Napisano 28 Maj 200915 l Witam Jakiś czas już pracuję na pewnym modem do M&B. Z grubsza rzecz biorąc zastępuję źle wyglądające budynki i miasta nowymi, lepiej wyglądającymi. Podmieniam modele i tworzę nowe sceny miast. Docelowo będą 4 różne style, więc to co tutaj pokazuję to jest jakieś 30% tego co zrobiłem. Reszta budynków czeka na eksport do gry i poprawienie tekstur. W zasadzie całość jest skonczona w 75%, wypuszczam te budynki paczkami - w tym przypadku to jest paczka Swadian Buildings. Skupiałem się głównie na ilości, nie jakości, budynków jest sporo więc nie mogę pieścić sie z detalami za bardzo. Wystarcza to zeby się jakoś prezentowały w grze. Tekstury przeważnie 1024x1024, silnik gry jaki jest taki jest więc używam diffuse i normal, czasami samego diffusa. Niestety są problemy z bardziej zaawansowanymi shaderami, nie ma Lod-ów itp. Jeśli chcecie sprawdzic jak wygląda to w grze, można ściągnąć wersję demo M&B z http://www.taleworlds.com, Mój mod jest tutaj: http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,42265.0.html Możecie wrzucić do gry, podejrzeć textury itp. Aktualnie kończę drugą część (w zasadzie te same budynki z innymi texturami i dachami+inna "organizacja przestrzenna" miast) Przykłady tutaj (obrazki z różnych faz postępu prac) http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,56440.0.html Ze względu na to ze wiele osób prosiło mnie o rady jak takie coś zrobić - stworzyłem parę prostuch tutoriali coby może się komuś przydały. Sorki za może nie najlepszą formę i błędy w tutkach. Jeśli ktoś ma jakieś pytania/pomysły na inne tutoriale to podrzućcie. Nie ma co się rozpisywać: Dalszy ciąg w następnym poście (limit 25-ciu obrazków):P
Napisano 28 Maj 200915 l Autor Tak to wygląda w maxie (nie wszystkie budynki są tu widoczne): Porównanie (z viewera) straego i mojego budynku: I troszkę screenów: URL=http://imageshack.us][/url] I tutoriale : Postaram się wrzucać kolejne paczki w miare mozliwosci. Gutek ok, zupełnie zapomniałem o tych tutorialach (zrobiłem je do mojego moda poprawiającego tex. roślionności i ziemi). Mipmapy dalsze są jaśniejsze, w ten sposób oko łatwiej mozę "odseparować" bliższe/dalsze plany. Generalnie, jak nie mamy możliwości użyć zaawansownych shaderów - ten sposób się przydaje. Np. jeden z moich znajomych to wykorzystuje w grze na ds-a którą sobie dłubie. Tutaj porównanie starej/nowej wersji. stara moja wersja http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,37173.45.html Tylko tyle fpsów bo w oknie z photoshopem i maxem włączonym:) nowe tutki (dodałem także na pierwsza stronę zeby nie trzeba było szukać) I tutek wyjaśniający jak można sobie pracę zorganizować - zrobiony głównie dla kolesi z BIT - w razie jakbym napisał jakieś herezje dajcie znać:) Edytowane 1 Czerwiec 200915 l przez gutekfiutek
Napisano 28 Maj 200915 l Bardzo fajnie to wygląda, przypominają mi się stare dobre czasy Kajka i Kokosza :) Wielki plus za tutorial.
Napisano 28 Maj 200915 l super to wyglada, do tego fajne wyjasnienia technik, az chce sie zajac gameartem :)
Napisano 28 Maj 200915 l Jaa ale się napracowałeś, a przy okazji kilka świetnych porad :D Myśle że nie omieszkam wypróbować tego co stworzyłeś
Napisano 28 Maj 200915 l Jedna z najfajniejszych gier ostatnich lat z niesamowicie oryginalna mechanika. Bardzo ladnie poprawiles domki, i szacunek za tutorial. Pozdrawiam Kolege!
Napisano 28 Maj 200915 l genialne, juz sie napalilem zeby tez to porobic. w gre gralem to czuje roznice. z oblivionem mi sie skojarzyly twoje screeny. Super. az bym video ogladnal takich tutkow. Gdzie mozna narzedzia namierzyc w ktorych to skladasz (mam na mysli te do gry a nie maxa itp)
Napisano 28 Maj 200915 l Jak dla mnie to jest najlepszy tutek jaki w tym roku się pojawił na tym forum i zdecydowanie na froncie powinno leżeć w złotej ramce :D
Napisano 28 Maj 200915 l Piekne domki, brawo za zapal (ta ilosc !!), no i ze tutki popisales. Bardzo ciekawa uwaga o dachach, nigdy nie pomyslalem o tym.
Napisano 28 Maj 200915 l Super domki, jak dla mnie odwaliles kawal konkretnej roboty z tutorialami wlacznie, lap repa ;)
Napisano 28 Maj 200915 l a taki cichy gutekfiutek thx, kilka porad sie napewno uzyje, na ktore sam bym nigdy nie wpadl
Napisano 28 Maj 200915 l Kurcze to wygląda naprawdę rewelacyjnie. Patrząc na screeny z gry i na te twoje, to ma się wrażenie jak by to była druga część. Różnica w grafice jest kolosalna. Na fronta to jak nic trzeba dać i niech tam długo urzęduje. P.S. Będziecie w tym modzie przerabiać resztę modeli (postacie, konie, drzewa....)?
Napisano 29 Maj 200915 l Świetne! jesli masz więcej tego typu porad to wrzucaj na pewno będą mile widziane. Przydał by się tutek o tym jak robisz takie fajne wystylizowane textury
Napisano 29 Maj 200915 l Elegancko, jedna z ładniejszych modyfikacji, kibicuje Ci od samego początku :).
Napisano 29 Maj 200915 l Widziałem już Twojego moda na forum M&B, fajnie, że tu też wrzuciłeś screeny, fantastyczna robota, gratulacje.
Napisano 29 Maj 200915 l Autor Dzięki:) Co do tutoriali, jak będę miał czas to porobię. Mam jeszcze 2 paczki budynków do skończenia, pewnie jeszcze na pare pomysłów wpadnę. Co do poprawiania postaci i broni - ja mam ograniczone moce przerobowe:) Muszę najpierw budynki pokończyć. Bo przy modzie pracuję sam, i nie mogę się za bardzo odrywać bo go nie skończę:/. Na 1-szej stronie wrzuciłem 2 tutki które dawno temu zrobiłem, przydadzą się tym co pracują na silnikach z obsługą formatu *.dds. Np. na handheldach takie coś można uzyc.
Napisano 29 Maj 200915 l Gutek kiedy ty na to masz czas? Coś tam w A. za słabo was wykorzystują, że ci się chce po godzinach takie modele produkować. Świetna robota ;) Tak samo tutki. Co do moda. Kiedy planujesz finish? Może reflektujesz na zapowiedź na polter.pl? :D
Napisano 31 Maj 200915 l Świetne domki i cały ten genialny tutorial. Plus do reputacji. Gratulacje i trzymam kciuki za ukończenie projektu. Chyba będę musiał kupić sobie tą grę. :)
Napisano 1 Czerwiec 200915 l Na jakim sprzęcie Ty to robisz ? bo widzę ,że miałeś tylko 118 fps'ów :D Budyneczki pikuś :D
Napisano 1 Czerwiec 200915 l Autor Tylko tyle fpsów bo w oknie z photoshopem i maxem włączonym:) nowe tutki (dodałem także na pierwsza stronę zeby nie trzeba było szukać) I tutek wyjaśniający jak można sobie pracę zorganizować - zrobiony głównie dla kolesi z BIT - w razie jakbym napisał jakieś herezje dajcie znać:)
Napisano 1 Czerwiec 200915 l Poprawić i na główną z tym, nie ma co się w fronty bawić :D Tutorial świetny, aż chce się samemu coś takiego porobić!
Napisano 1 Czerwiec 200915 l Pewnie redakcja jest w szoku i zbiera szczeny z podłogi :D Gutek świetna robota, normalnie you are my new personal hero ;P
Napisano 1 Czerwiec 200915 l Wyśmienite rady. Jeszcze mocniej wzmacniasz fajność mojego dnia dziecka. ;P
Napisano 2 Czerwiec 200915 l Gutek, zapominasz o rozlozeniu UV do lightmapy...:P a to kolejne 30 minut jak nie wiecej :)
Napisano 2 Czerwiec 200915 l Fajna rzecz, warto zaznaczyć, że to wygląda znacznie lepiej niż w Oblivionie, przynajmniej jeśli mówimy o wersji podstawowej, gdzie mimo wszystko teksury są niskiej jakości a mipmapping dużo mocniejszy. Co do "workflow", jak słusznie Bruneq zauważył, czas spędzony nad rozłożeniem UVki to ważna rzecz, czasem trwa to dłużej niż samo modelowanie low-poly :) Ciekawi mnie również technika vertex color, choć nie jest tak dokładna jak zabawy z mental rayem i render to texture, za to pewnie szybsza :) Krótki wykład o modułowym konstruowaniu static meshy i całych "tilesets" do gry na pewno się przyda początkującym, dobrze wpływa na sposób myślenia o tym procesie :) Oprócz tego warto wyszukać sobie kilka publikacji w tym temacie, w Googlach pod hasłem "modular level design" powinno coś ciekawego wyskoczyć.
Napisano 2 Czerwiec 200915 l Człeniu szaczun i respekt ludzi ulicy. Mniamuśny temacik. Dużo dobrego stuffu przyswoiłem.
Napisano 2 Czerwiec 200915 l Autor Gutek, zapominasz o rozlozeniu UV do lightmapy...:P a to kolejne 30 minut jak nie wiecej :) Unwrap modifier-> flatten mapping ->5 minut poprawiania ufałek:) Przynajmniej ja tak robię. Nie ma co się szczypać...
Napisano 2 Czerwiec 200915 l najciekawszy wątek w game arcie od 6 miesięcy przynajmniej. Dużo dobre. A który był lepszy przed sześcioma miesiącami ? :)
Napisano 2 Czerwiec 200915 l glifors tales był porównywalny ilością artu ale bez tutków. A te 6 miesiecy to strzeliłem ;)
Napisano 2 Czerwiec 200915 l glifors tales był porównywalny ilością artu ale bez tutków. A te 6 miesiecy to strzeliłem ;) juz nie dlugo kolejna porcja;]]...i tutek moze sie znajdzie:)
Napisano 2 Czerwiec 200915 l No a ja przejrzałem stare wątki game artu. Ten prawdopodobnie jest jednym z najbardziej wartościowych wątków w Game arce na max3d.pl w ogóle. Kirian- no mam nadzieje :P
Napisano 2 Czerwiec 200915 l Unwrap modifier-> flatten mapping ->5 minut poprawiania ufałek:) Przynajmniej ja tak robię. Nie ma co się szczypać... Przy tak "regularnych" rzeczach jak budynki to i owszem, ale wystarczy że będzie chodziło o rzeczy organiczne lub zniszczone albo np. secesyjne meble i już się tak wesoło nie da :)
Napisano 3 Czerwiec 200915 l Unwrap modifier-> flatten mapping ->5 minut poprawiania ufałek:) Przynajmniej ja tak robię. Nie ma co się szczypać... bo masz maxa, lucky guy:)
Napisano 3 Czerwiec 200915 l Pikna robota, widziałem część tego dobra już jakiś czas temu na zdaje sie forum tej gry. Senkju za tutki bardzo fajne 5* zasłużone
Napisano 13 Czerwiec 200915 l Wspaniała praca Gutek Należy się rep za profesjonalne modele i oczywiście tutoriale. Szczerze mówiąc to nie pamiętam, abym kiedykolwiek widział ładniejsze obiekty w tej grze. Myślę, że powinieneś dodać to co zrobiłeś do bazy działu Tutoriali max3d.pl, to pozostanie coś dla początkujących na przyszłość. Pozdrawiam PS:Chętnie bym sprawdził w grze to co zrobiłeś, ale nie mogę - z czystej przezorności.Ta gra to jakiś koszmar ... musiałem sabotować pliki z grą, aby w końcu pomóc swojej słabej woli się od niej uwolnić ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto