Skocz do zawartości

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mookie ja używam modyfikatora Shrinkwrap bardzo dobrze działa tylko często trzeba korzystać z przycisku 'apply' :)

 

mandragora mógłbyś jaśniej opisać swój sposób, bo moja znikoma znajomość blendera nie pozwala mi wypróbować.

 

znaczy się magnes włączyłem bo mam zaznaczane 'Snap during transform', przestawiłem na face ale żadnych opcji do retopo nie znalazłem

 

 

a może ktoś wie jak ustawić domyślną metodę rozkładania siatki na conformal?

Napisano

nie ma już rysowania retopo, jedynie snapowanie przenieśli do magnesu poprawili znacznie przy tym algorytm.

 

na razie nie da się ustawić metody na domyślną, ale jest to w todo dla 2.5

  • Like 1
Napisano

Czy ma ktoś może jakieś przydatne tipsy do sculptu w blenderze 2.5, np. jak maskować fragmenty siatki albo je ukrywać, żeby brushe na niego nie działały?

Ctrl+Shift+LMB nie działa, a Alt+B to też nie do końca to, bo duży brush i tak maluje po niewidocznych fragmentach. Może coś jak polygroups w Zbrushu? Vertex grupy i ukrywanie siatki w Edit Mode nic nie daje. :/

Każda wskazówka sprawiająca rzeźbienie mniej bolesnym mile widziana.

Napisano

Powiem tylko na zakończenie tematu silników renderujących. TRAGEDIA !!!

Zainstalowanie czegokolwiek jest sprawą na tylko skomplikowaną, że aż już mi się nie chce.

Napisano

a czego tu się dziwić, obecne wersje tak naprawdę nie nadawałyby się do publicznych testów a to że jednak je mamy to inna sprawa. Dodatkowo większość z zewnętrznych silników też jest w fazie rozwoju i zawsze coś nie będzie pasowało

Napisano (edytowane)
przybysz: sculpt brunch obsługuje maski

 

Dzięki, nie wiem czy o tą gałąź chodziało czy inną, ale znalazłem brancha /soc-2010-nicolasbishop z maskowaniem. Crash na dzień dobry, ale obadam. :)

Edytowane przez Przybysz
Napisano
Powiem tylko na zakończenie tematu silników renderujących. TRAGEDIA !!!

Zainstalowanie czegokolwiek jest sprawą na tylko skomplikowaną, że aż już mi się nie chce.

 

 

http://www.graphicall.org/builds/

Zachęcam do lektury masz tam gotowe bildy z zainstalowanymi silnikami LuxRender lub Yafaray. Ciekawe możliwości daje także Freestyle

  • Like 2
Napisano

Moim zdaniem nie. Możesz zapisać do cache wynik symulacji i potem płynnie ją odtwarzać, ale jako IPO - nie (tym bardziej, że to musiałyby być jakieś shape keys).

Napisano

Witam,

mam problem z instalacją Indigo w blenderze 2.56

próbowałem już kilku programów, ale tylko LuxRender współpracował jak należy. Robię tak jak jest powiedziane w tutorialach, i nic. Nie działa. Nie mam ochoty marnowac więcej czasu więc piszę i pytam: wiecie jak zainstalować Indigo, Yafaraya czy cokolwiek, tak, żebym mógł przełączyć sie z internala na zewn renderer to błagam o pomoc.

Napisano

mandragora dzięki teraz już rozumiem, myślałem ze jest gdzieś w 2.5 opcja taka jaką wrzuciłeś w screenach.

 

n-pigeon w takim razie czekam :)

 

jest możliwe w 2.5 usuwanie kilku edge loop'ów?

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

szczuro: a którą paczuszkę blendera z graphicall.org byś polecił, znaczy którą używasz i uważasz, że jest stabilna i ma kilka ciekawych opcji :-)

 

ps. żadna z wersji optimized nie uruchamia się u mnie na win7 64.

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano (edytowane)

najczęściej pobieram najnowszą z "+ patches + contrib & external add-ons" w opisie bo ma kupę fajnego stuffu :) między innymi bridga i prawie normalnego bevela

 

co do stabilności to jej nie szukam (ostatnio, internal wywalał mi się na normalnym buildzie, to pobrałem nowszego i było ok) :) używam xp 32bit i ubuntu, na w7 Ci nie polecę :) na windzie czasem trzeba zainstalować jakieś tam dodatkowe śmiecie od microsoftu aby blender ruszył

Edytowane przez szczuro
Napisano

Jak zrobić inset w 2.5? Tylko inset nie np. smooth itp.

Mam jakąś przypakowaną wersję blendera z graphicallall ale nie widzę tu takiego narzędzia, a skrypt działa niestety tylko do wersji 2.49.

Napisano

witam, mam taki problem, zrobiłem parent dla drzwi w miejscu zawiasu i otwieraja sie idealnie poprzez rotacje.jak zrobic z siłownikiem klapy by poprzez połaczenie parents z tylna klapa podnosił sie bedac jednoczesnie zaczepiony na stałe w jednym punkcie do karoseri? mam nadzjeje ze zostałem zrozumiany jak nie to wstawie zdjecie

Napisano

mniejszy przyczepiłem do klapy za pomocą vertex parent, obu cylindrom nadałem constrainy "track to" tak aby wskazywały na przeciwny cylinder. mam nadzieje że o takie coś ci chodziło

Napisano

Spójrzcie na to - co mogę zrobić, że pozbyć się tych baboli przy listwach sufitowych?

Dzieje się tak niezależnie od tego z którego miejsca renderuję i niezaleznie od zagęszczenia siatki... Macie na to jakis pomysł?

 

problemzlistwami.jpg

Napisano
mniejszy przyczepiłem do klapy za pomocą vertex parent, obu cylindrom nadałem constrainy "track to" tak aby wskazywały na przeciwny cylinder. mam nadzieje że o takie coś ci chodziło
tak właśnie tak-dzięki wielkie
Napisano

Podwójnych ścianek nie ma... "przeliczyłeś normalne"... chodzi o ctrl+n? zauważyłem , ze tak się dzieje w kontakcie z materiałem pozbawionym tekstury - czyli w tym przypadku ścianą - jest to wyłącznie ustawiony kolor... może mam błędny trop ale muszę się temu przyjrzeć....

Napisano

tak ctrl+n, takie zaczernienia to przeważnie problemy z face'ami i najczęściej to właśnie ctrl+n albo W -> remove doubles pomaga :) możliwe też że zbyt długie/wąskie face masz (taki babol też chyba kiedyś był) ale skoro mówisz że zagęszczenie nie pomaga, to bez blenda mogę tylko wróżyć :)

Napisano

Z blender internal-a na pewno można sporo wycisnąć, ale nie służy on do uzyskiwania realistycznych obrazków. Jak koniecznie chcesz realizm, skorzystaj z jakiegoś zewnętrznego renderera.

Gość Chrupek3D
Napisano

Czy napisali juz skrypt, ktorym mozna ladnie exportowac animacje z Blendera do Octane, bez ciaglego otwierania i zamykania tego ostatniego?

 

Znalazlem kiedys opis na forum Octane, ze ponoc trzeba modyfikowac plik .ocs ale dokopac sie do tego nie moge (wyszukiwarka na forum octane jest koszzzmarna).

Exportowac potrafie i animacja powstaje , ale drazni mnie to ciagle otwieranie i zamykanie Octane'a :/

Napisano

Jak zapisać alfę i zdepth we wbudowanym silniku renderującym blendera 2.56 ?

Mam gotowy render i na dole mam ikonki, które umożliwiają mi wyświetlenie tych bajerów, ale za nic w świecie nie mogę ich zapisać. Jak to się robi? BTW. Byłem wielkim szalonym wyznawcą maksa. Po ponad miesiącu z Blenderem uważam, że z wyjątkiem paru rzeczy, Blender już dorównał mojemu bogu.

Napisano

można nodami sobie je wyciągnąć, a czy bezpośrednio z okna renderu zapisać to będe musiał sprawdzić wieczorem albo niech ktoś inny się wypowie bo nie mam 2.5 pod ręką :)

 

a więc idź i głoś dobrą nowinę mój młody padawanie ;)

Napisano

pytanie odnośnie skrótów klawiszowych.jaki jest skrót w pose mode aby wkleić do kości constaints ? ctrl c kopiuje natomiast ctrl v które wydawałoby się całkowicie logiczne nie działa.

Napisano

simple: nie widzę innego sposobu jak nodami :(

alexx600: w blenderze kopiujesz z aktywnego na zaznaczone. Zaznaczasz wszystkie na które chcesz skopiować i na końcu ten z którego chcesz kopiować i wciskasz ctrl+C

Napisano

Witam, wrzuciłem do folderu Blender 2.56 dwa dodatki -> exportery :p

Działam na Fedorze i sęk w tym, że nijak nie mogę ich aktywować.

Tzn, mam opcję, że wykryto addona, ale nie chce uaktywnić, cobym nie robił.

 

Samego Yafaraya i LuxRendera mam wgranego (zlitowali się ludzie i zrobili RPMy, chwała im! :D )

 

Jakieś propozycje?

 

Ps. Czemu w tym temacie nie łapie [/img]? Poblokowane funkcje?

Napisano

Cóż, mowa o LuxBlend25 i Yafaray Exporter dla Blendera 2.56 ;) Udało mi się je znaleźć, przeczytałem instrukcje co i jak i teoretycznie hula. Problem właśnie z zaakceptowaniem w Addons List ;)

 

Chyba, że co nową wersję trunk już stają się nieaktualne...

Napisano

Dobrotek

Wspomniałeś że masz Fedorę. W graphicall jest build dla ubuntu oraz dla właśnie fedory niejakiego Fisha. Luxblend chodzi bo sprawdzałem (sam jadę na openSUSE 11.3 64bit) co do Yafaray musisz próbować ale myślę że to bardziej problem konkretnej rev blendera. Czasami też tak mam że nie chce się zaznaczyć, pomimo ujawnienia w preferncjach danego exportera. Czekam wtedy na następną wersję bądź zgłaszam w poscie danego builda. Nie wiem od czego jest to zależne miałem tak właśnie z luxem. Teraz od kilku wersji działa ale czasami z wersją 0.7 nie chce exportować przy ustawieniach dla Default mesh format: Binary PLY tylko exportuje dla LuxRender mesh.

Napisano (edytowane)

Idaho, dziękuję za odzew :)

Jednakże po pobraniu paczki Fisha, wywala takie kwiaty w terminalu

"error while loading shared libraries: libtiff.so.4: cannot open shared object file: No such file or directory"

 

A pobieranie dla 64bit to trochę nie teges, kiedy sam posiadam 32 ;)

Co zmusza do zainstalowania osobnych paczek rpm. Działają tylko te wersje, które jeszcze zawierają w paczkę API DOCS.

 

Orientujesz się jak wygląda sprawa np z skompilowaniem własnego blendera i samemu dodawanie exporterów? To nie siliłbym się na grzebanie po graphicall.org by wyszukać odpowiednie paczki.

Edytowane przez Dobrotek
Napisano

Moment, czy czytałeś posty dla danej wersji w twoim przypadku 32bit ale poczytaj i dla 64bit ? O il dobrze pamiętam był ten problem - często się pojawia. W twoim przypadku wystarczy zrobić symboliczne dowiązanie i powinno ruszyć chyba że brakuje ci tej konkretnej biblioteki (tzn nie masz jej zainstalowanej) a jeśli nie masz jej zainstalowanej nie skompilujesz dla siebie blendera.

1. Czym i skąd pobierasz programy yast (w openSUSE), zypper czy co tam jest pod fedorą a musi być jakiś automat.

2. sprawdzasz w katalogu /usr/lib czy posiadasz taki plik libtiff.so.4 i w której wersji, ja na ten przykład nie posiadam wersji 4 mam wersję 3.9.2 a blender mi chodzi :) dlatego że zrobiłem tzw symboliczne dowiązanie z roota oczywiście

cd /usr/lib

ln -s libtiff.so.3.9.2 libtiff.so.4

ln -s plik_istniejący link_symboliczny

czyli

libtiff.so.3.9.2 - plik_istniejący - plik zainstalowany

libtiff.so.4 - link_symboliczny - plik którego ci brakuje

i już i poszło ... poza jeszcze kilkoma innymi bibliotekami do których też zrobiłem symboliczne dowiązania jak wyżej.

Pamiętaj by nie pomylić katalogów masz system 32bit dlatego sprawdź katalog /usr/lib

Sam próbowałem kompilować blendera jest nawet ładnie opisana kompilacja pod openSUSE ale mam trochę namieszane w systemie i pomimo spełniania wszystkich zależności wyskoczyły mi errory.

Fish specjalnie kompiluje i sprawdza wersję dla ubuntu i fedory więc nie ma siły żeby nie działało. O ile dobrze pamiętam sam korzysta właśnie z fedory więc szukaj rozwiązania bo powinno chodzić.

  • Like 1
Napisano

Siemka Mistrzowie... Papa Pio wziął się za szkło w blenderze... i pierwszy podstawowy problem... jak opanować ten cień... na obrazku mam opcje z wyłączonym "Shadow" w zakładce Shaders, i z włączonym... żaden z efektów nie jest zadowalający... wiem, ze bez renderera typu Yafray tego cienia z załamaniem światła nie uzyskam, ale czy istnieje jakiś logiczny sposób na szkło w internalu?

 

cieszko.jpg

Napisano

Ustawiłem odpowiednie wartości dla szkła jak mówicie dla plane, ale w internalu w renderingu wychodzi na niektórych powierzchniach szum jak z telewizora i troche mnie irytuje...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności