Jump to content
  • 0
n-pigeon

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A

Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Macie czasami problem z "export selected objects" przy exporcie do FBX? Już nie wiem od jak dawna w różnych wersjach mam ten problem, że czasami nie mogę ze sceny wyexportować zaznaczonego obiektu/obiektów, bo wypluwa pustą scenę ważącą 4 kb. Muszę usuwać wszystko inne i dopiero exportować wybrany obiekt bez tej opcji, później ctrl+z. Jest to dość wkurzające i nie mogę znaleźć przyczyny tego. Nie wiem od czego to zależy, że raz działa dobrze, a raz nie. Jak utworzę nowy plik ze świeżą sceną to działa ok, ale często dzieje się tak, że pracuje nad jakimś modelem kilkadziesiąt/kilkaset godzin, tworząc sobie nowe pliki (ręczne backupy) i w pewnym momencie przestaje działać ta opcja. Ktoś coś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Czy twój obiekt ma modyfikatory które odwołują się do innych obiektów albo masz constrainy, grupy, parenty, duplikatory?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Czasami tylko array np. do rotacji empty plain axis, reszty prawie na pewno nie. Ale nawet w plikach, których i arraya nie używałem pojawiał się ten problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Huh. Ja eksportuje FBXy setkami i takich problemów nie miałem jeszcze nigdy. Masz jakiś plik na którym da się to zreprodukować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

W ostatnim czasie niestety same komercyjne rzeczy, więc nie mogę udostępniać. Właśnie kilku kolegów z pracy też śmiga na blenderze i nie mieli takich problemów. Ja też zresztą nie od wczoraj pracuje w blenderze (komercyjnie ponad 3 lata) i też exportowałem setki modeli.

Bardzo często pracuje z CADami, nie zawierają niby nic specjalnego, poza tym że zwykle to kilka-kilkanaście tysięcy obiektów i setki materiałów.

 

Chociaż teraz sprawdzam po swoich starych scenach jak robiłem modele sobie bez CADów i póki co nie widzę tego problemu. Może jednak istnieje tu jakiś związek z tymi CADami. Ale wywaliłem już wszystkie obiekty z cada, a problem w pliku na którym teraz pracuję, wciąż jest.

 

@Boris pamiętam, że też kiedyś tak przenosiłem jak piszesz (shift + f1 w kompletnie nowej scenie/pliku) i działało, ale też upierdliwe jak zdarza się więcej niż raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Guest e=mc^2

siema,

sa jakies skroty do manipulatorow?(translate/rotate/scale) ? chodzi mi o manipulatory , nie o skroty g/r/s

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
siema,

sa jakies skroty do manipulatorow?(translate/rotate/scale) ? chodzi mi o manipulatory , nie o skroty g/r/s

 

kiedyś były (stary blender 2.4) ale teraz już nie ma - jedynie Ctrl Spacja to hide:

https://docs.blender.org/manual/en/dev/editors/3dview/object/editing/transform/control/manipulators.html?highlight=manipulators

 

ale jeżeli ich bardzo potrzebujesz to musisz sobie podpiąć kod w input:

https://blender.stackexchange.com/questions/19352/hotkey-for-selecting-transform-manipulator-type

 

edit - podwójne wciśnięcie osi (xyz) przełącza world na local.

Edited by andy_a

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Guest e=mc^2

ok, dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Czy istnieje możliwość spakowania całego projektu do jednego pliku? Tak żeby go posłać na render farmę. Relatywne ścieżki w render layerach i render output mam poustawiane ( //xxx). Pytanie co z teksturami, jeżeli są w inny miejscu niż sam projekt. Trzeba je przeklikiwać, przenieść do folderu ze sceną i ustawić relatywne scieżki? Czy jest może jakaś łatwiejsza metoda? Jakie macie w tym doświadczenie?

 

Widzę że jest pakowanie do jednego pliku blend. -Pytanie czy jest to pewne rozwiązanie? Ma ktoś doświadczenie?

Edited by Kryzys

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

file -> Extarnal data - może dużo nie używałem ale nigdy nie miałem z tym problemów spakowaniem / rozpakowaniem itp

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Jak mowi szczuro - nigdy nie mialem problemu a wyslalem tak dziesiatki plikow do klientow.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hej,

 

Wymodelowałem sobie jakiś tam pattern i chciałbym zamienić go w texture/normalke. Nie mogę znaleźć info jak to zrobić.

 

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Musisz stworzyć plane z UV i wypalić na niego te wymodelowane obiekty. Googlaj: Normalmap Baking, Cycles Baking.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

hej, jak zrobic szereg/rząd obiektow gdzie kazdy nastepny jest oddalony od poprzedniego i dodatkow obrocony w osi z o jakis kat , np mam plot w lini prostej ale chce dodatkowo zeby kazdy szczebel byl obrocowny wzgledem poprzedniego o jakis maly kat ,probowalem z array ale zapetla mi sie to

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Array ale przy użyciu innego obiektu do prowadzenia duplikatów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

robiłem array z pomocniczym empty, ktory przesynalem w osi x o jakas odleglosc i obrocilem w osi z o jakis kat i zapetla, tzn nie idzie obiekt duplikowany wzdluz osi x tylko zaczyna zakrecac na os y

 

Ktoś z Was umie coś takiego zrobić?

Edited by drakul

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hej, dostaje taki error gdy używał GPU rendering,

 

wiecie o co może chopdzić?

[ATTACH=CONFIG]104027[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
robiłem array z pomocniczym empty, ktory przesynalem w osi x o jakas odleglosc i obrocilem w osi z o jakis kat i zapetla, tzn nie idzie obiekt duplikowany wzdluz osi x tylko zaczyna zakrecac na os y

 

Ktoś z Was umie coś takiego zrobić?

 

particlami :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Od jakiegoś czasu używam Blendera a teraz mam pytanie. Jak to jest z performance w Blenderze? Jak mam obiekt co ma 480 tys. tris i chce go powyginać, używam Lattice albo Simple Deform i to muli niemiłosiernie. Tak samo jak próbuje wejść w edit mode. Jest jakaś akceleracja albo coś co po włączeniu pomoże? Dla porównania maxowy Bend czy samo przesuwanie poligonów chodzi gładko bez przycięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Jaką masz specyfikacje? Stery aktualne? Tryb viewportu? Lattice i simple deform działają błyskawicznie. Nawet na tak gęstej siatce to powinno działać w realtime.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

AMD FX 8320e @ 4,4 GHz

MSI Radeon R8 380 2GB

8 GB DDR3 1866 MHz

Sterowniki aktualne. Tryb viewportu??? Wrzucam screena zakładki system:

 

8765e27074f0a127.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Twój procek ma dosyć małą wydajność jednego rdzenia. Może w maxie te operacje korzystają z wielu wątków a w blenderze z jednego. Anyway, ja na swoim startym 7 letnim kompie uzyskuje przy dokładnie tak gęstej bryle 8 FPS w animacji Latticea. Może nie realtime ale muleniem tego bym też nie nazwał, pozwala płynnie pracować.

 

W temacie Edit Mode. Obecna wersja blendera korzysta ze starej technologii renderowania linii i dlatego tak to muli. To się zmieni za kilka miesięcy w wersji 2.8 gdzie przechodzą renderowanie siatek shaderami. Trzeba poczekać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
@Monio co się dzieje z tym :

https://rightclickselect.com/p/modeling/gkbbbc/harden-normals-option-in-bevel-modifier

zostało to już wdrożone ? Jeśli tak to gdzie ? To miało wejśći do YAVNE czy gdzieś indziej ? Bo YAVNE jest sprzed roku i nie wiem czy to dodał.

Mhm, w sumie lepiej by było, gdyby po prostu można było dało dać update YAVNE jako modyfikator. (i w ogóle jakby dało się robić addony w postaci modyfikatorów)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy