Jump to content
  • 0

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites
  • Answers 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty

2.79? czy 2.8? jeśli chodzi o wyśietlanie tekstury na modelu.. a co do mappingu no.. w blendku jest box mapping przecież

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
Dlatego używa się grup a nie layerów :) layery są dobre do tworzenia masek.

Grupy tez mam, nawet nie wiedzialem ze bede to "animowac". Pisze w cydzyslowiu bo to nie animacja jako taka - mam 9 produktow i kazdy z nich z 3 katow wyrenderowany. Ustawilem animacje tak, zeby kazda klatka odpowiadala renderowi jaki potrzebuje i zeby wyrenderowac wszystkie shoty za jednym wcisnieciem F12. Grupy przyszly mi do glowy pozniej.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Macie czasami problem z "export selected objects" przy exporcie do FBX? Już nie wiem od jak dawna w różnych wersjach mam ten problem, że czasami nie mogę ze sceny wyexportować zaznaczonego obiektu/obiektów, bo wypluwa pustą scenę ważącą 4 kb. Muszę usuwać wszystko inne i dopiero exportować wybrany obiekt bez tej opcji, później ctrl+z. Jest to dość wkurzające i nie mogę znaleźć przyczyny tego. Nie wiem od czego to zależy, że raz działa dobrze, a raz nie. Jak utworzę nowy plik ze świeżą sceną to działa ok, ale często dzieje się tak, że pracuje nad jakimś modelem kilkadziesiąt/kilkaset godzin, tworząc sobie nowe pliki (ręczne backupy) i w pewnym momencie przestaje działać ta opcja. Ktoś coś?

Link to post
Share on other sites
  • 0

W ostatnim czasie niestety same komercyjne rzeczy, więc nie mogę udostępniać. Właśnie kilku kolegów z pracy też śmiga na blenderze i nie mieli takich problemów. Ja też zresztą nie od wczoraj pracuje w blenderze (komercyjnie ponad 3 lata) i też exportowałem setki modeli.

Bardzo często pracuje z CADami, nie zawierają niby nic specjalnego, poza tym że zwykle to kilka-kilkanaście tysięcy obiektów i setki materiałów.

 

Chociaż teraz sprawdzam po swoich starych scenach jak robiłem modele sobie bez CADów i póki co nie widzę tego problemu. Może jednak istnieje tu jakiś związek z tymi CADami. Ale wywaliłem już wszystkie obiekty z cada, a problem w pliku na którym teraz pracuję, wciąż jest.

 

@Boris pamiętam, że też kiedyś tak przenosiłem jak piszesz (shift + f1 w kompletnie nowej scenie/pliku) i działało, ale też upierdliwe jak zdarza się więcej niż raz.

Link to post
Share on other sites
  • 0
Guest e=mc^2

siema,

sa jakies skroty do manipulatorow?(translate/rotate/scale) ? chodzi mi o manipulatory , nie o skroty g/r/s

Link to post
Share on other sites
  • 0
siema,

sa jakies skroty do manipulatorow?(translate/rotate/scale) ? chodzi mi o manipulatory , nie o skroty g/r/s

 

kiedyś były (stary blender 2.4) ale teraz już nie ma - jedynie Ctrl Spacja to hide:

https://docs.blender.org/manual/en/dev/editors/3dview/object/editing/transform/control/manipulators.html?highlight=manipulators

 

ale jeżeli ich bardzo potrzebujesz to musisz sobie podpiąć kod w input:

https://blender.stackexchange.com/questions/19352/hotkey-for-selecting-transform-manipulator-type

 

edit - podwójne wciśnięcie osi (xyz) przełącza world na local.

Edited by andy_a
Link to post
Share on other sites
  • 0

Czy istnieje możliwość spakowania całego projektu do jednego pliku? Tak żeby go posłać na render farmę. Relatywne ścieżki w render layerach i render output mam poustawiane ( //xxx). Pytanie co z teksturami, jeżeli są w inny miejscu niż sam projekt. Trzeba je przeklikiwać, przenieść do folderu ze sceną i ustawić relatywne scieżki? Czy jest może jakaś łatwiejsza metoda? Jakie macie w tym doświadczenie?

 

Widzę że jest pakowanie do jednego pliku blend. -Pytanie czy jest to pewne rozwiązanie? Ma ktoś doświadczenie?

Edited by Kryzys
Link to post
Share on other sites
  • 0

hej, jak zrobic szereg/rząd obiektow gdzie kazdy nastepny jest oddalony od poprzedniego i dodatkow obrocony w osi z o jakis kat , np mam plot w lini prostej ale chce dodatkowo zeby kazdy szczebel byl obrocowny wzgledem poprzedniego o jakis maly kat ,probowalem z array ale zapetla mi sie to

Link to post
Share on other sites
  • 0

robiłem array z pomocniczym empty, ktory przesynalem w osi x o jakas odleglosc i obrocilem w osi z o jakis kat i zapetla, tzn nie idzie obiekt duplikowany wzdluz osi x tylko zaczyna zakrecac na os y

 

Ktoś z Was umie coś takiego zrobić?

Edited by drakul
Link to post
Share on other sites
  • 0
robiłem array z pomocniczym empty, ktory przesynalem w osi x o jakas odleglosc i obrocilem w osi z o jakis kat i zapetla, tzn nie idzie obiekt duplikowany wzdluz osi x tylko zaczyna zakrecac na os y

 

Ktoś z Was umie coś takiego zrobić?

 

particlami :)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Od jakiegoś czasu używam Blendera a teraz mam pytanie. Jak to jest z performance w Blenderze? Jak mam obiekt co ma 480 tys. tris i chce go powyginać, używam Lattice albo Simple Deform i to muli niemiłosiernie. Tak samo jak próbuje wejść w edit mode. Jest jakaś akceleracja albo coś co po włączeniu pomoże? Dla porównania maxowy Bend czy samo przesuwanie poligonów chodzi gładko bez przycięcia.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Jaką masz specyfikacje? Stery aktualne? Tryb viewportu? Lattice i simple deform działają błyskawicznie. Nawet na tak gęstej siatce to powinno działać w realtime.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Twój procek ma dosyć małą wydajność jednego rdzenia. Może w maxie te operacje korzystają z wielu wątków a w blenderze z jednego. Anyway, ja na swoim startym 7 letnim kompie uzyskuje przy dokładnie tak gęstej bryle 8 FPS w animacji Latticea. Może nie realtime ale muleniem tego bym też nie nazwał, pozwala płynnie pracować.

 

W temacie Edit Mode. Obecna wersja blendera korzysta ze starej technologii renderowania linii i dlatego tak to muli. To się zmieni za kilka miesięcy w wersji 2.8 gdzie przechodzą renderowanie siatek shaderami. Trzeba poczekać.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy