adek Napisano 28 Luty 2013 Napisano 28 Luty 2013 Autodesk zamieścił w internecie dwa krótkie sneak peeki dotyczące nowych wersji 3ds max 2014 oraz Softimage 2014. Zachęcam do obejrzenia. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2812
Miłosz3ds Napisano 28 Luty 2013 Napisano 28 Luty 2013 Wie ktoś co to za narzędzie w 1:16 dla Maxa? Pokazują że w 2013 też coś takiego jest, nie spotkałem się z tym.
blukazs Napisano 28 Luty 2013 Napisano 28 Luty 2013 Chyba się jednak przeczucę na Blendera. Przynajmniej ma się ten komfort że nie czuje się wydymany za 20tys. zł... GreasePencil? Copy/Pasta kodu Bblendera? Że im nie wstyd dawać takich rzeczy do sneakpeeka. 3dsMax i wieczne "przyspieszanie". Mam nadzieje że camerasequencer w xsi bedzie bardziej uzyteczny niz ten w mayi, bo wyeksportowac tego to sie za bardzo nie da... Czekam na większe rozczarowanie - czyli premiere wersji 2014!
Johny Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 3ds max sneak peek: z tego wszystkiego najfajniejsza jest muzyka :)
mafida Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Szybszy viewport jest "niefajny" ? Już lepiej niech nic nie dodaja tylko właśnie poprawiają to co jest.
Nezumi Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Update Majki syty sie zapowiada. Grease pencil.... AND MUCH MORE! :D:D:D
Xaia Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 No w końcu! Konkretny update dla majki. Mam nadzieje, że kolory będzie można zmieniać.
legomir Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Chyba się jednak przeczucę na Blendera. Przynajmniej ma się ten komfort że nie czuje się wydymany za 20tys. zł... GreasePencil? Copy/Pasta kodu Bblendera? Że im nie wstyd dawać takich rzeczy do sneakpeeka. 3dsMax i wieczne "przyspieszanie". Mam nadzieje że camerasequencer w xsi bedzie bardziej uzyteczny niz ten w mayi, bo wyeksportowac tego to sie za bardzo nie da... Czekam na większe rozczarowanie - czyli premiere wersji 2014! Ojtam, sporo dodali do API w extension packach, dodali supportowanie DirectXa, parę rzeczy do Viev 2.0, OpenSubDiv, Grease Pencil(nawiasem mówiąc to chyba pewien plugin dobrze się sprzedawał i raczej z tego jak już ściągnęli kod) do team od XSI i Naiada pracuje nad dynamiką + nowa wersja SOuPa za niedługo, więc razem jeśli nie masz extension packów szykuje sie solidny update.
khatake Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Już ciekawiej się czyta/ogląda updaty do Blendera... a nawet go nie używam i na razie nie zamierzam. Lepszy performance w 3ds maxie ...jaaaaasne AD ;) Jeszcze trochę i może dogonią performance maxa 2009.
Juzwa Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Wie ktoś co to za narzędzie w 1:16 dla Maxa? Pokazują że w 2013 też coś takiego jest, nie spotkałem się z tym. Maxowy playblast. Tools / Views - Grab Viewport / Create Animated Sequence File P.S. Mnie interesuje jak bardzo spier.....lili Naiada XD Albo czy cokolwiek z nim zrobili? Dokumentacje porzadna chociaz?
blukazs Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 No właśnie, i najsmieszniejsze jest to, że to co już od roku jest wersjach tz. "pół" dodaja jako nowy zarąbisty ficzer w "pełnej" wersji. Parę rzeczy do VP 2.0? Wciąż wygląda super zacofanie w porównaniu do nitrousa, a działa pewnie jak działał. Włącz DoF, AO, AA i driver od quadro wywala się mniej więcej co godzinę a nawet szybciej. Dziękuję za takie coś :)Ja już nawet nie czekam żeby zintegrowali SouPa i Masha w maye bo wtedy będzie tragedia. A jak to rozwija ktoś inny niż autodesk to przynajmniej działa bardzo dobrze. A co do DX9, wow, nie używam, xsi ma to już od... 10 lat? Szybszy Viewport zawsze fajny. Tylko że właśnie, śmieszne to jest że robią nowy super advanced viewport, super fast, a wersję pózniej okazuję się że jest super laggy i super slow, dlatego przyśpieszyli to co miało być najszybsze a tak jest wolniejsze niż np 2009. X_x
jacenty Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Nezumi do mayki podobny plugin widzialem gdzies z 5 lat temu . Ale nie pamietam jak sie nazwa. Generalnie znowu beka z calym tym autodeskiem. Tak to jest jak nie ma sie konkurencji.
czaps Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 JUZWA - e tam NAIAD ;) Mnie interesuje czy poprawili Bridge'a lub czy dodali maxowy odpowiednik Shella, co by nie exportowac >----- pozdro czaps
Adam_Guzowski Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Miłosz3ds> Jeśli interesuje Cię to tak bardzo to napisz to do Autodesku. Naiada nikt nie "spopielił" tylko zwyczajnie przestali go rozwijać.I projekt "NAIAD" został zamknięty.Było głośno o tym,wypadało by śledzić takie informacje skoro Cię to interesuje. A co dzieje się z programem "NAIAD" to też wystarczy napisać maile do autorów. (masz kontakty jeśli kupiłeś program). Serdeczności
czaps Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Miłosz3ds> Jeśli interesuje Cię to tak bardzo to napisz to do Autodesku. Naiada nikt nie "spopielił" tylko zwyczajnie przestali go rozwijać.I projekt "NAIAD" został zamknięty.Było głośno o tym,wypadało by śledzić takie informacje skoro Cię to interesuje. A co dzieje się z programem "NAIAD" to też wystarczy napisać maile do autorów. (masz kontakty jeśli kupiłeś program). Serdeczności NIe wiem Adam czy wiesz jako użytkownik i tester tego softu ale wypadałoby wiedzieć , że NAIAD'a kupił własnie Autodesk i raczej nie zapowiada się , żeby pakiet umarł śmiercią naturalną. Raczej należy zadać pytanie czy monopolista nie spapra świetnej roboty rozpoczętej przez Exotic Matters. pozdro czaps
Juzwa Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Miłosz3ds> Jeśli interesuje Cię to tak bardzo to napisz to do Autodesku. Naiada nikt nie "spopielił" tylko zwyczajnie przestali go rozwijać.I projekt "NAIAD" został zamknięty.Było głośno o tym,wypadało by śledzić takie informacje skoro Cię to interesuje. A co dzieje się z programem "NAIAD" to też wystarczy napisać maile do autorów. (masz kontakty jeśli kupiłeś program). Serdeczności hehe, niestety nie zakupilem:) Po prostu sobie powoli przyswajam tak dla siebie raczej i to od calkiem niedawna. Staram sie sledzic co sie dzieje w tym temacie, ale zaczalem zdaje sie jakos w styczniu a chwile pozniej zamkneli stronke i kompletnie jestem teraz zielony w tym temacie :)
legomir Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 A tak swoją droga to niezły updejt będzie miał chyba też Mental z nowymi typami shaderów(MILA shaders). Poczytać o tym można na blogu elemental ray.
Miłosz3ds Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Adam_Guzowski - nie wiem czy pomyliłeś nick z Juzwa czy nie do końca się zrozumieliśmy? :) pozdrawiam! Juzwa - dzięki za info, nigdy do tego nie dotarłem, a kilka razy myślałem nad czymś takim i nawet szukałem czegoś w tym stylu. Cholernie się przyda. Dzięki, pozdrawiam! :)
Adam_Guzowski Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Ja mam troszkę inne podejście.Już troszkę wysiedziałem przed monitorem,i nauczyłem się,że to tylko program,który masz obsługiwać.Ile osób odważnie przyzna się,że leci na piracie i nie zamierza w przyszłości kupić oryginału?Piracisz,lecisz za darmochę i jeszcze marudzisz,że mu się nie podoba nowa wersja.Masz oryginał i też marudzisz. Nie ogarniam tego troszkę.Nie ma idealnych programów,i nigdy nie będzie.Kropka.Żaden Naiad,RealFlow,Flux,Aquarius,FlowLine czy następcy,będą miały bugi.Będą upadać i będą nowe... damn.Ja nie rozumiem skąd się bierze w ludziach to "hate'rstwo" do czegokolwiek.Za Chiny ludowe nie zrozumiem tego.:)Przyjmijcie to takie jak jest i róbcie dobre,ładne rzeczy.Ale zawsze można jeszcze troszkę popierdzieć w stołek i dopisać "złe to i tamto" "popsuli" "rozwalili" bla bla bla. I można jeszcze dopisać na końcu,do tego jest forum,taka forma dyskusji ;) ...a teraz muszę,przesymulować szmaty w armii na polu bitwy w tym beznadziejnym maxie,w tym fatalnym maxowym Cloth'cie Serdeczności
olaf Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Adam ależ emocje z Ciebie wyszły, czyżby Max się zwieszał przy symulacji? :D Na pewno masz niemało racji ale widać brak konkurencji na tym polu i prezentacje funkcji Blendera robią większe wrażenie. Myślę, ze gdyby wszyscy Ci, którzy mają pirackie maxy siedli nagle do Blendera obraz rynku by się poprawił.
KLICEK Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 muza fajna, reszta krap :) no ale to pierwszy snikipiki
mafida Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Jakich funkcji w Blenderze? Akurat do wydajności i wyglądu viewportu w Maxie to Blenderowi jeszcze daaaaaaleko;)
blukazs Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Raczej nie Tylko Blenderowi, no chyba że sobie ustawimy Cycles i włączymi renderowanie we viewporcie... No ale to dwie różne rzeczy. Co do wypowiedzi Adama_Guzowskiego, wiesz, ja jadę na studenckim frajerze i szczerze że przyznam że zaczynam wątpić w to czy warto tyle kasy wybulić. Zwłaszcza jak to bywa u Adobiego, masz kupionoą licencję od 2 lat i nagle przysyłają Ci email z informacją wysłania dowodu zakupu bo ktoś inny ma już ten klucz i jeśli tego nie potwierdzisz to Twoja licencja wygaśnie... WTF?
ZelvaBOi Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 A ja sie zgadzam w 100% z Adamem. Kurde sam uzywam tego softu kupe lat (zaczynalem w DOS). Oczywiscie sypie sie to czy tamto, ale przy takim molochu to raczej oczywiste. Nauczylismy sie obchodzic pewne ulomnosci systemu i z tym zyjemy. Klne pod nosem jak sie cos wywali bez wyraznego powodu, ale jakos kombinuje i rozwiazanie sie wymysli szybciej niz support. Pamietam jak kiedys (tu uklon w strone Evermotion :)) wydalismy plyte z pierwszym tutorialem Mental4Ever w JR-PVP - uwierzycie, ze prawie wszystkie kopie poszly na zachod a w Polsce kazdy to mial na dysku? A wiecie, ze juz wtedy Evermotion dzieki temu dealowi dorobilo sie legalnego softu i nie przyszlo im do glowy walic ADSK w rogi? Kiedy wiekszosc firm biegala po warezowych stronach byli ludzie, ktorzy wiazali komercyjna i legalna przyszlosc z Autodeskiem (i podmiotami od niego zaleznymi). To oznacza, ze cale rzesze ludzi na tym sofcie pracuja i czerpia z tego zyski a wiec akceptuja go jak jest. Nie jestem bezkrytyczny, ale przyklad Mental4Ever juz lata temu pokazal, ze Polak marudzi bo musi. Ma cos za free a i tak narzeka. Wtedy wszyscy marudzili na ten tutek, za za kase, ze za malo pokazane, itd... A dlaczego nikt nie odwazyl sie zrobic lepszego w ramach konkurencji? Tak samo jest z softem. Dzisiaj dostep do softu ADSK jest jeszcze prostszy bo wiekszosc mlodych ludzi moze go bez kosztow dostac w szkole czy na uczelni w pelnej legalnej (niekomercyjnej oczywiscie) wersji. Jak sie nie podoba to nie sciagajcie i uzywajcie Blendera! Pracowalem pare ladnych lat dla Autodesku i bylem bardzo blisko z tym wszystkim (wrocilem jednak do pracy kreatywnej), ale nie mialo to zadnego wplywu na moje podejscie (a dalo jedynie mozliwosc sprawdzenia jak wyglada to z obu stron) - to jest tylko narzedzie, ktore ja osobiscie lubie i wbrew obiegowym opiniom wiem, ze Autodesk (szczegolnie M&E) stara sie i robi co moze dla swoich klientow w ramach swoich skromnych mozliwosci (M&E jest najmniejszym i najbiedniejszym dzialem - ciagle musi toczyc walke wewnetrzna z korporacja). Mam kilka licencji, subskrypcje na standalony i suite, ktore czasami lepiej a czasmi gorzej dzialaja, ale generalnie idziemy do przodu i jakos produkujemy, wiec sie sprawdza. Adam wlasnie zostal moim idolem :) - pierwszy raz czytam opinie, ktora wyglada na obiektywna i ktos nareszcie nie boi sie powiedziec prawdy. Wiem... obaj sploniemy za to na stosie nienawisci przeciwko monopolowi. Przeciez mozecie wszyscy uzywac Blendera, Cinemy, Lightwava i wielu innych. Jak nie podoba mi sie Opel to kupuje Toyote. Jak nie podoba mi sie w Polsce to sie przeprowadzam na Majorke a jak nie podoba mi sie Max/Maya/Softimage to przesiadam sie na POV Ray. Koniec wywodu.
jacenty Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Wezmy wszyscy napiszmy zbiorowy mail do autodeska z jednym zdaniem. CHCWD AUTODESK !!! . I pod tym podpis paru tysiecy uzytkownikow tego forum.
Juzwa Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Adam troche zle mnie odebrales, nie chcialem hejtowac. Ale wiesz, to sa juz takie zarty w branzy, ze daj cos autodeskowi to to najzwyczajniej spier....li :P Co do legalnosci softu, gdybym chociaz zlotowke na tym zarobil to bym sie zastanawial nad zakupem. Dopoki sluzy mi to do celow wlasnych typu nauka to nie mam zamiaru. Tak samo z maxem, maya czy innymi xsi - nie zarabiam na tym na wlasna reke na takim poziomie bym mogl pomarzyc o zakupie. Gdybym podsumowa laczna ilosc jaka zarobilem ze zlecen przez ostatnie 2 lata, nie byloby mnie stac nawet na polowe :)
mirach Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Hej Ja sie wypowiem z troche innej strony. Jakis miesiac temu bylem na spotkaniu 3ds London gdzie wypowiadal sie Frank Delise, Product Manager 3ds Maxa. Mowil wlansie o updatach Maxa i co planuje zmienic (z tego co zrozumialem to wrocil do teamu zajmujacego sie Maxem po dlugiej nieobecnosci). Niestety konkretow nie moge przekazac, prosili o zachowanie poufnosci informacji. Z wypowiedzi Franka wynika ze od 2 wersji koncentruje sie naprawianiem malych upierdliwosci w Maxie. Takie jak interface (ponoc w 2014 ma byc mozliwosc wylaczenia tzw caddies i powrocenie do starych menu), przyspieszenie viewportu (curves editor ma byc tez szybszy) i wywaleniu jak najwiecej bugow. Ma byc oczywiscie troche nowych "ficzurów" ale pomine ten temat. Summa sumarum chodzi mi o to ze wg mnie nie nalezy sie spodziewac masy nowosci, a raczej poprawieniu komfortu pracy przy maxe. pozdrawiam
Dalamar Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Przyspieszone viewporty to zawsze dobra rzecz. Ja czekam, aż zaczną przepisywać podstawowe modyfikatory na wielowątkowość, np. Unwrapa, bo w sumie po co mi dobry procek, jak max korzysta z jego wycinka. Dla mnie na tym zawsze mocno workflow spada. Wierzę, że się to pozmienia. Co do dyskusji to...nie ma narzekania. Zmuszacie mnie, żebym narzekał, na to, że Polacy narzekają :) Nie lubię tego i staram się z tym walczyć, bo to straszne jest. Rozumiem jeszcze jak coś użytecznego było i nagle znikło, czy teraz nie działa, ale narzekanie, że "tylko tyle?", to przesada. @jacenty "CHCWD AUTODESK !!!" ? Naprawdę? Aż tak nisko wyceniasz zebranych tutaj ludzi?
le_chu Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Akurat do wydajności i wyglądu viewportu w Maxie to Blenderowi jeszcze daaaaaaleko;) Mozesz to jakos uzasadnic? Bo ja obecnie pracuje w obu softach przy jednym projekcie, 10 - 15 mln poly w scenie i zastanawiam sie nad tymi brakami Blendera. W czym konkretnie jest mu daleko?
pabulo Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 jak dla mnie to troche wygląda tak, że jak dodają nowe rzeczy to jest narzekanie ze powinni raczej poprawic stare bugi i wydajność. A jak pokazują ze pracują właśnie nad tym to sie narzeka ze co to za wersja jak nie ma nowych ficzerów :)
Traitor Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Fakt faktem, gdy wychodzi nowa wersja Blendera, to lista dodanych nowosci, oraz poprawionych bugow jest zwykle imponujaca. Dlaczego w przypadku Maxa nie dzieje sie podobnie, tym bardziej, ze nowe wersje wychodza znacznie rzadziej niz Blenderki? Ktoz to wie.
SYmek Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Fakt faktem, gdy wychodzi nowa wersja Blendera, to lista dodanych nowosci, oraz poprawionych bugow jest zwykle imponujaca. Dlaczego w przypadku Maxa nie dzieje sie podobnie, tym bardziej, ze nowe wersje wychodza znacznie rzadziej niz Blenderki? Ktoz to wie. Bo w Blenderze jest znacznie więcej do zrobienia, jako że jest relatywnie młodym programem (biorąc pod uwagę ile lat trwa w miarę profesjonalny, zaplanowany i zmasowany development). Druga sprawa, że standard nowości w Blenderze może być i faktycznie jest znacznie niższy. Blender może sobie pozwolić na niedorobione funkcje, które z czasem dopiero zyskują jakość (albo nie). Adsk nie bardzo może sobie na coś takiego pozwolić. Trzeci powód, zawarty niejako implicite w tych wszystkich narzekaniach na forach, to że korporacja naprawdę nie jest wymarzonym środowiskiem do pisania klienckiego oprogramowania. Za dużo polityki, za dużo zmian w zespole, za mało pasji i czyjejś konkretnej wizji całości. Nie bez powodu Adsk nie jest w stanie wypluć z siebie żadnego autorskiego programu, który trzyma się kupy.
Shogun 3D Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Eeech, poprawa wydajności w maxie to zawsze plus, ale niech się nie wygłupiają z takimi ficzersami. Co do Mayki: plug niezły, ale Toon Boomowi to to do pięt nie sięga. Natomiast ficzer montażu na etapie jeszcze przed renderingiem to moim zdaniem totalna pomyłka. No, chyba, ze to w celu pokazania klientowi, jak można by coś pokazać/połączyć.
legomir Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Shogun3d a o animaticach słyszałeś? ;) Sequencery to służą raczej do robienia różnych previem.
Traitor Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Symek: Hm, no ale idac tokiem rozumowania, ze soft nie przybiera na jakosci dlatego, ze przeszkadza w tym tryb korporacyjny firmy, to w takim razie mozna by isc za ciosem i stwierdzic, ze np Cinematic robiony po godzinach przez zapalencow, bedzie duzo lepszej jakosci niz produkt wykonany przez szwadron specjalistow z poteznego studia. Eeee;)
mafida Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Mozesz to jakos uzasadnic? Bo ja obecnie pracuje w obu softach przy jednym projekcie, 10 - 15 mln poly w scenie i zastanawiam sie nad tymi brakami Blendera. W czym konkretnie jest mu daleko? U mnie na kilku obiektach około 5mln poly w maxie płynne 30-40 fps, w blenderze skacze jak żabka na wiosne.
le_chu Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Sprawdz czy masz wylaczone "Double Sided" dla najciezszych obiektow (Object Data) i w ustawieniach pod System wlacz VBO. Ja przy 10 mln face mam 15-20 fps. Co do wygladu viewportu to chyba nie masz na mysli Maxowego "realistic"? :)
SYmek Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Symek: Hm, no ale idac tokiem rozumowania, ze soft nie przybiera na jakosci dlatego, ze przeszkadza w tym tryb korporacyjny firmy, to w takim razie mozna by isc za ciosem i stwierdzic, ze np Cinematic robiony po godzinach przez zapalencow, bedzie duzo lepszej jakosci niz produkt wykonany przez szwadron specjalistow z poteznego studia. Eeee;) To nie jest jakaś złota zasada do zastosowania w każdym przypadku. Przecież to byłby trywialny fałsz. Istnieją jakieś warunki początkowe, które musi spełniać zarówno robota jak i zespół. To jakiś temat z teorii zarządzania, mniejsza o to. Pewnie to czytałeś, wyraźnie widać problem zarządzania. Duża kasa, sprzeczne interesy i ludzie pełni pomysłów, których nie mogę zrealizować przez nadmiar polityki.
olaf Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 może to kwestia ustawień albo obeznania z Blenderem, bo u mnie skacze przy 15mln na gtx460 ale kazdy ma swoje odczucia.
le_chu Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 olaf mi przy 12 mln tez skacze juz na tyle ze kombinuje jak poukrywac obiekty no ale nie jest to jakies zamulanie ktore uniemozliwia czy spowalnia prace. Wiem ze Max jest w stanie plynnie chodzic nawet przy 40 mln ale co z tego jak czasami przy kilku tys. poly trzeba 5 sekund czekac na zamkniecie okienka vray log. Ogolne odczucie mam takie ze Blender pomimo mniej wydajnego viewportu (przy scenach powyzej kilkunastu mln poly) jest stabilniejszy w sensie najbardziej podstawowych czynnosci. Bo generalnie co zyskuje z plynnego viewportu w Maxie przy 40 mln poly kiedy czasami w tej samej scenie 10 sekund zabiera zwiniecie listy obiektow w managerze warstw.
mafida Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Sprawdz czy masz wylaczone "Double Sided" dla najciezszych obiektow (Object Data) i w ustawieniach pod System wlacz VBO. Ja przy 10 mln face mam 15-20 fps. Co do wygladu viewportu to chyba nie masz na mysli Maxowego "realistic"? :) To wiem, mam wyłączone double sided, włączone VBO, wyłączone te tam outlines. Skacze sobie dalej;) a w maxie płynniutko. Co chcesz od realistic w maxie? Fajnie można sobie podejrzeć jak obiekty wygladają z cieniami itd przy modelowaniu. Bo generalnie co zyskuje z plynnego viewportu w Maxie przy 40 mln poly kiedy czasami w tej samej scenie 10 sekund zabiera zwiniecie listy obiektow w managerze warstw. Ja uzywam tego skrrypta outliner, zwija się i rozwija bez problemów.Maxowy manager to nawet nie pamiętam jak wygląda i działa.
Shogun 3D Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Tak, słyszałem o cinematicach. Mało tego: wiem nawet, do czego służą i jak się je robi - taki umny jestem. Mam jednak wrażenie, że ten ficzer, w epoce szybkich komputerów, zdolnych w trybie preview wyrenderować taką sekwencję ujęć w czasie parzenia herbaty - nie wnosi za wiele. Tym bardziej, że zwykle za animację biorą się osoby mające wyczucie kadru, ruchu, pojęcie o choreografii i montażu.
legomir Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 No nie przesadzaj. Zresztą skoro do robienia animaticów stworzono ThirdFloor(taki soft) to musi być sporo na rzeczy. Zresztą co innego sekwencja animacji a co innego film. Nie mówiąc o tym, że kamer jest od groma zwykle a potem sekwencje wybiera supervisior
le_chu Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Co chcesz od realistic w maxie? Fajnie można sobie podejrzeć jak obiekty wygladają z cieniami itd przy modelowaniu. Cmon, takie rzeczy jak cienie w viewporcie Blender mial juz ze 3 lata temu :) Nie wspominajac o calej reszcie efektow ktore sobie mozesz ustawic.
mafida Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 (edytowane) Cienie w viewporcie to max miał 15 lat temu, hehe;). Efekty to nie wiem jakie można ustawić, wiem że jak wrzucę ten sam obiekt do maxa to lepiej wyglada i lepiej działa, nawet w realistic z AO ,soft shadows i DOF. Edytowane 1 Marzec 2013 przez mafida
Juzwa Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 ....Duża kasa, sprzeczne interesy i ludzie pełni pomysłów, których nie mogę zrealizować przez nadmiar polityki. Autodesk to ogromna korporacja. Jest to ciekawe zjawisko zapadania sie pod swoim wlasnym ciezarem. I to sie dzieje z kazda korporacja. Duzo ciekawych offtopów w tym temacie jest. Ale o co mi chodzi... Blender wygrywa z Autodeskiem, bo jest to opensource. Zeby zrobic nowy czy poprawic inny ficzer, zasiadasz i to robisz i tyle. Autodesk jako korporacja musi przemielic swoim powolnym trawieniem i zatwierdzic twoja poprawke. Tym sie charakteryzuja korporacje, maja moc produkcyjna nieporownywalnie wielka do konkurencji, ale przejscie przez caly system ich wnetrznosci trwa wieki. Cos jak CPU vs GPU gdzie CPU to korporacja a GPU to opensource
Nezumi Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Mnie najbardziej sie podoba to coroczne "wczesniej viewport zamulal a teraz jest poprawiony" :D Zero danych, zero liczb - "duza scena"...
legomir Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Blender wygrywa z Autodeskiem O.o Wskaż mi jedną firmę, która przeniosła pipeline z mayki/si na blendera. No ok mayka traci część swojego rynku na rzecz Sidefx, ale nadal jest "only true way" dla animatorów(no jedyny realny konkurent w tej chwili to SI, ale dla Au znaczenia to nie ma), a przez to i riggerów. Zresztą patrząc na historię softów to modo nie wygrało z LW dlatego, że było tańsze czy opensource czy co tam tylko dlatego, że było lepsze. Zresztą rozwój Blendera jest nieco iluzoryczny, bo co parę lat go przepisują od nowa i od nowa nie mogąc postawić kodu w taki sposób, aby nadawał się na dłużej. Nie bronie szczególnei AU i sam nie bardzo lubię, ale wolę prawdziwe przedstawienie sytuacji niż nadmierne barwienie. Cos jak CPU vs GPU gdzie CPU to korporacja a GPU to opensource Nie wiesz co mówisz. Na tym polu nie ma realnej rywalizacji, bo CPU ogranicza wolniejsze taktowanie, ale za to napisanie czegoś pod GPU jest cholernie trudne, jedno i drugie ma zalety jak i wady.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się