Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

trochę po czasie umieszczam ilustracje wykonane na

CGChallenge: Steampunk myths and legends

oraz NVART:Surreal in the style of Jacek Yerka.

Oba konkursy były prowadzone przez CGSociety w podobnym czasie. Trochę się zmasakrowałem malując to głównie po nocach. W najbliższym czasie raczej nie dałbym rady powtórzyć takiego maratonu.

Jeśli chodzi o pracę Yerkową - na początku był entuzjazm, bo bardzo lubię jego obrazy, ale potem zwątpiłem w sens bezpośredniego kopiowania stylu mistrza. Niemniej jednak skończyłem to jakimś cudem, a wyniki konkursu powinny być lada moment.

 

Titanomachy: fall of the Hyperion

titanomachy_l.jpg

 

 

A hunger after a thousand year nap

hunger_l.jpg

  • Like 1
  • Confused 1
  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mnie mimo wszystko bardziej podoba się drugi, ale oba są fajne. Jest coś w tym co napisał bloody - jest jakaś minimalna różnica w wykonaniu poszczególnych elementów, mimo tego wolę obrazki w tym stylu. Przez to że tego typu grafika jest trochę mniej oczywista w przekazie pozostawia nieco większe pole do interpretacji.

Napisano

pierwszy świetny ,,,, przestrzeń i klimat ,,, ogólnie dużo się w nim dzieje

Napisano

No poprostu coś pięknego ten pierwszy szczególnie dolna część pracy - ta lokomotywa i opływający ją ludzie, którzy dodatkowo "rozpływają" się w parze ahhh...piękne :).

Napisano

Ktos juz byl kiedys na tyle uprzejmy zeby rzucic na forum linkiem do wynikow tego steampunkowego CGChallenge'a, pamietam ze ogromne wrazenie zrobila na mnie Twoja praca i przesledzilem dokladnie progres jej wykonywania :) Gratulacje, fajnie ze mamy taki towar eksportowy ;>

Napisano

dzięki za uznanie:)

taaaa, miażdżę suty taboretem...

Taka umiejętność zmiany stylów niby jest bardzo użyteczna w pracy zawodowej, ale równie dobrze, ktoś mógłby zarzucić, że nie mam go wcale. Cóż, zobaczymy co będzie za parę lat.

Napisano

itam, to lipny zarzut by był, zwykle propagowany przez osoby które zwyczajnie nie potrafią. Zawsze uważałem że styl to tylko takie ubranko i nosi się różne zależnie od pogody i nastroju. Twoje prace są charakterystyczne i to jest ten styl właściwy. A to że potrafisz działać w różnych stylizacjach na różne potrzeby to świetny dar i bardzo nieczęsty.

Napisano

Pracki już widziałem na CGTalku, cóż tu można powiedzieć? Świetne - i nie zgadzam się z komentarzem jednego z jury - że niby tej 'kruszynki' nie widać na obrazku i trzeba się skupić żeby zobaczyć.

 

A co do stylu... prawda jest taka, że powyżej 5~7 roku życia jedyne co robimy to powielamy i naśladujemy - a pojęcie 'własnego stylu' - jest tylko i wyłącznie średnią z tego, z czego bierzemy przykład i inspirację - i niczym więcej. Nie będę tu wnikał, bo do off topu mam duże predyspozycje - ale tak już po prostu jest :)

Napisano

oba wymiataja , ciezko je okreslac wedlug jednej kategorii, kazdy ma inny styl. Ale oba mowia jednoznacznie ze masz w sobie ogromna moc i talent.

 

pozdrawiam i sukcesow zycze

Napisano

Omen, grass, belus i wszyscy wcześniejsi - dzięki panowie, cieszy mnie Wasze uznanie!

biglebowski, g0od, reanimator,jaras - tego mi było trzeba, już mi lepiej :)

maronski - szkoda, że nie spróbowałeś. Może właśnie najlepiej zostanie oceniona praca, która nie jest kopią stylu Jerki.

Jonasz_real - wszystko z łapy i z głowy. Mam w głowie uproszczony algorytm GI i perspektywy więc do prostych obrazków nie muszę używać 3D. To np też z użyciem jedynie photoshopa i jego transformacji: http://www.balloontree.com/environments.php?img=drawers

Napisano

do krzty stałeś się amerykański. Jako programowo euroentuzjasta i zagorzały wielbiciel dokonań europy w sztukach plastycznych na przestrzeni 4000 lat( od greków licząc) ....może to i dobrze może to i źle. Ale warsztat świetny masz-szacunek

Napisano

dzieki za odpowiedz :)

Ten twój nieskazitelny warsztat...przyprawia mnie o dreszcze.

Może skusiłbyś na jakiś mały tutek, wiem ze to ciężka sprawa i wymaga dodatkowego poświecenia czasu.

Pomysl nad tym, napewno się ucieszymy. Nawet bardzo :)

Napisano

Jonasz ale co da taki tutek ? samo mieszanie kolorków i różne inne zabiegi artystyczne mozna zobaczyc w dziesiątkach tutoriali na sieci (Morbid nawet zrobił ostatnio tutka przy testach tabletu Pentagram) a tu cały sekret tkwi w tym zeby sobie najpierw wyobrazic prackę, jej klimat, ogólną kompozycję i kolorystykę a pozniej dopiero to przelac na ekran - Marcin by nam musiał podac kod swojego DNA ;)

Napisano

THX - dzięki, ale nie obrażaj się za to :)

dzudzu - dokładnie tam gdzie i ty - małe, szare, żyjące z przemytu i zasiłków miasteczko ze ślepym niedźwiedziem kręcącym się w kółko w betonowej dziurze...

i uwierz, przeżywam to samo jak oglądam prace lepszych.

Jonasz - zrobiłem kiedyś mini WIP do Dark future train. Cały czas używam w zasadzie tej samej techniki z lekka ją tylko udoskonalając:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=41557&highlight=dark+future+train

 

edit:

jaras - kod DNA nie wystarczy. Trzeba jeszcze codziennie widzieć tego niedźwiedzia.

Napisano
małe, szare, żyjące z przemytu i zasiłków miasteczko ze ślepym niedźwiedziem kręcącym się w kółko w betonowej dziurze...

młodzież w tym miasteczku nie ma nic innego do roboty jak łazić między rondem a dworcem pkp, tam i z powrotem, tam i z powrotem... :P

Napisano
Jonasz - zrobiłem kiedyś mini WIP do Dark future train. Cały czas używam w zasadzie tej samej techniki z lekka ją tylko udoskonalając:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=41557&highlight=dark+future+train

 

Wiesz to nawet nie o to chodzi -to fakt - takich generalnych making offów rzeczywiście było dużo. Dla mnie najważniejsze pytanie jest co się dzieje między przejściem od rozblokowanego koloru do wydetalowanej pracy :D

Pod dużym powiększeniem na wielu pracach CG w sieci,(ale nie tych tutaj żeby była jasność) widać taki specyficzny szum, który wygląda tak samo jak szum z matrycy aparatu cyfrowego. Nie wiem czy ludzie żeby uzyskać fakturę danego przedmiotu naklejają zdjęcia na zmniejszonym kryciu, pracują jakimiś specyficznymi brushami ? To jest dla mnie najważniejsze pytanie na dziś. Takich szumiących kropeczek nie uzyska się zwykłym okrągłym brushem, to oczywiste - skąd więc to się bierze ? Oglądam wiele prac w zoomie, i tego jest pełno na sieci... Żadna praca robiona okrąglakiem przeze mnie tak nie wyglądała pod lupą. I - są artyści sieciowi u których tego nigdy nie widzę, a u innych zaś często...

Napisano

Ten szum można uzyskać przez stosowanie odpowiednich tekstur w trybie np overlay albo soft light i wymazywanie regionów gdzie bardziej przeszkadzają niż pomagają. Do tego oczywiście przez użycie texture w parametrach pędzla.

Można użyć noise z filtrów ale nałożony bezpośrednio na obraz jest zbyt równomierny i sztuczny przez swoją wyraźną pixelowatość. Jest na to prosta metoda :) Wystarczy zrobić sobie obrazek o połowę mniejszy niż ten docelowy i tam na czarnym albo białym tle zastosować szum. Potem przenosisz to na obrazek docelowy i skalujesz warstwę dzięki czemu pikselki przestają być tak ostre i sztuczne. Potem zmieniasz tryby i siłę krycia warstwy, pamiętając o wymazaniu tam gdzie przeszkadza.

Można też stosować soft brusha z zaznaczoną opcją noise w palecie pędzla - używam tego cały czas.

A na to wszystko można jeszcze sharpen tool jak pisał coyote. Ale łatwo przegiąć.

  • Like 1
Napisano

O ile pierwsza miażdży cyce tak w drugiej brakuje mi konsekwencji jeśli chodzi o styl. Ta głowa i materiał na niej jest bardzo realistyczny, natomiast cała reszta idzie w strone cartoonu. Ale i tak sa na bardzo wysokim poziomie. Klasa.

Napisano

Absolutnie fantastyczne :D . W pierwszym fajnie się ogląda jak opowieść. W moim przypadku było tak:

Kolos>Panika na stacji>Fajny parowóz> o w mordę, rozerwał inny pociąg!!> ale epicko-wielki ten dworzec. Ciekawe czy przewidziałeś w kompozycji że ktoś tak właśnie to obejrzy . Jak tak to fachura :D Pozdrawiam

Napisano

Pracki oczywiscie zacne, jedyne co od poczatku mi jakos przeszkadzalo to gorna czesc tej pracki ze Steampunka - wydaje sie niedokonczona, a te kreseczki imitujace zniszczone szklo i stal jakos buduja zbytni chaos, byc moze przydaloby sie umiescic kilka wiekszych plamek; dolna czesc nie podlega krytyce. Pracka z nvision natomiast po prostu poprawna, ladna, technicznie wylizana, ale to chyba trzeba konkretnie miłować taki styl, zeby odczuc. Ja tam wole Twoje lokomotywy i envirosy =) Ponad wszystko jednak gratulacje, ze sie w tym wszystkim odnalazles i sobie swietnie poczynasz. Milo patrzec, ze Polak potrafi :]

Napisano

Trochę spóźnione słowa, ale czas nie pozwolił, żeby skomentować wcześniej. Nie znam się na konceptach tak dobrze jak wielu, którzy zabrali już tutaj głos i nie będę pewnie nigdy brzmiał tak fachowo jak oni. Widziałem, Stary, masę Twoich prac i bardzo wysoko cenię Twój warsztat. Ale tymi prezentowanymi tutaj skaczesz poziom wyżej. Fajnie jest obserwować jak ciągle rozwijasz umiejętności i doskonalisz w tym co robisz, bo to dla mnie osobiście niesamowita inspiracja. Widziałem wcześniej na CG talk "Titanomachy" i mnie zatkało. Genialny klimat, dopickanie szczegółów, paleta kolorystyczna i kurcze ta para! Zdecydowanie jeden z moich ulubionych Twoich obrazów. "A hunger after a thousand year nap" też piękne, choć ostatnio sporo takiego surreal" Ale tutaj świetny jest sposób malowania, inny niż to do czego "przyzwyczajają" Twoje pozostałe pracki.

Co tu dużo pisać. Gratki fronta i ode mnie w pełni zasłużone 5*****

Pozdrawiam Marcin

Napisano (edytowane)

gratulacje 2 pozycji w konkursie, pracki naprawde zacne.

 

co do szumow, ciekawa metoda to warstwa szara z filtrem grain contrasty/enlarged na soft lub overlay. w sumie podobne efekty, lubie czasem uzywac tego typu warstwy jako textura do bruszy lub wykeyowac ktorys z kanalow pod maske, coby fajnie dziurawilo warstwe.

 

anyway, naprawde swietne prace.

Edytowane przez Cpt.Obvious
  • Like 1
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności