KLICEK Napisano 2 Październik 2021 Napisano 2 Październik 2021 bardzo bardzo fajne, szczegolnie barbarianka/pani wiking 🙂 Jezeli tylko moge na cos zwrocic uwage, wiem ze to nie jest proste, ale miejscami Ci perpektywa ucieka. IMO 200% lepiej te rzeczy beda wyugladac jak bedziesz bardziej na to zwracac uwage, bo widac ze rysowac juz umiesz 🙂 powodzenia 1
ZiN Napisano 3 Październik 2021 Autor Napisano 3 Październik 2021 Dzięki KLICEK, postaram się zwracać na to większą uwagę. Chciałbym w przyszłości robić bardziej dynamiczne pozy, a bez ogarnięcia skrótów perspektywicznych będzie to mega trudne, dlatego postanowiłem zrobić krok wstecz i pobawić się manekinizacją ludzkich postaci. Zastanawiam się też nad kupnem takich laleczek do referencji: https://www.wish.com/product/human-body-model-15cm-figures-jointed-doll-model-man-woman-painting-artist-drawing-sketch-mannequin-wooden-manikin-5cc7b4579f1134753e74e86d?hide_login_modal=true&share=web Tylko patrzyłem recenzje na youtubie, to z jakością wykonania tego bywa różnie i niektóre przeguby luźno chodzą, więc nie wiem czy warto wyrzucać na to hajs. Nie wiem, ktoś korzysta z czegoś podobnego / może coś polecić? Póki co, czasem używam czasem Design Doll do ustawiania póz, ale jest to mega upierdliwe, jak ro bywa ze wszystkimi poseropodobnymi programikami. 3
michalo Napisano 4 Październik 2021 Napisano 4 Październik 2021 Hej mam taką - Body Kun, czyli tego faceta co link podesłałeś.. Niektóre elementy są zbyt luźne, odpadają. Generalnie jest w miarę ale nie zrobisz każdej pozy. A używałem po to żeby na szybko przestudiować pozę, bo jednak manualnie szybciej niż na kompie. Nie mogłem np unieść ramienia odpowiednio wysoko bo samo opada, itp. Także ogólnie nie polecam bo ja się zawiodłem. Są pewnie lepsze manekiny na rynku. Ale nie było mi to takie potrzebne, żeby szukać jakoś bardzo.
EthicallyChallenged Napisano 4 Październik 2021 Napisano 4 Październik 2021 (edytowane) Ja też mam body kuna. Nie mogę za dużo powiedzieć na temat jakości stawów bo prawie wcale go nie używałem, leży od lat i się kurzy. Myślałem że będzie super użytecznie ustawiać go sobie w różnych pozach i rysować, ale jego proporcje są dziwne, zakres ruchów taki sobie, głowa ma dziwny kształt i tak dalej. Nie polecam. Jeśli chodzi o skróty perspektywiczne, to o wiele więcej mi dało chodzenie do muzeum i rysowanie posągów z natury, oraz rysowanie z modela, ale to drugie mniej, bo posągi nie mają limitu czasowego i się nie ruszają. Edytowane 4 Październik 2021 przez EthicallyChallenged
SebastianSz Napisano 4 Październik 2021 Napisano 4 Październik 2021 Podpisuję się pod tym co powiedzieli przedmówcy w kwestii body kuna - też mam, i chyba raz "skorzystałem". Jakość bardzo taka sobie (musiałem nawet jeden odesłać bo w ogóle sie rozsypywał), użyteczność żadna moim zdaniem. Ciężko go ustawić w dobrej pozie, jest za mały, żeby sensownie z niego rysować jak z martwej natury, a ustawiać, żeby potem zrobić zdjęcie i mieć refkę to bez sensu, lepiej jakiś model 3D sobie ustawić. Rysowania ludzi najlepiej się nauczyć rysując ludzi 🙂 więc żywy model > wszystko inne. Wiem, że nie zawsze się da, ale wtedy na drugim miejscu (wg mnie) są skany 3D (jak anatomy 360), potem profesjonalne zdjęcia referencyjne. Jak potrzebujesz bardzo konkretnej pozy z bardzo konkretnego ujęcia, to lepiej zrobić zdjęcie sobie w tej pozie albo kogoś znajomego poprosić, żeby zapozował.
michalo Napisano 4 Październik 2021 Napisano 4 Październik 2021 5 godzin temu, SebastianSz napisał: Jak potrzebujesz bardzo konkretnej pozy z bardzo konkretnego ujęcia, to lepiej zrobić zdjęcie sobie w tej pozie albo kogoś znajomego poprosić, żeby zapozował. Albo lepiej jeszcze znajomą 😉 Jest masa serwisów z fotkami. Na 3dsk chyba jest dział "komiksowy" plus jest też sporo tego na Artstation ostatnio. Takie komiksowe pozy. na YT New Masters Academy ma filmiki z pozami jest więcej takich profili. Anatomy 360 jest fajne bo tanie. Nie ma chyba tańszego dostępu do skanów 3d. Ale używa dedykowanego softu więc nie wrzucisz tego do programu 3d. Pomimo tego możesz edytować oświetlenie i różne inne rzeczy.
ZiN Napisano 4 Październik 2021 Autor Napisano 4 Październik 2021 Dziękuję Panowie, czuję, że zaoszczędziłem kolejne pieniądze 😄 Pozostaje mi w takim razie chyba budować jakąś własną bibliotekę póz ze zdjęć. Wolę jak to są zdjęcia realnych ludzi, bo w modelach 3d strasznie łatwo przesadzić przy wyginaniu kończyn w sposób nie do końca naturalny. 9 godzin temu, SebastianSz napisał: Jak potrzebujesz bardzo konkretnej pozy z bardzo konkretnego ujęcia, to lepiej zrobić zdjęcie sobie w tej pozie albo kogoś znajomego poprosić, żeby zapozował. Tak się czasem ratuję, ale chciałbym też namalować taką pozę, której sam nie jestem w stanie uchwycić aparatem, jakiś super skok z girami powyżej głowy dla przykładu 😄 3 godziny temu, michalo napisał: Jest masa serwisów z fotkami. Na 3dsk chyba jest dział "komiksowy" plus jest też sporo tego na Artstation ostatnio. Oo, nie kojarzę zupełnie. Możesz rzucić jakimiś linkami? Właśnie takie komiksowe pozy mi chodzą po głowie. Jestem ostatnio pod wpływem tego artykułu https://www.howtodrawcomics.net/the-mannequin-model to w sumie dlatego szukałem jakiejś lalki do rysowania.
michalo Napisano 4 Październik 2021 Napisano 4 Październik 2021 Teraz, ZiN napisał: Oo, nie kojarzę zupełnie. Możesz rzucić jakimiś linkami? Właśnie takie komiksowe pozy mi chodzą po głowie. Jestem ostatnio pod wpływem tego artykułu https://www.howtodrawcomics.net/the-mannequin-model to w sumie dlatego szukałem jakiejś lalki do rysowania. jasne, tutaj dział komiksowy https://www.photo-reference-for-comic-artists.com/ a tu cały serwis (stąd jest dostęp do różnych działów, min. comic artists) https://3d.sk/ To jeszcze zapodam fajne stronki, generalnie płatne https://www.bodiesinmotion.photo/ https://www.posespace.com/ https://www.danielboschung.com/ https://anatomy360.info/anatomy-scan-reference-dump/ https://triplegangers.com/
Destroyer Napisano 17 Październik 2021 Napisano 17 Październik 2021 Fajno wyszło! Rimlight na końcu fajnie podkreśla kształt i odcina od tła. Kiedyś gdy widziałem passa AO to myślałem, że to reder 3d a nie malowane bo bywały tak bardzo dokładne, teraz już jestem mądrzejszy i nie dziwię się czemu ao jest bardziej plastyczny niż na moich renerach 😛
Blaza Napisano 18 Październik 2021 Napisano 18 Październik 2021 Nie znam się to się wypowiem😆 Jak dla mnie ręka jest zadurza w stosunku do reszty ciała. Poza tym sztos, szkic i walor ze światłem👍
ZiN Napisano 19 Październik 2021 Autor Napisano 19 Październik 2021 Dzięki panowie, z tą ręką może być prawda, tarcza chyba też ciut za duża mi się narysowała, ale już nie chciało mi się tego poprawiać. Dalej rozkminiam dynamic poses. Ostatnio tyle o tym myślę, że aż po nocach mi to się śni 😛 , ale za to każdego dnia mam wrażenie że coraz więcej z tego rozumiem. Oby zapału starczyło na dalsze analizy 😉 4
Blaza Napisano 12 Listopad 2021 Napisano 12 Listopad 2021 Pierwsze skojarzenie Leo Bonhart z Wieśka 👍 1
ZiN Napisano 15 Listopad 2021 Autor Napisano 15 Listopad 2021 W dniu 12.11.2021 o 14:38, Blaza napisał: Pierwsze skojarzenie Leo Bonhart z Wieśka 👍 To dobrze, bo w zamyśle, to miał być on. Jestem świeżo po kolejnej lekturze sagi i była to moja jedna z ulubionych postaci ;D Kolejne doodlesy, czasem nie mam weny na rysowanie postaci, wiec uznałem, że będę też rysował cokolwiek mi przyjdzie do głowy w międzyczasie, żeby utrzymać rękę w stałym ruchu 😛 3
Blaza Napisano 15 Listopad 2021 Napisano 15 Listopad 2021 2 godziny temu, ZiN napisał: To dobrze, bo w zamyśle, to miał być on. Jestem świeżo po kolejnej lekturze sagi i była to moja jedna z ulubionych postaci ;D Też go lubię, tylko szkoda że tak frajersko zginął 😐
Mortom Napisano 15 Listopad 2021 Napisano 15 Listopad 2021 Co do "pani z tarczą" to niemal wszystko świetne, detal, materiał ALE światło strasznie płaskie. Wyraźne zarysowanie światło i cienie dodały by głębi i smakowitości obrazkowi 🙂 Przydał by się wyraźniejszy terminator - nie ten z karabinem wmawiający wszystkim że "zaraz zwróci" 😉 tylko ten ze światła, a raczej jego braku. Pozdr.
ZiN Napisano 16 Listopad 2021 Autor Napisano 16 Listopad 2021 (edytowane) 22 godziny temu, Mortom napisał: światło strasznie płaskie. Wyraźne zarysowanie światło i cienie dodały by głębi i smakowitości obrazkowi 🙂 Przydał by się wyraźniejszy terminator Poruszyłeś bardzo ciekawą dla mnie kwestię. Ostatnio dużą wagę przykładam do zbudowania swojego uniwersalnego modelu oświetlenia, dlatego wszelkie dywagacje na ten temat są dla mnie na wagę złota. Nim zacznę jednak zwracać na to większą uwagę i przećwiczyć to w sposób poprawny, muszę się upewnić, czy dobrze Cię zrozumiałem. Nie wiem do końca, czy chodzi Ci już o efekt końcowy, czy etap light, który zamieściłem na gifie, ale powiedzmy, że na tym rzucie najlepiej jest to widać. Zacznijmy od kwestii (bazując na poniższym obrazku), że terminator ma jedną cechę - miękkość/twardość - wiadomo, na powierzchniach zo sporym zakrzywieniu na pograniczu światła i cienia będzie bardziej miękki, a na mniejszych krzywiznach bardziej twardy. Teraz przejdźmy do mojego modelu, który powinienem zrewidować. Napisałeś, że terminator powinien być wyraźniejszy. Czy to oznacza, że powinien być bardziej twardy, czy może chodzi o bardziej zaznaczenie właśnie core shadow, przyciemnienie granicy pomiędzy strefą oświetloną a nieoświetloną? A może chodzi o coś jeszcze innego? Z góry dzięki, za rozwianie wątpliwości 🙂 Edytowane 16 Listopad 2021 przez ZiN wgrany nie ten obrazek poglądowy :P 1
EthicallyChallenged Napisano 16 Listopad 2021 Napisano 16 Listopad 2021 terminator=core shadow. To ten pas ktory dzieli czesc oswietlona i czesc zacieniona, ale troche jasniejsza niz terminator ze wzgledu na swiatlo odbite od otoczenia.
blood_brother Napisano 16 Listopad 2021 Napisano 16 Listopad 2021 (edytowane) 47 minut temu, EthicallyChallenged napisał: terminator=core shadow Kilkukrotnie spotykałem się ze stwierdzeniem, że technicznie te dwa "cienie" nie są tożsame. Mówiono wtedy, że, zachowując kierunek od światła, terminator jest pierwszy, następnie core shadow, światło odbite i na końcu cień rzucony. Scott Robertson w "How to render" pisze, że terminator to punkt przejścia ze światła w cień, a core shadow to wszystko co jest w nieoświetlonej części obiektu. Potem oczywiście jeszcze dochodzi światło odbite, ambient i cień rzucony, ale nie to jest istotne w tej chwili 🙂 Podkreśla jednak, że te dwa "cienie" są mocno ze sobą powiązane. Spotkałem się też z hipotezą, że terminator powinien być ciemniejszy od core shadow. Także, jak to mawiali starożytni Słowianie - c**j wie jak to jest do końca, rób by było ładnie 😛 Edit: Tzn. w kwestii Scotta, tak rozumiem jego słowa. Zrobiłbym zdjęcie, ale zaraz mnie zamkną za copywrite'y. Edytowane 16 Listopad 2021 przez blood_brother Bo tak 1
Mortom Napisano 17 Listopad 2021 Napisano 17 Listopad 2021 OK OK... nie jestem znawcą i moje gadanie potraktuj to słowa laika 🙂 Bo moja dziedzina to raczej 3D 🙂 Ale chodziło mi o to, że kobieta ma bardzo równo oświetlone ciało - tak jakby padało z wszystkich stron i nie ma wyraźnego kierunku lub pada pod takim kontem że sprawia takie wrażenie 🙂 Myślę że pass z AO robi robotę i trochę ukierunkował światło w twojej pracy. Nie mówię, że pass AO jest zły - w sumie jest świetny, ale trochę sprawia że światła które budują bryłę zachodzą na drugi plan. A jak na moje oko, powinno być dokładnie odwrotnie. Pozdr. i czekam na więcej! 🙂 1
EthicallyChallenged Napisano 2 Grudzień 2021 Napisano 2 Grudzień 2021 Kilka rzeczy które IMHO możnaby zmienić: poprzestawiać trochę stopy, zwłaszcza tę wyżej, zwęzić biodra i przesunąć je trochę w prawo, przerysować palce tak, aby obejmowały rękojeść, bo obecnie wygłąda jakby rękojeść przykrwała palce, a palce na pistolecie też wyglądają jakby się coś nie zgadzało w pozie i perspektywie: 3 1
ZiN Napisano 2 Grudzień 2021 Autor Napisano 2 Grudzień 2021 Dzięki za bardzo cenny feedback! Na twoich poprawkach jak na dłoni widzę, nad czym powinienem jeszcze popracować i na co zwracać uwagę, szczególnie dłonie i stopy, które często olewam to na etapie szkicu, a potem jest już tylko gorzej. Za parę dni wrzucę update, jak tylko znajdę wolną chwilę między zleceniami.
Sebazx6r Napisano 4 Grudzień 2021 Napisano 4 Grudzień 2021 (edytowane) Moim zdaniem proprcie nie lezela kąty zgięć. Nie umiem rysować ale w pracy poprawiam dośc sporo póz pod kamere by byly anatomicznie w pozie. Proboje odgadnac w jaka poze mierzysz. Tu teraz przedramie jest bardziej z przodu Sugerowalem sie podmalowka i higlightami/ Edytowane 4 Grudzień 2021 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 4 Grudzień 2021 Napisano 4 Grudzień 2021 (edytowane) Qrde tak jesze proboje zrozumiec tą poze... Duzy problem jest wbrew pozorom z pozycja dłoni : - Dłoń jest narysowana w kontrze do pozycji miecza. - Pozycja dloni jest jakby wyciagal miecz pochwy i ruch mial odbyc sie do gory raczej. - Jednoczesnie ostrzne naprysowales do do tyly i nie jest w linii z rekojescia. Edytowane 4 Grudzień 2021 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 4 Grudzień 2021 Napisano 4 Grudzień 2021 (edytowane) - Ogolnie jest duzy problem z rotacja tej dloni. Za mocno ja przerotowacles jezeli chcesz by miecz byl skierowany do tylu. - Przerotoalbym przedramie do pozycjie neutralne. Sieknałby wtedy tym mieczem rownolegle. - Jednoczensnie musisz oshade'owac tak by bylo czuc ze łokiec jest z przodu. - W kazdym badz razie musisz zrównoważyć od barku do nadgarstka plus miecz by bylo czuc to wygodnie. - Poprawcowalbym tez na glebia i perspektywa zgietej nogi i stopy. Moze lepiej jakby nie byla tak odwidzona na bok.Tylko bardziej rownolegle. Tu moze warto popatrzec jakis pilkazy? Biegaczy? Moze bejsbolistow /miotaczy? Szkoda ze nie rozrsowales tego jak poprzednich poz bylo by latwiej zgadnac w ktorym kierunku uderzasz. Edytowane 4 Grudzień 2021 przez Sebazx6r 1
tobiq4 Napisano 4 Grudzień 2021 Napisano 4 Grudzień 2021 To ja swoje wtrące imo udo, lydka i stopa raczej nie może iść w jeden łuk, niech stopa lekko przełamuje ten łuk i nada "S"- ke, chyba, że to ma być komiksowo z deka odrealnione, whatever Twój wybór. No i ja nie widzę tutaj która noga idzie na przód, można się domyślać, a o co chodzi może te videła mniej więcej powiedzą. Jeśli kolesia by się robiło bardziej z boku do więcej dynamizmu ma poza gdzie ta noga prawa idzie do tylu jednak, no ale kolesia widzimy z przodu to tak dużej różnicy nie ma.
Sebazx6r Napisano 4 Grudzień 2021 Napisano 4 Grudzień 2021 Bardzo mało dynamiczna poze ustawiłes w tym 3D, wręcz anatomicznie nie wygodną. Pan ma być w ruchu a ze by to wygladalo w stilce jeszce dobrze to trzeba zrobic poprawnie atomie ustawic i ja jeszce przerysowac. Brak rotacji łopatek i kręgosłupa. W tym ze auto Cytat To ja swoje wtrące imo udo, lydka i stopa raczej nie może iść w jeden łuk To jest rysunek może iść by zdynamizować pozę Poza tym przykładowo ja mam krzywe nogi na beczce prostwoane ;p. Do tego ubranie nie musi oplatac mocno nog wiec można je ułożyć trochę. Problemem mimo wszystko jest to ze nie czuc co jest z przodu co z tylu przez co ciezko oceniac proporcje Ps. moze sie myle ale albo pan robi uskok w bok albo wywaza dzrzwi albo biegnie i po łuku.
tobiq4 Napisano 4 Grudzień 2021 Napisano 4 Grudzień 2021 (edytowane) No ustawiałem na szybko taką jaką widziałem na koncepcie, zeby zobrazować pozę, ja nie wiem jaka ma być lol Niech się autor wypowie, czy ziomek atakuje czy skacze w bok. No i "nozka przod" to tak ma nie byc. Edytowane 4 Grudzień 2021 przez tobiq4
ZiN Napisano 4 Grudzień 2021 Autor Napisano 4 Grudzień 2021 To ma być skok, będąc bardziej precyzyjnym pod kątem 45 st. do góry i 45 st. do przodu. 2
Sebazx6r Napisano 5 Grudzień 2021 Napisano 5 Grudzień 2021 Troche bardzieej jakby drzwi wywazal lub probowal kogos odepchac by wziasc za niego kulke.
ZiN Napisano 5 Grudzień 2021 Autor Napisano 5 Grudzień 2021 Tak, o coś takiego mniej więcej mi chodziło, albo przebijał się przez szybę witryny sklepowej albo wieżowca 😄 akcja, akcja, akcja ! Nad tłem się jeszcze nie zastanawiałem. Ale wióry/szkła/iskry powinny fruwać. Mam w głowie słabo zarysowany koncept, inspirowany tym co aktualnie przeglądam na artstation 😉
Mortom Napisano 5 Grudzień 2021 Napisano 5 Grudzień 2021 (edytowane) Ja dodam od siebie że szkoda że zamieniłeś miecz na trzonek od siekiery 😉 Fajniej (moim skromnym zdaniem) było by jak by było widać kawałek ostrza za plecami oprycha 🙂 ale to tylko takie widzimisię, mądrzejsi się na ten temat wypowiedzieli więc już milczę 🙂 Edytowane 5 Grudzień 2021 przez Mortom
ZiN Napisano 11 Grudzień 2021 Autor Napisano 11 Grudzień 2021 Jakby co, walczę dalej. Buty mi się nie podobały, okazało się, że nie umiem jednak tak ładnie ich narysować z głowy w takiej perspektywie jakbym chciał na podstawie zdjęć dostępnych w necie, więc musiałem zrobić sobie sesję z butami w których sam chodzę 😛 Przy barbarzynce nie przykładałem tak dużej wagi już do materiałów, bo skupiałem się bardziej na samym oświetleniu. Tym razem jednak postanowiłem trochę bardziej poanalizować cechy szczególne dla takich materiałów jak skóra (zarówno skin jak i leather) i jeans/fabric, żeby wszystko nie wyglądało jak plastik albo plastelina. Przybliżyłem sobie też trochę temat PBR, wprawdzie w 3d rendering się nie bawię, ale chciałbym mieć tą teorię w łapie. Jak to wyszło? Mam swoje notatki i przemyślenia i jeśli nie wyszło to najlepiej to chętnie skonfrontuję swoje obserwacje z osobami, które mają na ten temat większą wiedzę. 2
Piotr Jamroz Napisano 14 Grudzień 2021 Napisano 14 Grudzień 2021 Kojarzy mi sie z pewnymi prackami Marka Okonia 😀 Trochę bym sie przyczepił kadrowania i ewentualnie waloru jeżeli nie masz nic przeciwko 😁 Wydaje mi sie że korzystne było by lekkie przycięcie prawej strony bo teraz wzrok przez prowadzone linie błyskawic, sylwetki i wiele detali automatycznie wędruje nie na postać a skałe z tyłu. Odnośnie waloru, przyciemniłbym przestrzeń za górną częścią postaci by twarz bardziej kontrastowała i zwracała uwage. Sory że taki brudny over 😛 4
ZiN Napisano 14 Grudzień 2021 Autor Napisano 14 Grudzień 2021 Świetny over! Na pewno wezmę to pod uwagę 🙂 Coś mi właśnie jeszcze tu nie do końca grało, głównie z tymi szkiełkami, będę to szlifował. Dzięki! 1
Destroyer Napisano 15 Grudzień 2021 Napisano 15 Grudzień 2021 10 hours ago, Piotr Jamroz said: Kojarzy mi sie z pewnymi prackami Marka Okonia 😀 Też od razu się skojarzyło z pracami OmeN2501 🙂 Ale jak się inspirować to najlepszymi 🙂 1
ZiN Napisano 15 Grudzień 2021 Autor Napisano 15 Grudzień 2021 Jestem już całkiem zadowolony z rezultatu, więc chyba finish. Miło mi, że art kojarzy wam się z twórczością Omena, choć nie było to moim zamiarem 😉 To samo tak jakoś wychodzi. Dla mnie tego typu ilustracja to zawsze poligon doświadczalny. Za każdym razem staram się utrwalić te rozwiązania, które sprawdziły się dobrze poprzednim razem a także przetestować i odkryć coś nowego, co wybije mi skilla na wyższy poziom. To czego jeszcze nie rozumiem lub sprawia więcej trudności, staram się rozłożyć na czynniki pierwsze, aż staną się oczywiste. Dlatego moje arty powstają raczej długo, bo wolę je dłubać, by przekraczać własne granice możliwości, niż robić na ilość i za każdym niemal razem dochodzić do tego samego punktu 😛 5
Sebazx6r Napisano 17 Grudzień 2021 Napisano 17 Grudzień 2021 Przedramie, a dokladniej Brachioradialis wskazuje na inne ulozenie reki. Jest zbyt wypukly. NIe przerotowal sie do srodka wraz z koscia promieniowa i nie rozplaszczyl.
ZiN Napisano 22 Grudzień 2021 Autor Napisano 22 Grudzień 2021 Kolejny art for fun & education. Żeby trochę odpocząć od postaci wziąłem się za enviro. W sumie jak tak patrzę, to nie namalowałem żadnego envirosa grubo od ponad roku 😮 Pomysł na tą scenkę przyśnił mi się parę dni temu, prawdopodobnie pod wpływem wiedźmina on netflixa 😛 Cel: zabawa brushowrkiem, eksperyment z inną paletą kolorów /kompozycja/przestrzeń. Uwagi mile widziane, choć nie wiem, czy będę to jeszcze poprawiał. Wszelkie wskazówki postaram się przekłuć już na przyszłe malunki 🙂 Korzystając z okazji, Wesołych Świąt wszystkim! 9
ZiN Napisano 2 Czerwiec 2022 Autor Napisano 2 Czerwiec 2022 (edytowane) Przez pół roku nie dotykałem tabletu, więc postanowiłem, że będę jako podsumowanie każdego miesiąca wrzucał cokolwiek, co uda mi się zmalować (szkice, wipy, ćwiczenia). To z maja. Zauważyłem, że na przestrzeni lat ciężko u mnie z mobilizacją, żeby robić to w sposób w miarę ciągły 😛 Maluny jakby co są for fun, eksperymentuję z trochę z innym workflow i przyspieszeniem przejścia z lineartu do budowania formy. Światło też bardziej na czuja bez wyliczania kątów pod jakim ma padać światło. Edytowane 2 Czerwiec 2022 przez ZiN 4 1
RaVirr Napisano 2 Czerwiec 2022 Napisano 2 Czerwiec 2022 @Destroyer Którym z tych dwóch będziesz w najbliższej przyszłości? 😄 2 2
Destroyer Napisano 3 Czerwiec 2022 Napisano 3 Czerwiec 2022 @ZiN Panie zajebiste w uj! Świetnie to wygląda, to tylko 2d? nie ma bazy 3d bo wygląda jakby to był render i to całkiem fajny, damn ładne to 🙂 8 hours ago, RaVirr said: @Destroyer Którym z tych dwóch będziesz w najbliższej przyszłości? 😄 tak 🙂 Niestety ten drugi chuderlak, już wchodzę w S-ki, z L-ek to mi została jedna bluza i koszulka super slim fit. Na plus to mogę się ubierać w dziale dziecięcym, jest taniej i można mieć fajną piżamę ze spongebobem, na minus moda biznesowa to teraz dla mnie na dziale komunijnym 😄 1
ZiN Napisano 1 Lipiec 2022 Autor Napisano 1 Lipiec 2022 W dniu 3.06.2022 o 08:36, Destroyer napisał: @ZiN Panie zajebiste w uj! Świetnie to wygląda, to tylko 2d? nie ma bazy 3d bo wygląda jakby to był render i to całkiem fajny, damn ładne to 🙂 Dziękówa! Czasem używam 3d, żeby ustawić sobie klocki w przestrzeni i bawię się proporcjami, ale wcześniej i tak najpierw powstaje prymitywny szkic 2d tego, co chcę w tym 3d ustawić, bo inaczej można to przestawiać w nieskończoność. Potem jak już jest podkładka w odpowiedniej perspektywie do kamery, to maluję światłocieniem uważnie studiując Anatomy for Sculptors Zarnisa & Kondratsa. Ciężko się zmobilizować do malowania w takie upały, ale tablet nie może się kurzyć, dlatego kolejna skromna wrzuta z podsumowania czerwca. Nie jestem w formie i jakoś tak mi trochę obojętne co maluje, byleby łapa chodziła od czasu do czasu. 9
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się