Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 46
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ok mam pierwszego buga:

Kaszani się interface jak Window Draw Mode jest ustawiony na Triple buffor. Robi się taka siateczka. Możliwe że to wina sterowników, zainstaluję najnowsze i zobaczymy. Pozostałe tryby śmigają dobrze.

Napisano

bardzo udana zmiana... ;)

szybko można odszukać opcje konfiguracji.

wersja 2.5 wygląda PRO, wszystko zdaje się być poukładane, bardziej przejrzyste niż w poprzednich wersjach...

jestem na TAK i czekam na full version, jak również na projekt DURIAN.

pozdrawiam!

Napisano

Chyba się trochę pospieszono z tą hucznie ogłoszoną wersją... Można się pobawić i powoli uczyć programu (szczególnie maxowcy), ale wersja jest jeszcze dość niedorobiona. Lepiej by było odtrąbić wydanie już kompletnej, stabilnej wersji, niż czegoś, co się dopiero przerodzi w pełni funkcjonalny program.

Napisano (edytowane)

mookie - czego nie rozumiesz w nazwie ALPHA 0. Alpha? Czy "0"?

 

 

Byc moze slyszales ze Blender to nie komercyjna aplikacja i polega w duzej mierze na spolecznosci ktora pomaga wychwytywac bledy. I z tego co widze podoba sie to i spolecznosci i deweloperom. Przygotuj sie jeszcze na odtrabienie kolejnych wersji zanim ukaze sie pelnowartosciowa 2.6 gdzies tam w polowie przyszlego roku.

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Rzeczywiście bajerancko to działa, w godzinę bez helpa można się nauczyć dość sprawnej obsługi, rewelacja jak dla mnie.

Nie znam Blendera i zastanawia mnie czy np. mała ilość ustawień światła lub renderu to kwestia v.alpha czy tak to już jest w Blenderze ?

Napisano

Wiem ze modelowaniem zajma sie pozniej ale just for the record - nie wiem czy sculpt to bardziej "tragedia" czy "pomylka" ;)

 

Nowy interface rewelka.

Napisano

Nezumi - daruj sobie, mam prawo do własnych opinii. Zostanę przy swoim - po co Alpha 0, buildy są do testowania non stop, a tutaj nawet nie zaimplementowano dostępnych dotychczas opcji, na zasadzie - dajemy to, co mamy.

Napisano

Nie daruje bo tez mam prawo do wlasnych opinii a tak sie sklada ze sie nie zgadzam z twoja. Co znaczy po co alpha 0? Po to samo po co sa inne alphy i bety nie tylko w blenderze ale przy produkcji jakiegokolwiek softu - zeby wyraznie zaznaczyc jakis milestone, rozpoczac oficjalne, publiczne testy, uporzadkowac i zaplanowac rozwoj programu etc.

Wszedzie pisza "It's mostly meant as a reference for reporting and feedback" a ty zupelnie bez sensu komentujesz, ze mogli poczekac do pelnej wersji. A kto by to potestowal? Jak chcesz oficjalna, pelna wersje to na stronie http://www.blender.org wciaz kroluje 2.49 i nikt niczego nie odtrabil ani nie zmienil. Ot pojawila sie nowa, testowa wersja, dla porzadku oznaczona jako Alpha 0.

 

"Dajemy to co mamy"? A co - mieli dac cos czego nie maja?

 

Zostane przy swoim - twoj komentarz nie ma sensu.

Napisano

Pewnie powinienem napisać teraz, zgodnie z twoim rozumowaniem, że to ty "bez sensu komentujesz", ale takie e-przepychanki zupełnie mnie nie interesują. Sorki, nie mój poziom.

Napisano (edytowane)
Pewnie powinienem napisać teraz, zgodnie z twoim rozumowaniem, że to ty "bez sensu komentujesz", ale takie e-przepychanki zupełnie mnie nie interesują. Sorki, nie mój poziom.

 

Zgodnie z moim rozumowaniem powinienes miec jakies argumenty zeby dyskusja mogla byc kontynuowana. Tych najwyrazniej zabraklo, w zwiazku z czym wypada mi sie zgodzic. Ta potyczka slowna wykroczyla poza twoj poziom.

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Mnie się podoba choć każdy build sprawdzałem jaki wyszedł na winde. Fakt coś tam zawsze jest poprawione coś dodane a alpha jak alpha czyli wstęp do testowania, choć mnie się wydaje że gdyby dodali bmesh i wtedy nazwali alpha 0 byłoby bardziej w porządku, bo widziałbym już w tym pewien etap w którym przychodzą już konkretne narzędzia do modelowania. Ale widzę że jest coś co powoduje iż program zaczyna przypominać naprawdę konkretny soft do 3d, może to wygląd może to układ sam nie wiem ale jest przyjemniej niż poprzednio.

Napisano

Powiem tylko, że "everything animatable" ,gniecie, podobnie fcurve i modyfikatory wewnątrz, a i jeszcze błyskawiczne odświeżanie czegokolwiek. Mam trochę żal, do siebie ,że dotykałem buildy itd. Bo teraz tęsknie bardzo za ficzerami z 2.50;p Niestety praca na 2.50 to jak narazie za duże ryzyko. Więc Panowie i Panie wyłapujmy bugi ,żeby jak najszybciej dostać stabilna wersje;p Go BLENDER! ;p

Napisano (edytowane)

Mookie, Nezumi kłócicie się o to dlaczego niebo jest niebieskie. Programiści wiedzą co robią i dlaczego, widocznie potrzebowali takiego planu wydawniczego, by wszystko zorganizować i wykorzystać maksymalnie pomoc społeczności.

 

Nie znam Blendera i zastanawia mnie czy np. mała ilość ustawień światła lub renderu to kwestia v.alpha czy tak to już jest w Blenderze ?

Zależy czego konkretnie oczekujesz, ogólnie jako nowemu użytkownikowi należy ci się słówko wstępu ;), dotychczas renderer Blendzia był głównie przygotowywany do pracy przy animacji oraz grafice artystycznej. Przykładowo nie znajdziesz w nim np. GI oraz kaustyki, oczywiście są planowane lub trwają niezależne od wersji 2.5 prace nad udoskonaleniem renderera lecz nie mają określonego terminu ukończenia, możesz się posiłkować zewnętrznymi silnikami, wersja 2.5 ma ułatwić integracje zewnętrznych silników, trwają na przykład prace nad integracją V-Raya itp.

 

Wiem ze modelowaniem zajma sie pozniej ale just for the record - nie wiem czy sculpt to bardziej "tragedia" czy "pomylka" ;)

 

Nowy interface rewelka.

 

Sculpt jest rozwijany w osobnej gałęzi, nie wiadomo kiedy będzie wprowadzony do wersji wiodącej czyt. kiedy będzie gotowy na testy. Jedno jest pewne, całkiem nieźle się zapowiada :) :

http://durian.blender.org/news/sculpting-development/

 

A tak po za tym, może i sculpt w formie jakiej jest teraz nie jest szczytem marzeń, co nie zmienia faktu że przy modelowaniu jest niezastąpiony :)

 

Oczywiście interfejs bomba :D Zakochałem się w nowym Blendku, aż czasami ciężko sięgnąć po starego xD

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

to będzie początek rewolucji - tak sądzę :)

interfejs był czymś co odstraszało a teraz powinno być lepiej. a jak jeszcze Vray będzie na pokładzie to już miód malina ;)

Napisano

Fajny ten nowy Blender, choć przy pierwszym uruchomieniu nieco się wystraszyłem nowego interfejsu - ale łatwo się z nim oswoić. Co do błędów to raczej nic szczególnego nie znalazłem - mapowałem model domku i mogę stwierdzić że UV/Image Editor i opcja unwarp działa tak samo jak w 2.49.

Jak dla mnie to nowa wersja została wypuszczona tylko po to by pochwalić się nowym interfejsem, który jakby nie było jest podobny do interfejsów innych programów (chociażby Silo), więc może Mookie ma troche racji...

Napisano

Wooooow!!!!!

Korzystam z Blendera od prawie 10 lat już i muszę wam powiedzieć że nie wierzę w to co widzę! SplineIK, custom properties, nowoczesny interfejs, wszystkie atrybuty dostępne przez python. Blender wykonał właśnie GIGANTYCZNY skok jakościowo-technologinczy. Przy takim tempie rozwoju może zacząć zagrażać większym pakietom :)

 

Napisano

ZjedzKota - w końcu ktoś musi tego blendera testować a im więcej osób to będzie robić tym lepiej:P Zresztą 2.5 oprócz nowego UI ma też masę różnych nowych ficzersów więc to nie jest tak, że po prostu dorobili do niego nowe ikonki i wypuszczają to jako nową wersję.

Napisano

@Double_G: wiem wiem, testowanie, szukanie bugów itp... mówię tylko że dla mnie główna zmiana zaszła w interfejsie - to czym bawiłem się do tej pory jest takie same jak w 2.49 tyle że podane w nowym opakowaniu. Nie twierdzę, że zmiany kończą się tylko na 'nowych ikonkach' - zapewne zrobili dużo więcej, ale nie przyszło mi tego jeszcze sprawdzić...

Napisano (edytowane)

A ja już odkryłem buga ;) W 'User Preferences' w 'Input' Middle Mouse działa tylko jako Rotate, jak się zmieni na Pan to pozostaje bez zmian.

 

Z jednej strony nowy wygląd jest fajny bo przypomina większość innych programów, a więc więcej użytkowników teraz może skorzystać z Blendera bo nie będzie on aż tak 'inny'. Z drugiej strony dopiero przyzwyczaiłem się do starego Blendera a tu już niedługo nowy interfejs będzie ;)

 

EDIT: Wiecie jak zrobić Smoke? Bo mi nie wychodzi ;)

Edytowane przez deha21
Napisano (edytowane)

Nie znam się za bardzo ale robię to tak. Najpierw klikam "z" żeby włączyć widok wireframe, powiększam cube`a i w środku ustawiam sferę. Majac zaznaczonego cube`a klikam w zakładce physics na add przy modyfikatorze smoke i wybieram domain. Zaznaczam sferę i znowu klikam add i tym razem flow. Przechodzę do zakładki particles i dodaję system cząsteczek. Wracam do physics i przypisuję sferze cząsteczki (tam jest takie specjalne pole). Klikam play i leci dym :D

Edytowane przez Double_G
Napisano

Yeah! Dzięki działa ;)

 

BTW Jakie masz chłodzenie na procku i jaką masz temperaturę w stresie? Mam bardzo podobną konfigurację i zastanawiam się czy nie dałoby się więcej z procka wyciągnąć, tak żeby go nie nadwyrężać.

Napisano

Chłodzenie mam standardowe;) Oryginalnie procek ma zegar 2GHz i chociaż nie chłodzę go niczym specjalnym to nie było żadnych skutków ubocznych a kręciłem go już ponad pół roku temu. Ostatnio kiedy sprawdzałem temp. podczas pracy to było tylko trochę ponad normę. Dokładniej nie pamiętam. Jednak kolega ma identycznego procka i po podkręceniu do tych samych wartości co ja zdarzały mu się resety i czasem komp nie chciał wstać.

Napisano

A mógłbyś powiedzieć jaką masz tempreraturę w czasie np. renderowania czegoś? Ja szukałem danych jaką maksymalną temperaturę ma ten procesor... I są duuuże rozbieżności, od 65 do 78. Jak podkręciłem do na 2,66 to w stresie miałem 62 więc już powoli zbliżało się do wartości granicznej (biorąc pod uwagę tą pierwszą). A napięcie zmieniałeś?

 

A żeby nie było offtopu to może wie ktoś jak w 2.5 przedzielić sobie 3d view? Ten nowy blender troszkę za dużo miejsca na panele zużywa, tak mi się zdaje.

Napisano

w rogu okienka 3d nad "+" masz uchwyt okienka, najedz na to zeby kursor zmienil ksztalt na krzyzyk, wcisnij i trzymaj LMB i przesun, okienko sie podzieli

Napisano

Levus jak ty nie umiec blender, to ETA radzić spróbować naumiec blender :P w moja opinia bardzo szybko modelować, ja pracować dawno na 3d max wtedy isc wolniej :)

 

A swoja drogą to jak znajde chwilke to będzie trzeba go przetestować :]

Napisano

Mnie w nowym Blenderze nie podoba się, że są pozmieniane niektóre WAŻNE skróty klawiszowe. Na przykład "w". W starym pod "w" było sporo przydatnych narzędzi, a tu ich nie mogę znaleźć :( W ogóle nie mogę znaleźć odpowiedników paneli Mesh, Mesh tools.. Gdzie do jasnej........ są przyciski Set smooth i set solid?? Cała nauka, w której zacząłem się rozkręcać na marne. Wszystko trzeba zaczynać od początku.. A Helpa jeszcze nie ma. Dopiero jak będzie Help pod nową wersję, zacznie to nabierać sensu.

Napisano
Mnie w nowym Blenderze nie podoba się, że są pozmieniane niektóre WAŻNE skróty klawiszowe. Na przykład "w". W starym pod "w" było sporo przydatnych narzędzi, a tu ich nie mogę znaleźć :( W ogóle nie mogę znaleźć odpowiedników paneli Mesh, Mesh tools.. Gdzie do jasnej........ są przyciski Set smooth i set solid?? Cała nauka, w której zacząłem się rozkręcać na marne. Wszystko trzeba zaczynać od początku.. A Helpa jeszcze nie ma. Dopiero jak będzie Help pod nową wersję, zacznie to nabierać sensu.

Wszystko o co pytasz zaznaczyłem na czerwono (jak można tego nie zauważyć to nie wiem ;p), a co do tych kilku narzędzi których nie ma pod "w" to dlatego, że jeszcze ich nie dodano - będzie dopiero w alpha 2 razem z bmesh.

http://img22.imageshack.us/img22/567/128i.png

Napisano

@Ajgor

Blender 2.5 to wersja testowa :) , całość uległa znacznej modyfikacji, a nie wszystkie zmiany są zatwierdzone na stałe i mogą się zmienić w niedalekiej przyszłości, poczekaj na finalną wersje lub Alphe 2 w której jak podają z resztą na oficjalnej stornie ma być wstępnie zatwierdzony interfejs. Jest planowany prosty sposób wybierania presetu czy chcesz nowy układ skrótów czy stary lub taki z maxa, modo itd.

 

Ta wersja jest dla testerów którzy znają Blendera oraz śledzą zmiany, a co za tym idzie nie przeszkadza im zmieniona gałkologia. :)

 

Natomiast Set smooth i set solid (czyli narzędzia, modyfikujące normalne powierzchni) masz w narzędziówce pod T key domyślnie otwartej, czyli tam gdzie są teraz wszystkie narzędzia.

Natomiast w buttons window będą znajdować się wszystkie properties, czyli ustawienia sceny, renderu, obiektów, siatki, modyfikatory itd. ;)

Napisano

@Double_G

Raczej przed alpha 1 to też nie do końca trafny pomysł ;), niedawno tools loop cut and slide można było tak użyć teraz jest tylko pod skrótem, ale może to dlatego że to makro dwóch toolsów, hmm. Tak po za tym radze szukać też w menu odpowiedniego okna w odpowiednim trybie ;) Niektórzy próbując się nauczyć poprzedniej wersji o tym nie wiedzieli i sądzili że trzeba pamiętać wszystkie skróty inaczej nie użyje się żadnego narzędzia :D

Napisano

Ale się popisałem spostrzegawczością :) Jak ślepiec jakiś :) Może dlatego, że szukam czegoś, co by było podobne do poprzednich wersji :) Sam z siebie się śmieję :)

Napisano

Nowy interface w deche...to poczatek konca konkurencji...tak trzymac chlopaki juz szykuje kase na wsparcie finansowe projektu...!!! Blender forever !!!

Napisano (edytowane)

A ja nagrałem sobie w pracy (jakiś słaby komp) co by w wolnej chwili pogmerać i mi się obraz ściemnia. Powoli, powoli, aż nic nie widać:D Wczoraj miałem poważną imprezę, ale to chyba nie tego wina, bo wszystko poza monitorem widzę normalnie.

 

Właśnie się dowiedziałem, że w 2.5 są "szczałeczki" do przesuwania, rotacji i skalowania. W poprzednich nie było, albo nie wiedziałem, że są. No i świetna sprawa z wyświetlaniem pomocy do każdego przycisku.

Edytowane przez Paul
Napisano

Znam ten objaw. Tak jest po denaturacie :) Nawet mamy takie powiedzenie "Pij szybciej bo się ściemnia" :D

A co do szczałeczek, to one są wszędzie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności