Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 96
  • Wyświetleń 26,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzięki za komentarze, to dla mnie prawdziwa motywacja do dalszej pracy, tym bardziej, że czas nagli i naprawdę trzeba przyspieszyć, żeby zaoszczędzić sobie bezsensownej nerwówki.

 

Zacząłem prace nad shaderami bohatera. Będzie to taka właśnie paleta kolorów; refleksy na oczach zrobię z innej warstwy renderu, więc obecne są złe i nie wyglądają ładnie. Pogmerałem też w ustawieniach HDR-ki i teraz uzyskałem za jej pomocą ciekawsze, kontrastowe oświetlenie.

 

 

38_zpsadfa7bb7.jpg

Edytowane przez mookie

Napisano

Mocna rzecz! Mina jest kapitalna, prawie zaczalem sie pocic pod naciskiem detektywa.. "eeee... To nie tak jak pan mysli, panie Ryba.." Swietne!

Napisano
  • Autor

Haha, dowód rzeczowy w płetwie pogłębi wrażenie przesłuchania :D! Dzięki za komentarz i kliknięcia na obrazku!

Napisano

No jego mina, to rewelacja. Swietnie udało ci się uchwycić taka mieszanke podejrzliwości, nacisku i takiego uczucia pewności siebie jak się nieraz ma, kiedy ktoś wciska Ci kit i wydaja mu się, ze ty o tym nie wiesz.

No mocno lecisz, mocno.

Napisano

zastanawiam się, czy nie mógł by się trochę bardziej błyszczeć, tak po rybiemu.

Napisano

Chłopaki mają racje z 'obślizgłością' rybiego detektywa. Lekko mokry byłby dobry, tym bardziej że nie ma łusek na ciele przez co mógłby wyjść mało przekonująco. I na powieki dałbym większy specular niż na reszcie ciała.

Jedziesz dalej bo świetnie wygląda :D

Napisano

MEGA ! Ale faktycznie ryba musi błyszczeć, nie innej ma opcji ! ;)

Napisano
  • Autor

Dzięki za komentarze, akurat ryba jest już na ukończeniu, więc niedługo pokażę gotowe materiały. Rzeczywiście na ostatnim obrazku detektyw nie jest jeszcze oślizły, ale jak napisałem, dopiero zacząłem wówczas prace nad shaderami i ani odbić, ani bumpa tam być nie mogło (poza oczami).

Pozostanie mi już tylko skromne zagospodarowanie ściany w tle i postprodukcja. Czas nagli, ale powinienem się wyrobić.

Napisano
  • Autor

Skończyłem shadery detektywa, czas na postprodukcję i kilka mniejszych korekt (lokacja modeli i świateł).

 

test_zps514bd053.jpg

Napisano

Haha ta ryba jest świetna! Jest bardzo fajnie, ale "ręka" coś dziwnie wygląda albo mi się wydaje. Zapewne w postprodukcji coś pokombinujesz i będzie tylko lepiej. Może dodasz jakąś ślinę i puszkę zanęty/kukurydzy gdzieś? :D :D

Napisano

No teraz nabralo wszysko kształtu. Swietnie to wyszlo. Dym z papierosow zapewne dodasz w post. No czekam na final.

Napisano

powinien przemówić głosem Humphreya Bogarta... "czy to wygląda jak sokół maltański" ;)

Napisano

Wygląda super. Mam tylko uwagę co do tego niebieskiego światła dopełniającego z lewej strony. Trochę jest chyba za mocne. Takie niebieskie przepalenie się zrobiło. Spójrz na ten render przez lekko zmrużone oczy. Wtedy kolory trochę się gubią i bardziej widać walor - zobaczysz, że to błękitne doświetlenie bardzo się wybija. Podobnie błękitny blik na lampie po prawej. Trochę to rozbija kompozycję.

 

Co do kompozycji mam jeszcze jedną uwagę. Za bardzo ucięty mi się wydaje ten kadr na dole. Trochę więcej biurka mogłeś pokazać. Większość elementów na biurku jest wyrównana do dolnej krawędzi kadru. Spróbuj czy nie lepiej będzie to wyglądać, jeśli kadr trochę powiększysz na dole oraz jeden z elementów przesuniesz bliżej, żeby nie były tak idealnie na jednej linii rozmieszczone. Wtedy też pojawi się rozmycie pierwszego planu i w ogóle będziesz miał 3 plany. Teraz masz 2. Na pierwszym wszystko masz ostre, a w tle masz rozmycia. Przez to trochę spłaszczasz obrazek. Wysunięcie jakiegoś elementu bliżej kamery i rozmycie go powiększy efekt przestrzenności.

Edytowane przez mallow

Napisano
  • Autor

Z tym światłem to czysty przypadek; jest to emiter tylko i wyłącznie dla refleksów na oczy, a niechcący wyszedł mi na cały render. Nie ma jednak tego złego, bo takie światełko, tylko słabsze i ciemniejsze, ładnie kreśli bryłę detektywa, więc je po modyfikacjach zostawię.

 

Starałem się również wrzucić coś na pierwszy plan i nieco rozmyć, ale bezskutecznie, musiałbym zupełnie zmienić ogniskową i kadr, a na to nie mam już za wiele czasu. Oczywiście zawsze mógłbym rozmyć nieco lampkę albo wiatrak, ale strasznie nie chcę tego robić. Może jeszcze coś wymyślę, o ile czas pozwoli.

 

Co do płetwy to sam nie mam przekonania, podobnie jak w przypadku kompozycji - jeśli zdążę, przerobię.

 

Dzięki za komentarze, kolejny post z obrazkiem pewnie będzie już wielkim finałem (oby)!

 

Puszka zanęty jest genialnym pomysłem, może podmienię kubek na właśnie coś takiego, dzięki!

Napisano

mi się podoba. Do kapelusza można by domieszać sterując frenelem troszkę velvet shadera, żeby zrobićł się bardziej zamszowy, ale to już nie będzie miało dużego znaczenia, tak tylko pizę, że można-by. Jeszcze raz bardzo mi się podoba. W cycles robiłeś? Tak mi się zdaje, że pisałeś, że będzie w cycles.

Napisano
Z tym światłem to czysty przypadek; jest to emiter tylko i wyłącznie dla refleksów na oczy, a niechcący wyszedł mi na cały render. Nie ma jednak tego złego, bo takie światełko, tylko słabsze i ciemniejsze, ładnie kreśli bryłę detektywa, więc je po modyfikacjach zostawię.(…)

 

Tak, lekko osłabione to na pewno zostaw. Bardzo fajnie tu pasuje.

Napisano

Świetny pomysł, świetne wykonanie - czekam na finał! Jedyną rzeczą, którą moim zdaniem powinieneś poprawić (nie wiem czy przy samym renderingu czy w post produkcji) jest trochę odstający od wszystkiego wieszak w tle, który niepotrzebnie przyciąga uwagę (moją przynajmniej). Chociaż pewnie DoF załatwi sprawę ;)

Napisano

hej mookie ! fajna scenka ci wyszła ! alee tak odemnie jedno spostrzerzonko czy nie dało by rady zagrac w tle troszke innymi odcieniami niebieskiego bo wszedze w scence ten sam niebieski ?? no nie wiem tak sobbie mysle :) przez to sie robi jakby płasko :)

pozdrawiam

Napisano

Ja bym jeszcze dodał jakiś kurz latający w miejscu gdzie świeci lampa. Obskurny gabinet, ryba z fają a czysto jak w szpitalu ;)

Jedziesz dalej! Czekam na finish :D

Napisano

strasznie fajna praca, dowód rzeczowy w płetwie to mnie rozwalił. Nie wiem co by dodać, może jakiś dym z papierosa

Napisano

Hhahah znowu porządnie się zaśmiałem przy tej rybie. Czekam na finał mookie! Trzymam kciuki

Napisano
  • Autor

W końcu uporałem się ze wszystkim; tym samym bardzo dziękuję za wsparcie w wątku i wszelkie uwagi na temat postępu prac. Jak zwykle udział w konkursie był czystą frajdą, tym bardziej, że w tym roku został tak świetnie obsadzony. Bez względu na rozstrzygnięcie cieszę się, że udało mi się po dłuższej przerwie zrobić coś dla siebie, a przy okazji nauczyć czegoś nowego. Tak więc powodzenia i gratulacje na ręce tych, którzy sfinalizowali swoje projekty.

