Jump to content
  • 0

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites
  • Answers 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Mozesz wlaczyc snap to grid:  

Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

Kolejny problem z nożem. No więc jak wciskam Ctrl R to nie na wszystkich ściankach chce mi działać. Żeby było zabawniej, to nie chce mi ciąć akurat tych konkretnych ścian, które ja chcę pociąć. Nie pomaga ukrywanie ścianek za pomocą klawisza H.

Program ściągałam z oficjalnej strony Blendera.

Wcześniej miałam podobny problem ze zwykłym nożem. Po kilku dniach zaczął nagle znowu działać. Zaczynam podejrzewać że to bug.

No ale mogę też czegoś nie wiedzieć, dlatego najpierw chciałam zapytać tutaj o radę.

 

Teraz sprawdziłam na zwykłym cube i nóż działa.

Próbowałam na moich modelach użyć też subdivide i też nie działa. Normalki są dobrze odwrócone, siatka ładnie rozmieszczona, więc nie rozumiem o co chodzi.

Jeśli chodzi o moje modele, to zrobiłam pokój z wyciętymi otworami na okno i drzwi. No i jeszcze dywan z zaokrąglonymi rogami.

Trochę to głupie pytanie (no ale widziałam już głupsze rzeczy), czy kształt modelu ma znaczenie dla noża?

Edited by Gail
Link to post
Share on other sites
  • 0

A co z subdivide i nożem (czyli nożem który mamy pod K)?

Wcześniej cięłam mój pokój, ale po tym jak użyłam Atlas Textures nagle podłoga stała się dla mnie niedostępna. I tak w zasadzie narzędzie edge loop powinno działać na podłodze, ponieważ składa się z czterech wierzchołków.

Link to post
Share on other sites
  • 0

@mandragora, czyli z maskami i matcapem nic się nie zmieniło w 2.70. Jeśli chodzi o OPENCL i linuxa to w katalogu blendera musisz wpisać komendę w konsoli

export CYCLES_OPENCL_TEST=all
i w ustawieniach user preferences=> system masz do wyboru OPENCL.
Link to post
Share on other sites
  • 0

No jak windą to musisz zapodać wiersz poleceń "cmd" i dostać się do katalogu z blenderem

cd "ścieżka do blendera"

następnie

set CYCLES_OPENCL_TEST=all

i go odpalić

 

Jak pamiętasz DOS-a trochę to dasz radę :)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Mogę się mylić, ale wynika to z nazwy. Bezpośrednie i pośrednie. Promienie światła padające na powierzchnię to direct. Promienie odbite od powierzchni i padające na inną to indirect.

Żeby to obejrzeć polecam tutorial Bartka Skorupy o render pass 'ach

 

Wysłane przy użyciu Tapatalk

Link to post
Share on other sites
  • 0

Jeszcze jedna rzecz odnośnie skrzypiec.

Mają one na górze (przynajmniej te, które wyglądają na klasyczne) taki zawijas/spiralę.

Możecie mi podpowiedzieć jak się zabrać za modelowanie tego czegoś?

tak od 20 minuty, co prawda to plugin bsurfaces ale bez niego też da radę
Link to post
Share on other sites
  • 0

Dzięki za odpowiedź.

Co prawda już zrobiłem ten element, ale poleciałem nieco po rzeźnicku więc chyba powtórzę modelowanie, sa pokazany sposób wygląda zacnie choć jedna rzecz się w nim nie zgadza bo ten element skrzypiec na zdjęciach wygląda na rzeźbiony w całości, a na filmie zrobiony jest z walca i z modelu powstałym dzięki bsurfaces. (choć i tak wygląda to lepiej niż u mnie więc raczej skorzystam)

 

I od razu kolejne pytanie.

Chciałem skorzystać z funkcji append. Po dodaniu obiektu mogę go przesuwać i edytować, ale w trybie obiektowym nie mogę go obracać.

Przypuszczam, że czegoś po prostu nie zrobiłem, ale nie mogę znaleźć tego czegoś :)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Hi,

pytanie, mam śrubki, nity i takie tam, chciałbym kilkanaście z nich, będących po lewej stronie kadłuba zmirrorować na drugą stronę, ale nie pojedynczo tylko grupę, żeby się nie zachetać. W związku z tym łącze te obiekty razem, ale wtedy mirror nie działa prawidłowo, tzn. nie odbija mi po drugiej stronie lecz "gdzieś tam", domyślam się, że coś powinienem zrobić, próbowałem używać f-cji dla obiektu clear rotation i takie tam, ale coś nie daję sobie rady.

Link to post
Share on other sites
  • 0

W centralnym punkcie kadłuba, przy odbijaniu innych elementów jest ok tylko z tymi pierdółkami mam problem.

Wcześniej pierwsza śrubka była częścią ogona, zduplikowałem ją, wydzieliłem i ponownie zduplikowałem wiele razy na drzwiach.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy