pressenter Napisano 17 Sierpień 2010 Napisano 17 Sierpień 2010 Kub@: Ładnie, ale tłum chce już czegoś nowego. :P Wiem, że o takie rzeczy się nie pyta, ale mógłbyś rzucić zrzutem okranu z materiału szyb? Pozdrawiam Szymon.
Kub@ Napisano 17 Sierpień 2010 Napisano 17 Sierpień 2010 będzie nowe jak nabiorę lepszego skilla :P co do materiału nie mam go pod reką - ale to bardzo prosty szader, bez zadnych cudawianek.
Sroka8888 Napisano 17 Sierpień 2010 Napisano 17 Sierpień 2010 (edytowane) Kub@:Bardzo fajne Czym świeciłeś hdr czy może Vray Sun a może czymś innym i jeszcze czy w środku tego budynku znajdują się jakieś światła? Która wersja lepsza: 1 2 3 Edytowane 17 Sierpień 2010 przez Sroka8888
Kub@ Napisano 17 Sierpień 2010 Napisano 17 Sierpień 2010 Sroka8888 -świecone jest hdrką, ale nie jest to żadna profesjonalna mapa tylko fejkowana z użyciem nieba z cg textures. Do tego jest vray sun ale z bardzo małą siłą. Za niebiesko-zieloną szybą która ma refract i glosinnes są umieszczone vray plejny świecace na żółto. co do Twojej wizki, - przepalenia troche za mocne - prosi się camera correction(dzięki temu unikniesz też schodkowania w niektórych miejscach) - to nocne tło nie wyglada zbyt fajnie, nie czuć że tam jest przestrzeń za oknem, wygląda troche jak foto na scianie.
Tamyl91 Napisano 17 Sierpień 2010 Napisano 17 Sierpień 2010 Mój pierwszy wymodelowany samochód - Golf 2 ;) Wcześniej zacząłęm robić Fiata Grande Punto, ale siatkę nieco zmasakrowałem i stwierdziłem, że mniej opływowy kształt będzie łatwiejszy do wymodelowania. Do wipa nie daję, bo już mi się nie chce przy tym bawić, zdaję sobie sprawę z niedociągnięć, a na Finished Works jest za cienko, toteż wstawię chociaż tutaj :)
Lucek Napisano 17 Sierpień 2010 Napisano 17 Sierpień 2010 Domagam się dofa i winietki. Możesz też zasymulować filtr szary połówkowy - samochody fajnie z tym wychodzą w plenerze.
cfaniak Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Fakt, model niedociągnięcia ma, ale na renderze prezentuje się przyzwoicie.
Karkosik Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Mój tata ma golfa 2 i z przodu wygląda on całkiem inaczej, aczkolwiek render bardzo bardzo :D
Gość fishinthewater Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 A mój tata nie ma auta ;( chlip chlip Tamyl91, dobre to to. Popraw bledy i mozesz sie pokusisc o finished.
Pawelkos Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Dziergam sobie taka minimalistyczna kuchnie i prosilbym o opinie ktora wersja oswietlenia lepsza no i oglnie inne uwagi co jeszcze zmienic/dodac 1. 2. 3.
olaf Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 niee wiem skąd pada tak naprawde światło dzienne do pomieszczenia, ale kuchnia wyglada na ergonomicznie chybioną. Zaróno funkcjonalnie jak i pod kątem wygody korzystania z naturalnego oświetlenia. Dodatkowo wez pod uwagę, ze o ile ciemny klocek wyglada na fajny akcent, to jednak wszystko co jest zimne w dotyku nie nadaje sie na blat. Ale to taka uwaga bez wiedzy jaki materiał planujesz. To z kategorii tych innych uwag ;)
pionix Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Pawelkos - moim zdaniem w 2 światło najbardziej naturalnie wygląda. Dodaj więcej zimnego światła z zewnątrz. Podłoga jeśli to miało być drewno powinna być ciemniejsza i mniej żółta. teścik:
pressenter Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Teścik zdany. Bardzo ładnie. :) Lampy to model czy taka tekstura? Sz.
pionix Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Dzięki. Materiał na lampie to tekstura w opacity.
indian Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 @pionix podziwiam Cię za prace, i takie pytanko co do ostatniej, jak się nazywa ta lampka wisząca ? pozdro.
Kub@ Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 pionix - fajny klimat, aczkolwiek podciągnąłbym delikatnie kontrast, imo jest troche mdło.
Sroka8888 Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 pionix: Widzę że w scenie znajdują się IES szczególnie chodzi mi o ten obok obrazu mam pytanie czy do ich stworzenia używasz standardowych maxowych photometric czy Vray ies. Mam prośbę czy mógłbyś zrobić screena ustawień tego iesa.
pionix Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Lampa wisząca: http://www.vibia.es/ficha.asp?ApliRef=colg4075 Co do kontrastu to może mam coś z monitorem nie tak bo u mnie jest moim zdaniem ok. Nie jest to może bardzo kontrastowy renderek ale chyba raczej w normie. Światła w tym wypadku to VRayIesy. 1
Pawelkos Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Hmm biorac pod uwage aktywnosc userow tego watku spodziewalem sie troche wiecej uwag, no ale coz... ola-fw zupelnosci sie z toba zgadzam ze kuchnia lezy pod wzgledem ergonomicznym i wygody korzystania ze swiatla. Rzucilo mi sie to w oczy jak juz wszystko poskladalem do kupy, a ze nie jest to projekt pod szczegolnego klienta to juz nie chce mi sie tego przerabia, ale przy najstepnym na pewno zwroce uwage na ergonomie ;) Co do tego kloca, tak jak mowisz... myslalem o jakim drewnie, ale chcialem to dobrac stylistycznie pod meble kuchenne, a i takie blaty tez widzialem, na pewno sa mniej przyjemne w dotyku niz cieple drewno ale tez sie spotyka ;)...a swiatla padaja z okien :) pionix to na podlodze to mialy byc panele, zrobie ciemniejsze i bardziej braz, dzieki za opinie odnosnie oswietlenia, tez mi sie wydaje ze 2. najbardziej zblizona do swiatla naturalnego. Dzieki za uwagi, pozdrawiam
indian Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 kończę ten projekt lecę z następnym, które 1 czy drugie czy może jakieś trzecie ? 1. 2.
cfaniak Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 indian: nie wiem to studio takie jakieś nijakie, co model psuje, sam nie wiem poprzednie miałeś dużo fajniejsze, jakieś chyba ciemne z lampami wyglądało lepiej imho.
peter_f Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Pionix: super wyszedł ten render Pitku, świetny klimacik osiągnąłeś; jak to zwykle ostatnio u Ciebie - otoczenie omdlewające. Po prostu kapitalne. Jedynie, jak zaznaczył Kub@ można by trochę poprawić kontrast i moim zdaniem lajkonika światło na vibia'ch mogłoby być cieplejsze. P.S. Koniecznie pokaż pomieszczenie po lewej ;) indian: Krzesełko bardzo ładne, ale ginie w tym studio. Ciemniejsze byłoby lepsze. A tak od siebie mam zapytanie: Czy wiecie może jak puścić serię renderów z poziomu batch render'a z poprawką krzywych w Vray Frame Buffer'rze? Próbowałem użyć tego skryptu, który niby ma taką opcję (enable vfb), ale niestety rendery idą bez poprawki. Czy możecie coś doradzić? Gdzieś czytałem jak Szymon (pressenter) wspominał coś o płatnym skrypcie zdaje się (?)
Nowi Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 peter_f -> jeśli o to samo nam chodzi to musisz rendery zapisywać w formacie .exr albo spróbuj zaznaczyś w opcja ( Render to Vray raw image file) Photoshop otwiera bez problemu to rozszerzenie (opcja w zakladkach Frame buffera )
pressenter Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Co do batcha to można to podobno obejść Backburnerem, sam tego nie używałem, ale wiem, że na pewno przyjdzie moment, gdy będę zmuszony przy jakiejś animacji. Co do tego co polecałem, to jest taki batch render firmy Dragon3d, działa dobrze, sprawdzałem, ale tylko na 32 bitach. Na 64 sypie u mnie błędami związanymi z ActivX. Niby jest do tego patch, ale tak na prawdę to nie działa. Sz.
Loki Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 Czy wiecie może jak puścić serię renderów z poziomu batch render'a z poprawką krzywych w Vray Frame Buffer'rze? Próbowałem użyć tego skryptu, który niby ma taką opcję (enable vfb), ale niestety rendery idą bez poprawki. Czy możecie coś doradzić? Gdzieś czytałem jak Szymon (pressenter) wspominał coś o płatnym skrypcie zdaje się (?) peter spróbuj tak: Ustawiasz sobie kamery (dajmy na to A B C) dalej w Batch renderze ustawiasz dla kamery A: (output patch też możesz jakiś ustawić, bo inaczej będzie krzyczał że nie ma gdzie obrazka zapisać) i analogicznie dla kolejnych zmieniając tylko klatki w którch je będziesz renderował. (np. B -> 1-1, C-> 2-2 itd). Dzięki temu mając uruchomione w VFB zapisywanie plików, będziesz miał komplet plików z każdej kamery zapisany z ustawieniami krzywych w VFB, jedyny minus jest taki że to będą jedne ustawienia (nie wiem jak zrobić żeby dla kolejnych klatek VFB wczytywał inną krzywą - w sumie na razie nie potrzebowałem tego).
pressenter Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 Coś tu się kupy nie trzyma Loki, przecież właśnie o to nam chodzi, że domyślny maxowy batch render nie zapisuje plików z zastosowaniem krzywych z vfb.
peter_f Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 Nowi: chyba rozumiem tylko jak zapisać do formatu .exr? Vray raw image file trzeba przekonwertować do .exr prawda? Możesz powiedziec jak to zrobić? pressenter: dzięki Szymon jak nie wyjdzie to co napisał Krzychu i nowi to spróbuję z tym dragonem. To cholernie uciążliwe, że nie da się normalnie puścić na noc rendów, żeby poszły z poprawką VFB. Loki: dzięki Krzychu bardzo, zrobiłem jak mówiłeś i otrzymałem pliki jpg + vrimg z każdej kamery. Jak otworzyć teraz to vrimg? Indian: teraz trochę lepiej ale może pokombinuj z czymś jaśniejszym w tle, żeby tylko nóżki się nie gubiły jak w pierwszych rendach.
pressenter Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 Vrimg możesz załadować do historii VFB, i tam zapisać ręcznie z krzywymi, tylko to jest porąbane rozwiązanie dla, dajmy na to, dużej ilości renderów czy też animacji, wszystko to zapisywać ręcznie jeszcze raz, paranoja, ale faktycznie, ten batch render Serga się świetnie do tego nadaje. Tam robisz tak, że podajesz w Filename na przykład %cameraname%.tif, co sprawi, że będzie Ci renderował ze wszystkich zaznaczonych widoków do plików "nazwakamery.tif". Poniżej natomiast możesz zaznaczyć, żeby zapisywał również do vrimg, bardziej poręczne do tego typu rzeczy, i tak jak pisałem, vrimg ładujesz do historii VFB i jest. Niestety przy na przykład 1000 klatek animacji nie widzę tego...
Nowi Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 (edytowane) peter_f -> http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tools_vrimg2exr.htm ...Program Files/Chaos Group/Vray for Max/Tools/vrimg2exr.exe :) a żeby bezpośrednio zapisać do .exr wybierasz w zakładce zapisz jako tam gdzie wybierasz np. tif albo .jpg tam powinieneś mieć taki format ;) Jak otworzysz ten plik wyskoczy dosowskie okienko musisz iść do katalogu w którym masz rendeki i wpisujesz " vrimg2exr *vrimg " i wszystkie pliki vrimg automatycznie conwerteruje na .exr z tą samą nazwą tylko że z innym rozszerzeniem Edytowane 19 Sierpień 2010 przez Nowi
Orangegraphics Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 pressenter, batch render nie zapisuje. ale tak jak loki napisał to działa idealnie z zapisaną scieżką output spod "split render channels coś tam". ostatnia opcja w frame buffer zakładce. dzięki temu masz różne pliki, z VFB krzywymi, z LWF em, z różnych kamer. pisałem ci to ostatnio na gadu;)
Nowi Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 Właśnie na szybko przetestowałem swoją metodę i chyba nie działa :/ Dziwne bo jeśli wszystko ładnie ręcznie zapisuje to jest git, ale jak korzystasz z funkcji automatu żeby tobie zapisywał rendery w danej lokalizacji to niestety (Render Output) i tego "render to Vray raw image" to też nie bardzo. Może trzeba przy konwersji vrimg2exr dodatkowo skorzystać z tych opcji ;/, ale ja niestety obecnie nie jestem w stanie na to pytanie odpowiedzieć. Pozdro i Dobranoc ;P czas się zdrzemnąć po nocnej eskapadzie ;(
jlidesign Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 (edytowane) Pokój dziecka Edytowane 19 Sierpień 2010 przez jlidesign
Orangegraphics Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 ale przepięknie jil, strasznie mi się podoba światełko, napiszesz coś o nim? i jaki CM zaznajomcie się z opcją pod vrimg. save seperate render channels wraz z jednoklatkowymi ujęciami z batch renderu i macie piękną opcje 1
Sroka8888 Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 Bardzo fajne jedyne co mi nie pasuje to ta biała linia pod drzwiami oraz te zabawki odstają trochę jakością od innych rzeczy w scenie mógłbyś napisać coś o materiale zasłony bo bardzo mi się podoba.
pressenter Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 pressenter, batch render nie zapisuje. ale tak jak loki napisał to działa idealnie z zapisaną scieżką output spod "split render channels coś tam". ostatnia opcja w frame buffer zakładce. dzięki temu masz różne pliki, z VFB krzywymi, z LWF em, z różnych kamer. pisałem ci to ostatnio na gadu;) O kurteczka, działa. Fajno, fajno. :) Ivan: noooo, całkiem ładniutko, tylko cieni brak na dywanie od zabawek. :D Sz.
Camel Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 indian, jildesign: pięknie, nie ma się czego uczepić!
peter_f Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 Xiz0r: dzięki wielkie Stary! działa! rep+ jlidesign: Ivan, wspaniałe rendy, światło wyszło rewelacyjnie (szczególnie na pierwszym), Indian: lepiej IMO
tomik8on69 Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 to ja też wrzucę rendery testowe , może ktoś mi doradzi :) [pure maxwell render , SL 14] pozdro
Camel Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 Więcej materiałów, displace na ręczniku, i urozmaić o coś co ma się pojawiać w odbiciu na lustrze :] Więcej kontrastu.
jahred6 Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 JIL Twoje obraz miodzio !!! A to Postpro, dużo lepiej!!!
tomik8on69 Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 (edytowane) lustrzane odbicie było pierwotnie rozmazane i tam nic nie widać ( kopia kallista Jeton Bill ) kontrast tak bo to pure render bez PS , ręcznik nie ma displace tylko był modelowany podobnie jak płytki , jest ich około 10 000 i mają 1 700 000 faces reszta to 200 000 ( recznik szafka itp ) co do postprodukcji to trzeba subtelniej , ten kontrast za duży wyszedł . popatrzcie na oryginalne zdjęcia - światło też do zmiany , ten czerwony odcień muszę skasować. http://img85.imageshack.us/img85/6068/capture002x.png Edytowane 19 Sierpień 2010 przez tomik8on69
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się