Neb Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 (edytowane) Witam Dzisiaj chciałbym przedstawić pracę, która zajęła drugie miejsce w zakończonym dzisiaj konkursie Evermotion w kategorii exterior. Walka była ostra jak to bywa w dobrych konkursach :) Należą się tutaj podziękowania dla ekipy Evermotion za zorganizowanie konkursu i pozyskanie bardzo cennych nagród w obu kategoriach. Mój wybór padł na japońską skromną ale nowoczesną architekturę, którą bardzo sobie cenię. Postanowiłem stworzyć trzy sceny w trzech skrajnie różnych sytuacjach pogodowych i oświetleniowych. Praktycznie każda scena wymagała modyfikacji 80% materiałów, również niektórych tekstur. Cały projekt zmasakrował mój komputer z 12 gigabajtami pamięci:) Nie używałem praktycznie bumpa tylko wszystko zrobiłem na displace, komplety tekstur dla ważniejszych powierzchni były zrobione w rozdzielczościach od 4000 do 8000 pix w dłuższym boku i to był główny powód szybkiego zajęcia ramu. Całość została wyrenderowana we Fryrenderze, efekt deszczu to matryca strug z motion blur wygenerowana w vrayu i nałożona w postprodukcji w photoshopie. Pozdrawiam Neb Edytowane 31 Maj 2011 przez Neb
KaeMS Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 (edytowane) Piękne, Mistrzu. Heh, z kim ja usiłowałem konkurować. Następnym razem ... Zapomniałbym 5* ode mnie. Edytowane 31 Maj 2011 przez KaeMS
Nezumi Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 Niesamowita robota. Scena w deszczu ma genialny klimat - jak uzyskales ta mokra powierzchnie drogi? Kapitalna robota.
Logos Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 Świetna robota ale osobiście nie pasuje mi ten skuterek w scenie z deszczem. Dlaczego jest przykryty folią skoro można go postawić w tej wnęce jak na ujęciu 3? 5 gwiazdek :)
Neb Napisano 31 Maj 2011 Autor Napisano 31 Maj 2011 Dzięki Panowie! KaeMS - dzięki, pamiętaj każdy dzień jest walką :) Nezumi - dla mokrego asfaltu zmodyfikowałem teksturę displace. Wypłaszczyłem ją w miejscach kałuż, oraz dodałem kółka na powierzchni jakie tworzą spadające krople deszczu. Z tak zmodyfikowaną teksturą zgrałem kolejną teksturę dla reflection. Jutro wystawię wieczorem te bitmapy do wglądu. Logos - thx! Pomyśałem, że skuter powinien na każdym ujęciu coś innego "robić" :) W nocnym stał pod dachem więc w deszczu wymyśliłem, że go plandeką przykryję, zwłaszcza, że miałem ochotę trochę posculptować :)
adam_m Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 Świetna ta wizka deszczowa. Przydałaby się tylko smutna pani w oknie ;) 5*
o_r_z_e_c_h Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 Zajepięknie, zasłużyłeś sobie na nagrodę, a jak patrzyłem to praca na pierwszym miejscu nie jest wcale taka lepsza. Wszystkie 3 renderki w stu procentach realistyczne. I oczywiście 5* ;)
Gość Chrupek3D Napisano 1 Czerwiec 2011 Napisano 1 Czerwiec 2011 bardzo ładnie wyszło, tylko się zastanawiam po co displace do takich niezbyt zbliżonych zbliżeń ;)
Neb Napisano 1 Czerwiec 2011 Autor Napisano 1 Czerwiec 2011 Dzięki za komentarze! adam_m - jest smutny kwiatek :) Chrupek3D - ja się nie zastanawiam :) nawet normal mapa nie przebija dispa w takich ujęciach również.
3d_operator Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 Super obrazek! Będzie making of tak jak w przypadku wnętrza?
PCZ Napisano 2 Czerwiec 2011 Napisano 2 Czerwiec 2011 Perfekcyjna robota. Moim zdaniem należało Ci się 1 miejsce.
Meedo_pl Napisano 4 Czerwiec 2011 Napisano 4 Czerwiec 2011 Świetna praca! Gratuluję sukcesu i życzę następnych.
Neb Napisano 5 Czerwiec 2011 Autor Napisano 5 Czerwiec 2011 3d_operator - będzie making off, postaram się zrobić opis wykonania wszystkich 3 scen PZC, Meedo_pl - thx! Poniżej obiecane bitmapy asfaltu w wersji deszczowej dla kanału reflection/roughness i displace: 1
cieply Napisano 5 Czerwiec 2011 Napisano 5 Czerwiec 2011 Neb, kawał świetnej roboty! Śledziłem Twój temat na evermotion. Z niecierpliwością czekam na making of, chętnie poczytam... ; ) Poleciał rep za teksturki asfaltu.
wroniec Napisano 5 Czerwiec 2011 Napisano 5 Czerwiec 2011 Piękne wizualizacje. Niezasłużone drugie, powinno być pierwsze! Klimat ujęcia w deszczu rewelacyjny, jedyne co mi trochę nie pasuje, to materiał narzuty na skuter. Sprawia wrażenie zbyt oślizłej. Pozdrawiam i czekam na making of
mrys Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 Pocieszające jest to, że w Japonii maja też tak zrypaną nawierzchnię :) Świetna praca - IMO lepsza i ciekawsza niż ta, która wygrała.
Neb Napisano 6 Czerwiec 2011 Autor Napisano 6 Czerwiec 2011 cieply - dziękuję bardzo! breja - thx! Tak, chyba mogłem tą plandekę pocisnąć nieco bardziej. Wpadłem na pomysł, ze plandeka najlepiej jakby była nierównomiernie mokra, czyli powierzchnie prostopadłe do deszceu mokre a te bardziej pionowe i pochowane mniej. mrys - dzięki, z tym asfaltem to chyba trochę mnie poniosło :)
Tores Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 Pięknie wykonane wizualizacje. A mówią, że zadrapania i zniszczone elementy nie dodają uroku a tu proszę. Gratuluję zajętego miejsca.
Pawelkos Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 Swietne klimatyczne prace, jak zawsze zreszta. Gratuluje podium ;) Jedynie co mi nie lezy to ta plandeka na skuterze, wyglada bardziej na jakas obslizgla niz mokra, moze przydalby sie na niej jakis bump, andac jej jakas teksture, ale to juz takie czepialstwo, bo renderki zacne ;) aha te screeny plandeki i skutera to z jakiego softu ?
peter_f Napisano 7 Czerwiec 2011 Napisano 7 Czerwiec 2011 (edytowane) Świetne wizualizacje Marcin! Bardzo przekonywujące. Oprócz budynków wspaniale opracowałeś ulicę i trawnik (!). Ładne światełko i super klimaciki (szczególnie deszczowy). Jakby się na siłę czegoś czepić to tylko pokrowca, który IMO zbyt mocno i zbyt równo odbija (w sensie siły odbić i ostrości). Myślę, że zróżnicowanie tychże (mocniejszy refleks od góry, słaby w miejscach niewystawionych na bezpośrednie padanie deszczu), dodało by realu. Ale i tak z pełną świadomością daję 5*****. Czemu to nie jest na froncie? P.S. Teraz zauważyłem, że napisałem 'oprócz budynków' - chodzi mi, że i budynki są super :) Graty Fronta :D Edytowane 8 Czerwiec 2011 przez peter_f
deshu Napisano 7 Czerwiec 2011 Napisano 7 Czerwiec 2011 Przepiękne, no przepiękne. Tak dopieścić yo trzeba umieć.
Godzil Napisano 8 Czerwiec 2011 Napisano 8 Czerwiec 2011 Ja tam nie będę się powtarzał bo Neb już dobrze mam nadzieje wiesz, co ja myślę o jego pracach :) Mam tylko pytanie, trochę odnośnie naszej ostatniej korespondencji. Zasugerowałeś mi że FRY gustuje w zjadaniu komputerów bez reszty - na jakim dokładnie sprzęcie to renderowałeś?
Chasdiel Napisano 8 Czerwiec 2011 Napisano 8 Czerwiec 2011 Cóż, wchodząc tu było dla mnie oczywiste, że nie ma się czego po Tobie spodziewać. I nie zawiodłeś mnie! Wszedłem, zobaczyłem i stwierdzam, że nie spodziewałem się, iż praca będzie tak dobra;) PS No dobra, spodziewałem się;p Powodzenia w realizacji kolejnych projektów! Swoja drogą to mam pytanie o to okno na dole na ścianie po lewej. Czemu ono na każdym renderze jest takie...matowe, bez wyrazu i nie odbija światła praktycznie?. To w ogóle jest okno? Może się nie znam, ale jak patrzę to jest to jedyna rzecz, która mnie razi. Choć i tak chciałbym tak umieć:)
Neb Napisano 8 Czerwiec 2011 Autor Napisano 8 Czerwiec 2011 dziękuję za kolejne komentarze i oceny! Pawelkos - modelowałem całość z małymi wyjątkami w Modo 302. Także sculptowanie plandeki odbyło się w modo. peter_f - dzięki wielkie, jest już front :) dziękuję adminowi za fronta w tym miejscu ! Godzil - :) trochę źle mnie zrozumiałeś. Fry bardzo ładnie operuje pamięcią, bardzo sprawnie operuje ogromnymi ilościami danych. To min. powoduje że chce się wrzucać do niego coraz więcej jak najdokładniejszych obiektów. Tą scenę zrobiłem bez kompromisów po prostu, tekstury w żadnym miejscu nie miały się prawa rozjechać i są wykonane w bardzo dużych rozdzielczościach po kilka tysięcy pikseli. Nierówności puszczałem na displace, który jest w ostatniej wersji fraya znakomicie zoptymalizowany. To głównie ze względu na tekstury mój komp i7920 z 12 giga był zmasakrowany :) Teraz pracuje na sprzęcie z 16 giga ram i nie czuję się jakoś specjalnie szczęśliwy z tego powodu... to jest chore :) Chasdiel - miło Cię tu widzieć :) okno o którym piszesz to chyba okno od kibelka i ma ono piaskowaną szybę po prostu. Tak było w oryginale i nie chciałem tego zmieniać. Niedługo na evermotion będą making offy z prac zwycięzców konkursu. House w Matsubara też będzie miał making off, postaram się w nim opisać co nieco na temat powstawania tego projektu.
piotras.au Napisano 8 Czerwiec 2011 Napisano 8 Czerwiec 2011 Piękna praca... Gratuluję fronta i miejsca na podium. Jedyny "błąd" (jeżeli można tu mówić o jakimkolwiek błędzie, przy tak ogromnej szczegółowości i detalu) jaki rzucił mi się w oczy, w scenie "deszczowej", woda powinna lać się strumieniami z odwodnienia tarasu jasnego budynku (o ile ta biała rura to odwodnienie;)) Pozdrawiam.
Neb Napisano 9 Czerwiec 2011 Autor Napisano 9 Czerwiec 2011 piotras.au - dziękuję! co do białej rury to ona jest wpuszczona w stopień i odwodnienie idzie od razu pod ziemią :)
piotras.au Napisano 9 Czerwiec 2011 Napisano 9 Czerwiec 2011 do kanalizacji deszczowej... to lepsze wyjście! nie ogarnąłem ;) pozdrawiam!
Godzil Napisano 9 Czerwiec 2011 Napisano 9 Czerwiec 2011 Neb już rozumiem :] Tym bardziej zachęciłeś mnie do testów tego silnika :] Pozdrawiam i powodzenia w następnych projektach!
Mario Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 Gratuluje udanej pracy. Wysoki poziom i moim zdaniem powinno być pierwsze miejsce. Drugie ujęcie z deszczem bardzo klimatyczne - super Pozdro Mario
Neb Napisano 10 Czerwiec 2011 Autor Napisano 10 Czerwiec 2011 godzil - thx! wal na priv jakby co. Mario - dzięki!
pionix Napisano 10 Czerwiec 2011 Napisano 10 Czerwiec 2011 Bardzo przyjemna praca. Świetnie wykonana z należytą dbałością o każdy detal.
pressenter Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 Witaj, przyznam że wyszło świetnie, tylko tak mnie zastanawia... dobrze widzę, że krople na kablach też modelowałeś? ;) Sz.
Neb Napisano 16 Czerwiec 2011 Autor Napisano 16 Czerwiec 2011 Dzięki pressenter, tak krople na kablach były w 3D :) Czekam aż odpalą w Fryrenderze motion blur dla obiektów, to i spadające krople w 3D postaram się zrobić :) Niedługo będzie making off na Evermotion z tego tematu, w blogu Bekermana making dla wnętrza klasycznego, a w 31 3D artist tutorial o ustawianiu światł dla scen exterior. Wszystko staram się pisać w miarę uniwersalnie, chociaż z racji tego że używam Fraya szczegóły będą odnośnie tego softu. Tak czy siak zapraszam Wszystkich do zainteresowanych do lektury :)
Swiezy Napisano 16 Czerwiec 2011 Napisano 16 Czerwiec 2011 No no kosicie, żywe jak sama rzeczywistość ;) Pozdro Lublin ;)
Neb Napisano 16 Czerwiec 2011 Autor Napisano 16 Czerwiec 2011 dzięki Swiezy, kiedy następny meeting ? :)
Neb Napisano 19 Lipiec 2011 Autor Napisano 19 Lipiec 2011 dzisiaj na stronie Evermotion został opublikowany making of dla projektu House in Matsubara. Pomimo tego ze ten projekt robiłem we Fryrenderze, making of starałem się napisać możliwie uniwersalnie. Zapraszam do lektury :) http://www.evermotion.org/tutorials/show/7973/making-of-house-in-matsubara-ken-ichi-otani-architects pozdr Neb
uzumakishadow Napisano 25 Lipiec 2011 Napisano 25 Lipiec 2011 Fantastyczna praca i making of! Ale tak btw... szukając czegoś na creativecrash.. natknąłem się na "remake" pewnego rodzaju Twojej pracy... :/ Kiepska to zżyna ale... http://www.creativecrash.com/softimage/marketplace/3d-models/architecture/scenes/home/c/matsubara-house-kenichi-otani uzu
Neb Napisano 26 Lipiec 2011 Autor Napisano 26 Lipiec 2011 Dziękuję uzumakishadow. Co do tej podróby, to badam temat. Dziwna ta podróba ale siatka się różni.
Rekomendowane odpowiedzi