Skocz do zawartości

Otwarte warsztaty grafiki komputerowej z Tomkiem Bagińskim...


adek

Rekomendowane odpowiedzi

Warszawska Szkoła Reklamy zaprasza na otwarte warsztaty grafiki komputerowej pt.: „Warsztaty Animacji z Tomaszem Bagińskim i Platige Image”, które odbywać się będą w kolejne piątki od 5.11. do 3.12. br., w godzinach 10.00 – 18.30.

 

 

Warszawska-Szkola_Reklamy_logo-w255.jpgplatige-image-logo.jpg

 

 

Warsztaty poprowadzi Tomasz Bagiński oraz zespół artystów ze studia Platige Image. Zajęcia pozwolą, wyselekcjonowanej grupie uczestników, zapoznać się z procesem powstawania filmu animowanego w technice komputerowej. Cykl spotkań rozpocznie wykład Tomasza Bagińskiego, który wprowadzi słuchaczy w tematykę zajęć i opowie o pracy reżysera.

 

 

 

Kolejne zajęcia będą miały charakter praktyczny i będą się odbywać w następujących terminach:

 

  • 05.11 - wprowadzenie, Tomasz Bagiński, praca koncepcyjna, prowadzenie Jakub Jabłoński,
  • 12.11 - modelowanie z teksturowaniem, prowadzenie Marcin Klicki,
  • 19.11 - animacja, prowadzenie Arkadiusz Zawada,
  • 26.11 - oświetlanie i rendering, prowadzenie Kamil Pohl,
  • 03.12 - compositing, prowadzenie Jakub Knapik, podsumowanie warsztatów Tomasz Bagiński

 

 

Uczestnicy warsztatów będą mieli wyjątkową okazję spotkania z czołowymi twórcami grafiki komputerowej w Polsce, współtwórcami m.in. takich filmów jak nominowana do Oskara „Katedra", „Sztuka spadania" czy „Kinematograf". Pod ich kierunkiem realizować będą ćwiczenia mające podnieść umiejętności uczestników warsztatów i pokazać im praktyczną stronę zagadnień związanych z produkcją filmową w CG.

 

Warsztaty skierowane są do amatorów zajmujących się hobbystycznie animacją 3D, ewentualnie do osób stawiających pierwsze kroki w branży. Zgłoszenia (CV, wykonaną przez siebie grafikę i/lub animację 3D oraz listę obsługiwanych programów graficznych) proszę przesyłać na adres: [email protected].

 

 

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 29.10.2010 roku.

 

 

 

 

 

Informacja o prowadzących

 

 

Tomasz Bagiński - porzucił studia architektoniczne dla robienia filmów. Jego pierwszy film „Rain” wygrał w 1998 roku kilka lokalnych nagród i stał się przepustką do studia Platige Image, w którym obecnie Bagiński zajmuje stanowisko Dyrektora Artystycznego. Między 1999 i 2002 pracował z przerwami nad swoim poważnym debiutem krótkometrażowym - „Katedrą”. Film zdobył w 2002 roku główną nagrodę „Best Animated Short” na największym festiwalu animacji i efektów specjalnych SIGGRAPH, a rok później nominację do Oscara w kategorii Krótki Film Animowany. Kolejne filmy krótkometrażowe wyreżyserowane przez Bagińskiego to "Sztuka spadania" 2004 r. i "Kinematograf" 2009r. W przerwach pomiędzy realizacją autorskich projektów, pracuje nad efektami specjalnymi i animacją na potrzeby produkcji filmowych, reklamowych i teatralnych (ponad 50 zrealizowanych). Obecnie przygotowuje się do realizacji pierwszego pełnometrażowego filmu fabularnego „Hardkor 44”.

 

 

Jakub Jabłoński - studiował na ASP w Łodzi na kierunku „Grafika i malarstwo”. Absolwent kierunku Animacja w Państwowej Wyższej Szkoły Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Stworzył koncepcję wizualną najnowszych produkcji Tomka Bagińskiego: „Kinematograf” i „Hardkor 44". Twórca ilustracji książkowych („Wroniec" J. Dukaja). Porusza się w takich dziedzinach jak film animowany, komiks czy plakat. Projektuje postaci oraz scenografie do filmów i gier. W wolnym czasie pisze scenariusze.

 

Jakub Knapik - absolwent Architektury na Politechnice Krakowskiej. W latach 2003 - 2004 współpracował z wrocławskim studiem RMG oraz prowadził własne studio w Krakowie. W Platige Image pracuje od 2004 r. w charakterze VFX Lead Compositor, VFX Lead 3d, VFX Project Supervisor. W trakcie pracy dla Platige Image nadzorował produkcję ponad 40 reklam a także produkcje fabularne (zarówno polskie jak i europejskie, min. „Katyń” reż. Andrzej Wajdy, „Antichrist" reż. Lars von Trier, „Popiełuszko" reż. P. Wieczyński). Specjalizuje się w zaawansowanych technikach 3D (rendering, symulacja, animacja).

 

Kamil Pohl - absolwent Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania „Copernicus” we Wrocławiu. Ze studiem Platige Image związany od 2007 r. , pracuje na stanowisku Lead 3D Artist. Zajmuje się oświetleniem i renderingiem, pracował m.in. przy następujących projektach: „The Witcher” introoutro – 3d artist, , „Niezły kanał” C.O.fotografia3d artistrendering, „Listerine total care” commercial – lightingrendering, „Era nowe horyzonty promo” - lightingrendering, „Siedem Bram Jerozolimy” fx C.O, „Lech Bieg” short movie lightingrendering.

 

 

Arkadiusz Zawada - od 2001 r. zajmuje się animacją na potrzeby przemysłu gier komputerowych oraz filmu i reklamy. Z Platige Image współpracuje od 2004 roku. W tym czasie zrealizował kilkadziesiąt projektów, min. był animatorem postaci w „Sztuce spadania" Tomasza Bagińskiego.

 

 

 

 

 

O Warszawskiej Szkole Reklamy

 

Warszawska Szkoła Reklamy to miejsce idealne dla tych, którzy chcą połączyć edukację z pasją. Specjalizacje takie jak: studio grafiki, fotografia reklamowa, produkcja filmowa i telewizyjna oraz strategia reklamy i PR, dają możliwość rozwoju artystycznego i pracy w pasjonujących dziedzinach. WSR jest szkołą dla ludzi dynamicznych, kreatywnych, pełnych niebanalnych pomysłów. Szkoła może się poszczycić dopracowanym i dostosowanym do specyfiki polskiego rynku programem nauczania oraz doskonałą kadrą wykładowców-praktyków, którzy go współtworzą i realizują. Każdy słuchacz sam tworzy swój indywidualny rozkład zajęć. W szkole panuje wyjątkowa, sprzyjająca nieskrępowanemu rozwojowi twórczemu, a przy tym ciepła i przyjazna atmosfera. Absolwenci WSR, dzięki zdobytym w Szkole umiejętnościom i wiedzy, świetnie radzą sobie na rynku pracy.

 

 

Szkoła posiada trzy pracownie komputerowe wyposażone w nowoczesny sprzęt i najnowsze oprogramowanie (ponad 60 stanowisk komputerowych PC i MAC). Dysponuje także profesjonalnym sprzętem fotograficznym i filmowym takich marek jak: Canon, Broncolor, Elinchrom, Manfrotto. Słuchacze wszystkich specjalizacji mogą korzystać z pracowni tematycznych (studio fotograficzne i filmowe, pracownia rysunkowo-malarska, ciemnia, pracownia wizażu i body paintingu).

 

 

Warszawska Szkoła Reklamy

ul. Szolc-Rogozińskiego 3 (stacja Metro Imielin)

02-777 Warszawa

Tel.: 22 644 28 58

e-mail: [email protected]

www.szkolareklamy.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

nom tylko ciekawe co Klic opowie o teksturach ; ) Bo na temat modelowania to na pewno ma coś do powiedzenia. Tekstury w reklamie nie są za bardzo traktowane poważnie...nie ma na to czasu zazwyczaj...łatwiej jest zrobić model dokładny z kolorem i materiałami niż walczyć z teksturą... Ludzie od gierek mogliby się wypowiadać na temat tekstur hehe bo to jest tam temat rzeka w sumei jedna z ważniejszych rzeczy dotyczacych strony wizualnej gier...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda ze w piatek... mam szkole, a z wielka checia poszedl bym na wszystkie te warsztaty:) Czy jest taka opcja (tutaj pytanie do Panów Profesorów:)) żeby nagrać te wykłady i umieścić w sieci? Napewno by się nie jednemu przydało jako poradnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedlbym chocby tylko po to zeby spotkac legendy branzy i forum :D Tylko ocean mi ktos na drodze polozyl :(

Anyways - fajna sprawa, powodzenia prowadzacym i uczestnikom!

 

PS. A jakby ktos to nagral i potem umiescil w sieci to by byl wypasik faktycznie. Dla wszystkich tych co "za chlebem..." itd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna inicjatywa. :) Z mojej strony jedno pytanie. Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze moze byc na nie odrobine za wczesnie, ale... to tylko jednokrotna impreza czy planujecie to co jakis czas powtarzac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale to nie bedzie raczej wygladalo tak że Pan Baginski przyjdzie i bedzie pokazywal jak postawić boxa w maxie:D nie no dobra sprawa dla osob zaczynajacych z grafika, ale napewno dla tych z dluzszym stazem tez sei przyda:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, niestety terminy miały być pierwotnie w weekend ale szkoła podjęła inną decyzję. zdaję sobie sprawę, że to dość dziwny czas no ale nie od nas to już zależy :/

 

Warsztaty będą prowadzone w maxie, kompo w After albo Nuke. Animacja pewnie w CAT. Modelowanie zapewne klickowy wings.

 

Co do nagrania i umieszczenia w sieci... nie wiem czy będą chcieli się dzielić, ale warto pogadać.

 

Anyway: o tym, że są to otwarte warsztaty dowiedzieliśmy się z sieci. Szkoła pierwotnie miała zrobić małe warsztaty dla grupy kilkunastu ich najlepszych studentów. Mieli razem z nami zrobić 15 sekundowy spot reklamowy. Teraz szczerze nie wiem na czym będzie to polegać i czym zapełnimy te kilka godzin wcześniej przeznaczone na pracę ze słuchaczami :)

 

Tak czy inaczej zapraszam, nie powinno być nudno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie zaczynać od " a teraz tworzymy boxa..." i od "teksturę robimy w takich programach jak photoshop, corel,..... "

 

mysle ze chca wybrac osoby ktore podstawy maja już za sobą:) gdzie nie trzeba będzie zaczynać od takich banałów.... tak w skrócie mówiąc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Szkole od poczatku chodzilo o to, zeby uczestnicy warsztatow rzeczywiscie zrobili cos w ich trakcie. Chocby najprostszy, oparty na latwych elementach projekt. Takze z tego powodu, moja rola ogranicza sie jedynie do otwarcia i zamkniecia warsztatow. Na tych warsztatach chodzi o konkretna prace z fachowcami a nie "gadanie o animacji"

 

salut

t.

 

PS. Jednoczesnie warunki naprawde nie beda bardzo wysrubowane. Po prostu chcemy zeby na warsztaty trafili ludzie ktorzy wiedza ktory klawisz myszki jest lewy a ktory prawy i ze zamyka sie okienka x-em w prawym gornym rogu. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne i szkoda że daleko, bo jestem ciekaw podejścia i całego.... zorganizowania. Jakies filmiki by sie przydaly jak to wygladało (pisze w czasie przeszlym bo czas mi zleci szybko i juz bedzie po :P)

 

Wiecej takich rzeczy w Polsce i bedzie wypas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie myślałem i wymyśliłem... że raczej wolałbym patrzeć jak Tomek i inni robią od początku swój projekt,bo jeśli spotka się kilku amatorów to myślę, że wspólnie zrobią wielką... (no wiadomo co). Takie działanie na zasadzie Gnomonów, mistrz robi, uczeń obserwuje. Ludzie ściągnięci z całej polski, mogą się średnio dogadywać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie warsztaty będą mocno związane z softem: będziemy na tym pracować, razem zrobimy małą reklamkę. owszem będzie też ogólnie o tym czego się trzymać przy produkcjach tego typu, jak pracować z materiałem filmowym, referencjami tła z planu itp. ale jednak mimo wszystko będzie to (przynajmniej w moim przypadku) mocno powiązane z maxem i vrayem.

 

chrupek: no jasne, dlatego potrzebne nam jest CV słuchaczy, abyśmy mogli się skoncentrować na konkretnym zagadnieniu a nie robić wykład z podstaw maxa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będą wysyłane jakieś potwierdzenia zgłoszenia na warsztaty ? Wysłałem swoje pracki w zipie i zdażyło się że po ściągnięciu zip był spaprany. Potem ściągałem na różnych kompach i było ok ale głupio by było jakby rekrutujący olali moje zgłoszenie bo zip okaże się uszkodzony (u nich) a przy tylu zgłoszeniach łatwo wywalić kogoś z walniętym plikiem niż pisać o powtórne wysłanie ble ble ble ;] Sorki za głupie pytanie ale no zależy mi by się załapać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności