Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Yep. Za parę dni tu będzie płacz, zgrzytanie zębówi i forkowanie blendera. A życie toczy się dalej. Oldtimerzy sie przyzwyczają i polubią zmiany, community się powiększy o nowych userow, blender będzie stawał się co raz lepszy.

 

są już może screeny nowego UI :D?

Napisano

Spokojnie, ja myślę, że jednak ja nie będę zgrzytał zębami. Nie miałem nic przeciwko zmianom na 2.5 (choć mogły być bolesne, bo nie wszystkie ficzery od razu wróciły) ja nie mówiłem "n-gony? a po co to komu" i nie mówiłem też, że "cycles ujowy, bo nie ma speculara".

Ale jak będą zmiany, to po pierwsze:

 

- muszą coś usprawniać i to dla wszystkich w każdym momencie, a nie dla przesiadających się. Blender to nie Islam, nie trzeba na siłę nawracać na to całego świata.

- muszą być konsekwentne, default dla wszyskich. robienie interfejsu dla początkujących to ostro zjebany pomysł i przy okazji gównoburzy Price'a już się chyba ktoś z BF wypowiedział na ten temat.

 

Duża wersja zdezaktualizuje tutoriale, ale to będzie duża wersja. ktoś, kto zobaczy sobie tuta do 2.8 będzie miał gwarancje, że jego 2.8 będzie podobny, a nie w wersji dla początkujących jak rower z bocznymi kółeczkami.

 

Monio poświęcił czas, i co z tego. Jak się z nim nie zgadzam to mu mimo wszystko mam przyklasnąć, jak w przedszkolu? "Nie wyszło ci, ale nagrodę dostaniesz, bo się starałeś?" Gadamy sobie na forum, nikt BF tego nie czyta, ja nie mam wpływu tym co piszę tutaj na wygląd interfejsu. Ale takie jest moje zdanie. Pomysł mi się nie podoba, bo jest w większości aspektów po prostu zły.

Napisano
robienie interfejsu dla początkujących to ostro zjebany pomysł
Śmiechłem. Widzę że nie jesteś na bierząco. To pomysł Tona. Nazywa się Blender101 i jest jednym z celów gałęzi 2.8. Będzie w pełni kompatybilny z podstawową wersją wiec wiele zmian ułatwiających interface będzie wspólnych. Dostosowywanie blendera pod osoby pracujące w mieszanych pipelineach i przesiadające się z innych softów też jest jednym z celów 2.8. Wszystko masz opisane na wiki, code blogu, mailing listach.
Napisano

Ja myślę, że dobrym sposobem było by po prostu dodanie workspace (Layoutu) typu Beginner, który można by wybrać z listy tam, gdzie mamy Default, Animation itd... I możliwość ustawienia go jako defaultowego w ustawieniach. Wtedy każdy by mógł sobie go włączyć lub wyłączyć.

Napisano

o super będzie w końcu Price-Blender V.101, specjalna wersja dla dzieci specjalnej troski.

Nie wiedziałem, ale cóż, przecież nie wyjdę na ulicę protestować jak zwolennicy Hillary.

Napisano

Są ludzie którzy twierdzą że Blender jest softem do robienia grafiki dla każdego, nie atrybutem do podkreślania swojego absurdalnego elitaryzmu i wypompowanego ego. Sorry for your loss.

 

kaito:

we also will support touch/tablet/pen configs better

and 1 handed people

Napisano

Czasy sa inne, wiedza dostepna jest w ilosci niespotykanej dotychczas. Komunikacja i learning curve to podstawowe zagadnienia przy uczeniu innych.

My tego nie rozumiemy, bo uczylismy sie bardzo wolno i z ograniczonej ilosci zrodel, mielismy czas przyswoic indywidualne zasady narzedzi - od softu po urządzenia codziennego użytku. To juz przeszlosc - poprzednia epoka. Swiat jest inny. Jest tego zbyt wiele, by moglo sie znaczaco roznic od siebie i wymagac inwestycji w nauke obslugi. Zbyt wiele umiemy jako cywilizacja - w kwestii tworzenia dostepu do obslugi - by stosowac rozwiazania poprzedniego pokolenia w swiecie kolejnego.

 

dla dzieci specjalnej troski

zycze Tobie, bys kiedys mial wiecej okazji poznawac swiat i jego roznorodnosc, by zrozumiec jak bardzo jestesmy inni jako kultury czy cywilizacje.

 

Faktem jest, ze przydaloby sie jakies rozwiazanie sprytne, by wszystkie videotutoriale nie staly sie nagle przestazale ale moze jak ktos sie uczy z tutoriala i zmieni layout i w nim zostanie, to nic w sumie zlego sie nie stanie.

Napisano

To jeszcze ja dorzucę 3 grosze. Moim zdaniem problem dla początkujących nie tkwi w tym czy menu jest na górze, czy na dole. Problemem jest, że to rozgraniczenie nie jest czytelne. Jak otworzymy Blendera, to menu nad timelinem (czyli to od 3D View) wygląda jakby równie dobrze mogło dotyczyć timelina.

Kolejna powiązana z tym kwestia to opcja wyboru tego co chcemy mieć wyświetlone w danym okienku (3d View, Timeline, etc.) jest trudna do znalezienia i nie odróżnia się od reszty ikonek z listami wyboru. Fakt, że jest zawsze z lewej, ale skoro inne elementy się przemieszczają to nic nie jest z początku takie pewne. Moim zdaniem ta opcja powinna być jakoś wyróżniona. Też mam styczność z początkującymi w Blenderze i widzę, że te kwestie wprawiają w zakłopotanie.

 

Zlepiłem pewną propozycję jak można to rozwiązać. Dałoby się ładniej, ale mam nadzieję, że idea jest czytelna.

 

proposal-ui.png

Napisano

Pomysł z tymi kierunkowymi ramkami na editor button jest super. Masz twittera? Wrzuć z tagami #b3d #b3dworkflow. Dodaj Severina i Mikea Pana w tweecie.

Napisano

osobiscie mi się to niepodoba.. zresztą ten motyw był już setki razy forsowany.. ale rozwiązaniem wszystkich tych problemów jest prosty HELP! jak w kązdej dobrej aplikacji... zamiast robić nową wersje programu której po tygodniu nie będzie używał czy wersje interfaceu dla początkującego... której potem nie będzie używał i na nowo będzie się musiał uczyć softu? (dobra logika). To nie prościej zrobić zajebistego helpa??? odpalasz program.. i jest first time? klikasz.. i masz overlaya który tłumaczy wszystko co robi etc.. tak jak jest we wszystkich aplikacjach na świecie jizas...

 

zamiast upraszczać program i ograniczać jego funkcjonalność do poziomu painta... to nie prościej jest zrobić zajebisty help który umożliwia bezproblemową naukę?? tak jak jest we wszystkich programach? Grach? i w sumie wszystkim?

Napisano

w grach UI jest uproszczony na maksa + jest tam help/tutorial. Wiec w czesci się z Toba zgadzam.

Z drugiej strony to nadal rozmowa, wiec nie ma sie co spinac jakby Wam emeryture zabierali ;)

Napisano

Vaticinator- Mam cię przedstawić po nicku czy nazwisku?

 

------

 

PsZ16SQ.png

 

---------

tak jak jest we wszystkich aplikacjach na świecie
Tak jak menusy na górze/górze okien.

 

ograniczać jego funkcjonalność do poziomu painta...
No ba. Zmiana sposobu rysowania ikonek będzie się wiązała z usunięciem EditMode. Już nigdy nie będziesz mógł pracować normalnie w blenderze.
Napisano (edytowane)

Monio daj sobie spokoj z fanbojami. Marnujesz tylko czas, a i tak niewytlumaczysz nie wazne jak bys sie staral i jakich argumentow uzywal. Co do wiadomosci z zmiana parametrow dla wszystkich zaznaczonych obiektow, to bardzo super, na plus.

Edytowane przez Adek
Napisano

https://code.blender.org/2016/12/highlights-of-workflow-workshop/

 

Workspaces są super. Będzie można mieć zupełnie różne setupy blendera pod zakładkami, nawet wliczając uruchomione addony! Workspace do gameartu, workspace do druku 3d, do montażu filmów, do malowania w 2D, Blender 101 etc.

Redo panel w wigetach ciekawa sprawa ale wolałbym to dla wybranych operatorów a nie wszystkiego. Niektóre operatory mają gigantyczną ilość opcji. Szczególnie te z addonów. Ciekawe jak to rozwiążą. Może dropdown w TopBarze?

Rendering wigetów object mode i innych trybów rozwiązali genialnie. Nie dało się prościej i lepiej.

Czekam na dokładny proposal odnośnie layerów. Na razie prezentuje się na potężny system, pytanie czy proste zarządzanie widocznością obiektów nie będzie teraz wymagało dużo więcej roboty.

Napisano

am am.. znowu chyba nie ogarniam.. ale jeśli masz czas wytłumaczyłbyś jak 5 latkowi co się zmieni.. przecież teraz.. też są zakładki.. compositing, rendering, animation etc.. a obok są sceny... więc czym to się będzie różnić :P

 

tzn rozumiem że oprócz tego tak jak było.. rendering animation.. to to nie tylko będzie zawierało układ okien.. ale całe ustawienie i konfiguracja blendera.. wliczając to addony? skróty klawiszowe no ogólnie wszystko tak?

Napisano

@Monio dzięki za info. Blenderowy UI przestał nadążać za nowymi funkcjami, więc cieszy, że coś się dzieje w temacie. Jeśli to wszystko będzie konfigurowalne to nie mam nic przeciwko . Ciekawe ile addonów po wprowadzeniu tych zmian nie będzie działać ;) No i żeby nie okazało się, że robimy 2.8 a za chwilę wszystko będzie rozpieprzone ze względu na 3.0 :) Trochę się już pogubiłem w planach długofalowych.

Napisano

Maciek- Workspaces są ponad Layoutami. Workspace może mieć własne layouty i zawiera w sobie definicje interfaceów (skrypty ui), ustawienia preferencji. Obstawiam że obecne layouty pewnie zostaną zamienione na workspaces z własnymi, lepiej skonfigurowanymi layoutami. W workspace od animacji będzie można wyłączyć rzeczy związane z modelowaniem i vice versa. Zrobienie własnego w pełni customowego workspace pewnie będzie się wiązało z kodzeniem w pythonie. To jest big deal dla studiów. Będą mogli zdefiniować workspacy pod konkretny workflow i przekazywać pracownikom razem z paczką wymaganych addonów/ in-house tooli.

 

 

 

znowu namieszają i trzeba będzie się przyzwyczajać na nowo :)
Tak będzie. Poza zmianami w interface nowa defaultowa keymapa. Na szczęście po stokroć bardziej ergonomiczna niż obecna więc warto. :)

 

 

btw:

 

Widziałem gdzieś takie ikonki. ;)

Napisano
Poza zmianami w interface nowa defaultowa keymapa. Na szczęście po stokroć bardziej ergonomiczna niż obecna więc warto. :)

 

Nie bedzie juz ctrl+shift+alt+c ????? ;)

Napisano
własnego w pełni customowego workspace pewnie będzie się wiązało z kodzeniem w pythonie.

 

Czyli taki zwykly smiertelnik jak ja nic nie skorzysta na tym? :( Lubie customizacje, ale nie kazdy grafik zna pythona czy nawet prostego htmla :P

Napisano
Czyli taki zwykly smiertelnik jak ja nic nie skorzysta na tym? :( Lubie customizacje, ale nie kazdy grafik zna pythona czy nawet prostego htmla :P

Chodziło mi o mocną ingerencje jak pisanie skryptów UI. Dzisiaj też da się je modyfikować tylko że robisz to na sztywno nadpisując pliki programu, a nie konfiguracyjne. Ustawianie layoutów, addonów etc na pewno będzie dostępne z poziomu programu, bez żadnego kodu.

Napisano
Poza zmianami w interface nowa defaultowa keymapa. Na szczęście po stokroć bardziej ergonomiczna niż obecna więc warto. :)
No nieee... to akurat not cool! Teraz jak coś będę tłumaczył praktykantom, to wyjdę na nooba nieznającego skrótów...

 

Nie bedzie juz ctrl+shift+alt+c ????? ;)
Ten "skrót" jest akurat prosty, bo masz wszystkie klawisze obok siebie :D

 

ja tam uwielbiam r+x+270. nie rozumiem jak inne pro softy nie dodaja takiej ergonomii zawodowcom
Dokładnie! Następną przyjemną rzeczą jest arytmetyka w polach transforma.

Możesz wpisać w polu pozycji X np. (2 + 2) / 3 i dostajesz odpowiedni wynik pozycji na osi X. Spoko jak robisz techniczne rzeczy.

Napisano
ja tam uwielbiam r+x+270. nie rozumiem jak inne pro softy nie dodaja takiej ergonomii zawodowcom

 

Przyznam, że to również mi się spodobało mocno w Blenderze.

Napisano (edytowane)

Kombosy z osiami i jednostkami na pewno zostaną. Dodatkowo będą nowe wigety/gizmosy.

 

Co do viewportu mnie martwi tylko to:

It will be up to the engines to decide which modes will be supported.

Ja korzystam z z bardzo rożnych konfiguracji, przeskakuje pomiędzy trybami shadingu. Robię sobie "workflow" shadery po sculpt i techniczne wizualizacje. Jak odpowiednik Material Preview (Eevee) nie będzie dostępny w każdym trybie to dla mnie to będzie bardzo duży regress.

 

nie widze niczego specjalnie pod rzezbienie
Może to ten Workbench? Edytowane przez Monio
Napisano

Ja korzystam z z bardzo rożnych konfiguracji, przeskakuje pomiędzy trybami shadingu. Robię sobie "workflow" shadery po sculpt i techniczne wizualizacje. Jak odpowiednik Material Preview (Eevee) nie będzie dostępny w każdym trybie to dla mnie to będzie bardzo duży regress.

 

Monio to pisz o tym na ich forum, czy IRC, zwróć im na to uwagę. Tutaj nie ma co się zastanawiać tylko reagować. Co do sculptu też mam zastrzeżenia co do wydajności i liczę na poprawę.

Napisano

Sprowadzone do 2-3 przycisków coś co wcześniej wymagało przeskakiwania między tabami, wiem proste ale ułatwia , imho opłaca się za "piątaka" na wyprzedaży.

Napisano
I nowymi bugami, których nie udało się dodać w poprzednich wersjach :)

Ojoj! To zupelnie nieslychane! Przeciez ZADEN inny program nie ma bugow. Powinni nie wydawac nowych wersji po prostu a oni ciagle cos zmieniaja i mieszaja. Ech...

rdj-my-gosh-gif_zpsc1c5cedb.gif~c200

Napisano

A zauważyłeś uśmiech na końcu tego, co napisałem? Sztywniak :D

W dodatku nie znasz historii komputerów, bo żart o bugach, których nie udało się dodać we wcześniejszych wersjach kiedyś był jednym z najbardziej znanych żartów komputerowych. No tak. Ale to było w czasach mniej więcej pierwszej wersji 3d Studio (a może drugiej. Nie pamiętam).

Napisano (edytowane)

To sie "suchar" nazywa :P Na necie nigdy nie wiadomo kto zartuje niestety.

Z ta "historia komputerow" to odleciales - ja zaczynalem na c64, ale ciezko zebym po jednym zdaniu pomyslal "ahaaa, pewnie koles ma na mysli dowcip z 1990!!!" ;)

 

A z ciekawostek - widzieliscie to? Nienajgorzej sie zapowiada.

Edytowane przez Nezumi
Napisano (edytowane)

No pewnie, że suchar. Ale jakoś idealnie mi się tu dopasował :)

Aha. Ja zaczynałem na ZX Spectrum. A na scenie C-64 byłem obecny przez kilka lat :)

Ale pod innym nickiem. No i zajmowałem się muzyką, swapem i kodowaniem. A nie grafiką. No... Grafiką trochę. Aha. Byłem chyba na scenie najstarszy w Polsce :)

Edytowane przez Ajgor
Napisano
No i zajmowałem się muzyką, swapem i kodowaniem. A nie grafiką.

Nacierales znaczki pocztowe mydlem zeby mozna zmyc pieczatke i uzyc jeszcze raz? :D Tez swapowalem ale juz na amigowej scenie :D

 

W kwestii tych przyspieszen Cyclesa - wlasnie przeczytalem natchniony artykul o tym, jak to cycles jest 10 razy szybszy:

https://cloud.blender.org/blog/cycles-turbocharged-how-we-made-rendering-10x-faster

Juz pare razy czytalem o tych przyspieszeniach ale nigdy nie udalo mi sie doswiadczyc tego na wlasnej skorze - znaczy nie w takim stopniu jak byly opisywane. To samo bylo i tym razem - odpalilem scenke ktora renderowalem wczoraj na stabilnym wydaniu. W zaleznosci od ustawien - na defaultowych 5 minut a po ustawieniu light paths udalo mi sie zejsc do 3 minut. Dzis czytam, ze nowy build przyspiesza 10x wiec z ciekawosci sprobowalem nightly. Czasy zwyczajnie te same. Czy to znaczy ze te przyspieszenia dotycza wylacznie motion blura?

Napisano

Masz w artykule opisane że chodzi o motion blur. To jest big deal bo dla studiów animacji to jest podstawowa funkcja.

Te wszystie przyśpieszenia dotyczą wybranych ficzerów, hardwareu i konkretnych scen. To granularnie poprawia wydajność całego silnika. Może być tak że twoje sceny nie zyskują duże ale dla innych skok będzie duży.

 

Obecne nightly buildy czyba nie mają jeszcze wszystkich patchy ktore maja się znaleźć w 2.78b, mogę się mylić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności