Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun. - 2011


polka dot

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Berger: bardzo ładnie - popracowałbym jeszcze nad refleksem na froncie, który jest z prawej strony za ostry - mozna by albo większy (bardziej widoczny) grandient zrobić w lewo z białego do bardzo ciemnego szarego, albo sama krawędź prawą zblurować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Berger renderujesz to na warstwach? bo faktycznie łatwiej będzie kontrolować odbicia w photoshopie, a i skoro sie uczysz, to workflow jest chyba lepszy jesli się to wlasnie na warstwach w szopie ustawia już. Na gotowo - oszczedzasz czas na renderowanie.

 

Tweety kiedyś fajny post o tym wysmarował, ale nie pamietam niestety gdzie to bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się przyczepił do mapowania ościeży - słoje układają się w poprzek ;)

A książki IMO lepiej by wyglądały jaśniejsze - biel + kolorowe, teraz są zbyt czarne do dziecięcego pokoju.

Ogólne wrazenie zdecydowanie na + :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię taki projekcik żeby porządnie opanować mentala. W założeniu - miejsce pracy i wypoczynku. Prosiłbym o rady co ustawić jeszcze w pokoju zamiast tej boxowatej szafki, i jakie fanty jeszcze dodać. No i oczywiście opinie co do renderu, ustawienia światła i szeroko pojęte dobre rady.

 

P.S. Jak się teraz włącza ten pasek na dole z informacjami o czasie renderu? Wywalili tę opcję z maxa?

P.S.2 Która z wersji lepsza?

clayrender1.jpg

 

clayrender2g.jpg

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli miejsce pracy - monitor na tle jasnego okna baaaardzo niewygodne. A bardziej podoba mi się pierwszy. Widać więcej detali i szczegółów na meblach, GI ładniej się "rozkłada" (może z lewej strony jakaś dodatkowa lampa stojąca lub kinkiet?), chociaż "plamy" światła słonecznego trochę za ciemne. Wydaje mi się (i chyba potwierdzą to bardziej doświadczeni praktycy), że nie zawsze trzeba oddawać "fizyczną rzeczywistość". A mam na myśli np. intensywność i kolor światła słonecznego uzależnioną od wysokości słońca nad horyzontem. Chyba, że taki był zamiar - pokazanie oświetlenia pomieszxczenia o różnych porach dnia.

Na drugim renderze nóżki krzesła giną w cieniu. Może z materiałami będzie to lepiej wyglądało ale teraz zlewają się z tłem. I sam kąt ustawienia krzesła względem kamery. Bardzo znana i charakterystyczna konstrukcja podstawy ginie w widoku pod prawie idealnym kątem 45 stopni.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MRmike, bardzo konkretnie. Przydałoby się jedynie rzucić coś na sofę/kanapę, nie wiem, książkę, koc, czasopismo, itp. Ale przede wszystkim nie zapomnij o źródłach światła:) Efekt świecenia widać, świateł trudno się doszukać:)

 

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sroka888 - wzorowałeś się na jakiś drzewach? Tego pierwszego jakoś nie kojarzę. Poza tym przesadziłeś z PS. Zrób jedno daj naturalne światło z przodu i tyłu, dodatkowo zbliżenie i wtedy się okaże, że odwaliłeś dobrą robotę z modelem i shaderami. Bo teraz to pokazałeś co robi tylko onyx i pojechałeś z kolorami totalnie. O tillowaniu kory to już nawet się nie wypowiem.

 

cfaniak - oj płasko strasznie i ta powtarzalność średnio wpływa na odbiór. Brzoza po prawej brzydka strasznie i za ciężka. Nie fajnie zamyka kadr z tej strony. Tynk papierowy i placha na budynku po prawej dziwnie się zmienia. Lepsze kontrasty na szybach by się przydały. Odbij jakąś roślinność w tych po lewej. Dobrze kombinująć w PS mógłbyś tu jeszcze dużo zdziałać.

 

Berger - mi odbicia na boku średnio pasują. Poza tym jakoś nie podoba mi się zbytnio takie ujęcie ale może dla tego że ten tył nie jest dla mnie zbyt atrakcyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sroka - 2 i 3 drzewo moze byc do jakiegos gardenu, lepiej jakbys osiagnol efekt kuli niz takiego kwadratowego jaja :):) pierwsze moglo by zalatywac lipa przez swoja stozkowa budowe, ale system galezi nie ten. :) keep working :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cfaniak - no to jak masz poprawić to ta pani po lewej jest w złym miejscu w stosunku do swojego ruchu, otwórz jakieś drzwi, uchyl okno aby złamać jednolitą kolorystykę odbić, ja stosuję jeszcze uszczelki między ramą a oknem dzięki czemu zawsze jest różnica a nie jednolity kolor. Mozna też zastosować cienką szczelinę pod między ścianą a blachą dachu. Taką 1x1 cm i dać tam ciemniejszy materiał aby nie zlewało się to wszystko ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

test wszystkiego... nie ma jeszcze kamiennej sciany po lewej, moze w weekend dorobie.

test2di.png

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Chrupek3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrupek3D: Mega to wygląda. Może dodaj owoce na tych talerzach urozmaici to render.

 

I ja coś wrzucę poprawiłem część błędów które wytknął mi Loki. I wyszło chyba trochę lepiej. last_work.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okna wyglądają o wiele lepiej. Dla mnie dalej ta herbata jakoś dziwnie wygląda. Dwie poduchy na fotelu są z boku gładkie a ta górna ma mocne 4 wcięcia. Nie znam się na fałdkach ale myślę że na siedzisku też powinny być jakieś fałdki. W końcu nasze ciało jest cięższe niż głowa czy plecy. Powodzonka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności