Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun. - 2010


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

będzie nowe jak nabiorę lepszego skilla :P co do materiału nie mam go pod reką - ale to bardzo prosty szader, bez zadnych cudawianek.

Napisano (edytowane)

Kub@:Bardzo fajne

Czym świeciłeś hdr czy może Vray Sun a może czymś innym i jeszcze czy w środku tego budynku znajdują się jakieś światła?

 

Która wersja lepsza:

1

76294350.th.jpg

2

15755895.th.jpg

3

46208757.th.jpg

Edytowane przez Sroka8888
Napisano

Sroka8888 -świecone jest hdrką, ale nie jest to żadna profesjonalna mapa tylko fejkowana z użyciem nieba z cg textures. Do tego jest vray sun ale z bardzo małą siłą.

Za niebiesko-zieloną szybą która ma refract i glosinnes są umieszczone vray plejny świecace na żółto.

 

co do Twojej wizki,

- przepalenia troche za mocne

- prosi się camera correction(dzięki temu unikniesz też schodkowania w niektórych miejscach)

- to nocne tło nie wyglada zbyt fajnie, nie czuć że tam jest przestrzeń za oknem,

wygląda troche jak foto na scianie.

Napisano

Mój pierwszy wymodelowany samochód - Golf 2 ;) Wcześniej zacząłęm robić Fiata Grande Punto, ale siatkę nieco zmasakrowałem i stwierdziłem, że mniej opływowy kształt będzie łatwiejszy do wymodelowania. Do wipa nie daję, bo już mi się nie chce przy tym bawić, zdaję sobie sprawę z niedociągnięć, a na Finished Works jest za cienko, toteż wstawię chociaż tutaj :)

 

golf2r.jpg

Gość fishinthewater
Napisano

A mój tata nie ma auta ;( chlip chlip

 

Tamyl91, dobre to to. Popraw bledy i mozesz sie pokusisc o finished.

Napisano

niee wiem skąd pada tak naprawde światło dzienne do pomieszczenia, ale kuchnia wyglada na ergonomicznie chybioną. Zaróno funkcjonalnie jak i pod kątem wygody korzystania z naturalnego oświetlenia. Dodatkowo wez pod uwagę, ze o ile ciemny klocek wyglada na fajny akcent, to jednak wszystko co jest zimne w dotyku nie nadaje sie na blat. Ale to taka uwaga bez wiedzy jaki materiał planujesz. To z kategorii tych innych uwag ;)

Napisano

Pawelkos - moim zdaniem w 2 światło najbardziej naturalnie wygląda. Dodaj więcej zimnego światła z zewnątrz. Podłoga jeśli to miało być drewno powinna być ciemniejsza i mniej żółta.

 

 

teścik:

 

57927d545bd7216c.jpg

Napisano

pionix: Widzę że w scenie znajdują się IES szczególnie chodzi mi o ten obok obrazu mam pytanie czy do ich stworzenia używasz standardowych maxowych photometric czy Vray ies. Mam prośbę czy mógłbyś zrobić screena ustawień tego iesa.

Napisano

Hmm biorac pod uwage aktywnosc userow tego watku spodziewalem sie troche wiecej uwag, no ale coz...

 

ola-fw zupelnosci sie z toba zgadzam ze kuchnia lezy pod wzgledem ergonomicznym i wygody korzystania ze swiatla. Rzucilo mi sie to w oczy jak juz wszystko poskladalem do kupy, a ze nie jest to projekt pod szczegolnego klienta to juz nie chce mi sie tego przerabia, ale przy najstepnym na pewno zwroce uwage na ergonomie ;) Co do tego kloca, tak jak mowisz... myslalem o jakim drewnie, ale chcialem to dobrac stylistycznie pod meble kuchenne, a i takie blaty tez widzialem, na pewno sa mniej przyjemne w dotyku niz cieple drewno ale tez sie spotyka ;)...a swiatla padaja z okien :)

 

pionix to na podlodze to mialy byc panele, zrobie ciemniejsze i bardziej braz, dzieki za opinie odnosnie oswietlenia, tez mi sie wydaje ze 2. najbardziej zblizona do swiatla naturalnego.

 

Dzieki za uwagi, pozdrawiam

Napisano

indian: nie wiem to studio takie jakieś nijakie, co model psuje, sam nie wiem poprzednie miałeś dużo fajniejsze, jakieś chyba ciemne z lampami wyglądało lepiej imho.

Napisano

Pionix: super wyszedł ten render Pitku, świetny klimacik osiągnąłeś; jak to zwykle ostatnio u Ciebie - otoczenie omdlewające. Po prostu kapitalne. Jedynie, jak zaznaczył Kub@ można by trochę poprawić kontrast i moim zdaniem lajkonika światło na vibia'ch mogłoby być cieplejsze.

P.S. Koniecznie pokaż pomieszczenie po lewej ;)

indian: Krzesełko bardzo ładne, ale ginie w tym studio. Ciemniejsze byłoby lepsze.

 

A tak od siebie mam zapytanie:

Czy wiecie może jak puścić serię renderów z poziomu batch render'a z poprawką krzywych w Vray Frame Buffer'rze? Próbowałem użyć tego skryptu, który niby ma taką opcję (enable vfb), ale niestety rendery idą bez poprawki. Czy możecie coś doradzić?

Gdzieś czytałem jak Szymon (pressenter) wspominał coś o płatnym skrypcie zdaje się (?)

Napisano

peter_f -> jeśli o to samo nam chodzi to musisz rendery zapisywać w formacie .exr

 

albo spróbuj zaznaczyś w opcja ( Render to Vray raw image file) Photoshop otwiera bez problemu to rozszerzenie (opcja w zakladkach Frame buffera )

Napisano

Co do batcha to można to podobno obejść Backburnerem, sam tego nie używałem, ale wiem, że na pewno przyjdzie moment, gdy będę zmuszony przy jakiejś animacji. Co do tego co polecałem, to jest taki batch render firmy Dragon3d, działa dobrze, sprawdzałem, ale tylko na 32 bitach. Na 64 sypie u mnie błędami związanymi z ActivX. Niby jest do tego patch, ale tak na prawdę to nie działa.

 

Sz.

Napisano
Czy wiecie może jak puścić serię renderów z poziomu batch render'a z poprawką krzywych w Vray Frame Buffer'rze? Próbowałem użyć tego skryptu, który niby ma taką opcję (enable vfb), ale niestety rendery idą bez poprawki. Czy możecie coś doradzić?

Gdzieś czytałem jak Szymon (pressenter) wspominał coś o płatnym skrypcie zdaje się (?)

 

peter spróbuj tak:

 

Ustawiasz sobie kamery (dajmy na to A B C)

dalej w Batch renderze ustawiasz dla kamery A:

(output patch też możesz jakiś ustawić, bo inaczej będzie krzyczał że nie ma gdzie obrazka zapisać)

asdddd.jpg

 

i analogicznie dla kolejnych zmieniając tylko klatki w którch je będziesz renderował. (np. B -> 1-1, C-> 2-2 itd).

 

Dzięki temu mając uruchomione w VFB zapisywanie plików, będziesz miał komplet plików z każdej kamery zapisany z ustawieniami krzywych w VFB, jedyny minus jest taki że to będą jedne ustawienia (nie wiem jak zrobić żeby dla kolejnych klatek VFB wczytywał inną krzywą - w sumie na razie nie potrzebowałem tego).

Napisano

Nowi: chyba rozumiem tylko jak zapisać do formatu .exr? Vray raw image file trzeba przekonwertować do .exr prawda? Możesz powiedziec jak to zrobić?

pressenter: dzięki Szymon jak nie wyjdzie to co napisał Krzychu i nowi to spróbuję z tym dragonem. To cholernie uciążliwe, że nie da się normalnie puścić na noc rendów, żeby poszły z poprawką VFB.

Loki: dzięki Krzychu bardzo, zrobiłem jak mówiłeś i otrzymałem pliki jpg + vrimg z każdej kamery. Jak otworzyć teraz to vrimg?

 

Indian: teraz trochę lepiej ale może pokombinuj z czymś jaśniejszym w tle, żeby tylko nóżki się nie gubiły jak w pierwszych rendach.

Napisano

Vrimg możesz załadować do historii VFB, i tam zapisać ręcznie z krzywymi, tylko to jest porąbane rozwiązanie dla, dajmy na to, dużej ilości renderów czy też animacji, wszystko to zapisywać ręcznie jeszcze raz, paranoja, ale faktycznie, ten batch render Serga się świetnie do tego nadaje. Tam robisz tak, że podajesz w Filename na przykład %cameraname%.tif, co sprawi, że będzie Ci renderował ze wszystkich zaznaczonych widoków do plików "nazwakamery.tif". Poniżej natomiast możesz zaznaczyć, żeby zapisywał również do vrimg, bardziej poręczne do tego typu rzeczy, i tak jak pisałem, vrimg ładujesz do historii VFB i jest. Niestety przy na przykład 1000 klatek animacji nie widzę tego...

Napisano (edytowane)

peter_f -> http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tools_vrimg2exr.htm

 

...Program Files/Chaos Group/Vray for Max/Tools/vrimg2exr.exe :)

 

a żeby bezpośrednio zapisać do .exr wybierasz w zakładce zapisz jako tam gdzie wybierasz np. tif albo .jpg tam powinieneś mieć taki format ;)

 

 

Jak otworzysz ten plik wyskoczy dosowskie okienko

musisz iść do katalogu w którym masz rendeki i wpisujesz " vrimg2exr *vrimg " i wszystkie pliki vrimg automatycznie conwerteruje na .exr z tą samą nazwą tylko że z innym rozszerzeniem

Edytowane przez Nowi
Napisano

pressenter, batch render nie zapisuje. ale tak jak loki napisał to działa idealnie z zapisaną scieżką output spod "split render channels coś tam". ostatnia opcja w frame buffer zakładce.

 

dzięki temu masz różne pliki, z VFB krzywymi, z LWF em, z różnych kamer.

 

pisałem ci to ostatnio na gadu;)

Napisano

Właśnie na szybko przetestowałem swoją metodę i chyba nie działa :/

Dziwne bo jeśli wszystko ładnie ręcznie zapisuje to jest git, ale jak korzystasz z funkcji automatu żeby tobie zapisywał rendery w danej lokalizacji to niestety (Render Output) i tego "render to Vray raw image" to też nie bardzo. Może trzeba przy konwersji vrimg2exr dodatkowo skorzystać z tych opcji ;/, ale ja niestety obecnie nie jestem w stanie na to pytanie odpowiedzieć.

 

Pozdro i Dobranoc ;P czas się zdrzemnąć po nocnej eskapadzie ;(

Napisano

ale przepięknie jil, strasznie mi się podoba światełko, napiszesz coś o nim? i jaki CM

 

 

zaznajomcie się z opcją pod vrimg. save seperate render channels wraz z jednoklatkowymi ujęciami z batch renderu i macie piękną opcje

  • Like 1
Napisano

Bardzo fajne jedyne co mi nie pasuje to ta biała linia pod drzwiami oraz te zabawki odstają trochę jakością od innych rzeczy w scenie mógłbyś napisać coś o materiale zasłony bo bardzo mi się podoba.

Napisano
pressenter, batch render nie zapisuje. ale tak jak loki napisał to działa idealnie z zapisaną scieżką output spod "split render channels coś tam". ostatnia opcja w frame buffer zakładce.

 

dzięki temu masz różne pliki, z VFB krzywymi, z LWF em, z różnych kamer.

 

pisałem ci to ostatnio na gadu;)

 

O kurteczka, działa. Fajno, fajno. :)

 

 

Ivan: noooo, całkiem ładniutko, tylko cieni brak na dywanie od zabawek. :D

 

Sz.

Napisano (edytowane)

lustrzane odbicie było pierwotnie rozmazane i tam nic nie widać ( kopia kallista Jeton Bill )

 

kontrast tak bo to pure render bez PS , ręcznik nie ma displace tylko był modelowany podobnie jak płytki , jest ich około 10 000 i mają 1 700 000 faces reszta to 200 000 ( recznik szafka itp )

 

co do postprodukcji to trzeba subtelniej , ten kontrast za duży wyszedł . popatrzcie na oryginalne zdjęcia - światło też do zmiany , ten czerwony odcień muszę skasować.

 

http://img85.imageshack.us/img85/6068/capture002x.pngcapture002.png

Edytowane przez tomik8on69

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności