Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Dzisiaj chcia艂bym przedstawi膰 prac臋, kt贸ra zaj臋艂a drugie miejsce w zako艅czonym dzisiaj konkursie Evermotion w kategorii exterior. Walka by艂a ostra jak to bywa w dobrych konkursach :) Nale偶膮 si臋 tutaj podzi臋kowania dla ekipy Evermotion za zorganizowanie konkursu i pozyskanie bardzo cennych nagr贸d w obu kategoriach.

M贸j wyb贸r pad艂 na japo艅sk膮 skromn膮 ale nowoczesn膮 architektur臋, kt贸r膮 bardzo sobie ceni臋. Postanowi艂em stworzy膰 trzy sceny w trzech skrajnie r贸偶nych sytuacjach pogodowych i o艣wietleniowych. Praktycznie ka偶da scena wymaga艂a modyfikacji 80% materia艂贸w, r贸wnie偶 niekt贸rych tekstur. Ca艂y projekt zmasakrowa艂 m贸j komputer z 12 gigabajtami pami臋ci:) Nie u偶ywa艂em praktycznie bumpa tylko wszystko zrobi艂em na displace, komplety tekstur dla wa偶niejszych powierzchni by艂y zrobione w rozdzielczo艣ciach od 4000 do 8000 pix w d艂u偶szym boku i to by艂 g艂贸wny pow贸d szybkiego zaj臋cia ramu. Ca艂o艣膰 zosta艂a wyrenderowana we Fryrenderze, efekt deszczu to matryca strug z motion blur wygenerowana w vrayu i na艂o偶ona w postprodukcji w photoshopie.

 

Pozdrawiam

Neb

 

 

matsubara1a.jpg

 

matsubara2a.jpg

 

matsubara3a.jpg

Edytowane przez Neb

  • Odpowiedzi 41
  • Wy艣wietle艅 16,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pi臋kne, Mistrzu. Heh, z kim ja usi艂owa艂em konkurowa膰. Nast臋pnym razem ...

 

Zapomnia艂bym 5* ode mnie.

Edytowane przez KaeMS

Napisano

Niesamowita robota. Scena w deszczu ma genialny klimat - jak uzyskales ta mokra powierzchnie drogi? Kapitalna robota.

Napisano

艢wietna robota ale osobi艣cie nie pasuje mi ten skuterek w scenie z deszczem. Dlaczego jest przykryty foli膮 skoro mo偶na go postawi膰 w tej wn臋ce jak na uj臋ciu 3?

 

5 gwiazdek :)

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki Panowie! KaeMS - dzi臋ki, pami臋taj ka偶dy dzie艅 jest walk膮 :)

Nezumi - dla mokrego asfaltu zmodyfikowa艂em tekstur臋 displace. Wyp艂aszczy艂em j膮 w miejscach ka艂u偶, oraz doda艂em k贸艂ka na powierzchni jakie tworz膮 spadaj膮ce krople deszczu. Z tak zmodyfikowan膮 tekstur膮 zgra艂em kolejn膮 tekstur臋 dla reflection. Jutro wystawi臋 wieczorem te bitmapy do wgl膮du.

Logos - thx! Pomy艣a艂em, 偶e skuter powinien na ka偶dym uj臋ciu co艣 innego "robi膰" :) W nocnym sta艂 pod dachem wi臋c w deszczu wymy艣li艂em, 偶e go plandek膮 przykryj臋, zw艂aszcza, 偶e mia艂em ochot臋 troch臋 posculptowa膰 :)

Napisano

Zajepi臋knie, zas艂u偶y艂e艣 sobie na nagrod臋, a jak patrzy艂em to praca na pierwszym miejscu nie jest wcale taka lepsza. Wszystkie 3 renderki w stu procentach realistyczne. I oczywi艣cie 5* ;)

Napisano

bardzo 艂adnie wysz艂o, tylko si臋 zastanawiam po co displace do takich niezbyt zbli偶onych zbli偶e艅 ;)

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki za komentarze!

adam_m - jest smutny kwiatek :)

Chrupek3D - ja si臋 nie zastanawiam :) nawet normal mapa nie przebija dispa w takich uj臋ciach r贸wnie偶.

Napisano

Perfekcyjna robota. Moim zdaniem nale偶a艂o Ci si臋 1 miejsce.

Napisano
  • Autor

3d_operator - b臋dzie making off, postaram si臋 zrobi膰 opis wykonania wszystkich 3 scen

PZC, Meedo_pl - thx!

 

Poni偶ej obiecane bitmapy asfaltu w wersji deszczowej dla kana艂u reflection/roughness i displace:

Napisano

Neb, kawa艂 艣wietnej roboty! 艢ledzi艂em Tw贸j temat na evermotion.

Z niecierpliwo艣ci膮 czekam na making of, ch臋tnie poczytam... ; )

 

Polecia艂 rep za teksturki asfaltu.

Napisano

Pi臋kne wizualizacje.

Niezas艂u偶one drugie, powinno by膰 pierwsze!

Klimat uj臋cia w deszczu rewelacyjny, jedyne co mi troch臋 nie pasuje, to materia艂 narzuty na skuter. Sprawia wra偶enie zbyt o艣liz艂ej.

 

Pozdrawiam i czekam na making of

Napisano

Pocieszaj膮ce jest to, 偶e w Japonii maja te偶 tak zrypan膮 nawierzchni臋 :) 艢wietna praca - IMO lepsza i ciekawsza ni偶 ta, kt贸ra wygra艂a.

Napisano
  • Autor

cieply - dzi臋kuj臋 bardzo!

breja - thx! Tak, chyba mog艂em t膮 plandek臋 pocisn膮膰 nieco bardziej. Wpad艂em na pomys艂, ze plandeka najlepiej jakby by艂a nier贸wnomiernie mokra, czyli powierzchnie prostopad艂e do deszceu mokre a te bardziej pionowe i pochowane mniej.

mrys - dzi臋ki, z tym asfaltem to chyba troch臋 mnie ponios艂o :)

Napisano

Pi臋knie wykonane wizualizacje. A m贸wi膮, 偶e zadrapania i zniszczone elementy nie dodaj膮 uroku a tu prosz臋. Gratuluj臋 zaj臋tego miejsca.

Napisano

Swietne klimatyczne prace, jak zawsze zreszta. Gratuluje podium ;) Jedynie co mi nie lezy to ta plandeka na skuterze, wyglada bardziej na jakas obslizgla niz mokra, moze przydalby sie na niej jakis bump, andac jej jakas teksture, ale to juz takie czepialstwo, bo renderki zacne ;) aha te screeny plandeki i skutera to z jakiego softu ?

Napisano

艢wietne wizualizacje Marcin! Bardzo przekonywuj膮ce. Opr贸cz budynk贸w wspaniale opracowa艂e艣 ulic臋 i trawnik (!). 艁adne 艣wiate艂ko i super klimaciki (szczeg贸lnie deszczowy). Jakby si臋 na si艂臋 czego艣 czepi膰 to tylko pokrowca, kt贸ry IMO zbyt mocno i zbyt r贸wno odbija (w sensie si艂y odbi膰 i ostro艣ci). My艣l臋, 偶e zr贸偶nicowanie tych偶e (mocniejszy refleks od g贸ry, s艂aby w miejscach niewystawionych na bezpo艣rednie padanie deszczu), doda艂o by realu. Ale i tak z pe艂n膮 艣wiadomo艣ci膮 daj臋 5*****. Czemu to nie jest na froncie?

 

P.S. Teraz zauwa偶y艂em, 偶e napisa艂em 'opr贸cz budynk贸w' - chodzi mi, 偶e i budynki s膮 super :)

 

Graty Fronta :D

Edytowane przez peter_f

Napisano

Ja tam nie b臋d臋 si臋 powtarza艂 bo Neb ju偶 dobrze mam nadzieje wiesz, co ja my艣l臋 o jego pracach :)

Mam tylko pytanie, troch臋 odno艣nie naszej ostatniej korespondencji. Zasugerowa艂e艣 mi 偶e FRY gustuje w zjadaniu komputer贸w bez reszty - na jakim dok艂adnie sprz臋cie to renderowa艂e艣?

Napisano

C贸偶, wchodz膮c tu by艂o dla mnie oczywiste, 偶e nie ma si臋 czego po Tobie spodziewa膰. I nie zawiod艂e艣 mnie! Wszed艂em, zobaczy艂em i stwierdzam, 偶e nie spodziewa艂em si臋, i偶 praca b臋dzie tak dobra;)

PS

No dobra, spodziewa艂em si臋;p Powodzenia w realizacji kolejnych projekt贸w!

 

Swoja drog膮 to mam pytanie o to okno na dole na 艣cianie po lewej. Czemu ono na ka偶dym renderze jest takie...matowe, bez wyrazu i nie odbija 艣wiat艂a praktycznie?. To w og贸le jest okno? Mo偶e si臋 nie znam, ale jak patrz臋 to jest to jedyna rzecz, kt贸ra mnie razi. Cho膰 i tak chcia艂bym tak umie膰:)

Napisano
  • Autor

dzi臋kuj臋 za kolejne komentarze i oceny!

Pawelkos - modelowa艂em ca艂o艣膰 z ma艂ymi wyj膮tkami w Modo 302. Tak偶e sculptowanie plandeki odby艂o si臋 w modo.

peter_f - dzi臋ki wielkie, jest ju偶 front :) dzi臋kuj臋 adminowi za fronta w tym miejscu !

Godzil - :) troch臋 藕le mnie zrozumia艂e艣. Fry bardzo 艂adnie operuje pami臋ci膮, bardzo sprawnie operuje ogromnymi ilo艣ciami danych. To min. powoduje 偶e chce si臋 wrzuca膰 do niego coraz wi臋cej jak najdok艂adniejszych obiekt贸w. T膮 scen臋 zrobi艂em bez kompromis贸w po prostu, tekstury w 偶adnym miejscu nie mia艂y si臋 prawa rozjecha膰 i s膮 wykonane w bardzo du偶ych rozdzielczo艣ciach po kilka tysi臋cy pikseli. Nier贸wno艣ci puszcza艂em na displace, kt贸ry jest w ostatniej wersji fraya znakomicie zoptymalizowany. To g艂贸wnie ze wzgl臋du na tekstury m贸j komp i7920 z 12 giga by艂 zmasakrowany :) Teraz pracuje na sprz臋cie z 16 giga ram i nie czuj臋 si臋 jako艣 specjalnie szcz臋艣liwy z tego powodu... to jest chore :)

Chasdiel - mi艂o Ci臋 tu widzie膰 :) okno o kt贸rym piszesz to chyba okno od kibelka i ma ono piaskowan膮 szyb臋 po prostu. Tak by艂o w oryginale i nie chcia艂em tego zmienia膰.

Nied艂ugo na evermotion b臋d膮 making offy z prac zwyci臋zc贸w konkursu. House w Matsubara te偶 b臋dzie mia艂 making off, postaram si臋 w nim opisa膰 co nieco na temat powstawania tego projektu.

Napisano

Pi臋kna praca... Gratuluj臋 fronta i miejsca na podium.

Jedyny "b艂膮d" (je偶eli mo偶na tu m贸wi膰 o jakimkolwiek b艂臋dzie, przy tak ogromnej szczeg贸艂owo艣ci i detalu) jaki rzuci艂 mi si臋 w oczy, w scenie "deszczowej", woda powinna la膰 si臋 strumieniami z odwodnienia tarasu jasnego budynku (o ile ta bia艂a rura to odwodnienie;))

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

piotras.au - dzi臋kuj臋! co do bia艂ej rury to ona jest wpuszczona w stopie艅 i odwodnienie idzie od razu pod ziemi膮 :)

Napisano

Neb ju偶 rozumiem :] Tym bardziej zach臋ci艂e艣 mnie do test贸w tego silnika :] Pozdrawiam i powodzenia w nast臋pnych projektach!

Napisano

Gratuluje udanej pracy. Wysoki poziom i moim zdaniem powinno by膰 pierwsze miejsce. Drugie uj臋cie z deszczem bardzo klimatyczne - super

 

Pozdro

Mario

Napisano
  • Autor

godzil - thx! wal na priv jakby co.

Mario - dzi臋ki!

Napisano

Bardzo przyjemna praca. 艢wietnie wykonana z nale偶yt膮 dba艂o艣ci膮 o ka偶dy detal.

Napisano

Witaj,

 

przyznam 偶e wysz艂o 艣wietnie, tylko tak mnie zastanawia... dobrze widz臋, 偶e krople na kablach te偶 modelowa艂e艣? ;)

 

Sz.

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki pressenter, tak krople na kablach by艂y w 3D :) Czekam a偶 odpal膮 w Fryrenderze motion blur dla obiekt贸w, to i spadaj膮ce krople w 3D postaram si臋 zrobi膰 :)

Nied艂ugo b臋dzie making off na Evermotion z tego tematu, w blogu Bekermana making dla wn臋trza klasycznego, a w 31 3D artist tutorial o ustawianiu 艣wiat艂 dla scen exterior. Wszystko staram si臋 pisa膰 w miar臋 uniwersalnie, chocia偶 z racji tego 偶e u偶ywam Fraya szczeg贸艂y b臋d膮 odno艣nie tego softu. Tak czy siak zapraszam Wszystkich do zainteresowanych do lektury :)

Napisano
  • Autor

dzi臋ki Swiezy, kiedy nast臋pny meeting ? :)

Napisano
  • Autor

Dzi臋kuj臋 uzumakishadow. Co do tej podr贸by, to badam temat. Dziwna ta podr贸ba ale siatka si臋 r贸偶ni.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci