Jump to content
  • 0

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Question

Jeśli masz pytanie lub drobny problem z migracją w związku z Blenderem, typu "gdzie podział się przycisk XYZ" i nie chcesz tworzyć z tego powodu nowego wątku, jest to miejsce dla ciebie ;)

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites
  • Answers 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Mapowanie Box będzie miało podobnie ułożoną teksturę co projekcja box (tri-planar) ale będą seamy. Nie da się zrobić UV z Tri-Planar mappingiem z płynnym przejściem bo to jest efekt shaderowy oparty

2.79? czy 2.8? jeśli chodzi o wyśietlanie tekstury na modelu.. a co do mappingu no.. w blendku jest box mapping przecież

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

Dotarłeś do momentu poznania krapowatości blenderowych particli... Nie ma takiej opcji, i nie będzie na obecnym systemie. Możesz użyć symulacji Rigid Body albo ewentualnie systemu Boids ale to załatwi pomoże tylko w niektórych przypadkach.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ma ale nadającą się tylko do specyficznych zastosowań. Nie zrobisz za pomocą boidsów naturalnej animacji odbijania się, one będą się wymijały i rotowały zgodnie z kierunkiem ich lotu a nie odbijały.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Czy wiadomo Wam cos o popieprzonym systemie wlosow (z podpietymi plane`ami)?

 

Jeden dziala, dodany drugi juz sie krzaczy**. Wystarczy, ze dodam mape (teksture) do density. Co ciekawe podpieta do Length dziala ok.

 

** Krzaczy, czyli po dodaniu tekstury do density, gdy klikam cokolwiek, jakikolwiek parametr, slot tekstury, to wlosy sie randomizuja, jakbym zmienial seeda, ale czesto laduja po jednej stronie ciala, wyswietla tylko kilka.

 

To sa rzeczy, ktore doprowadzaja mnie do szalu, bo nie wiem, czy cos robie zle, czy cos jest bugiem, bo soft podlega ciaglemu rozwojowi;)

 

 

Zalacznik: animowany gif

Link to post
Share on other sites
  • 0

Zapewne dziecinnie proste pytanie dla starych wyjadaczy - mam plane'a z wieloma face'ami (sciany na floor-planie). Zaznaczam sobie niektore face'y, wciskam "Y" i oddzielam je od reszty plane'a. Problem w tym ze w outlinerze to nadal jest ten sam plane. Mozna jakos oddzielic face'y zeby outliner to odzwierciedlal tez?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Czy ktos z szanownych moglby sprobowac zreprodukowac buga u siebie i potwierdzic?

 

1. Create any mesh (box will be fine), and a small plane which will take place of a feather

2. Create Particle System, change:

a. from Emiter to Hair (Hair Length: 0.3 will do)

b. Render --> Object --> Dupli Object: the plane mesh you created

c. Textures --> click New

d. having it selected go to Textures tab, to Influence and click Density.

 

Now everytime you click any button the feathers position should change. If the influence is Length it`s fine.

Link to post
Share on other sites
  • 0
Czy ktos z szanownych moglby sprobowac zreprodukowac buga u siebie i potwierdzic?(...)

 

Nie pamiętam kiedy ostatnio robiłem włosy particlami. Bardzo dawno i nie za dużo tego używałem, ale...

Z tego opisu nie do końca rozumiem co jest nie tak i co chciałeś osiągnąć. Możesz tutaj (a już na pewno na bug trackerze) dodać screenshoty lub jeden chociaż i zaznaczyć co jest nie tak?

 

Jeśli dobrze rozumiem, to błąd polega na tym, że tekstura powinna wyznaczać gęstość włosów, a ta gęstość zmienia się co trochę?

Być może chodzi o to, że używasz tekstur proceduralnych? Albo o to, że nie zrobiłeś UV unwrap dla tej tekstury? Nie wiem jak to do końca powinno działać.

 

Parę miesięcy temu robiłem trawę partiklami przy użyciu vertex color (a może nawet to była tekstura, już nie pamiętam) do określenia gęstości i wszystko działało OK.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Dzieki. Nie wiem tylko gdzie to zglosic.

 

Kliknij w Blenderze w górnym menu Help -> Report a Bug. Otworzy Ci się w przeglądarce odpowiednia strona. Tylko musisz poczekać z tym, bo w tej chwili strona nie działa.

 

Jak będziesz zgłaszał, to poza opisem warto dołączyć plik blend z błędem i/lub jakieś screenshoty. Im więcej materiałów i dokładniejszy opis, tym błędy są szybciej naprawiane. Czasem trwa to tak krótki jak kilka godzin, czego w tym przypadku Ci życzę.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Kliknij w Blenderze w górnym menu Help -> Report a Bug. Otworzy Ci się w przeglądarce odpowiednia strona. Tylko musisz poczekać z tym, bo w tej chwili strona nie działa.

 

Strona już działa:

https://developer.blender.org/maniphest/task/create/?project=2&type=Bug

Link to post
Share on other sites
  • 0

Looknij kilka postow wyzej na animowanego gifa, ktorego zamiescilem, tego z czerwona papuga. Tak wygladaja particle po klikaniu w cokolwiek. Przyznasz, ze raczej trudno w ten sposob cos ustawic;)

 

I dzieki za info o zglaszaniu bledow, tak zrobie:)

Link to post
Share on other sites
  • 0

@Reanimator ewidentnie to jest bug blendera 2.70 - wygląda to tak jakby wartość seed z particle system nie była blokowana a po każdym kliknięciu w polach o których mówisz wyliczana od początku. Mam kilka wersji blendera na dysku zawsze i w 2.69 i paru wcześniejszych nie ma tego efektu - tzn. jest przy pierwszych dwóch kliknięciach - później już rozłożenie włosów się nie zmienia - tak czy inaczej jest to jakiś błąd w kodzie.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam. Mam mały problem. Modelowałem podstawę pojazdu i chciałem dodać cylinder jako oddzielny obiekt, ale punkt manipulacji (3d cursor) ten ze strzałkami się rozjechał... Zamiast być na obiekcie w object mode, pojawia się z boku... Jak to przestawić? Kombinowałem z origin, ale nic to nie dało.

Link to post
Share on other sites
  • 0

3d kursor to nie jest to co myślisz. to ze strzałkami to jest manipulator, a 3d kursor, to jest takie kółko z krzyżykiem, które ustawiasz lewym klawiszem. Nowy obiekt dodaje się tam gdzie jest 3d kursor, ten kursor można ustawić gdzieś klikając właśnie lewym klawiszem, albo ustawić go do czegoś, używając skrótu shift S.

 

Natomiast manipulator pojawia się w pivocie, czyli punkcie, który blender uznaje za środek odniesienia dla przekształceń. ten pivot i manipulator może być w środku geometrycznym (skrótem jest przecinek) albo też nawet w 3d kursorze, (skrótem jest kropka) albo jeszcze kilka innych rzeczy, pod oknem możesz sobie to ustawić.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ok, ale ten manipulator nadal wariuje... Ciągle muszę używać Shift+S -> Snap to selected, żeby móc manipulować tak jak potrzebuję...

 

P.S. Czy w Blenderze można tworzyć jak w Photoshopie na zasadzie powłok? Rozumiem, że całość to scena, a jak chcę dołożyć kolejną "powłokę" to robię nowy obiekt w object mode i staje się on oddzielnym modelem, niezależnym krzesłem od powiedzmy całego pokoju?

Edited by siemien
Link to post
Share on other sites
  • 0

Są warstwy, ale nie takie jak w PS. po prostu każdy objekt może przynależeć do jednej, lub kilku warstw i mozna je tak włączać i wyłączać, ale poza tym nie mają nic wspólnego.

 

Shift S, to snapowanie 3d kursora. Jeśli manipulator za nim podąrza, to masz piwot w 3d kursorze. naciśnij po porstu przecinek na klawiaturze.

 

weź obejrzyj jakiś tutorial o interface, zadawanie pytań z zerową wiedzą jest nieefektywne, bo ani się nie wiesz o co spytać, ani jak spytać, żeby cię zrozumiano.

Link to post
Share on other sites
  • 0

siemen-

9OBKqs1.png

Ostatni button po prawej. Prawdopodobnie masz ustawione żeby pivot był tam gdzie masz kursor 3d, wtedy gizmo bedzie zawsze znajdowało się na pozycji kursora. Zmień na Median Point i wtedy gizmo będzie tam gdzie masz zaznaczony obiekt lub obiekty. Pokombinuj też z innymi ustawieniami pivotów. Te metody zmienia się dosyć często, tym czesciej im bardziej nauczysz się operować kursorem 3d.

 

Najlepiej działać tak że to co jest, jakby to ujać, w jednym kawałku jest jednym obiektem. To tez zależy od tematu twojej pracy, jak robisz całe pomieszczenie to krzesło może być jednym obiektem. Jeśli natomiast robisz wizualizacje samego krzesła to może warto by było żeby dało się je animować / ustawić więc osobnymi obiektami będzie w tym wypadku oparcie, sziedzisko, kółka...

Przy robieniu pokoju bardzie prawdopodobne jest że będziesz przesuwał całe krzesło częściej niż przesuwał w nim elementy oparcia. Jednak da się połaczyć oba scenariusze. Docelowo powinno się działać tak żeby mieć sensownie poukładają strukturę sceny gdzie masz duże obiekty do których są podłączone inne za pomocą relacji Rodzić-Dziecko. Poszukaj tematu zwanego Parent Child. Jak tak sobie ustawisz scenę to będziesz mógł mieć pokój w którym znajduje się szafka w której są książki będące oddzielnymi obiektami. Jeśli będziesz chciał przesuwać szafkę po pokoju to książki będą do niej przyczepione i podążały po scenie 3d razem z nią.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :) Mam za to pytanie z innej beczki, które ma wpływ na mój tok myślenia o modelowaniu. Jeżeli modelowanie postaci czy to concept artów czy fikcyjnych wymyślonych na poczekaniu z "baniaka" nie za bardzo mnie kręci, męczy, przyprawia o niechęć do modelowania, to powinienem zmienić "niszę" na tworzenie pomieszczeń, mebli i ogólnie wizualizację, która mi pasuje? Nie będę wtedy gorszym grafikiem 3D, bo nie będzie mi dane robić przy najlepszych grach lub reklamach?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dobrze mieć komfort pracy na tej płaszczyźnie na której czujesz się najlepiej. To często pomaga, ale i tak nie unikniesz godzin spędzonych przy nabieraniu wprawy. Przy grach możesz pracować np jako: 3d Environmental Artist, więc nie jesteś skazany tylko na wizualizację.

Jednak musisz się liczyć z pewną monotonią, która może mieć miejsce, ale to jest wpisane w ten zawód, gdzie pewne rzeczy trzeba zrobić i nie ma że boli.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Whatever stary. W wizualizacjach też można osiągnąć mistrzostwo i nie widzę powodu dla którego to miałoby być gorsze niż robienie kolejnego rogatego demona w zbrushu. Po pierwsze skupiaj się na tym co cię kręci. Dopiero po drugie poeksperymentuj czasem żeby nie zamknąć się we własnej strefie komfortu. Może jak wymodelujesz człowieczka to ci kiedyś posłuży jako manekin do vizki.

 

Follow your dreams!

5zCZW32.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy