Jump to content

Golden Award: Steampunk myths and legends


Recommended Posts

Hej,

trochę po czasie umieszczam ilustracje wykonane na

CGChallenge: Steampunk myths and legends

oraz NVART:Surreal in the style of Jacek Yerka.

Oba konkursy były prowadzone przez CGSociety w podobnym czasie. Trochę się zmasakrowałem malując to głównie po nocach. W najbliższym czasie raczej nie dałbym rady powtórzyć takiego maratonu.

Jeśli chodzi o pracę Yerkową - na początku był entuzjazm, bo bardzo lubię jego obrazy, ale potem zwątpiłem w sens bezpośredniego kopiowania stylu mistrza. Niemniej jednak skończyłem to jakimś cudem, a wyniki konkursu powinny być lada moment.

 

Titanomachy: fall of the Hyperion

titanomachy_l.jpg

 

 

A hunger after a thousand year nap

hunger_l.jpg

  • Like 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Mnie mimo wszystko bardziej podoba się drugi, ale oba są fajne. Jest coś w tym co napisał bloody - jest jakaś minimalna różnica w wykonaniu poszczególnych elementów, mimo tego wolę obrazki w tym stylu. Przez to że tego typu grafika jest trochę mniej oczywista w przekazie pozostawia nieco większe pole do interpretacji.

Link to comment
Share on other sites

itam, to lipny zarzut by był, zwykle propagowany przez osoby które zwyczajnie nie potrafią. Zawsze uważałem że styl to tylko takie ubranko i nosi się różne zależnie od pogody i nastroju. Twoje prace są charakterystyczne i to jest ten styl właściwy. A to że potrafisz działać w różnych stylizacjach na różne potrzeby to świetny dar i bardzo nieczęsty.

Link to comment
Share on other sites

Pracki już widziałem na CGTalku, cóż tu można powiedzieć? Świetne - i nie zgadzam się z komentarzem jednego z jury - że niby tej 'kruszynki' nie widać na obrazku i trzeba się skupić żeby zobaczyć.

 

A co do stylu... prawda jest taka, że powyżej 5~7 roku życia jedyne co robimy to powielamy i naśladujemy - a pojęcie 'własnego stylu' - jest tylko i wyłącznie średnią z tego, z czego bierzemy przykład i inspirację - i niczym więcej. Nie będę tu wnikał, bo do off topu mam duże predyspozycje - ale tak już po prostu jest :)

Link to comment
Share on other sites

Omen, grass, belus i wszyscy wcześniejsi - dzięki panowie, cieszy mnie Wasze uznanie!

biglebowski, g0od, reanimator,jaras - tego mi było trzeba, już mi lepiej :)

maronski - szkoda, że nie spróbowałeś. Może właśnie najlepiej zostanie oceniona praca, która nie jest kopią stylu Jerki.

Jonasz_real - wszystko z łapy i z głowy. Mam w głowie uproszczony algorytm GI i perspektywy więc do prostych obrazków nie muszę używać 3D. To np też z użyciem jedynie photoshopa i jego transformacji: http://www.balloontree.com/environments.php?img=drawers

Link to comment
Share on other sites

do krzty stałeś się amerykański. Jako programowo euroentuzjasta i zagorzały wielbiciel dokonań europy w sztukach plastycznych na przestrzeni 4000 lat( od greków licząc) ....może to i dobrze może to i źle. Ale warsztat świetny masz-szacunek

Link to comment
Share on other sites

Jonasz ale co da taki tutek ? samo mieszanie kolorków i różne inne zabiegi artystyczne mozna zobaczyc w dziesiątkach tutoriali na sieci (Morbid nawet zrobił ostatnio tutka przy testach tabletu Pentagram) a tu cały sekret tkwi w tym zeby sobie najpierw wyobrazic prackę, jej klimat, ogólną kompozycję i kolorystykę a pozniej dopiero to przelac na ekran - Marcin by nam musiał podac kod swojego DNA ;)

Link to comment
Share on other sites

THX - dzięki, ale nie obrażaj się za to :)

dzudzu - dokładnie tam gdzie i ty - małe, szare, żyjące z przemytu i zasiłków miasteczko ze ślepym niedźwiedziem kręcącym się w kółko w betonowej dziurze...

i uwierz, przeżywam to samo jak oglądam prace lepszych.

Jonasz - zrobiłem kiedyś mini WIP do Dark future train. Cały czas używam w zasadzie tej samej techniki z lekka ją tylko udoskonalając:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=41557&highlight=dark+future+train

 

edit:

jaras - kod DNA nie wystarczy. Trzeba jeszcze codziennie widzieć tego niedźwiedzia.

Link to comment
Share on other sites

małe, szare, żyjące z przemytu i zasiłków miasteczko ze ślepym niedźwiedziem kręcącym się w kółko w betonowej dziurze...

młodzież w tym miasteczku nie ma nic innego do roboty jak łazić między rondem a dworcem pkp, tam i z powrotem, tam i z powrotem... :P

Link to comment
Share on other sites

Jonasz - zrobiłem kiedyś mini WIP do Dark future train. Cały czas używam w zasadzie tej samej techniki z lekka ją tylko udoskonalając:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=41557&highlight=dark+future+train

 

Wiesz to nawet nie o to chodzi -to fakt - takich generalnych making offów rzeczywiście było dużo. Dla mnie najważniejsze pytanie jest co się dzieje między przejściem od rozblokowanego koloru do wydetalowanej pracy :D

Pod dużym powiększeniem na wielu pracach CG w sieci,(ale nie tych tutaj żeby była jasność) widać taki specyficzny szum, który wygląda tak samo jak szum z matrycy aparatu cyfrowego. Nie wiem czy ludzie żeby uzyskać fakturę danego przedmiotu naklejają zdjęcia na zmniejszonym kryciu, pracują jakimiś specyficznymi brushami ? To jest dla mnie najważniejsze pytanie na dziś. Takich szumiących kropeczek nie uzyska się zwykłym okrągłym brushem, to oczywiste - skąd więc to się bierze ? Oglądam wiele prac w zoomie, i tego jest pełno na sieci... Żadna praca robiona okrąglakiem przeze mnie tak nie wyglądała pod lupą. I - są artyści sieciowi u których tego nigdy nie widzę, a u innych zaś często...

Link to comment
Share on other sites

Ten szum można uzyskać przez stosowanie odpowiednich tekstur w trybie np overlay albo soft light i wymazywanie regionów gdzie bardziej przeszkadzają niż pomagają. Do tego oczywiście przez użycie texture w parametrach pędzla.

Można użyć noise z filtrów ale nałożony bezpośrednio na obraz jest zbyt równomierny i sztuczny przez swoją wyraźną pixelowatość. Jest na to prosta metoda :) Wystarczy zrobić sobie obrazek o połowę mniejszy niż ten docelowy i tam na czarnym albo białym tle zastosować szum. Potem przenosisz to na obrazek docelowy i skalujesz warstwę dzięki czemu pikselki przestają być tak ostre i sztuczne. Potem zmieniasz tryby i siłę krycia warstwy, pamiętając o wymazaniu tam gdzie przeszkadza.

Można też stosować soft brusha z zaznaczoną opcją noise w palecie pędzla - używam tego cały czas.

A na to wszystko można jeszcze sharpen tool jak pisał coyote. Ale łatwo przegiąć.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O ile pierwsza miażdży cyce tak w drugiej brakuje mi konsekwencji jeśli chodzi o styl. Ta głowa i materiał na niej jest bardzo realistyczny, natomiast cała reszta idzie w strone cartoonu. Ale i tak sa na bardzo wysokim poziomie. Klasa.

Link to comment
Share on other sites

Absolutnie fantastyczne :D . W pierwszym fajnie się ogląda jak opowieść. W moim przypadku było tak:

Kolos>Panika na stacji>Fajny parowóz> o w mordę, rozerwał inny pociąg!!> ale epicko-wielki ten dworzec. Ciekawe czy przewidziałeś w kompozycji że ktoś tak właśnie to obejrzy . Jak tak to fachura :D Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Pracki oczywiscie zacne, jedyne co od poczatku mi jakos przeszkadzalo to gorna czesc tej pracki ze Steampunka - wydaje sie niedokonczona, a te kreseczki imitujace zniszczone szklo i stal jakos buduja zbytni chaos, byc moze przydaloby sie umiescic kilka wiekszych plamek; dolna czesc nie podlega krytyce. Pracka z nvision natomiast po prostu poprawna, ladna, technicznie wylizana, ale to chyba trzeba konkretnie miłować taki styl, zeby odczuc. Ja tam wole Twoje lokomotywy i envirosy =) Ponad wszystko jednak gratulacje, ze sie w tym wszystkim odnalazles i sobie swietnie poczynasz. Milo patrzec, ze Polak potrafi :]

Link to comment
Share on other sites

Trochę spóźnione słowa, ale czas nie pozwolił, żeby skomentować wcześniej. Nie znam się na konceptach tak dobrze jak wielu, którzy zabrali już tutaj głos i nie będę pewnie nigdy brzmiał tak fachowo jak oni. Widziałem, Stary, masę Twoich prac i bardzo wysoko cenię Twój warsztat. Ale tymi prezentowanymi tutaj skaczesz poziom wyżej. Fajnie jest obserwować jak ciągle rozwijasz umiejętności i doskonalisz w tym co robisz, bo to dla mnie osobiście niesamowita inspiracja. Widziałem wcześniej na CG talk "Titanomachy" i mnie zatkało. Genialny klimat, dopickanie szczegółów, paleta kolorystyczna i kurcze ta para! Zdecydowanie jeden z moich ulubionych Twoich obrazów. "A hunger after a thousand year nap" też piękne, choć ostatnio sporo takiego surreal" Ale tutaj świetny jest sposób malowania, inny niż to do czego "przyzwyczajają" Twoje pozostałe pracki.

Co tu dużo pisać. Gratki fronta i ode mnie w pełni zasłużone 5*****

Pozdrawiam Marcin

Link to comment
Share on other sites

gratulacje 2 pozycji w konkursie, pracki naprawde zacne.

 

co do szumow, ciekawa metoda to warstwa szara z filtrem grain contrasty/enlarged na soft lub overlay. w sumie podobne efekty, lubie czasem uzywac tego typu warstwy jako textura do bruszy lub wykeyowac ktorys z kanalow pod maske, coby fajnie dziurawilo warstwe.

 

anyway, naprawde swietne prace.

Edited by Cpt.Obvious
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy