Skocz do zawartości

Game Dev Studios - Szukasz pracy ? zajrzyj tu !


Por@szek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 496
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Placa beznadziejnie i jest nie do wytrzymania. Jestesmy nienormalni i dlatego wlasnie w tym siedzimy ;)

 

To zalezy od firmy. Orka jest na koncowkach projektow, jakichs deadline`ow. Poza tym 8h lajtu i do domku. Kasa zalezy od stanowiska, a akurat testerzy szeregowi z pewnoscia nie naleza do najlepiej oplacanych w calej firmie.

 

Ten filmik nie mowi, ze gamedev jest beznadziejny, bo tak nie jest. On mowi o tym, ze tworzenie gier to nie jest zabawa, ze nie koniecznie kazdy sie do tego nadaje, ze po pierwszym zachlysnieciu sie praca staje sie ciezka praca. Ciezka, ale diabelnie satysfakcjonujaca.

 

Na marginesie - w City Interactive, co by o niej nie mowic, bylo za moich czasow tak luzno, ze o 17 ludzie wstawali od komputerow i masowo sie ulatniali, a crunch jako taki pamietam jeden, przez chwile.

 

Takze mowienie "w gamedevie jest przesrane" jest wielkim uproszczeniem i w sumie bzdura.

 

 

BTW: niech ktos z firm post-pro/reklamowych zrobi filmik i opowie o swojej pracy. Czasem jak rozmawiam ze znajomymi, to mam wrazenie, ze - poslugujac sie nomenklatura gamedevu - sa w nieustajacym crunchu.

Edytowane przez Reanimator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze jak popracujesz troche w gejdevie to juz nie masz sily po godzinach robic cos fajnego dla siebie? czy ze wszyscy znajomi to ci z pracy, jesz tylko ciastka i zamieniasz sie w 85lvl night elfa :D?

 

a myślisz, że w innych branżach jest lepiej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no nie ma co popadac w skrajnosci, im lepszy projekt tym wieksze prawdopodobienstwo ze dostaniesz do roboty cos fajniejszego (jesli chodzi o robote), jak sie umie robic ladne dodge to mozna i nie zostawac na crunche, im wiecej tylka lizania tym... itd chodz jakos od pewnego czasu zaczynam myslec ze kiedy praca jest twoim hobby to trochu wiecej jej przeznaczasz czasu, wiecej sie wiazesz z nia, ale juz tyle nie ma przyjemnosci co dawniej :D a i stresu wiecej kiedy ktos ci miesza w tym co robisz, lub musisz zrobic jakiegos polproduka zeby zdazyc na czas :D takie tam wolne przemyslenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a myślisz, że w innych branżach jest lepiej ?

wiesz swoje 4-5lat na majzlu i mlotku odrobilem, byl zapiepsz tez, ale jakos potem przychodzilem do domu i z satysfakcja siadalem do grafiki :D kurde teraz przychodze i jak zaczynam cos grac/ czy robic w 3d to potem musze duzo czasu spedzac na przepraszanie sie z kregoslupem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jednym ten filmik ma rację, jeśli nastawiasz się na jedną rzecz w życiu, praca gamedev, hobby granie, kumple-gracze, dziwczyna-gracz, to szybko ci się to znudzi. Kostka czekolady jest dobra, ale jedzenie czekolad na śniadanie, obiad, kolację już nie za fajne :)

w życiu potrzebna jest różnorodność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik jest tylko filmikiem. Ale jedno w nim jest prawdziwe. Wizerunek branzy z boku jest inny niz rzeczywistosc. I firmy z branzy duzo robia, zeby pokazac jakie sa fajne, cool i czadowe w jednym. Tylko, ze swobodny stroj i figurki na biurki moga cieszyc przez chwile. A o tym, ze dla niektorych firm okresowe zwolnienia sa norma juz nikt nie wspomina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe agencje reklamowe.... ani nie będzie nic do portfolio ani nic fajnego do zrobienia wszystko na wczoraj, a i płace niskie :D:D więc GameDev chyba aż tak straszny nie jest.

 

Btw. ciężko dostać staż w tej branży jako modelarz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ETA to jest dobre pytanie. Moze ktos sie wypowie z naszych duzych studiow?

Czy w ogole macie tam jakies programy stazowe czy oficjalne praktyki?

 

U mnie jest 2 praktykantow (na 200 luda), ale to sa programisci. Kilku artystow sie kiedys przewinelo, jednak glownie animatorzy albo koncepciarze. Modelera nie spotkalem. Moze dlatego, ze modelowanie jednak najlatwiej podnies do dosc wysokiego poziomu w domu a programista bez doswiadczenia w pracy z innymi ludzmi jest uposledzony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam z ciekawości bo dopiero zaczynam nauke xD

Ciężko się wkręcić na grafika 3d do jakiegoś studia ?

Jak załapać się na staż ? jakieś stronki kto akurat może wziąć kogoś do nauki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam z ciekawości bo dopiero zaczynam nauke xD

Ciężko się wkręcić na grafika 3d do jakiegoś studia ?

Jak załapać się na staż ? jakieś stronki kto akurat może wziąć kogoś do nauki ?

 

a co potrafisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, np jesli bylbys chetny sie uczyc ale pracowicie i 'poslusznie', to pewnie za adekwatna kwote co do skilla znalazl bys 'u nas' miejsce, oczywiscie musial bys ale juz cos wniesc, aby 'cos' robic :]

 

... rowniez pisze z gory, ale wiem jaka jest sytuacja u nas....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie po tym reelu moze byc ciezko. Mimo ze pokazujesz fajnego skilla praktycznie we wszystkim (bo chyba wszystko tam jest Twoje tak? od modeli animacji shaderow tekstur i renderu ?), to jednak nic nie jest gameartowego. Jak pewnie wiesz przegladajac to forum sa odpowiednie reguly rzadzace w gamedevie. Wydaje mi sie, ze zeby gdzies cos zalapac musialbys zrobic kilka przykladowych typowo gameartowych modeli, badz animacji....

 

Takie me zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej.

zaczynam poważnie myśleć o podjęciu pracy w grach. w 3D siedzę od kilku lat, głównie robiłem w reklamie. Trochę inny rynek...

Czy w gameDevie zatrudnia się generalistów 3D ? Czy z tym demem mam szansę na pracę w wawie?

http://vimeo.com/30374954

Bardzo chciałbym pracować przy grach.

 

O ile kiedyś wystarczyło pokazać jako takie portfolio to w tej chwili najczęściej trzeba też wykonać pracę testową : model ,animację ,teksturę lub wszystko razem w określonym czasie .

 

I wtedy wychodzi prawda jak mało lub jak dużo wiesz w danym temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, z takim reelem raczej trudno bedzie. Nie ma ze boli, musisz pokazac konkret - modele oteksturowane (lub nie, zalezy od firmy; w CDP postaciowcy robia wszystko od zera, w City byl osobny teksturator za moich czasow), animacje postaci - wszystko growe.

Postaciowiec model i mapy, ale chyba bez rigowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu ludzie tak się boją animacji... rigowania skinowania etc przecież to proste ;p Wystarczy zrobić gruszkę z rękami i testować, testować... i jeszcze testować i po czasie ktoś Ci powie:

on- zriguj mi pająka,

ty- daj mi 5 min,

 

Ps. Siema jestem na tym forum nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie że trudne ale nudne...a dlaczego nie skinują animatorzy... ?

:D A np dlatego, aby osoba która robi model Hp następnie robi jego retopologię wiedziała, jak model musi wyglądać aby podczas animacji np tekstura się na modelu nie rozjechała. Np kilka trójkątów w nie odpowiednim miejscu tworzy brzydkie zagięcia na modelu/teksturze podczas ruchu. A jak sam coś źle zrobisz a następnie będziesz musiał skinować go od początku to się szybciej nauczysz poprawnie wykonywać swoją robotę. To z technicznego punktu widzenia tak wygląda. Natomiast w teorii może być inaczej:] Np lepiej zatrudnić kogoś kto umie to i to, aby w razie problemów kadrowych masz większe pole do popisu. Nie ma takich sytuacji, że 2 animatorów Ci się zwalnia i projekt stoi w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotad zawsze siatke dostawalem i na mojej glowie byl skin. Co do poprawek, nie bylo z tym problemu jak mi potrzeba bylo gdzies loopa czy cos delikatnie zmienic, skin sie nie niszczyl, a jak cos trza bylo poprawic to chwilunia.

 

A czy skinowanie nudne? mnie tam zawsze bawilo machania lapami sprawdzajac czy wsjo ok :P No i w softimagu 2 nieba lepiej sie to robi. przyjemniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotad zawsze siatke dostawalem i na mojej glowie byl skin. Co do poprawek, nie bylo z tym problemu jak mi potrzeba bylo gdzies loopa czy cos delikatnie zmienic, skin sie nie niszczyl, a jak cos trza bylo poprawic to chwilunia.

 

A czy skinowanie nudne? mnie tam zawsze bawilo machania lapami sprawdzajac czy wsjo ok :P No i w softimagu 2 nieba lepiej sie to robi. przyjemniej.

 

No niby tak poprawki tez często robiłem. Ale zdarza się, że ktoś spartoli robotę na tyle, że poprawianie jest irytujące. Przy większej ilości poly to nie jest takie kłopotliwe, przy niskopoligonowych modelach takie usterki są widoczne (lepiej wiedzieć i nie spartolić, niż poprawiać po kimś:) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas przeszukuję fora '3d' i net w poszukiwaniu pracy w game dev-ie i jakoś nie mogę się doszukać firm w Poznaniu. Czy wiecie o istnieniu takich firm w tym regionie? czyżby po za wizualizacjami i modelowaniem arch. nic by tu się nie działo? zastanawiam sie czy jestem skazany na relokację jeśli chcę kontynuować karierę w tej branży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności