gutekfiutek Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Witam Jakiś czas już pracuję na pewnym modem do M&B. Z grubsza rzecz biorąc zastępuję źle wyglądające budynki i miasta nowymi, lepiej wyglądającymi. Podmieniam modele i tworzę nowe sceny miast. Docelowo będą 4 różne style, więc to co tutaj pokazuję to jest jakieś 30% tego co zrobiłem. Reszta budynków czeka na eksport do gry i poprawienie tekstur. W zasadzie całość jest skonczona w 75%, wypuszczam te budynki paczkami - w tym przypadku to jest paczka Swadian Buildings. Skupiałem się głównie na ilości, nie jakości, budynków jest sporo więc nie mogę pieścić sie z detalami za bardzo. Wystarcza to zeby się jakoś prezentowały w grze. Tekstury przeważnie 1024x1024, silnik gry jaki jest taki jest więc używam diffuse i normal, czasami samego diffusa. Niestety są problemy z bardziej zaawansowanymi shaderami, nie ma Lod-ów itp. Jeśli chcecie sprawdzic jak wygląda to w grze, można ściągnąć wersję demo M&B z http://www.taleworlds.com, Mój mod jest tutaj: http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,42265.0.html Możecie wrzucić do gry, podejrzeć textury itp. Aktualnie kończę drugą część (w zasadzie te same budynki z innymi texturami i dachami+inna "organizacja przestrzenna" miast) Przykłady tutaj (obrazki z różnych faz postępu prac) http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,56440.0.html Ze względu na to ze wiele osób prosiło mnie o rady jak takie coś zrobić - stworzyłem parę prostuch tutoriali coby może się komuś przydały. Sorki za może nie najlepszą formę i błędy w tutkach. Jeśli ktoś ma jakieś pytania/pomysły na inne tutoriale to podrzućcie. Nie ma co się rozpisywać: Dalszy ciąg w następnym poście (limit 25-ciu obrazków):P 14 5
gutekfiutek Napisano 28 Maj 2009 Autor Napisano 28 Maj 2009 (edytowane) Tak to wygląda w maxie (nie wszystkie budynki są tu widoczne): Porównanie (z viewera) straego i mojego budynku: I troszkę screenów: URL=http://imageshack.us][/url] I tutoriale : Postaram się wrzucać kolejne paczki w miare mozliwosci. Gutek ok, zupełnie zapomniałem o tych tutorialach (zrobiłem je do mojego moda poprawiającego tex. roślionności i ziemi). Mipmapy dalsze są jaśniejsze, w ten sposób oko łatwiej mozę "odseparować" bliższe/dalsze plany. Generalnie, jak nie mamy możliwości użyć zaawansownych shaderów - ten sposób się przydaje. Np. jeden z moich znajomych to wykorzystuje w grze na ds-a którą sobie dłubie. Tutaj porównanie starej/nowej wersji. stara moja wersja http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,37173.45.html Tylko tyle fpsów bo w oknie z photoshopem i maxem włączonym:) nowe tutki (dodałem także na pierwsza stronę zeby nie trzeba było szukać) I tutek wyjaśniający jak można sobie pracę zorganizować - zrobiony głównie dla kolesi z BIT - w razie jakbym napisał jakieś herezje dajcie znać:) Edytowane 1 Czerwiec 2009 przez gutekfiutek 13 2
kapcioszek Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Bardzo fajnie to wygląda, przypominają mi się stare dobre czasy Kajka i Kokosza :) Wielki plus za tutorial.
mirach Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 super to wyglada, do tego fajne wyjasnienia technik, az chce sie zajac gameartem :)
-hpx- Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Jaa ale się napracowałeś, a przy okazji kilka świetnych porad :D Myśle że nie omieszkam wypróbować tego co stworzyłeś
Kirian Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Jedna z najfajniejszych gier ostatnich lat z niesamowicie oryginalna mechanika. Bardzo ladnie poprawiles domki, i szacunek za tutorial. Pozdrawiam Kolege!
Gość Morte Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 wow cool sprawa, rozwazam zakup mount and blade'a
ttaaddeekk Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 super, na fronta bym to dal :) dzieki , bardzo pouczajace lektura pozdro
Bro Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Pouczające porady :) - napracowałes się + do reputacji Pozdro
akkarin Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 genialne, juz sie napalilem zeby tez to porobic. w gre gralem to czuje roznice. z oblivionem mi sie skojarzyly twoje screeny. Super. az bym video ogladnal takich tutkow. Gdzie mozna narzedzia namierzyc w ktorych to skladasz (mam na mysli te do gry a nie maxa itp)
Ex3 Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Jak dla mnie to jest najlepszy tutek jaki w tym roku się pojawił na tym forum i zdecydowanie na froncie powinno leżeć w złotej ramce :D
plutko Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Piekne domki, brawo za zapal (ta ilosc !!), no i ze tutki popisales. Bardzo ciekawa uwaga o dachach, nigdy nie pomyslalem o tym.
Pawelkos Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Super domki, jak dla mnie odwaliles kawal konkretnej roboty z tutorialami wlacznie, lap repa ;)
Ania Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Świetne domki, i tutorial bardzo fajny, przyda się, dzięki.
ofca Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 a taki cichy gutekfiutek thx, kilka porad sie napewno uzyje, na ktore sam bym nigdy nie wpadl
NeotiX Napisano 28 Maj 2009 Napisano 28 Maj 2009 Kurcze to wygląda naprawdę rewelacyjnie. Patrząc na screeny z gry i na te twoje, to ma się wrażenie jak by to była druga część. Różnica w grafice jest kolosalna. Na fronta to jak nic trzeba dać i niech tam długo urzęduje. P.S. Będziecie w tym modzie przerabiać resztę modeli (postacie, konie, drzewa....)?
Kruku Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 No no sporo tego i jakie przemyślane, a ciekawe co będzie next 0-0 ;].
Valery Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 Świetne! jesli masz więcej tego typu porad to wrzucaj na pewno będą mile widziane. Przydał by się tutek o tym jak robisz takie fajne wystylizowane textury
La R Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 Elegancko, jedna z ładniejszych modyfikacji, kibicuje Ci od samego początku :).
_michal Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 Widziałem już Twojego moda na forum M&B, fajnie, że tu też wrzuciłeś screeny, fantastyczna robota, gratulacje.
gutekfiutek Napisano 29 Maj 2009 Autor Napisano 29 Maj 2009 Dzięki:) Co do tutoriali, jak będę miał czas to porobię. Mam jeszcze 2 paczki budynków do skończenia, pewnie jeszcze na pare pomysłów wpadnę. Co do poprawiania postaci i broni - ja mam ograniczone moce przerobowe:) Muszę najpierw budynki pokończyć. Bo przy modzie pracuję sam, i nie mogę się za bardzo odrywać bo go nie skończę:/. Na 1-szej stronie wrzuciłem 2 tutki które dawno temu zrobiłem, przydadzą się tym co pracują na silnikach z obsługą formatu *.dds. Np. na handheldach takie coś można uzyc. 2 1
shergar Napisano 29 Maj 2009 Napisano 29 Maj 2009 Gutek kiedy ty na to masz czas? Coś tam w A. za słabo was wykorzystują, że ci się chce po godzinach takie modele produkować. Świetna robota ;) Tak samo tutki. Co do moda. Kiedy planujesz finish? Może reflektujesz na zapowiedź na polter.pl? :D
Monio Napisano 31 Maj 2009 Napisano 31 Maj 2009 Świetne domki i cały ten genialny tutorial. Plus do reputacji. Gratulacje i trzymam kciuki za ukończenie projektu. Chyba będę musiał kupić sobie tą grę. :)
wizz Napisano 31 Maj 2009 Napisano 31 Maj 2009 wow :) cała wieś normalnie :) kupe roboty , niesamowite :D
zaba711 Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Na jakim sprzęcie Ty to robisz ? bo widzę ,że miałeś tylko 118 fps'ów :D Budyneczki pikuś :D
gutekfiutek Napisano 1 Czerwiec 2009 Autor Napisano 1 Czerwiec 2009 Tylko tyle fpsów bo w oknie z photoshopem i maxem włączonym:) nowe tutki (dodałem także na pierwsza stronę zeby nie trzeba było szukać) I tutek wyjaśniający jak można sobie pracę zorganizować - zrobiony głównie dla kolesi z BIT - w razie jakbym napisał jakieś herezje dajcie znać:) 3 1
prrrszalony Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Poprawić i na główną z tym, nie ma co się w fronty bawić :D Tutorial świetny, aż chce się samemu coś takiego porobić!
Kirian Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 wypas!! właśnie nie kumam czemu ten temat nie dostał jeszcze fronta?...
shergar Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Pewnie redakcja jest w szoku i zbiera szczeny z podłogi :D Gutek świetna robota, normalnie you are my new personal hero ;P
Monio Napisano 1 Czerwiec 2009 Napisano 1 Czerwiec 2009 Wyśmienite rady. Jeszcze mocniej wzmacniasz fajność mojego dnia dziecka. ;P
Bruneq Napisano 2 Czerwiec 2009 Napisano 2 Czerwiec 2009 Gutek, zapominasz o rozlozeniu UV do lightmapy...:P a to kolejne 30 minut jak nie wiecej :)
Dr Judym Napisano 2 Czerwiec 2009 Napisano 2 Czerwiec 2009 Fajna rzecz, warto zaznaczyć, że to wygląda znacznie lepiej niż w Oblivionie, przynajmniej jeśli mówimy o wersji podstawowej, gdzie mimo wszystko teksury są niskiej jakości a mipmapping dużo mocniejszy. Co do "workflow", jak słusznie Bruneq zauważył, czas spędzony nad rozłożeniem UVki to ważna rzecz, czasem trwa to dłużej niż samo modelowanie low-poly :) Ciekawi mnie również technika vertex color, choć nie jest tak dokładna jak zabawy z mental rayem i render to texture, za to pewnie szybsza :) Krótki wykład o modułowym konstruowaniu static meshy i całych "tilesets" do gry na pewno się przyda początkującym, dobrze wpływa na sposób myślenia o tym procesie :) Oprócz tego warto wyszukać sobie kilka publikacji w tym temacie, w Googlach pod hasłem "modular level design" powinno coś ciekawego wyskoczyć.
Simple_man Napisano 2 Czerwiec 2009 Napisano 2 Czerwiec 2009 Człeniu szaczun i respekt ludzi ulicy. Mniamuśny temacik. Dużo dobrego stuffu przyswoiłem.
gutekfiutek Napisano 2 Czerwiec 2009 Autor Napisano 2 Czerwiec 2009 Gutek, zapominasz o rozlozeniu UV do lightmapy...:P a to kolejne 30 minut jak nie wiecej :) Unwrap modifier-> flatten mapping ->5 minut poprawiania ufałek:) Przynajmniej ja tak robię. Nie ma co się szczypać... 1
Eric_Draven Napisano 2 Czerwiec 2009 Napisano 2 Czerwiec 2009 najciekawszy wątek w game arcie od 6 miesięcy przynajmniej. Dużo dobre.
Fr3d3k Napisano 2 Czerwiec 2009 Napisano 2 Czerwiec 2009 najciekawszy wątek w game arcie od 6 miesięcy przynajmniej. Dużo dobre. A który był lepszy przed sześcioma miesiącami ? :)
Eric_Draven Napisano 2 Czerwiec 2009 Napisano 2 Czerwiec 2009 glifors tales był porównywalny ilością artu ale bez tutków. A te 6 miesiecy to strzeliłem ;)
Kirian Napisano 2 Czerwiec 2009 Napisano 2 Czerwiec 2009 glifors tales był porównywalny ilością artu ale bez tutków. A te 6 miesiecy to strzeliłem ;) juz nie dlugo kolejna porcja;]]...i tutek moze sie znajdzie:)
Eric_Draven Napisano 2 Czerwiec 2009 Napisano 2 Czerwiec 2009 No a ja przejrzałem stare wątki game artu. Ten prawdopodobnie jest jednym z najbardziej wartościowych wątków w Game arce na max3d.pl w ogóle. Kirian- no mam nadzieje :P
Dr Judym Napisano 2 Czerwiec 2009 Napisano 2 Czerwiec 2009 Unwrap modifier-> flatten mapping ->5 minut poprawiania ufałek:) Przynajmniej ja tak robię. Nie ma co się szczypać... Przy tak "regularnych" rzeczach jak budynki to i owszem, ale wystarczy że będzie chodziło o rzeczy organiczne lub zniszczone albo np. secesyjne meble i już się tak wesoło nie da :)
Bruneq Napisano 3 Czerwiec 2009 Napisano 3 Czerwiec 2009 Unwrap modifier-> flatten mapping ->5 minut poprawiania ufałek:) Przynajmniej ja tak robię. Nie ma co się szczypać... bo masz maxa, lucky guy:)
Gość Marioza Napisano 3 Czerwiec 2009 Napisano 3 Czerwiec 2009 Pikna robota, widziałem część tego dobra już jakiś czas temu na zdaje sie forum tej gry. Senkju za tutki bardzo fajne 5* zasłużone
PAINbringer Napisano 13 Czerwiec 2009 Napisano 13 Czerwiec 2009 Wspaniała praca Gutek Należy się rep za profesjonalne modele i oczywiście tutoriale. Szczerze mówiąc to nie pamiętam, abym kiedykolwiek widział ładniejsze obiekty w tej grze. Myślę, że powinieneś dodać to co zrobiłeś do bazy działu Tutoriali max3d.pl, to pozostanie coś dla początkujących na przyszłość. Pozdrawiam PS:Chętnie bym sprawdził w grze to co zrobiłeś, ale nie mogę - z czystej przezorności.Ta gra to jakiś koszmar ... musiałem sabotować pliki z grą, aby w końcu pomóc swojej słabej woli się od niej uwolnić ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się