwo z tego powodu. Po prostu widze, jak to wyglada od drugiej strony i pamietam, ile razy musialem isc na kompromisy.

 

Ale z drugiej strony to nadal forum o grafice i wylapywanie "plaskich teł" (zgadzam sie z tym) jest dla niego naturalne :)

 

Ot, czasami jeszcze zwracam uwage na zabarwione zlosliwoscia uwagi ludzi, ktorzy wydaja sie nie miec nic innego do roboty;) I nie mowie o Tobie Luki, zeby bylo jasne ;)

Napisano (edytowane)

Tak się składa, że ja 7 lat się szermierką zajmowałem i pojęcie akurat mam.

Wiekszosc ruchów wiedźmina w animacji, te młyneczki, świstanie i błyskanie ostrzem to czyściutka pokazówka nie mająca nic wspólnego z treningiem.

Istnieje kilka stndardowych ruchów choreograficznych (które zna każdy kaskader i każdy szermierz robiący pokazy), które są efektowne, ale na dobrą sprawę sprowadzaja się do uderzania mieczem o miecz w taki sposób, że gdyby przeciwnik nawet się nie zasłonił, to miecz by i tak nie trafił. Prowadzona w ten sposób walka jest bardzo spektakularna, zwłaszcza wieczorkiem, jak w ciemnosci z mieczy iskry lecą, ale całkiem bezpieczna i odrealniona tak, że az boli.

 

Wiedźmin to profesjonalista. Taki trening w jego wykonaniu nie podchodzi mi zupełnie.

Prawdziwe walki tak naprawdę trwają kilka sekund zaledwie, często sprowadzają się do jednego uderzenia bądź sparowania i uderzenia. Takie młynki na polu bitwy kończą się zmieleniem młynkującego harcownika w 2 sekundy, gdyż takie świstu - świstu dekoncentruje przede wszystkim jego samego.

 

Inna kwestia to to, że faktycznie Geralt macha tym mieczem, jakby nie miał on żadnej masy. Jasne, nadludzka siła, ok. Ale to nie rekompensuje konieczności wybalansowania masy (wprowadzonego na dodatek w ruch żyrowy) miecza, który ponadto jest srebrny, czyli waży dajmy na to 4 kg.

 

No i teraz kwestia tych szablowych ruchów. Mniejsza juz o to, czy można zrobić taki przewrót z mieczem w dłoni (mozna), czy machać nim tuż przy ciele (można, tylko po co?). Przede wszystkim podstawowa róznica pomiędzy trzema podstawowymi rodzajami broni, jaka jest miecz, szabla i szpada, polega na tym, ze każda z nich jest przystosowana do innej techniki walki:

* Mieczem wykonuje się uderzenia rabiące. Zamach i uderzenie, bez finezyjnych zabaw nadgarstkiem. w mieczu nadgarstek prawie wcale nie funkcjonuje. Uderzenie idzie z ramienia. Sztychy - jak najbardziej, o ile w walce pojawi się ku temu okazja, ale sztychy sa możliwe w każdej z tych broni.

* Szabla służy do cięcia. Tutaj finezja nadgarstka to klucz do sukcesu. To, co robi Geralt w filmie to sa własnie szablowe ruchy.

* Szpada - broń typowo sztychowa.Sposoby walki szpada widac dziś na zawodach w tej dyscyplinie: pozycja boczna, wykrok, sztych, wycofanie.

 

Jest jeszcze rapier: cięższy i szerszy od szpady, choc nadal relatywnie wąski, jest swojego rodzaju mieszanką szpady i miecza, dostosowany do obu sposobów walki.

 

Zawsze w szermierce dużo wazniejsze od machania żelastwem są kroki. Uderzenie wychodzące z odpowiedniego wykroku jest dużo silniejsze, ruch miecza można zakłócic własnie ruchem ciała i jego środka cięzkości, by zmylić przeciwnika.

 

No, ale to juz mam wrażenie jest oczywiste.

 

Teraz o samej animce: masa dobrej roboty. Oczywiście możzna się czepnąć anatomii, zwłaszcza za wąskich ramion, jak to ktoś zauważył, ale to tylko czepianie się.

Dla mnie trzyma to poziom.

Jak mi ktoś podpowie, ile czasu to powstawało oraz ilu ludzi to robiło, będzie mi łatwiej przekonujaco marudzić lub chwalić. Za stary wróbel jstem, by nie wiedzieć, że to, jak chcemy bądź umiemy zrobić jakis projekt, zawsze trzeba skonfrontować z deadline'm i pod tym kątem oceniać wynik.

Edytowane przez Shogun 3D
Napisano

Ok, widze ze straszna dyskusja o tym mieczu.

Tak z ciekawostek od strony fandomu (lazilo sie na rozne konwenty, czasem Sapka widzialo i slyszalo co gadal).

To z tym ze Wiedzmin to taki waleczny i slowianski - Sapek piszac wiedzmina nie znal sie zupelnie na walce. Cale te opisy to bardzo fajnie poukladane slowa ktore zbyt wiele sensu nie maja. Podobnie z bronia, z tego co kojaze to miecz wiedzinski mial wlasnie byc czyms w rodzaju katany.

Co do praw filmowych - z czegos trzeba zyc :) Slyszalem ze po wypuszczeniu filmu Sapek chcail sie zapasc pod ziemie :D

 

Animacja mi sie podoba, krotka, widowiskowa i chyba o to chodzi.

Napisano

Kurde, prawda czasu, prawda ekranu. Od lat robi sie widowiskowe pojedynki, bojki i strzelanki, chociaz wszyscy wiedza, ze te trwaja w rzeczywistosci kilka sekund.

 

Panowie, litosci. Mowimy o kolesiu, ktory wali "fireballami" z rak ;)

Napisano

Bla bla bla... pierdu pierdu.. choreografia była przecież i tak w ogromnej mierze robiona na sesjach mo-capowych więc tym bardziej zarzuty nie pod adresem grafików. Wiedźmin wymiata i basta. Kto grał w gierkę to wie, co Wiedźmak z mieczem potrafi wyrabiać... daleko tam do zwykłej szermierki. Scena zimowa mogła by wyglądać trochę lepiej - to prawda. Ale Reanimator też dobrze gada - realia produkcji to nie bułka z masłem. Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności