Napisano 16 Marzec 201113 l A co jest przygnebiajace? To, ze testowanie gry, to nie jest tym samym, co granie wieczorkiem na konsoli?
Napisano 16 Marzec 201113 l to ze jak popracujesz troche w gejdevie to juz nie masz sily po godzinach robic cos fajnego dla siebie? czy ze wszyscy znajomi to ci z pracy, jesz tylko ciastka i zamieniasz sie w 85lvl night elfa :D?
Napisano 16 Marzec 201113 l I że nie ma w tej pracy nic z kreatywności? że wszystko nastawione na zarobek (dla firmy, nie dla Ciebie)?
Napisano 16 Marzec 201113 l każdy jest kowalem swojego losu. Sa miejsca gdzie jest ciężko, pracowałem w większym gównie w życiu. nie żałuje, bo robiłem to w jakimś celu. lepiej na to spojrzeć w ten sposób.
Napisano 16 Marzec 201113 l są miejsca gdzie nie ma orki, stresu, i nieźle płacą. Ale Yeti też podobno istnieje.
Napisano 16 Marzec 201113 l Placa beznadziejnie i jest nie do wytrzymania. Jestesmy nienormalni i dlatego wlasnie w tym siedzimy ;) To zalezy od firmy. Orka jest na koncowkach projektow, jakichs deadline`ow. Poza tym 8h lajtu i do domku. Kasa zalezy od stanowiska, a akurat testerzy szeregowi z pewnoscia nie naleza do najlepiej oplacanych w calej firmie. Ten filmik nie mowi, ze gamedev jest beznadziejny, bo tak nie jest. On mowi o tym, ze tworzenie gier to nie jest zabawa, ze nie koniecznie kazdy sie do tego nadaje, ze po pierwszym zachlysnieciu sie praca staje sie ciezka praca. Ciezka, ale diabelnie satysfakcjonujaca. Na marginesie - w City Interactive, co by o niej nie mowic, bylo za moich czasow tak luzno, ze o 17 ludzie wstawali od komputerow i masowo sie ulatniali, a crunch jako taki pamietam jeden, przez chwile. Takze mowienie "w gamedevie jest przesrane" jest wielkim uproszczeniem i w sumie bzdura. BTW: niech ktos z firm post-pro/reklamowych zrobi filmik i opowie o swojej pracy. Czasem jak rozmawiam ze znajomymi, to mam wrazenie, ze - poslugujac sie nomenklatura gamedevu - sa w nieustajacym crunchu. Edytowane 16 Marzec 201113 l przez Reanimator
Napisano 16 Marzec 201113 l to ze jak popracujesz troche w gejdevie to juz nie masz sily po godzinach robic cos fajnego dla siebie? czy ze wszyscy znajomi to ci z pracy, jesz tylko ciastka i zamieniasz sie w 85lvl night elfa :D? a myślisz, że w innych branżach jest lepiej ?
Napisano 16 Marzec 201113 l nie no nie ma co popadac w skrajnosci, im lepszy projekt tym wieksze prawdopodobienstwo ze dostaniesz do roboty cos fajniejszego (jesli chodzi o robote), jak sie umie robic ladne dodge to mozna i nie zostawac na crunche, im wiecej tylka lizania tym... itd chodz jakos od pewnego czasu zaczynam myslec ze kiedy praca jest twoim hobby to trochu wiecej jej przeznaczasz czasu, wiecej sie wiazesz z nia, ale juz tyle nie ma przyjemnosci co dawniej :D a i stresu wiecej kiedy ktos ci miesza w tym co robisz, lub musisz zrobic jakiegos polproduka zeby zdazyc na czas :D takie tam wolne przemyslenie :D
Napisano 16 Marzec 201113 l a myślisz, że w innych branżach jest lepiej ? wiesz swoje 4-5lat na majzlu i mlotku odrobilem, byl zapiepsz tez, ale jakos potem przychodzilem do domu i z satysfakcja siadalem do grafiki :D kurde teraz przychodze i jak zaczynam cos grac/ czy robic w 3d to potem musze duzo czasu spedzac na przepraszanie sie z kregoslupem :D
Napisano 16 Marzec 201113 l to może w drugą stronę, po godzinach jakiś remoncik w domu :) ogólnie praca to praca na każdą można ponarzekać, ale trzeba jakoś zarabiać ;)
Napisano 16 Marzec 201113 l w jednym ten filmik ma rację, jeśli nastawiasz się na jedną rzecz w życiu, praca gamedev, hobby granie, kumple-gracze, dziwczyna-gracz, to szybko ci się to znudzi. Kostka czekolady jest dobra, ale jedzenie czekolad na śniadanie, obiad, kolację już nie za fajne :) w życiu potrzebna jest różnorodność
Napisano 16 Marzec 201113 l Filmik jest tylko filmikiem. Ale jedno w nim jest prawdziwe. Wizerunek branzy z boku jest inny niz rzeczywistosc. I firmy z branzy duzo robia, zeby pokazac jakie sa fajne, cool i czadowe w jednym. Tylko, ze swobodny stroj i figurki na biurki moga cieszyc przez chwile. A o tym, ze dla niektorych firm okresowe zwolnienia sa norma juz nikt nie wspomina.
Napisano 25 Marzec 201113 l Małe agencje reklamowe.... ani nie będzie nic do portfolio ani nic fajnego do zrobienia wszystko na wczoraj, a i płace niskie :D:D więc GameDev chyba aż tak straszny nie jest. Btw. ciężko dostać staż w tej branży jako modelarz??
Napisano 25 Marzec 201113 l @ETA to jest dobre pytanie. Moze ktos sie wypowie z naszych duzych studiow? Czy w ogole macie tam jakies programy stazowe czy oficjalne praktyki? U mnie jest 2 praktykantow (na 200 luda), ale to sa programisci. Kilku artystow sie kiedys przewinelo, jednak glownie animatorzy albo koncepciarze. Modelera nie spotkalem. Moze dlatego, ze modelowanie jednak najlatwiej podnies do dosc wysokiego poziomu w domu a programista bez doswiadczenia w pracy z innymi ludzmi jest uposledzony ;)
Napisano 25 Marzec 201113 l Wiem, ze byly jakies staze w IT u nas ;) Stazysta wymaga uwagi, trzeba go uczyc. W produkcji nie ma na to czasu za bardzo chyba.
Napisano 6 Maj 201113 l Pytam z ciekawości bo dopiero zaczynam nauke xD Ciężko się wkręcić na grafika 3d do jakiegoś studia ? Jak załapać się na staż ? jakieś stronki kto akurat może wziąć kogoś do nauki ?
Napisano 6 Maj 201113 l Zerknij na linki na warsztacie i ślij folio z pytaniem, może ktoś się zgodzi ;)
Napisano 6 Maj 201113 l Pytam z ciekawości bo dopiero zaczynam nauke xD Ciężko się wkręcić na grafika 3d do jakiegoś studia ? Jak załapać się na staż ? jakieś stronki kto akurat może wziąć kogoś do nauki ? a co potrafisz?
Napisano 6 Maj 201113 l wiesz, np jesli bylbys chetny sie uczyc ale pracowicie i 'poslusznie', to pewnie za adekwatna kwote co do skilla znalazl bys 'u nas' miejsce, oczywiscie musial bys ale juz cos wniesc, aby 'cos' robic :] ... rowniez pisze z gory, ale wiem jaka jest sytuacja u nas....
Napisano 21 Lipiec 201113 l Moze kogos zainteresuje :) http://www.infopraca.pl/praca/concept-2d-artist/warszawa/4082732
Napisano 12 Sierpień 201113 l Poszukujemy Level Designerów oraz Level Artistów do pracy w firmie Techland we Wrocławiu. Jeżeli jesteś zainteresowany, pisz na mail: mateusz.piaskiewicz (AT) techland.pl :)
Napisano 21 Wrzesień 201113 l Link z polygamii mapa polskiego Gamedevu autorstwa Adama Bieniasa i Macieja Miąsika. Nie wiem na ile aktualna, ale moze sie przyda: http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162,10322150,Mapa_polskiego_gamedevu.html?bo=1 i bezposredni link do mapy: http://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=212284493807296194596.0004ad5c79b7b28ac8750&ie=UTF8&t=m&vpsrc=0&ll=51.618017,18.28125&spn=6.141018,13.623047&z=6&source=embed
Napisano 21 Wrzesień 201113 l wielu firm brakuje. Mozna jakoś bezstresowo dodawać miejsca na googlemaps?
Napisano 21 Wrzesień 201113 l Nie mam pojecia, mozna sie albo skontaktowac z autorem albo samemu cos podzialac.
Napisano 17 Październik 201113 l hej. zaczynam poważnie myśleć o podjęciu pracy w grach. w 3D siedzę od kilku lat, głównie robiłem w reklamie. Trochę inny rynek... Czy w gameDevie zatrudnia się generalistów 3D ? Czy z tym demem mam szansę na pracę w wawie? http://vimeo.com/30374954 Bardzo chciałbym pracować przy grach.
Napisano 17 Październik 201113 l Teoretycznie po tym reelu moze byc ciezko. Mimo ze pokazujesz fajnego skilla praktycznie we wszystkim (bo chyba wszystko tam jest Twoje tak? od modeli animacji shaderow tekstur i renderu ?), to jednak nic nie jest gameartowego. Jak pewnie wiesz przegladajac to forum sa odpowiednie reguly rzadzace w gamedevie. Wydaje mi sie, ze zeby gdzies cos zalapac musialbys zrobic kilka przykladowych typowo gameartowych modeli, badz animacji.... Takie me zdanie.
Napisano 17 Październik 201113 l No, z takim reelem raczej trudno bedzie. Nie ma ze boli, musisz pokazac konkret - modele oteksturowane (lub nie, zalezy od firmy; w CDP postaciowcy robia wszystko od zera, w City byl osobny teksturator za moich czasow), animacje postaci - wszystko growe.
Napisano 17 Październik 201113 l hej. zaczynam poważnie myśleć o podjęciu pracy w grach. w 3D siedzę od kilku lat, głównie robiłem w reklamie. Trochę inny rynek... Czy w gameDevie zatrudnia się generalistów 3D ? Czy z tym demem mam szansę na pracę w wawie? http://vimeo.com/30374954 Bardzo chciałbym pracować przy grach. O ile kiedyś wystarczyło pokazać jako takie portfolio to w tej chwili najczęściej trzeba też wykonać pracę testową : model ,animację ,teksturę lub wszystko razem w określonym czasie . I wtedy wychodzi prawda jak mało lub jak dużo wiesz w danym temacie ;)
Napisano 17 Październik 201113 l Techland Wroclaw szuka grafika 3d (environment). Praca tylko na miejscu. Zainteresowanych prosze o przesylanie swoich portfolio wraz z CV na adres [email protected] ewentualnie na PM. W tytule maila wpisz "grafik 3d: ". Pozdrawiam Edytowane 17 Październik 201113 l przez Bruneq
Napisano 18 Październik 201113 l No, z takim reelem raczej trudno bedzie. Nie ma ze boli, musisz pokazac konkret - modele oteksturowane (lub nie, zalezy od firmy; w CDP postaciowcy robia wszystko od zera, w City byl osobny teksturator za moich czasow), animacje postaci - wszystko growe. Postaciowiec model i mapy, ale chyba bez rigowania ?
Napisano 18 Październik 201113 l Nie wiem czemu ludzie tak się boją animacji... rigowania skinowania etc przecież to proste ;p Wystarczy zrobić gruszkę z rękami i testować, testować... i jeszcze testować i po czasie ktoś Ci powie: on- zriguj mi pająka, ty- daj mi 5 min, Ps. Siema jestem na tym forum nowy.
Napisano 18 Październik 201113 l nie że trudne ale nudne...a dlaczego nie skinują animatorzy... ? :D A np dlatego, aby osoba która robi model Hp następnie robi jego retopologię wiedziała, jak model musi wyglądać aby podczas animacji np tekstura się na modelu nie rozjechała. Np kilka trójkątów w nie odpowiednim miejscu tworzy brzydkie zagięcia na modelu/teksturze podczas ruchu. A jak sam coś źle zrobisz a następnie będziesz musiał skinować go od początku to się szybciej nauczysz poprawnie wykonywać swoją robotę. To z technicznego punktu widzenia tak wygląda. Natomiast w teorii może być inaczej:] Np lepiej zatrudnić kogoś kto umie to i to, aby w razie problemów kadrowych masz większe pole do popisu. Nie ma takich sytuacji, że 2 animatorów Ci się zwalnia i projekt stoi w miejscu.
Napisano 18 Październik 201113 l Dotad zawsze siatke dostawalem i na mojej glowie byl skin. Co do poprawek, nie bylo z tym problemu jak mi potrzeba bylo gdzies loopa czy cos delikatnie zmienic, skin sie nie niszczyl, a jak cos trza bylo poprawic to chwilunia. A czy skinowanie nudne? mnie tam zawsze bawilo machania lapami sprawdzajac czy wsjo ok :P No i w softimagu 2 nieba lepiej sie to robi. przyjemniej.
Napisano 18 Październik 201113 l Dotad zawsze siatke dostawalem i na mojej glowie byl skin. Co do poprawek, nie bylo z tym problemu jak mi potrzeba bylo gdzies loopa czy cos delikatnie zmienic, skin sie nie niszczyl, a jak cos trza bylo poprawic to chwilunia. A czy skinowanie nudne? mnie tam zawsze bawilo machania lapami sprawdzajac czy wsjo ok :P No i w softimagu 2 nieba lepiej sie to robi. przyjemniej. No niby tak poprawki tez często robiłem. Ale zdarza się, że ktoś spartoli robotę na tyle, że poprawianie jest irytujące. Przy większej ilości poly to nie jest takie kłopotliwe, przy niskopoligonowych modelach takie usterki są widoczne (lepiej wiedzieć i nie spartolić, niż poprawiać po kimś:) ).
Napisano 18 Październik 201113 l Czyli kolejna rzecz do już sporej listy pod nazwą "Muszę się nauczyć" :)
Napisano 18 Październik 201113 l Musieć nie musisz, tak jak to moi poprzednicy napisali. Ale warto wiedzieć ( w sumie i tak Cię zmuszą do nauki jeżeli retopologie modeli HP miałbyś robić:D Podstawy trzeba znać:)
Napisano 13 Marzec 201213 l Ktoś kto ładne pojazdy czy tego podobne rzeczy robi szuka może pracy w gamedevie w UK? Tylko oczywiście z czymkolwiek fajnym w portfolio - zapraszam na priv. G.
Napisano 28 Grudzień 201212 l Pracował/pracuje ktoś w firmie Tate Interactive w Krakowie? Ktoś coś wie o tej firmie? Warto tam startować? Ciężko się dostać? :)
Napisano 26 Styczeń 201312 l Jakiś czas przeszukuję fora '3d' i net w poszukiwaniu pracy w game dev-ie i jakoś nie mogę się doszukać firm w Poznaniu. Czy wiecie o istnieniu takich firm w tym regionie? czyżby po za wizualizacjami i modelowaniem arch. nic by tu się nie działo? zastanawiam sie czy jestem skazany na relokację jeśli chcę kontynuować karierę w tej branży.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto