Kusanagi Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 ja pamietam ze mniej w UK zarabialem od spawacza ;) za ten zawod sie duzo placi bo po paru latach ponoc oczy sa do niczego i sie konczy kariera... wiec nie sugerowal bym sie jego zarobkami ;)
Nezumi Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 Jakby po paru latach wpatrywania sie w monitor oczy wysiadaly to bym nie mogl ani twojego posta przeczytac ani mojego napisac. :D
ofca Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 niektorym wysiadaja chociazby i od tego. no nic, trza czekac..
jacenty Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 haha ja mam zawod wyuczony spawcza teraz jak widze ile spawacze stukaja to zaluje ze poszedlem zla droga:P Propo oczu ,podczas spawania zabezpieczenia sa bardzo wystarczajace a placi sie tyle spawaczom, dlatego ze to zawod dosc trudny i w przeciwienstwie do grafikowania tam nie ma entuzjastow chcacych pracowac za frytki dla idei:P
Hatred Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 Jak dla mnie watek brzmi: "Szukasz pracy ? zajrzyj tu !" i nie widze zadnego offtopu w wywodach zwiazanych z praca, odczuciami dotyczacymi firm czy osob zwiazanych z praca w grafice jak i oglnie wrazeniami ktore odczowaja ludzie pracujacy lub pragnacy pracowac w ym naszym smiesznym zawodzie. Chcecie watku z ofertami pracy to moze zalozcie i tu nie wchodzcie :D
Davegraph Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 Ja bym proponował przemianować wątek na ''Jeśli szukasz pracy, nie zaglądaj tu!'' i stworzyć nowy wątek który będzie miał więcej wspólnego z nagłówkiem i pracą niż obecny. Bo czy można znaleźć coś innego w śmieciach jak tylko śmieci?
Hatred Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 nie rozumiem, uwazasz ze nasz zawod jest jakis zly czy jak? O co chodzi z tymi smieciami? Mi zawod grafika sprawia bardzo duzo przyjenosci, ludzie w wiekszosci sa na poziomie i spolecznosc taka otwarta :) Jeszcze raz zapytam czy np. informowanie o KAZDYM aspekcie naszego zawodu (nazekanie i wytykanie bledow chyba tez naswietla jakos sutuacje) miesci sie w temacie watku. Jak ktos szuka pracy to glupio bylo by jak by patrzyl tylko na to ile placa i kogo potrzebuja. Przeciez ten zawod to nie tylko cukiereczki ciasteczka, tak ze nie trybie czemu ty Dev i brunek sie tak czepiacie wywodow :D
ofca Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 Ćwierć sukcesu w dziedzinie śledzenia płac u Norwegów: Senior Maya Artist, Oslo- w porywach do 34 tys. NOK z jakimiś tam setkami po przecinku. Oczywiście brutto. Smutne, dzwonilem do brata wlasnie, srednio tez tyle dostawal jako monter rusztowan. choc u niego to roznie bywalo (nadgodziny, 50tki, setki, delegacje etc), no ale srednio wlasnie troche ponad 30k ...
_michal Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 W prawdziwym świecie jest wiele zawodów które są bardziej opłacalne niż gamedev ;)
jacenty Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 (edytowane) empeck no sie wie,ale kurde wiesz ja widze tendencje spadkowa dla game dev a inne branze ostro w gore.Ostatnio np korzystalem z uslug elektrykow i kolesie se licza jakas chora kase .Uwierz mi ze nikt za ponizej 100 zeta nie przyjdzie i nie zrobi jakiej tam pierdolki ktora mu zajmnie ok 1 h.To samo z hydraulikami jest (zauwazylem ze oni se srednio licza 100 zeta za godzine) .Ostatnio bylem tez kurde u arhitekta jak mi koles krzyktnol 33k za projekt to myslalem ze sie z krzesla przewroce... Najleszpe jest to ze tych hydraulikow elektrykow arhitektow jest jak mrowek ale kurde trzymaja ostro sie swoich stawek a u nas? www.zal.pl Edytowane 1 Luty 2010 przez jacenty
Davegraph Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 Małe nie porozumienie a na dodatek bruneq nie ma z tym nic wspólnego ;) Ja miałem na myśli konkretnie ten wątek, przydało by się większe rozeznanie na rynku pracy i nie mam tu na myśli zarobków lecz np. poszanowanie pracownika, atmosferę w pracy, możliwości związane ze stałym zatrudnieniem. Mnie np. bardziej interesuje to czy mogę pracować o umowę o dzieło niż o pracę, bo jeśli dostanę o dzieło to wtedy pieniądz lepszy i każdy jest zadowolony. Ale fakt, u nas w największym kryzysie miało być budownictwo, jakoś tego nie widać, za robotę złote góry biorą, ostatnio sam uczę się robót wykończeniowych bo sporo kasy zostaje w kieszni ;)
Kusanagi Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 akurat z placami w gamedev niestety tak jest ze placa ida w dol / rozmawialem z designerem ktory jest 15 lat w branzy i mowil ze coraz mnie zarabia coraz wiecej ludzi jest potrzebnych do produkcji gier i coraz kosztowniejsze to jest wiec nic dziwnego w sumie/ studia i tak padaja jak muchy wiec pewnie i tak za duzo ciagle zarabiamy ;)
gutekfiutek Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Oj tam, nie przesadzałbym z tymi inwokacjami nt. cywilizowanego zachodu. W firmach w UK sdaje się całkim dużo Szwedów jest, więc pewnie tam nie jest tak super:)
Hatred Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Jako ze polowicznie zrozumialem co Levus przes milisekunde powiedzial w rozmowie telefonicznej chcial bym narazie wstepnie pogratulowac dostrania sie do latajacych swin, oraz licze na zaproszenie na browara fundowanego przez pierwsza wyplate! w koncy to browar przyczynil sie do jego zatrudnienia! :) teraz ludzie pogratulujcie chlopakowi!
Reanimator Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Wow, a myslalem, ze Maciek Gliwa w Draemworks to byl wyczyn!
Levus Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 Hatred, piwa to Ty się doigrasz a nie zaproszenie:D A miało być dramatyczne wejście pod mosteczek ni z tego ni z owego z głośnym "ta-da" a teraz to już wszyscy wiedzą...
Creator Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 http://www.pigcanfly.com/ hehehe :D nie no: http://www.flyingwildhog.com/ btw to pierwsze studio jest z Tajlandii :)
Gość User190 Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 O - kto to, co to? Pierwszy raz słyszę :) Fajnie, że polski rynek się rozwija.
Wichur Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Kur... nie ma pracy w gda ;( Moze teraz cos nowego wiecie na temat grafika 3D w trojmiescie :)
Reanimator Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Mati, to afaik firma zalozona przez ludzi, ktory odeszli z Reda. Jest tam pare osob z City Interactive, Metropolis i pewnie skads jeszcze:)
ledyr Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Wichur... nie ma pracy w trojmiescie, trzeba emigrowac
Gość User190 Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Reanimator> dzięki, już chwilę poza tematem jestem i nie wiem co się w kraju dzieje ;)
Wichur Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Wichur... nie ma pracy w trojmiescie, trzeba emigrowac Zadupie cholerne :P
Hatred Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 bardziej firma zalozona przez ludka z PCFa i jeszcze takiegos tajemniczego pana, bardzo zacna wsumie :D
tadek Napisano 4 Marzec 2010 Napisano 4 Marzec 2010 Witam szanowne grono forumowiczów, mam drobne pytanie, czy ktoś z Was pracuje/pracował bądź jest w stanie powiedzieć coś na temat krakowskiego studia In Images? Chodzi mi właściwie o podstawowe informacje dla osoby szukającej pracy/zdobywającej pierwsze doświadczenia zawodowe, myślę że mnie zrozumiecie. :) Pozdrawiam, Tadziu
plutko Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 michal3d: opcja jest, z zastrzezeniem, ze to jednak mniejszosc ofert. Spojrz na np. datascope: http://www.datascope.co.uk/jobs_games_artists.html Na tych dajmy na to 30 olgloszen tylko 2 sa o kontrakcie. I wydaje mi sie, ze szukaja ludzi bardziej doswiadczonych, bo juniorow np. to oni maja w ilosciach hurtowych i za psie pieniadze.
Scottero Napisano 30 Lipiec 2010 Napisano 30 Lipiec 2010 Eloszka Orientujecie sie moze jak aktualnie wyglada sprawa w krk z praca? Siedze w Londynie teraz no i nie za bardzo tutaj z praca w tym momencie, jakby kogo to interesowalo... oczywiscie o gamedev mi chodzi :) Odzylo cos tam po kryzysie? Pozdro!
plasti Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 takie pytanko, mam nadzieje ze w dobrym dziale, mianowicie czy grafik w firmie zajmujacej sie tworzeniem gier, powinien znac obsluge silnika? np sam umieszcza modele i glowkuje sie jak co dopracowac w silniku, czy wyglada to tak ze grafik zna zbrush'a, maxa, photoshopa, jakis inny workflow i na tym koniec? ze nie zaglebia sie w zagadnienia silnikowe, programistow? jak to jest w prawdziwych szanujacych sie firmach?? dzieki za odp pozdrawiam
1nS Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 czy grafik w firmie zajmujacej sie tworzeniem gier, powinien znac obsluge silnika? np sam umieszcza modele i glowkuje sie jak co dopracowac w silniku, czy wyglada to tak ze grafik zna zbrush'a, maxa, photoshopa, jakis inny workflow i na tym koniec? ze nie zaglebia sie w zagadnienia silnikowe, programistow? Grafik jest słaby jeżeli nie potrafi sprawdzić jak wygląda to co zrobił :) Podstawą jest umiejętność ustawienia obiektu na testowej mapie, zrobienie materiałów dla niego (w realtime można dopasować wszystkie parametry, a nie ustawiać na czuja edytując materiały). Jeżeli jakieś trisy znikają to najpierw grafik patrzy co mógł popsuć, a jak już nic nie wymyśli to idzie do enginowców z pytaniem czemu to się tak renderuje skoro wszystko jest OK w modelu. Ciężko znać wszystkie silniki - wszystkeigo idzie się nauczyć z czasem już w pracy...
plasti Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 to w takim razie jaka jest rola programistow w takich firmach?
olaf Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 hehee dobre. na pewno nie rozwiązywanie problemów innych zatrudnionych. Zwykle siedzą nad silnikiem albo go debugują i testują. Nie moga przeciez osadzac Ci postaci 40x dziennie zebys mial pewnosc ze dobrze robisz.
Ex3 Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 to w takim razie jaka jest rola programistow w takich firmach? Przeważnie to udają że kompilują coś i siedzą na wykopie :D:D
ledyr Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 (edytowane) Plasti, coś robia ale tak naprawde nikt nie wie co... Edytowane 16 Sierpień 2010 przez ledyr
_michal Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 Przeważnie to udają że kompilują coś i siedzą na wykopie :D:D To zupełnie jak level designerzy i graficy, tylko tym pierwszym wypalają się lightmapy, a drudzy bejkują ao i normale :)
plasti Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 (edytowane) to moze inaczej, jesli ktos z was pracuje w jakies 'fajnej' firmie robiacej gierki na stanowisku grafika, niech napisze jak wyglada przebieg przygotowania modelu do gry po sam koniec??:) tak wogole to pytam z ciekawosci, poniewaz u nas programisci zarabiaja wiecej od nas, a ich pracy jakos nie widze.... Edytowane 16 Sierpień 2010 przez plasti
mara Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 Eloszka Orientujecie sie moze jak aktualnie wyglada sprawa w krk z praca? Siedze w Londynie teraz no i nie za bardzo tutaj z praca w tym momencie, jakby kogo to interesowalo... oczywiscie o gamedev mi chodzi :) Odzylo cos tam po kryzysie? Pozdro! hm, czy coś ożyło... Drago zaczęło coś płacić, i zatrudnia (szersze info o nich na privie) Reality parę miesięcy temu dość sporo zatrudniało, oczywiście nie kwapią się umieszczaniem ogłoszeń, korzystają ze swojej przedwojennej stronki i tam się pojawiąją co jakiś czas wzmianki o zatrudnieniu, TW2 na ukończeniu więc i chyba z kasą nie będzie problemu, jeżeli chodzi o pozycję grafika to tylko Maya nie wiem co się dzieje w Tate i Teyon do Nibris i Bloober Team oczywiście nie ma sensu iść, i to się raczej nigdy nie zmieni parę małych firemek się powoli rozkręca
plutko Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 plasti: troche nie doceniasz programistow. Troche jakbys patrzyl na fajne auto i widzial tylko prace lakiernika, a nie inzynierow co je zaprojektowali. A to programisci (i designerzy) robia gre. My tylko dajemy zawartosc i sprawiamy, ze wyglada lepiej lub gorzej. Naprawde jestemy mniej wazni i to ma odbicie w zarobkach i miejscu w creditsach. Pamietaj, ze programisci to nie tylko ci co tworza silnik, ale tez ludzie tworzacy mechanike gry. I ze nie wszystkie gry to FPS-sy, gdzie od 20 lat nic sie zmienia ;), ale tez mnostwo tytulow, z oryginalnym gameplayem, ktory trzeba od podstaw wymyslec i zaprogramowac. Pytales co robia graficy. 1nS juz ci odpowiedzial, silnika uczysz sie w pracy i to nie jest jakas filozofia. Generalnie environmental artist jest odpowiedzialny za wyglad calej lokacji. Czyli nie tylko modelowanie i teksturowanie modeli, testowanie tego w silniku, ale tworzenie we wspolpracy z level designerem spojnego i ladnego levelu. Wtedy dochodzi tez dbanie o materialy, oswietlenie, kolizje, zuzycie pamieci, wydajnosc itp.. Ale to zalezy od firmy, projektu, stanowiska. Sa takie, gdzie jest ostra specjalizacja i sa kolesie tylko od oswietlenia, a czasem wlasnie robisz wszystko.
1nS Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Jeżeli ktoś ma talent do 2D lub 3D i chciałby pracować w fajnej ekipie we Wrocławiu to śmiało piszcie do mnie :)
PIraT Napisano 30 Wrzesień 2010 Napisano 30 Wrzesień 2010 Jeżeli ktoś ma talent do 2D lub 3D i chciałby pracować w fajnej ekipie we Wrocławiu to śmiało piszcie do mnie :) Koniecznie na miejscu?
n-pigeon Napisano 30 Wrzesień 2010 Napisano 30 Wrzesień 2010 Hehehe ja bym chciał :) i to bardzo, ale żebym się starał o posadę to jeszcze za wcześnie...
PIraT Napisano 1 Październik 2010 Napisano 1 Październik 2010 Znacie jakąś firmę która zleciłaby parę modeli? wszyscy szukają czegoś na stałe... ;/
DamianS Napisano 14 Październik 2010 Napisano 14 Październik 2010 Takie drobne pytanie - gdy jakieś studio odpowiada na moje złoszenie tekstem w stylu: "jesteś fajny, ale nie ma dla Ciebie pracy na tym stanowisku - zachowamy twoje CV w szufladzie do następnej okazji" - jest na co liczyć w przyszłości, czy to raczej grzeczniejsza forma "daj pan spokój"? Swoją drogą - coś nie kochają Level Designerów o tej porze... przynajmniej juniorów ;(
ofca Napisano 14 Październik 2010 Napisano 14 Październik 2010 tzn ze zachowaja kontakt i jak beda potrzebowac sie zglosza. powazne firmy buduja sobie baze kontaktow. do mnie raz sie odezwala jedna taka po roku :)
jacenty Napisano 14 Październik 2010 Napisano 14 Październik 2010 Takie drobne pytanie - gdy jakieś studio odpowiada na moje złoszenie tekstem w stylu: "jesteś fajny, ale nie ma dla Ciebie pracy na tym stanowisku - zachowamy twoje CV w szufladzie do następnej okazji" - jest na co liczyć w przyszłości, czy to raczej grzeczniejsza forma "daj pan spokój"? Swoją drogą - coś nie kochają Level Designerów o tej porze... przynajmniej juniorów ;( czasem trzeba czekac pare miechow az bedzie miejsce ale to nie znaczy ze jak byles pierwszy na to miejsce to masz juz je zaklepane.
Hatred Napisano 14 Październik 2010 Napisano 14 Październik 2010 plasti jak jestes grafikiem to mozesz isc 2 sciezkami: robic tylko grafe, wszystko inne miec w tylku a potem przy szukaniu pracy tez beda cie tam miec, lub mozesz robic grafe+ znac enginy, znac sie na tworzeniu shaderow, optymalizacji oswietleniu itd, nie dosc ze bedziesz trudniejszy do zwolnienia to szukajac nastepnej rpacy bedzie ci latwiej
Elvans Napisano 8 Listopad 2010 Napisano 8 Listopad 2010 Wiecie może czy są jakieś firmy z branży game devu w Lublinie lub okolicach Lublina?
thirdeye Napisano 8 Listopad 2010 Napisano 8 Listopad 2010 Moze niedlugo ruszy Janusz Palikot Software ;)
tadek Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 Cześć, czy ktoś z Was może orientuje się w firmach z branży gamedevu lub studiach reklamy w okolicach Newcastle, Hartlepool, Darlington, Middlesbrough lub Leed w Anglii? Jeśli tak, to prosił bym o jakieś kontakty do w/w. Przyznam że zależy mi na czasie. Pozdrawiam!
mara Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 http://www.gamedevmap.com/ cholera wie czy aktualne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się