 

Przypomnę opis z pierwszego posta:

 

W świecie przyszłości, zatopionym przez morza i oceany, kontrolę nad naszą planetą przejęły ryby, praca ta więc będzie przedstawiać rybiego detektywa w swoim rybim biurze, rozpracowującego kolejną rybią zbrodnię.

detective_of_the_future_zps8adb1138.jpg~original

Napisano

od poczatku wiedzialem ze bedzie cos ze zwierzetami :), mega fajna pracka, 3mam kciuki!

Napisano

Dla mnie faworyt, modele, textury, materiały, pomysł, detale wszystko git, oświetlenie świetnie nadało głębię obrazkowi, myślałem, że trochę bardziej zakurzysz dymem pomieszczenie, jest naprawdę mega...

Napisano

Jest parę rzeczy, które wyglądają średnio, na przykłąd koszula o grubości kartki papieru, czy niektóre materiały. Ale w całości wygląda całkiem fajnie.

 

Czy tylko ja jestem tutaj tak stary, żeby pamiętać serial Fish Police? ;)

Napisano

No dobra, żeby nie było tak cacy, to trochę się przyjrzałem i jedyne co mnie poraziło to faktycznie trochę niedopracowane ciuchy, widać segmenty i nie najlepsze zmapowanie :)

Napisano

Na początku nie doceniałem tej pracy, bo nie do końca gustuję w humorystycznych wariacjach na tematy, które mogłyby się obronić bez tego, ale tu chylę czoła. Szczegóły, smaczki (mapa, zdjęcia), wyraz "twarzy", poczucie humoru, wszystko tworzy tak perfekcyjnie skomponowaną całość, że pozostaje jedynie zatrzymać się, usiąść i patrzeć...

Napisano

Fajnie oddany klimat i praca wyróżnia się pomysłem :) Powodzenia przy ocenie!

Napisano

Super to wyszlo i powiem Ci, że na tle tych cyborgów, robotów i tym podobnych tworów, ktorych juz przesyt jest w kinie, to super nowe podejscie. Z humorem i swietnie wykonane. Czołowka jak dla mnie.

Napisano

ten mi się podoba, ewolucja zrobiła swoje i jest detektyw, historia i wykonanie. Chyba naj

Napisano
  • Autor

Bardzo dziękuję za każdy komentarz!

 

Luki Luki - serialu nie znam, albo jestem za stary, albo za młody, jakoś mnie to ominęło.

Napisano

Super robota mookie. Oryginalne podejście do tematu, brak mechow, androidów etc. Jest kilka błędów technicznych, ale całościowo prezentuje się bardzo fajnie :) Dobry pomysł i przerażająca wizja przyszłości :D

Napisano

O kurde, świetna sprawa! I jeszcze moje ulubione rybie klimaty ;) (aż dziwne, że u mnie na rysunku nie leży gdzieś zdechła ryba :P).

Napisano

Super praca :)

Widać kunszt w materiałach, teksturach, renderze etc. ale mi fantazji w interpretacji tematu trochę zabrakło. Tak... oczywiście jest. Czołówka jak dla mnie. Materiały to największy plus, świetnie się prezentują, aż się dziwię jak blender się udoskonalił. :)

Napisano

W głosowaniu masz mój głos - to pewne! Absolutna czołówka, głównie za sprawą zrobienia czegoś innego niż robotyka i future-zabawki :)

Klimat miażdży i tyle! Mina detektywa - bezcenna. Za humor przybijam Ci wirtualną piątkę :D High five!

Pozdrawiam :D

Napisano

Świetny pomysł i dobre wykonanie, bardzo mi się podoba twarz rybostwora, ma charakter. Ubrania trochę gorsze. Światło jest trochę zbyt równomierne, można było trochę śmielej zagrać mrokiem i ostrym światłem z lampy.

Napisano

I proszę - Rybi Detektyw pojawił się w 3D Artist numer 66 jako jedno z Images of the month :) Ładnie :)

Napisano
  • Autor

To się jeszcze pochwalę, że detektyw ryba zawitał do kwietniowego numeru 3D World w sekcji showcase (druk na dwóch stronach!).

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności