Napisano 28 Styczeń 201015 l ja pamietam ze mniej w UK zarabialem od spawacza ;) za ten zawod sie duzo placi bo po paru latach ponoc oczy sa do niczego i sie konczy kariera... wiec nie sugerowal bym sie jego zarobkami ;)
Napisano 28 Styczeń 201015 l Jakby po paru latach wpatrywania sie w monitor oczy wysiadaly to bym nie mogl ani twojego posta przeczytac ani mojego napisac. :D
Napisano 28 Styczeń 201015 l haha ja mam zawod wyuczony spawcza teraz jak widze ile spawacze stukaja to zaluje ze poszedlem zla droga:P Propo oczu ,podczas spawania zabezpieczenia sa bardzo wystarczajace a placi sie tyle spawaczom, dlatego ze to zawod dosc trudny i w przeciwienstwie do grafikowania tam nie ma entuzjastow chcacych pracowac za frytki dla idei:P
Napisano 1 Luty 201015 l Jak dla mnie watek brzmi: "Szukasz pracy ? zajrzyj tu !" i nie widze zadnego offtopu w wywodach zwiazanych z praca, odczuciami dotyczacymi firm czy osob zwiazanych z praca w grafice jak i oglnie wrazeniami ktore odczowaja ludzie pracujacy lub pragnacy pracowac w ym naszym smiesznym zawodzie. Chcecie watku z ofertami pracy to moze zalozcie i tu nie wchodzcie :D
Napisano 1 Luty 201015 l Ja bym proponował przemianować wątek na ''Jeśli szukasz pracy, nie zaglądaj tu!'' i stworzyć nowy wątek który będzie miał więcej wspólnego z nagłówkiem i pracą niż obecny. Bo czy można znaleźć coś innego w śmieciach jak tylko śmieci?
Napisano 1 Luty 201015 l nie rozumiem, uwazasz ze nasz zawod jest jakis zly czy jak? O co chodzi z tymi smieciami? Mi zawod grafika sprawia bardzo duzo przyjenosci, ludzie w wiekszosci sa na poziomie i spolecznosc taka otwarta :) Jeszcze raz zapytam czy np. informowanie o KAZDYM aspekcie naszego zawodu (nazekanie i wytykanie bledow chyba tez naswietla jakos sutuacje) miesci sie w temacie watku. Jak ktos szuka pracy to glupio bylo by jak by patrzyl tylko na to ile placa i kogo potrzebuja. Przeciez ten zawod to nie tylko cukiereczki ciasteczka, tak ze nie trybie czemu ty Dev i brunek sie tak czepiacie wywodow :D
Napisano 1 Luty 201015 l Ćwierć sukcesu w dziedzinie śledzenia płac u Norwegów: Senior Maya Artist, Oslo- w porywach do 34 tys. NOK z jakimiś tam setkami po przecinku. Oczywiście brutto. Smutne, dzwonilem do brata wlasnie, srednio tez tyle dostawal jako monter rusztowan. choc u niego to roznie bywalo (nadgodziny, 50tki, setki, delegacje etc), no ale srednio wlasnie troche ponad 30k ...
Napisano 1 Luty 201015 l W prawdziwym świecie jest wiele zawodów które są bardziej opłacalne niż gamedev ;)
Napisano 1 Luty 201015 l empeck no sie wie,ale kurde wiesz ja widze tendencje spadkowa dla game dev a inne branze ostro w gore.Ostatnio np korzystalem z uslug elektrykow i kolesie se licza jakas chora kase .Uwierz mi ze nikt za ponizej 100 zeta nie przyjdzie i nie zrobi jakiej tam pierdolki ktora mu zajmnie ok 1 h.To samo z hydraulikami jest (zauwazylem ze oni se srednio licza 100 zeta za godzine) .Ostatnio bylem tez kurde u arhitekta jak mi koles krzyktnol 33k za projekt to myslalem ze sie z krzesla przewroce... Najleszpe jest to ze tych hydraulikow elektrykow arhitektow jest jak mrowek ale kurde trzymaja ostro sie swoich stawek a u nas? www.zal.pl Edytowane 1 Luty 201015 l przez jacenty
Napisano 1 Luty 201015 l Małe nie porozumienie a na dodatek bruneq nie ma z tym nic wspólnego ;) Ja miałem na myśli konkretnie ten wątek, przydało by się większe rozeznanie na rynku pracy i nie mam tu na myśli zarobków lecz np. poszanowanie pracownika, atmosferę w pracy, możliwości związane ze stałym zatrudnieniem. Mnie np. bardziej interesuje to czy mogę pracować o umowę o dzieło niż o pracę, bo jeśli dostanę o dzieło to wtedy pieniądz lepszy i każdy jest zadowolony. Ale fakt, u nas w największym kryzysie miało być budownictwo, jakoś tego nie widać, za robotę złote góry biorą, ostatnio sam uczę się robót wykończeniowych bo sporo kasy zostaje w kieszni ;)
Napisano 1 Luty 201015 l akurat z placami w gamedev niestety tak jest ze placa ida w dol / rozmawialem z designerem ktory jest 15 lat w branzy i mowil ze coraz mnie zarabia coraz wiecej ludzi jest potrzebnych do produkcji gier i coraz kosztowniejsze to jest wiec nic dziwnego w sumie/ studia i tak padaja jak muchy wiec pewnie i tak za duzo ciagle zarabiamy ;)
Napisano 10 Luty 201015 l Oj tam, nie przesadzałbym z tymi inwokacjami nt. cywilizowanego zachodu. W firmach w UK sdaje się całkim dużo Szwedów jest, więc pewnie tam nie jest tak super:)
Napisano 26 Luty 201015 l Jako ze polowicznie zrozumialem co Levus przes milisekunde powiedzial w rozmowie telefonicznej chcial bym narazie wstepnie pogratulowac dostrania sie do latajacych swin, oraz licze na zaproszenie na browara fundowanego przez pierwsza wyplate! w koncy to browar przyczynil sie do jego zatrudnienia! :) teraz ludzie pogratulujcie chlopakowi!
Napisano 28 Luty 201015 l Hatred, piwa to Ty się doigrasz a nie zaproszenie:D A miało być dramatyczne wejście pod mosteczek ni z tego ni z owego z głośnym "ta-da" a teraz to już wszyscy wiedzą...
Napisano 28 Luty 201015 l http://www.pigcanfly.com/ hehehe :D nie no: http://www.flyingwildhog.com/ btw to pierwsze studio jest z Tajlandii :)
Napisano 28 Luty 201015 l O - kto to, co to? Pierwszy raz słyszę :) Fajnie, że polski rynek się rozwija.
Napisano 1 Marzec 201015 l Kur... nie ma pracy w gda ;( Moze teraz cos nowego wiecie na temat grafika 3D w trojmiescie :)
Napisano 1 Marzec 201015 l Mati, to afaik firma zalozona przez ludzi, ktory odeszli z Reda. Jest tam pare osob z City Interactive, Metropolis i pewnie skads jeszcze:)
Napisano 1 Marzec 201015 l Reanimator> dzięki, już chwilę poza tematem jestem i nie wiem co się w kraju dzieje ;)
Napisano 1 Marzec 201015 l Wichur... nie ma pracy w trojmiescie, trzeba emigrowac Zadupie cholerne :P
Napisano 1 Marzec 201015 l bardziej firma zalozona przez ludka z PCFa i jeszcze takiegos tajemniczego pana, bardzo zacna wsumie :D
Napisano 4 Marzec 201015 l Witam szanowne grono forumowiczów, mam drobne pytanie, czy ktoś z Was pracuje/pracował bądź jest w stanie powiedzieć coś na temat krakowskiego studia In Images? Chodzi mi właściwie o podstawowe informacje dla osoby szukającej pracy/zdobywającej pierwsze doświadczenia zawodowe, myślę że mnie zrozumiecie. :) Pozdrawiam, Tadziu
Napisano 5 Marzec 201015 l michal3d: opcja jest, z zastrzezeniem, ze to jednak mniejszosc ofert. Spojrz na np. datascope: http://www.datascope.co.uk/jobs_games_artists.html Na tych dajmy na to 30 olgloszen tylko 2 sa o kontrakcie. I wydaje mi sie, ze szukaja ludzi bardziej doswiadczonych, bo juniorow np. to oni maja w ilosciach hurtowych i za psie pieniadze.
Napisano 30 Lipiec 201014 l Eloszka Orientujecie sie moze jak aktualnie wyglada sprawa w krk z praca? Siedze w Londynie teraz no i nie za bardzo tutaj z praca w tym momencie, jakby kogo to interesowalo... oczywiscie o gamedev mi chodzi :) Odzylo cos tam po kryzysie? Pozdro!
Napisano 15 Sierpień 201014 l takie pytanko, mam nadzieje ze w dobrym dziale, mianowicie czy grafik w firmie zajmujacej sie tworzeniem gier, powinien znac obsluge silnika? np sam umieszcza modele i glowkuje sie jak co dopracowac w silniku, czy wyglada to tak ze grafik zna zbrush'a, maxa, photoshopa, jakis inny workflow i na tym koniec? ze nie zaglebia sie w zagadnienia silnikowe, programistow? jak to jest w prawdziwych szanujacych sie firmach?? dzieki za odp pozdrawiam
Napisano 15 Sierpień 201014 l czy grafik w firmie zajmujacej sie tworzeniem gier, powinien znac obsluge silnika? np sam umieszcza modele i glowkuje sie jak co dopracowac w silniku, czy wyglada to tak ze grafik zna zbrush'a, maxa, photoshopa, jakis inny workflow i na tym koniec? ze nie zaglebia sie w zagadnienia silnikowe, programistow? Grafik jest słaby jeżeli nie potrafi sprawdzić jak wygląda to co zrobił :) Podstawą jest umiejętność ustawienia obiektu na testowej mapie, zrobienie materiałów dla niego (w realtime można dopasować wszystkie parametry, a nie ustawiać na czuja edytując materiały). Jeżeli jakieś trisy znikają to najpierw grafik patrzy co mógł popsuć, a jak już nic nie wymyśli to idzie do enginowców z pytaniem czemu to się tak renderuje skoro wszystko jest OK w modelu. Ciężko znać wszystkie silniki - wszystkeigo idzie się nauczyć z czasem już w pracy...
Napisano 16 Sierpień 201014 l hehee dobre. na pewno nie rozwiązywanie problemów innych zatrudnionych. Zwykle siedzą nad silnikiem albo go debugują i testują. Nie moga przeciez osadzac Ci postaci 40x dziennie zebys mial pewnosc ze dobrze robisz.
Napisano 16 Sierpień 201014 l to w takim razie jaka jest rola programistow w takich firmach? Przeważnie to udają że kompilują coś i siedzą na wykopie :D:D
Napisano 16 Sierpień 201014 l Plasti, coś robia ale tak naprawde nikt nie wie co... Edytowane 16 Sierpień 201014 l przez ledyr
Napisano 16 Sierpień 201014 l Przeważnie to udają że kompilują coś i siedzą na wykopie :D:D To zupełnie jak level designerzy i graficy, tylko tym pierwszym wypalają się lightmapy, a drudzy bejkują ao i normale :)
Napisano 16 Sierpień 201014 l to moze inaczej, jesli ktos z was pracuje w jakies 'fajnej' firmie robiacej gierki na stanowisku grafika, niech napisze jak wyglada przebieg przygotowania modelu do gry po sam koniec??:) tak wogole to pytam z ciekawosci, poniewaz u nas programisci zarabiaja wiecej od nas, a ich pracy jakos nie widze.... Edytowane 16 Sierpień 201014 l przez plasti
Napisano 16 Sierpień 201014 l Eloszka Orientujecie sie moze jak aktualnie wyglada sprawa w krk z praca? Siedze w Londynie teraz no i nie za bardzo tutaj z praca w tym momencie, jakby kogo to interesowalo... oczywiscie o gamedev mi chodzi :) Odzylo cos tam po kryzysie? Pozdro! hm, czy coś ożyło... Drago zaczęło coś płacić, i zatrudnia (szersze info o nich na privie) Reality parę miesięcy temu dość sporo zatrudniało, oczywiście nie kwapią się umieszczaniem ogłoszeń, korzystają ze swojej przedwojennej stronki i tam się pojawiąją co jakiś czas wzmianki o zatrudnieniu, TW2 na ukończeniu więc i chyba z kasą nie będzie problemu, jeżeli chodzi o pozycję grafika to tylko Maya nie wiem co się dzieje w Tate i Teyon do Nibris i Bloober Team oczywiście nie ma sensu iść, i to się raczej nigdy nie zmieni parę małych firemek się powoli rozkręca
Napisano 16 Sierpień 201014 l plasti: troche nie doceniasz programistow. Troche jakbys patrzyl na fajne auto i widzial tylko prace lakiernika, a nie inzynierow co je zaprojektowali. A to programisci (i designerzy) robia gre. My tylko dajemy zawartosc i sprawiamy, ze wyglada lepiej lub gorzej. Naprawde jestemy mniej wazni i to ma odbicie w zarobkach i miejscu w creditsach. Pamietaj, ze programisci to nie tylko ci co tworza silnik, ale tez ludzie tworzacy mechanike gry. I ze nie wszystkie gry to FPS-sy, gdzie od 20 lat nic sie zmienia ;), ale tez mnostwo tytulow, z oryginalnym gameplayem, ktory trzeba od podstaw wymyslec i zaprogramowac. Pytales co robia graficy. 1nS juz ci odpowiedzial, silnika uczysz sie w pracy i to nie jest jakas filozofia. Generalnie environmental artist jest odpowiedzialny za wyglad calej lokacji. Czyli nie tylko modelowanie i teksturowanie modeli, testowanie tego w silniku, ale tworzenie we wspolpracy z level designerem spojnego i ladnego levelu. Wtedy dochodzi tez dbanie o materialy, oswietlenie, kolizje, zuzycie pamieci, wydajnosc itp.. Ale to zalezy od firmy, projektu, stanowiska. Sa takie, gdzie jest ostra specjalizacja i sa kolesie tylko od oswietlenia, a czasem wlasnie robisz wszystko.
Napisano 31 Sierpień 201014 l Jeżeli ktoś ma talent do 2D lub 3D i chciałby pracować w fajnej ekipie we Wrocławiu to śmiało piszcie do mnie :)
Napisano 30 Wrzesień 201014 l Jeżeli ktoś ma talent do 2D lub 3D i chciałby pracować w fajnej ekipie we Wrocławiu to śmiało piszcie do mnie :) Koniecznie na miejscu?
Napisano 30 Wrzesień 201014 l Hehehe ja bym chciał :) i to bardzo, ale żebym się starał o posadę to jeszcze za wcześnie...
Napisano 1 Październik 201014 l Znacie jakąś firmę która zleciłaby parę modeli? wszyscy szukają czegoś na stałe... ;/
Napisano 14 Październik 201014 l Takie drobne pytanie - gdy jakieś studio odpowiada na moje złoszenie tekstem w stylu: "jesteś fajny, ale nie ma dla Ciebie pracy na tym stanowisku - zachowamy twoje CV w szufladzie do następnej okazji" - jest na co liczyć w przyszłości, czy to raczej grzeczniejsza forma "daj pan spokój"? Swoją drogą - coś nie kochają Level Designerów o tej porze... przynajmniej juniorów ;(
Napisano 14 Październik 201014 l tzn ze zachowaja kontakt i jak beda potrzebowac sie zglosza. powazne firmy buduja sobie baze kontaktow. do mnie raz sie odezwala jedna taka po roku :)
Napisano 14 Październik 201014 l Takie drobne pytanie - gdy jakieś studio odpowiada na moje złoszenie tekstem w stylu: "jesteś fajny, ale nie ma dla Ciebie pracy na tym stanowisku - zachowamy twoje CV w szufladzie do następnej okazji" - jest na co liczyć w przyszłości, czy to raczej grzeczniejsza forma "daj pan spokój"? Swoją drogą - coś nie kochają Level Designerów o tej porze... przynajmniej juniorów ;( czasem trzeba czekac pare miechow az bedzie miejsce ale to nie znaczy ze jak byles pierwszy na to miejsce to masz juz je zaklepane.
Napisano 14 Październik 201014 l plasti jak jestes grafikiem to mozesz isc 2 sciezkami: robic tylko grafe, wszystko inne miec w tylku a potem przy szukaniu pracy tez beda cie tam miec, lub mozesz robic grafe+ znac enginy, znac sie na tworzeniu shaderow, optymalizacji oswietleniu itd, nie dosc ze bedziesz trudniejszy do zwolnienia to szukajac nastepnej rpacy bedzie ci latwiej
Napisano 8 Listopad 201014 l Wiecie może czy są jakieś firmy z branży game devu w Lublinie lub okolicach Lublina?
Napisano 9 Styczeń 201114 l Cześć, czy ktoś z Was może orientuje się w firmach z branży gamedevu lub studiach reklamy w okolicach Newcastle, Hartlepool, Darlington, Middlesbrough lub Leed w Anglii? Jeśli tak, to prosił bym o jakieś kontakty do w/w. Przyznam że zależy mi na czasie. Pozdrawiam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto