Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzien dobry!

Zalozylem teczke. Tutaj bede wrzucal wszystkie swoje sculpty ktore jak narazie robie w blenderze, byc moze przesiade sie na cos innego poki co jest jak jest. Jak narazieudalomi sie zrobic kilka sculptow coprawda nie sa to szybkie pracki bo na kazda przynajmniej po kilka dobrych godz plus retopo ale bede wrzucal tutaj wszystko jak narazie mam tyle.

Wszelkie komentarze mile widziane.

 

babeczka2.jpg.da7aa7ed024f4f12d206c6e3ac8aebe1.jpg

  • Odpowiedzi 225
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

great sculpts! i love the interpretation of the "fantasy shaman", i saved the image of that original bust a few weeks ago, since it is an awesome reference indeed! :) i really like the third bust (that vampire creature) and the old monk too.

 

one question: is the sss in the ears of the first one real or a texture fake? (with small veins too) - eitherway, looks good! :)

Napisano

tr3buh

dzieki :)

 

tak indianiec robiony w oparciu o prace o ktorej wspomina Kopfstoff

Pierwszy render to Nosferatu wedlug mojego pomyslu. Kolejne prace w oparciu o rozne referki z neta.

 

Kopfstoff

Thanks, It is very kind of You. You are right, Indian is based on Fantasy Shaman, I am fan of this work and just did it. All made in blender 2.68 use multiresolution process. Yes it is mix shader (sub/epi-dermal and back scatter). Some textures i draw in blender texture paint (color map, veins)and some in gimp.

Napisano (edytowane)

Bardzo przyjemne sculpty. Najbardziej mi się podoba trzeci, świetny render.

Polecam trochę bardziej ogarnąć anatomie oczu bo robisz je duże, ja też tak miałem do niedawna. Ludzkie oko to tylko 24 milimetry średnicy. Widzę też że lubisz szpiczaste uszy. ;)

 

Zbieraj kaskę na zbrusha chłopie. Przy takim poziomie potrzebujesz już w pełni profesjonalnego narzędzia które nie będzie cię ograniczać. Jak się przebijesz przez interface to go pokochasz. ;) Blendek oczywiście nadal przyda ci się do finalnego retopo, mapowania i renderu w cyclesie oczywiście.

Edytowane przez Monio
Napisano

Jakoś tego szamana wcześniej nie widziałem a jest stanowczo najbrzydszy (znaczy najlepszy)

 

@ Monio.

Co to znaczy, że jakiś program jest w pełni profesjonalny. Nie żebym się czepiał Zbrusha, bo jest bez wątpienia najlepszy w te klocki, ale się zastanawiam, czy masz jakąś definicję pełnej profesjonaliści oprogramowania, a może jakieś wyznaczniki, jak to poznać.

Napisano (edytowane)

Taki który bez niepotrzebnego napinania się i kombinowania pozwala osiągnąć efekty o jakości produkcyjnej w relatywnie krótkim czasie. Dodatkowo musi obsługiwać popularne standardy żeby dało się przerzucać robotę do innych softów. Polymodeling jest w blendku full pro ale nie sculpt.

Blenderowe rzeźbienie ma bardzo słabą wydajność, jakoś 10 razy mniejszą niż zbrusz. ;) Multires działa nieprawidłowo gdy przeskakujesz pomiędzy levelami robiąc poprawki, psuje inne levele co jest niedopuszczalne! Niedopracowany silnik pędzli. Brak podstawowych narzędzi jak rekonstrukcja subdivu, import-eksport vertex coloru przez obj. Nie ma autoretopologi która od niedawna jest standardem. Jedyna rzecz która jest w nim fajna do dynatopo ale z uwagi na brak uv/vertex color i autoretopologii trudno to umieścić w produkcyjnych warunkach.

Blenderowy scupt to nadal fajne i mocne narzędzie ale jak ktoś planuje zarabiać kasę swoimi modelami to pewien wybrać zetkę, muda czy 3dcoata.

Edytowane przez Monio
Napisano (edytowane)

Dzieki Ikkiz, dzieki Monio za porade i cenne wskazowki.

Moje pierwsze podejscie do zbrusha i kilka speedow

godz na kazdy (polysphere)

6z6g.jpg

y4ir.jpg

4sno.jpg

o0l3.jpg

Edytowane przez genitalius
Napisano

Ja proponuję Ci wyjść na chwilę ze swojej comfort zony (mam na myśli główki i popiersia), w której widać, że czujesz się dobrze i spróbować czegoś nowego. Ręka, noga, a może cała postać. Masz bardzo przyjemną w odbiorze stylistykę na tych pracach, szczególnie podoba mi się pierwsza postać z pierwszego postu. Natomiast u brodacza kilka dość istotnych spraw rzuca się w oczy. W przypadku goblinów, troglodytów i tym podobnych luźno sprecyzowanych stworów anatomia nie jest aż tak ważna, ale jeśli sugerujesz postać ludzką poprzez budowę czaszki itd. to pomijanie pozostałych aspektów anatomii mija się z celem i zaburza odbiór. Tym bardziej, że dopracowałeś oczy, nos, postać doczekała się nawet zmarszczek, ale uszy są nie wykończone. I o to właśnie chodzi, postaraj się następnym razem zrobić całą pracę na tym samym etapie wykończenia, czyli jeśli jest forma na oczy, to jest też forma na usta, jeśli jest detal na oczach, to jest też detal na uszach. Zobaczysz o ile bardziej Tobie będą się podobały Twoje własne prace i będziesz miał czytelny obraz tego nad czym należy pracować dalej. Druga sprawa to kaptur czarodzieja, który czyta się jako twardy materiał typu kask czy coś podobnego, a to dlatego, że większość lekkich materiałów typu właśnie kaptury chusty itp. oddziaływują na to co jest pod spodem, czyli na formę i są zależne od grawitacji. Przestudiuj sobie zagadnienie draperii to na pewno pomoże w tej kwestii. Po trzecie broda. W niektórych miejscach wygląda na doklejoną, dlatego bo nie widać źródła, ale tak na prawdę źródło nie musi być widoczne, wystarczy, że zróżnicujesz grubości w miejscach styku z sąsiednimi formami, a problem zniknie.

 

Tak poza tym to napisz jeśli możesz czy chcesz się rozwijać w tym temacie pod kątem późniejszej pracy, czy jest to Twoje hobby, czy tylko chwilowa odskocznia od czegoś innego, dobrze było by wiedzieć, wtedy ludzie mogliby Ci pomóc w bardziej indywidualny sposób.

 

Pozdrawiam

Napisano

serratus

bardzo dziekuej za wyczerpujaca odpowiedz. 3D zajmuje sie czysto hobbystycznie, wogole nie jest to zwiazane z moim profilem dzialania. Tzn jestem ukierunkowany artystycznie ale poruszam sie w nieco innym obszarze i posluguje sie innym medium. 3D jest odskocznia od wszystkiego ale nie ukrywam, ze chcialbym sie tym rowniez zajac pod katem robienia konceptow takich stworow ale nie wiem czy mam predyspozycje i czy jestem dobry nie mam tego jak sprawdzic dlatego tutaj postanowilem powrzucac troche cwiczonek robionych w wolnym czasie.

dziekuje za odpowiedz

 

dzieki indian

milo slyszec, ze sie podoba od Kogos kto jest uznany w tym temacie

 

 

dzieki topgunpl

 

 

bede pracowal dalej

 

pozdrawiam

Napisano
ale nie wiem czy mam predyspozycje i czy jestem dobry

 

Wystarczy, że lubisz rzeźbić i chcesz to robić, pozostałe rzeczy się nie liczą i nie słuchaj ludzi, którzy twierdzą, że bez talentu nic nie zdziałasz, bo to wymówka takich co nic nie robili i muszą się jakoś usprawiedliwić, że nic im nie wychodzi. Głowa do góry, ciężko pracuj, a efekty same przyjdą.

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Dzieki Serratus

ledwo sie doszukalem swojej teki. Pare nowych rzeczy, pierwszy z nich ok 4 h, nastepny 2h i 3h. Zbrush/cycles

 

37486638804179595035.jpg

32416034634199779174.jpg

Edytowane przez genitalius
Napisano

Bardzo dziekuje Panowie :)

Natas to jest czysty render wyciagniety z keyshota i lekko poprawiony w postpro, doslownie 15 min roboty. Niestety brakuje na nim kilku map bo program mi skraszowal ze 2 razy wiec nie mialem juz sily zeby sie z tym mocowac. Przesadzilem z czerwonym sss no ale nic nast render mzoe bedzie lepszy

dzieki i pozdrawiam

Napisano

żebra i szyja trochę nie teges(szyja trochę przypomina pień drzewa z korzeniami:) ), ale tak to zaje, ekspresja twarzy świetna

 

szkoda że część prac z 2 strony nie działa

Napisano (edytowane)

Dzieki Krzys.

hehe noo wyglada jak pien drzewa tak troszke fakt ale nie mialem pomyslu na zrobienie ciala do tej glowy, szukalem jakiegos kompromisu miedzy subtelna sylwetka a czyms skrajnym w obie strony i wyszlo tak sobie. Zebra racja, raczej za mocne mi wyszly. Juz powinny dzialac popszednie linki, reszte musze znalezc .

 

base mesh blenderowy

akmUZEO.jpg

Edytowane przez genitalius
Napisano

jestem fanem! zacna anatomia, chociaż drażni mnie w ostatnim ten przerysowany mięsień na klatce, szczególnie widoczny przy oświetleniu z góry na pierwszym obrazku, pozdr

Napisano

Zajrzałem do tego wątku dopiero dzisiaj. Świetnie prace! Ciekawe pomysły i przyjemna plastyczność. Żałuję tylko że spora część prac już znikła z serwerów. Może udałoby Ci się je gdzieś wrzucić na trwałe? Te powyższe (jeśli chodzi o sculpt) to blender czy ZBrush? Pewnie wcześniej bym założył, że ZBrush, ale widząc co potrafisz wyciągnąć z Blendera, to już nie mam tej pewności. I z ciekawości, jeśli to nie tajemnica, czym się zajmujesz skoro to nie jest związane z Twoim "profilem działalności"?

Napisano (edytowane)

Vaticinator

bardzo dziekuje za komentarz i mile slowa. Obrazki z poprzednich stron juz dzialaja :). A nic nie robie ciekawego, szlajam sie troche po swiecie od jednej roboty do drugiej skoncyzlem w tym roku studia jako grafik projektowy. Ostatnie rzeczy robione w zetce, render w cycles

Edytowane przez genitalius
Napisano (edytowane)

taki rzezbiarski szkic ok 1mln poly, koncepcja zmieniala sie wiele razy. Zbieram juz na nowego kompa bo moj 6letni lapek juz ledwo zipi

DZeHIic.jpg

Edytowane przez genitalius
Napisano

Poprzednia praca strasznie mi się podoba! Kupiłabym sobie taką figurkę dla ozdoby biurka.

Tak sobie przeleciałam szybko przez Twoją teczkę i muszę powiedzieć, że podoba mi się kierunek w którym idziesz, na początku to trochę kiczem zalatywało, no ale ostatnie prace już super! :)

Napisano

Twoje prace się nie wyświetlają poza tą ostatnią, przynajmniej u mnie. Fajny klimat, dodaj troche uszkodzeń albo czegoś żeby rogi nie wyglądały jak wygenerowane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności