Napisano 26 Sierpień 201410 l hej, postanowiłam założyć teczke i wrzucać postacie które dłubie po godzinach.. Używam do modelowania głównie zbrusha oraz Marvelous Designe a także częściowo skany. punk GIRL podmalówka w photoshopie KID podmalówka :) Edytowane 2 Lipiec 20159 l przez Selena
Napisano 26 Sierpień 201410 l Pro robota - każdy element a zwłaszcza ciuchy rewelacja. Pancur super ale chyba już pisałem na zbc ;-) Jak duza część to skany?
Napisano 26 Sierpień 201410 l Autor dzięki:) więc tak: punk - skanowane było ciało, twarz i buty, girl - twarz i buty, Kid - tylko buty, reszta ręcznie w zbrushu a także z pomocą Marvelous Designer. Dodam tylko że skany były wykonane samodzielnie w domu (nie liczę pierwszego ciała), oczywiście były odpowiednio obrobione i zmienione ręcznie w zbrushu, nigdy nie używam czystych skanów. Edytowane 26 Sierpień 201410 l przez Selena
Napisano 26 Sierpień 201410 l Świetnie Ci wyszły te ubrania, mogłabyś uchylić rąbka tajemnicy i powiedzieć jak sprawiłaś aby wyglądały na poszarpane/podarte?
Napisano 26 Sierpień 201410 l Może to głupie pytanie ale świetnie ci wychodzi ręczna robota więc po co skany jeśli to osobiste pracki ?
Napisano 27 Sierpień 201410 l W tych postaciach jest tyle mocy, że aż ciarki przechodzą. Mocniejsze niż każdy władca ciemności, których setki widzi się w necie.
Napisano 27 Sierpień 201410 l Jest MOC w tych pracach. ;) Postacie spójne od stóp do głów. Świetne flow.
Napisano 27 Sierpień 201410 l Ile zajmuje zrobienie czegoś takiego xD? Dla mnie wszystko jest tu takie że nie wiem nawet jak wyrazić to słowami ;).
Napisano 27 Sierpień 201410 l modele świetne kurcze widzę teraz po gamedevie że powoli ręczne rzeźbienie odchodzi do lamusa, teraz wszystko się skanuje jak leci Marvelous designer to genialny program do ubrań tylko mało tutków niestety Selena macie w astronautach taki sprzęcior czy inną techniką skanujecie? [na przykładzie mojej najbardziej oczekiwanej gry] ;P https://www.youtube.com/watch?v=fYFqj3_CBuk Edytowane 27 Sierpień 201410 l przez tr3buh
Napisano 27 Sierpień 201410 l Autor dzięki wielkie za miłe słowa:) Micaki - nie wiem jak to opisać:) po prostu siedziałam i dłubałam:) używałam głównie brusha "snakeHook" a także Fibermesha michalo - aby było szybciej i ładniej :) no i to takie samo pytanie jak "dlaczego używasz tekstur ze zdjęć skoro umiesz rysować" :) po prsotu mam taką możliwość i wiem jak FeniksFire - około tygodnia, ale trudno zliczyć;/ wracam z pracy i siadam na kilka godzin, nieraz minut hehe tr3buh - ręczne rzeźbienie nigdy nie odejdzie do lamusa:) aby obrobić skan potrzebujesz wiedzy z anatomii itd, tutaj głównie wykorzystuje skany twarzy - reszta ręcznie... w astro mamy na razie niewielkiego riga do samych twarzy :)
Napisano 27 Sierpień 201410 l Nie powiem, powiało mrokiem, trochę w klimatach Silent Hill'a. Wszystkie postaci niepokojące, a dziecko już szczególnie. Ogólnie to dobra robota. @trebuh Niestety dla nas artystów to nie idzie wcale w dobrym kierunku. Animacja - motion capture; modeling - skany; wizki - realtime; pytanie co dalej. Dojdzie do tego, że w przyszłości wystarczy tylko kasa i 0 skilla, a będzie można zrobić wszystko. Przy dużych produkcjach to już się zaczęło, tam nikt nie bawi się w rzeźbienie główek. Zatrudniają aktora, robią skan, czyszczą model i gotowe. Jest lepiej, szybciej i łatwiej, może to fajnie z punktu widzenia deweloperów, ale z punktu widzenia artysty taka praca traci na wartości, przynajmniej takie jest moje zdanie. Nie chcę się bawić tutaj w jakiegoś proroka, ale moim zdaniem nadejdą dla modelarzy takie czasy, że ręcznie tworzyć się będzie tylko potwory i sci-fi, reszta będzie skanowana, pewnie nawet nie będzie trzeba tego czyścić.
Napisano 27 Sierpień 201410 l Autor to tak jakby być zarąbistym tragarzem w swiecie w ktorym wlasnie wynaleziono samochody ;) może świetnie umie i lubi dźwigać na garbie, pytanie tylko po co skoro można łatwiej szybciej i lepiej, z pomocą udogodnień współczesnego świata a oszczędzony czas poświecić na dopieszczenie czy inne takie :) poza tym przeważnie skana trzeba przerobic, bo trudno znalezc zawsze dokładnie takiego aktora jakiego potrzeba a przeróbka skana juz troche skila wymaga..już nie mówię o postaciach z anatomią przerysowaną p.s ja sie raczej zastanawiam jak można skorzystać dzięki wpleceniu skanów w workflow, jak można wzbogacić swój warsztat i zwiększyć możliwości :) Edytowane 27 Sierpień 201410 l przez Selena
Napisano 27 Sierpień 201410 l Ja tutaj nie atakuję Ciebie moim komentarzem w żadnym wypadku. Po prostu stwierdzam fakt. Tak samo można powiedzieć, że wizek na razie nie opłaca się robić w silnikach gier, ale za kilka lat kto wie. Skoro to już zmierza w tym kierunku to myślę, że jedynie naiwna osoba mogłaby sądzić, że nic się w tej płaszczyźnie nie zmieni. Po prostu nie chciał bym się poczuć kiedyś jak pracownik fabryki do której szef zakupił maszyny i właśnie zamierza wywalić połowę ludzi, bo są już nie potrzebni. Niestety nie mamy na to wpływu.
Napisano 27 Sierpień 201410 l Autor przepraszam jeśli zabrzmiało jakbym miała pretensje czy coś:) ale myślę że niepotrzebnie się obawiasz o to, artyści zawsze będą w cenie, można zeskanować aktora ale do stworzenia charakterystycznej postaci potrzeba już artysty...natomiast wizualizacja w enginie wymaga rownie duzo o ile nie wiecej skilla niz tradycyjna, tyle tylko ze oszczedza sie potem czas na renderach
Napisano 29 Sierpień 201410 l Tak, gość ze szlugiem wymiata. Rewelacyjna robota w każdym detalu, ubrania rzucają na kolanka. Jedyna skaza w tej perfekcji, to postrzępione podeszwy glanów, ale gdybyś o skanach nie wspomniała to nie zwróciłbym uwagi :)
Napisano 30 Sierpień 201410 l Bardzo dobre modele. Swiena dziewczynka, tyko mam wrazenie, ze na tym pokolorowanym ma zbyt szeroko rozstawione oczy.
Napisano 31 Sierpień 201410 l Autor dzisiaj sobie poćwiczyłam twarze kobiet :) zbrush + tekstury w Mari + V-ray włosy dorobione w Photoshopie na szybko:) Edytowane 14 Wrzesień 201410 l przez Selena
Napisano 1 Wrzesień 201410 l fajnie bo dość naturalnie wyszły. Co do rzeźby to chyba nie ma się co czepiać, a jeśli chodzi o kolory to być może trochę wariacji w skin tonach by się przydało dać.
Napisano 1 Wrzesień 201410 l Autor michalo - rzęsy zrobiłam trochę na szybkiego bo fibermeshem a później ręcznie je uczesałam krzys!3k - oj tak, kolory mi się sprały przy renderze;/
Napisano 1 Wrzesień 201410 l Animacja - motion capture; modeling - skany; wizki - realtime; pytanie co dalej. Dojdzie do tego, że w przyszłości wystarczy tylko kasa i 0 skilla, a będzie można zrobić wszystko. Heh, zastanawiam sie, czy kiedykolwiek robiles ktoras z rzeczy, o ktorych piszesz, ze wydaje Ci sie to wsyzstko takie proste i niewymagajace skilla?:)
Napisano 2 Wrzesień 201410 l Heh, zastanawiam sie, czy kiedykolwiek robiles ktoras z rzeczy, o ktorych piszesz, ze wydaje Ci sie to wsyzstko takie proste i niewymagajace skilla?:) Masz rację, źle to napisałem. Mam na myśli to, że np. modelowanie od zera wymaga większej ingerencji plastycznej niż przerabianie skanów, gdzie już masz ustawione pewne rzeczy - proporcje itp. dlatego jest to proces bardziej techniczny niż plastyczny według mnie. To tak jak by ktoś wyrzeźbił za mnie popiersie w glinie, a ja miałbym za zadanie zrobić tylko odlew gipsowy, po którym wymagany jest proces nazwijmy to postprodukcji. Szlifowanie, polerowanie, zaklejanie pęknięć po odlewie i tak dalej. Nie jest do tego potrzebny żaden skill plastyczny, wiem bo studiowałem i robiłem to przez 5 lat. Co do animacji, zaczynałem od niej przygodę z CG i bardzo dobrze wspominam te czasy. Choć moje początki były mizerne to miałem ogromną satysfakcję jak po kilku godzinach przestawiania kluczy w końcu widziałem efekty płynnego, w miarę realistycznego cyklu biegu, chodu, a jako referencji używałem nagranych przez siebie filmów, starałem się zrozumieć, jak ciało człowieka się porusza tak, że wygląda to naturalnie. A teraz mam wrażenie, że wiedza, która zdobyłem przez te wszystkie lata będąc samoukiem i studia, które potem zrobiłem w kierunku, żeby później przydało mi się to w CG będzie bezużyteczna. Odpowiadając na Twoje pytanie, aktualnie rzeźbie tradycyjnie i cyfrowo.
Napisano 2 Wrzesień 201410 l zgadzam się z serratusem, ostatnio wszystko sie automatyzuje, skill coraz mniej potrzebny nie piszę że jest źle czy dobrze bo ma to plusy i minusy, także nie odbierajcie tego jako atak albo narzekanie czasy się zmieniają i teraz człowiek żeby nauczyć się grafiki robi to zupełnie inaczej niż 5 lat temu, wtedy rzeczy które były na poziomie hard dzisiaj są na poziomie easy dzięki lepszym programom przykład np. marvelous designer, kiedyś trzeba było się uczyć rzeźbienia ubrań, poznawać anatomię fałd itp.i jak koleś napocił się na super ubranko to był masterem, teraz takie super ubranko odwala MD i to 35.000x szybciej :D Edytowane 2 Wrzesień 201410 l przez tr3buh
Napisano 2 Wrzesień 201410 l Autor skana często używa się jako punku wyjścia i puszcza wodze fantacji... hm poza tym nawet jeśli przyjąć ze mocap wypiera animatorow a skan modelarzy - taki lajf, trzeba się jakoś w tym odnaleźć, dla mnie skany oraz mocap to wzbogacenie wachlarza mozliwosci a nie zagrozenie
Napisano 2 Wrzesień 201410 l serratus: masz racje że wszystko robi się coraz szybciej ale żeby poprawić mocap i zrobić stylizowaną animacje trzeba mieć wiedzę o której mówisz czyli zrozumieć jak człowiek się porusza(teraz po prostu możesz zrobić to szybciej bo masz już bazę w postaci mocapu). W skanach jest analogiczna sytuacja jeśli celujesz w realizm to fakt skany wystarczy tylko rzemieślniczo przerobić(zakładając że masz dokładnie takiego aktora jaką miałeś wizje robić postać).Generalnie nie mając wiedzy plastycznej możesz tylko powielać 'nudną' rzeczywistość, i żadne nowe narzędzia nie sprawią że będzie inaczej
Napisano 8 Wrzesień 201410 l Selena a propo twarzy kobiet, pisałaś że teksturowałaś w Mari, nie znam tego programu to jestem ciekawy dlaczego akurat w Mari a nie w zbrushu? lepszy jest i szybszy do teksturowania?
Napisano 8 Wrzesień 201410 l tr3buh obejrzyj na YT jakiś filmik z MARI a się przekonasz :) + reel The foundry gdzie wykorzystywali MARI
Napisano 3 Październik 201410 l Autor hejka:) dawno nic nie umieszczałam ale to się zmieni:) oto trupy zrobione do "The Vanishing Of Ethan Carter"
Napisano 3 Październik 201410 l Że Klicek ma pociąg do brzydactw, potworów i kreatur jakoś znoszę, ale że kobieta ma tak samo, mi się we łbie za nic pomieścić nie chce............ Świetne! :)
Napisano 5 Październik 201410 l Czytałem, ze i gra zacna, a to już bardzo fajnie gdy takie ładne rzeczy trafiają do dobrej produkcji, gratulacje! :)
Napisano 13 Październik 201410 l Fajne. Widziałem na lunchcrunchu. Korzystalas z jakiegos innego sculptu przy tym? I jeszcz eszybkie pytanko o laczenia krok po kroku czy jakes insertbrushe? Pytam bo chyba dość szybko się z tym uwinelas.
Napisano 14 Październik 201410 l Fantastyczne prace, podziwiam. Gratuluję skilla i zdolności. Czekam na kolejne "VIP'y"
Napisano 16 Październik 201410 l Przez chwilę myślałem, że to facehugger tuli twarz tego Pana :) Bardzo mi się podoba!
Napisano 17 Październik 201410 l Autor Czytałem, ze i gra zacna, a to już bardzo fajnie gdy takie ładne rzeczy trafiają do dobrej produkcji, gratulacje! :) dzięki wszystkim i fajnie że się podoba :D sama gra nie dla każdego ale jest bardzo ciekawa, trochę jak wirtualna książka kryminalna - piękne widoki, spokój przeplatany z makabrycznymi scenami, zagadką, niepewnością i strachem.... na pewno nie jest to dla ludzi którzy w grach chcą tylko "tratatatata", jest to powiedziałabym że jak na te czasy bardzo głębokie. Fajne. Widziałem na lunchcrunchu. Korzystalas z jakiegos innego sculptu przy tym? I jeszcz eszybkie pytanko o laczenia krok po kroku czy jakes insertbrushe? Pytam bo chyba dość szybko się z tym uwinelas. korzystałam z 1 skana i nie było żadnych insertbrushy :)
Napisano 26 Październik 201410 l Autor Udało mi się skończyć na dniach tego potworka :) http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20121129033152/deadspace/images/3/3d/192442_10151116237201659_451014263_o.jpg vimeo: blog: http://izabela-kus.blogspot.com/2014/10/dead-space-3-my-version-of-leaper.html
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto