Maciek Jutrzenka Napisano 9 Maj 2016 Napisano 9 Maj 2016 Wygląda na to że zgubiłem ta funkcjonalność w toku przebudowy Blendera. Ale sam fakt, że taka podstawowa rzecz jest pod skrótem już mnie odstrasza nie wiem czy jest ktoś z stałych userów blendera kto używa manipulatora... raczej wszyscy jadą na G/R/S XYZ. Czasem trzeba iść do przodu.. jak to jest... Z początku trudniej ale gdy już się nauczysz jest szybciej..
Monio Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 (edytowane) Gizmo transformacji to dodatek do GRS, nie na odwtót. To odróżnia blendera od innych softów ale powoduje że modeluje się po prostu szybciej, wykonujesz mniej kroków. Ja gizmo wykorzystuje jak musze coś przesunąć po jednej osi, wtedy jest wygodniej niż wduszanie buttona osi. Edytowane 10 Maj 2016 przez Monio
michalo Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 Hej, 2 pytanka, czy jest jakiś skrót do zmiany pomiędzy edit/sculpt/object mode? Ogólnie używam tab, ale to tylko zmienia między dwoma trybami. Kilka lat nie używałem blendka ale mógłbym przysiąść, że można było rotować obraz wokół miejsca, gdzie się klika (tak jak pan jest z miejsca kliknięcia, lub zoomowanie). W edit mode jakoś sobie radzę - obracanie widoku dostosowuje się do selekcji, ale w object mode mam duży problem. Przepatrzyłem ustawiania ale jakoś nie mogę sobie dać rady.
Monio Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 Odpal sobie Pie Menus w addonach. Wtedy pod tabem masz menu do wszystkich trybów, szybko się przełącza. Opcja rotacji o której mówisz się nazywa 'Auto Depht', żeby działał jak chcesz musisz mieć wyłączony 'Rotate Around Selection'.
STRZYG Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 Gizmo transformacji to dodatek do GRS, nie na odwtót. To odróżnia blendera od innych softów ale powoduje że modeluje się po prostu szybciej, wykonujesz mniej kroków. Ja gizmo wykorzystuje jak musze coś przesunąć po jednej osi, wtedy jest wygodniej niż wduszanie buttona osi. Spoko. Ja jestem wychowany na Maksie i na pierwszej linii frontu jest u mnie właśnie Gizmo. Podejrzewam, że jest tak u większości imigrantów z innych softów. A pozbycie się tego grs XYZ na rzecz manipulatora to była kluczowa dla mnie rzecz. Gdyby tego nie dało się zrobić nigdy w blenda bym nie wszedł.
Monio Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 Akurat większość imigrantów którzy zostają przy blendku na dłużej przestawia się na GRS, od razu albo po dłuższej chwili. Ale rozumiem o co ci chodzi. W 2.8 będziesz miał fajniejsze gizmosy. ;)
szczuro Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 możliwe, że przechodzą na GRS bo wlaśnie gizmo jest biedne :) ale i tak wydaje mi się że z GRS jest szybciej @STRZYG: shift + oś gizmo = lata w dwóch pozostałych osiach
STRZYG Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 @ szczuro: dzięki, ale tak dogłębnie przemajstrowałem Blendera, że takie skróty nawet u mnie nie działają. Dokumentacja przeróbek liczy sobie do tej pory 20 stron ;) Poza tym nigdy nie zrezygnuję z gizmo.
STRZYG Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 A tak z ciekawości - stoi jakaś głębsza myśl za tym, że z poziomu timelinera nie da się zaznaczać i przesuwać keyframe'ów? Ja wiem, że jest dołpszit, ale dlaczego nie można tego robić bezpośrednio na timeline?
drakul Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 Strzyg, a sprobuj przesunac obiekt ktory jest poza granicami okna?! gizmo -nie da sie, grs - oczywiscie
STRZYG Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 Strzyg, a sprobuj przesunac obiekt ktory jest poza granicami okna?! gizmo -nie da sie, grs - oczywiscie To nie jest mój workflow aby przesuwać coś, czego nie widzę.
Monio Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 A tak z ciekawości - stoi jakaś głębsza myśl za tym, że z poziomu timelinera nie da się zaznaczać i przesuwać keyframe'ów?Tez się kiedyś zastanawiałem i jeden devów wytłumaczył mi że założenie jest takie że timeline ma spełniać funkcje informacyjną/poglądową a nie służyć edycji, ma być możliwie najprostszy. Przy kilku obiektach i animacji na kilkaset klatek trudno wyczytać animacje danego obiektu z dopesheeta, na timeline to jest o wiele bardziej klarowne.
STRZYG Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 I już znalazłem rozwiązanie mojego problemu. Wywaliłem Timeline na rzecz DopeSheet (wiem). Tą genialną myśl wrzucę na gumroad'a za 100 baksów!
Monio Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 Wiele osób tak robi. Jak animujesz parę obiektów albo pojedynczy asset to się bardziej sprawdza. Customizacja blendera FTW. ;)
drakul Napisano 12 Maj 2016 Napisano 12 Maj 2016 Hej,co zrobić w blenderze zeby dodatkowe addony np z folderu addons_extra czytał tak jak czyta je z folderu addons_contrib(bez ich instalowania pojedynczo, wystarczy zaznaczyc z listy) ? oraz jak zmienić/przypisać literkę skrótu do opcji tzn pod "W" wyswietlaja się opcje ktore maja podkreslone literki ktore sa ich skrotami-jak zmienic to podkreslenie na inna literke?
Kryzys Napisano 12 Maj 2016 Napisano 12 Maj 2016 (edytowane) Jest tu ktoś skryptujący? Potrzebuję fajnego IDE z podpowiedziami dla metod i właściwości obiektów. Pycharm, Eclipse? Czego używacie? Monio? Edytowane 12 Maj 2016 przez Kryzys
Ajgor Napisano 14 Maj 2016 Napisano 14 Maj 2016 https://rightclickselect.com/ Tu zgłoś. Tylko opisz dokładnie jak to ma działać i dlaczego tego potrzebujesz. Samo wrzucenie filmiku nie wystarczy. Napisałem. Zobaczymy, czy kogoś zainteresuje :)
Monio Napisano 16 Maj 2016 Napisano 16 Maj 2016 Ajgor - Podrzuciłem pomysł Howardowi (gość od Bevela) na IRCu i się mu spodobał. Zapisał do TODO. Tylko on ma teraz masę roboty (poważne bugi w kodzie bevela) a taka funkcjonalność będzie dosyć trudna do zaimplementowania więc minie trochę miesięcy zanim to zobaczymy w blendku. https://rightclickselect.com/p/modeling/Skbbbc/surface-fillet#comment-1465
Maciek Jutrzenka Napisano 16 Maj 2016 Napisano 16 Maj 2016 bevel ma bugi imho działa chyba całiem sztosowo na tle konkurencji?
Monio Napisano 16 Maj 2016 Napisano 16 Maj 2016 Zależy o jakiej konkurencji mówisz. Działa raczej okej ale dałoby się dużo lepiej. Bugi niekoniecznie muszą oznaczać że narzędzie daje złe rezultaty dla usera, może chodzić o coś czego my nie zauważamy.
eso Napisano 16 Maj 2016 Napisano 16 Maj 2016 Jak w najprostszy sposob zrobic animacje przemieszczającej sie kamery po scenie?
Ajgor Napisano 16 Maj 2016 Napisano 16 Maj 2016 Ajgor - Podrzuciłem pomysł Howardowi (gość od Bevela) na IRCu i się mu spodobał. Zapisał do TODO. Tylko on ma teraz masę roboty (poważne bugi w kodzie bevela) a taka funkcjonalność będzie dosyć trudna do zaimplementowania więc minie trochę miesięcy zanim to zobaczymy w blendku. https://rightclickselect.com/p/modeling/Skbbbc/surface-fillet#comment-1465 Widziałem Twoją odpowiedź, i jego odpowiedź na Twoją :) Wyjaśniłeś to lepiej, niż ja. Niestety ja nie jestem aż taki mocny w angielskim, żeby tłumaczyć techniczne sprawy. Dzięki.
Vaticinator Napisano 17 Maj 2016 Napisano 17 Maj 2016 Jak w najprostszy sposob zrobic animacje przemieszczającej sie kamery po scenie? Pod timelinem kliknij w czerwoną kropkę opisaną: "automatic keyframe inssertion...". Przesuń kamerę tam gdzie chcesz, żeby była na początku animacji (pojawi się żółta pionowa linia na tajmlajnie w pierwszej klatce, która oznacza klatkę kluczową). Przesuń zielony pasek na tajmlajnie w prawo (np. do klatki 100 [ok. 4 sec.]) i ustaw kamerę w nowym położeniu. Teraz suwają się po timelinie, zobaczysz jak Blender zanimował ruch kamery z punku A do punktu B. Analogicznie można dodać kolejne klatki kluczowe dla kamery. Po wszystkim odznacz czerwoną kropkę.
eso Napisano 17 Maj 2016 Napisano 17 Maj 2016 Ok, a jak poszerzyć ten szary obszar, tak aby wydłużyć animacje? http://s25.postimg.org/dp9a6sqam/image.jpg I czy te żółte kreski można w jakis sposob przesuwać?
Monio Napisano 17 Maj 2016 Napisano 17 Maj 2016 Frame start / Frame end w Reder properties. Kreski to twoje klucze, przesuwa się je w Dopesheet editorze albo Graph editorze.
Nezumi Napisano 17 Maj 2016 Napisano 17 Maj 2016 Ok, a jak poszerzyć ten szary obszar, tak aby wydłużyć animacje? http://s25.postimg.org/dp9a6sqam/image.jpg I czy te żółte kreski można w jakis sposob przesuwać? Na dole masz wypisana ilosc klatek - tam gdzie masz "start" i "end". Mozesz wpisac w "end" wieksza liczbe albo po prostu kliknac na "end" i przesunac myszka.
tiger250 Napisano 18 Maj 2016 Napisano 18 Maj 2016 Dobra, ja po kilku latach męczenia się z dwoma rzeczami w MAXie, w końcu zapytam: - Jest jakiś skrót klawiszowy odpowiedzialny za "zjeżdzanie" poziom niżej w liście modyfikatorów? Często przy modelowaniu mam na górze modyfikatorów wrzuconego Turbosmootha. I jak wybieram obiekt i chcę od razu przeskoczyć do polygonów, wierzchołków itp, klawiszami 1-4 to nie mogę... Bo jest aktywny turbosmooth, muszę więc kliknąć myszka poziom niżej i wybrać edit poly. Nie jest to może mega męczące ale mocno irytujące... - Można zapisać ustawienia maxa, żeby domyślnie otwierał edytor materiałów, podgląd warstw itp na drugim monitorze? Zawsze muszę to sobie sam przesuwać. Dzięki!
STRZYG Napisano 20 Maj 2016 Napisano 20 Maj 2016 Jest jakiś sposób, albo addon, który pozwoliłby zmienić kolor wireframe obiektu w Viewporcie? I nie chodzi mi rozwiązania typu wrzucenie materiału i przejście w widok "material" Konkretniej rzecz ujmując rozchodzi się o obiekty typu "camera" i jeśli jest ich kilka na scenie to color code znacznie ułatwłby życie.
Monio Napisano 20 Maj 2016 Napisano 20 Maj 2016 Hehe. Nie da się. To jeden z takich blenderowych trupków w szafie. ;) Była masa patchy na przestrzeni ostatnich lat które to dodawały bo rzecz jest banalna ale Ton zawsze nie zgadzał się żeby to dodać bo nie podobało mu się jak to było rozwiązane od strony UI. Dopiero w 2.8 chcą to dodać, porządnie zaimplementowane i z dobrym UI opartym o nowy system warstw.
Nezumi Napisano 20 Maj 2016 Napisano 20 Maj 2016 (edytowane) Dopiero w 2.8 chcą to dodać, porządnie zaimplementowane i z dobrym UI opartym o nowy system warstw. O, udalo sie przekonac Tona ktory chcial wymyslic kolo na nowo? ;) Lubie faceta ale to jak bardzo walczyl o to zeby nie bylo tych kolorow w zamian oferujac nic bylo conajmniej dziwne. Zeby nie tak na sucho to dodam: Edytowane 21 Maj 2016 przez Nezumi
kachasiah Napisano 23 Maj 2016 Napisano 23 Maj 2016 Cześć, dopiero zaczynam zabawę w blenderze, dlatego proszę o wyrozumiałość. 1. Funkcja zwykłego zaznaczania muszką punktu czasem wyłącza się i muszę wtedy restartować program bo za nic nie wiem jak to naprawić. Jak zaznaczyć wtedy punkt muszką? 2. Po włączeniu po raz drugi programu, nie działają zmiany w Viewport Shading. Obiekt jest szkieletowy i nie mogę go przełączyć. Co zrobić?
Monio Napisano 23 Maj 2016 Napisano 23 Maj 2016 Korzystasz z jakiś eksperymentalnych buildów czy normalnej wersji z blender.org? Jaką masz specyfikacje kompa? Inne programy działają ci poprawnie?
kachasiah Napisano 23 Maj 2016 Napisano 23 Maj 2016 Korzystam z podstawowej wersji 2.77a, wcześniej miałam 2.60 i efekt był identyczny. Inne programy działają poprawnie (Photoshop, Corel, Autocad LT). Parametry: Dell XPS L702X, Windows 7, Procesor Intel® Core i5-2450M CPU 2.50GHz, RAM 6 GB, system 64bit, karta NIVIDA GeForce GT 555M i Intel® HD Graphics Family
Monio Napisano 23 Maj 2016 Napisano 23 Maj 2016 Upewnie się. Zaznaczasz obiekty/ elementy mesha Prawym klawiszem myszki i po kilku zaznaczeniach to przestaje reagować?
Idaho Napisano 23 Maj 2016 Napisano 23 Maj 2016 (edytowane) Cześć, dopiero zaczynam zabawę w blenderze, dlatego proszę o wyrozumiałość. 1. Funkcja zwykłego zaznaczania muszką punktu czasem wyłącza się i muszę wtedy restartować program bo za nic nie wiem jak to naprawić. Jak zaznaczyć wtedy punkt muszką? 2. Po włączeniu po raz drugi programu, nie działają zmiany w Viewport Shading. Obiekt jest szkieletowy i nie mogę go przełączyć. Co zrobić? Zakładam że podstawy znasz tzn jeśli wspominasz o viewport shading to przełączanie pomiądzy modami (skrótem Z) albo ikonką "kuleczki" obok Object mode nic nie daje. Widzę że masz lapka z nVidia +intel Graphics HD może tu coś nie działa i dochodzi do konfliktu który układ graficzny ma wyświetlać w blenderze. Z grami tak było że Intel przejmował wyświetlanie, wydajność była b.słaba i ręcznie trzeba było ustawiać wyświetlanie w aplikacjach 3d dla nVidii. https://support.lenovo.com/pl/en/documents/ht078706 Spróbuj przywrócić ustawienia defaultowe blendera lub/oraz wykasować katalog konfiguracyjny blendera - niech ktoś będzie miły i poda ścieżkę pod win7 ja działam na linuxie i nie sprawdzę teraz gdzie ten katalog się znajduje. Czy w ustawieniach masz zmienione zaznaczanie na przycisk lewy LMB, czasami ludzie nie zmienią tego i po którymś kliknięciu zapominają (w każdym innym programie przecież zaznacza się lewym no w większości) i tak klikają lewym choć zaznaczanie jest ustawione na RMB. Włącz symulację myszki 3 buton. Może przełączasz tryb z vertex na edge (ctrl+Tab) i dlatego nie możesz zaznaczyć vertexa. P.S. Pamiętam, tyle że to było 1,5 roku temu podobne jazdy z lapkiem bratanków nVidia + Intel HD graphics też musiałem trochę powalczyć żeby wszystko działało jak należy. P.S. Czy masz zainstalowane najnowsze drivery dla nVidii ? Edytowane 23 Maj 2016 przez Idaho
Nezumi Napisano 23 Maj 2016 Napisano 23 Maj 2016 Spróbuj przywrócić ustawienia defaultowe blendera lub/oraz wykasować katalog konfiguracyjny blendera - niech ktoś będzie miły i poda ścieżkę pod win7 ja działam na linuxie i nie sprawdzę teraz gdzie ten katalog się znajduje. C:\Users\user name\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.7x\config
KobraDeValnor Napisano 28 Maj 2016 Napisano 28 Maj 2016 Witam, blender wersja 2.77, mam objekt i włączoną edycję, szukam opcji retopo, ale nie mogę znaleść w mesh? http://screenshot.sh/ouyAWjDQO38z9 Wie ktoś gdzie to znajdę? Pozdrawiam :)
Idaho Napisano 28 Maj 2016 Napisano 28 Maj 2016 (edytowane) Witam, blender wersja 2.77, mam objekt i włączoną edycję, szukam opcji retopo, ale nie mogę znaleść w mesh? http://screenshot.sh/ouyAWjDQO38z9 Wie ktoś gdzie to znajdę? Pozdrawiam :) Rozumiem że chodzi ci o ręczną retopologię. Najprościej: przczytaj i obejrzyj to http://blenderartists.org/forum/showthread.php?344060-Retopology-Tools w stopce jak rozwiniesz masz addony których użył. Jest to must have przy retopo. Nie wyobrażam sobie bez tego dzisiaj robić retopologii. Potem obejrzyj to tu masz metody dla szybkiego retopo to też jest ciekawe Jeśli interesuje cię automat coś jak zremesher w zBrushu to obecnie darmowy najlepszy jest Instant Meshes https://github.com/wjakob/instant-meshes świetny program, wprawdzie nie ma symetri ale można to obejść exportując jedynie połowę mesha, a w blenderze z powrotem już na low-poly dodać mirror, działa świetnie. W chwili obecnej trwają prace nad addonami do auto retopo w blenderze ale są/będą płatne RetopoFlow - kapitalny addon InstantRetopo - jeszcze nieukończony Edytowane 29 Maj 2016 przez Idaho
alex3d Napisano 29 Maj 2016 Napisano 29 Maj 2016 (edytowane) Jest jakiś sposób, albo addon, który pozwoliłby zmienić kolor wireframe obiektu w Viewporcie? I nie chodzi mi rozwiązania typu wrzucenie materiału i przejście w widok "material" Konkretniej rzecz ujmując rozchodzi się o obiekty typu "camera" i jeśli jest ich kilka na scenie to color code znacznie ułatwłby życie. @STRZYG, Monio, Nezumi, faktycznie to była dziwna historia. Najpierw był patch od Campbella, który przestał nad nim pracować, ponieważ kod trafił do brancha Gooseberry, a później branch Gooseberry przestał być rozwijany :) Później przestałem się*interesować, chociaż używałem gooseberry branch przy jednym z projektów. Kilka rzeczy trafiło do viewportu jak AO, ale ta opcja gdzieś zniknęła ? Sposób rozwijania blendera jest niekiedy irytujący. Edytowane 29 Maj 2016 przez alex3d
KobraDeValnor Napisano 29 Maj 2016 Napisano 29 Maj 2016 Rozumiem że chodzi ci o ręczną retopologię. Najprościej: przczytaj i obejrzyj to http://blenderartists.org/forum/showthread.php?344060-Retopology-Tools w stopce jak rozwiniesz masz addony których użył. Jest to must have przy retopo. Nie wyobrażam sobie bez tego dzisiaj robić retopologii. Potem obejrzyj to tu masz metody dla szybkiego retopo to też jest ciekawe Jeśli interesuje cię automat coś jak zremesher w zBrushu to obecnie darmowy najlepszy jest Instant Meshes https://github.com/wjakob/instant-meshes świetny program, wprawdzie nie ma symetri ale można to obejść exportując jedynie połowę mesha, a w blenderze z powrotem już na low-poly dodać mirror, działa świetnie. W chwili obecnej trwają prace nad addonami do auto retopo w blenderze ale są/będą płatne RetopoFlow - kapitalny addon InstantRetopo - jeszcze nieukończony Witam, trochę to inaczej rozegrałem a mianowicie użyłem Bsurfaces: ale chyba o czymś zapomniałem, bo siatka po retopo: http://screenshot.sh/m2er85g9iQUUx nie jest styczna do orginalnej: http://screenshot.sh/odStp893s1E6N po wrzuceniu tekstury, jest kształt kwadratowy: http://screenshot.sh/m7syOvxcz33t1 a miał być zaokrąglony: http://screenshot.sh/ouZXn801IdVAt gdzie popełniłem błąd?
KobraDeValnor Napisano 29 Maj 2016 Napisano 29 Maj 2016 Subdivision nie było na dwójce w retopo :) choć dno kielicha nie jest już płaskie przez ten modifier :/ teraz z innej beczki, cienie, jak uaktywnić je na scenie z teksturami, tak jak na scenie wyrenderowanej?
Kryzys Napisano 8 Czerwiec 2016 Napisano 8 Czerwiec 2016 Znacie jakieś fajne rozwiązanie do "merdżowania" obietków w jeden z uwzględnieniem modyfikatorów bevel, subd itd.? Problem jest taki że join zapamietuje modyfikatory w stosie, a powinien je zastosować i dopiero potem połączyć z usunięciem ich ze stosu. Chyba że jest jeszcze inna opcja której nie znam?
Monio Napisano 8 Czerwiec 2016 Napisano 8 Czerwiec 2016 To jest poprawne zachowanie. Jakby w standardzie zatwierdzał modyfikatory zamiast zapamiętywać to rozdzielanie i ponowne łączenie elementów byłoby strasznie upierdliwe. Musiałbyś zawsze prze joinem sprawdzać czy nie dublują ci się modyfikatory, manualnie je wywalać. Pomnóż to przez operacje gdzie łączysz dziesiątki obiektów z subsurfem. Nope. Zaznaczy wszystko co chcesz połączyć, wduś ALT+C i wybierz Mesh. Wtedy zatwierdzi wszystkie modyfikatory. Potem Join.
Kryzys Napisano 8 Czerwiec 2016 Napisano 8 Czerwiec 2016 Rozumiem idę. Pomarudzę trochę. Przez to rozwiązanie trzymam wszystko w grupach jest trochę upierdliwe.- Szczególnie modeli składających się z wielu części. Muszę jednak trochę inaczej organizować scenę. Widzę że są instancję do sceny z innego pliku blend. Może wtedy życie będzie ciut łatwiejsze.
Idaho Napisano 12 Czerwiec 2016 Napisano 12 Czerwiec 2016 (edytowane) Pobierz spakowaną wersję z buildbota. https://builder.blender.org/download/ Wypakuj. Uruchom. Jeśli nie odpala, odpal terminal i w terminalu wpisz (będąc w tym rozpakowanym katalogu blendera oczywiście): ./blender Powinno ci wyskoczyć czego brakuje, jakich bibliotek nie masz, jakie są wymagane. Doinstaluj biblioteki lub zrób symlinka (dowiązania). Używam openSUSE i tak robię, nie instaluję z repozytoriów. Też niedługo postawię centosa obok susła. Większość komercyjnego softu go wspiera (Substance Painter, Mari, Nuke itd). Edytowane 12 Czerwiec 2016 przez Idaho
KobraDeValnor Napisano 14 Czerwiec 2016 Napisano 14 Czerwiec 2016 (edytowane) Witam, na obiekt nałożyłem materiał, a następnie teksturę, którą nie mogę wyrównać względem obiektu, jest jakaś opcja, by przesunąć lekko obraz, by okna były symetrycznie nałożone na obiekt? http://screenshot.sh/oAEHpzlkFgBog Edytowane 14 Czerwiec 2016 przez KobraDeValnor
Idaho Napisano 14 Czerwiec 2016 Napisano 14 Czerwiec 2016 Witam, na obiekt nałożyłem materiał, a następnie teksturę, którą nie mogę wyrównać względem obiektu, jest jakaś opcja, by przesunąć lekko obraz, by okna były symetrycznie nałożone na obiekt? http://screenshot.sh/oAEHpzlkFgBog ...ta karczma Rzym się nazywa... ...ta opcja UV map się nazywa... - parafrazując klasyka :D Musisz rozłożyć dobrze UV map i wszystko powinno ładnie się spasować. Jak nie pasuje to w oknie UV/Imege Editor manipulujesz zaimportowaną texturą. btw wiesz o czym piszę ? Jeśli nie to YT i hasła UV mapping blender i przerobić kilka tutków https://www.youtube.com/results?search_query=UV+mapping+blender https://www.youtube.com/watch?v=lVrl67ScNaI Szczególnie polecam ten kanał https://www.youtube.com/channel/UCzn6bZDvqCnmpLagUWlhwng
alex3d Napisano 23 Czerwiec 2016 Napisano 23 Czerwiec 2016 (edytowane) Widzę, że blend4web zaczyna mieć całkiem fajne zastosowania i dzisiaj temat zainteresował mnie na tyle, że zainstalowałem addona. W wolnych chwilach siedzę nad własną stroną internetową o tematyce drzwi/okien/bram garażowych i chciałbym dodać coś w rodzaju konfiguratora/katalogu drzwi z menu dającym przynajmniej wybór modelu, koloru - co i tak powoduje, że silnia będzie wynosiła kilka tysięcy rozwiązań (wrzuciłem na próbę szybki model http://www.mobilnysalon.com/wizualizacje-3d) i zastanawiam się jak się do tego zabrać. Zrobienie menu w blend4web wymaga pisania kodu od zera czy są jakieś gotowe rozwiązania, przerabialiście podobny temat? Edytowane 23 Czerwiec 2016 przez alex3d
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się