wesol Napisano 20 Luty 2011 Share Napisano 20 Luty 2011 mookie ja używam modyfikatora Shrinkwrap bardzo dobrze działa tylko często trzeba korzystać z przycisku 'apply' :) mandragora mógłbyś jaśniej opisać swój sposób, bo moja znikoma znajomość blendera nie pozwala mi wypróbować. znaczy się magnes włączyłem bo mam zaznaczane 'Snap during transform', przestawiłem na face ale żadnych opcji do retopo nie znalazłem a może ktoś wie jak ustawić domyślną metodę rozkładania siatki na conformal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n-pigeon Napisano 20 Luty 2011 Autor Share Napisano 20 Luty 2011 nie ma już rysowania retopo, jedynie snapowanie przenieśli do magnesu poprawili znacznie przy tym algorytm. na razie nie da się ustawić metody na domyślną, ale jest to w todo dla 2.5 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandragora Napisano 20 Luty 2011 Share Napisano 20 Luty 2011 to ustawienie retopo jest dla 2.5 w 2.4 trzeba wejść w tryb edycji siatki i w zakładce Mesh włączyć retopo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przybysz Napisano 21 Luty 2011 Share Napisano 21 Luty 2011 Czy ma ktoś może jakieś przydatne tipsy do sculptu w blenderze 2.5, np. jak maskować fragmenty siatki albo je ukrywać, żeby brushe na niego nie działały? Ctrl+Shift+LMB nie działa, a Alt+B to też nie do końca to, bo duży brush i tak maluje po niewidocznych fragmentach. Może coś jak polygroups w Zbrushu? Vertex grupy i ukrywanie siatki w Edit Mode nic nie daje. :/ Każda wskazówka sprawiająca rzeźbienie mniej bolesnym mile widziana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 21 Luty 2011 Share Napisano 21 Luty 2011 przybysz: sculpt brunch obsługuje maski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simple_man Napisano 22 Luty 2011 Share Napisano 22 Luty 2011 Powiem tylko na zakończenie tematu silników renderujących. TRAGEDIA !!! Zainstalowanie czegokolwiek jest sprawą na tylko skomplikowaną, że aż już mi się nie chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandragora Napisano 22 Luty 2011 Share Napisano 22 Luty 2011 a czego tu się dziwić, obecne wersje tak naprawdę nie nadawałyby się do publicznych testów a to że jednak je mamy to inna sprawa. Dodatkowo większość z zewnętrznych silników też jest w fazie rozwoju i zawsze coś nie będzie pasowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przybysz Napisano 22 Luty 2011 Share Napisano 22 Luty 2011 (edytowane) przybysz: sculpt brunch obsługuje maski Dzięki, nie wiem czy o tą gałąź chodziało czy inną, ale znalazłem brancha /soc-2010-nicolasbishop z maskowaniem. Crash na dzień dobry, ale obadam. :) Edytowane 22 Luty 2011 przez Przybysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolaborant Napisano 22 Luty 2011 Share Napisano 22 Luty 2011 Powiem tylko na zakończenie tematu silników renderujących. TRAGEDIA !!! Zainstalowanie czegokolwiek jest sprawą na tylko skomplikowaną, że aż już mi się nie chce. http://www.graphicall.org/builds/ Zachęcam do lektury masz tam gotowe bildy z zainstalowanymi silnikami LuxRender lub Yafaray. Ciekawe możliwości daje także Freestyle 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 22 Luty 2011 Share Napisano 22 Luty 2011 kolaborant leci repa za link. ułatwi życie inaczej żądałbym zwrotu kasy od fundacji ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alexx600 Napisano 22 Luty 2011 Share Napisano 22 Luty 2011 Małe pytanie. blender 2.49.w game moge zapisac wynik animacji rigid body do ipo. czy moge zrobić cos podobnego z cloth z object mode? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mookie Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 Moim zdaniem nie. Możesz zapisać do cache wynik symulacji i potem płynnie ją odtwarzać, ale jako IPO - nie (tym bardziej, że to musiałyby być jakieś shape keys). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
disaster Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 Witam, mam problem z instalacją Indigo w blenderze 2.56 próbowałem już kilku programów, ale tylko LuxRender współpracował jak należy. Robię tak jak jest powiedziane w tutorialach, i nic. Nie działa. Nie mam ochoty marnowac więcej czasu więc piszę i pytam: wiecie jak zainstalować Indigo, Yafaraya czy cokolwiek, tak, żebym mógł przełączyć sie z internala na zewn renderer to błagam o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 mandragora dzięki teraz już rozumiem, myślałem ze jest gdzieś w 2.5 opcja taka jaką wrzuciłeś w screenach. n-pigeon w takim razie czekam :) jest możliwe w 2.5 usuwanie kilku edge loop'ów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 23 Luty 2011 Share Napisano 23 Luty 2011 (edytowane) wesol: nie :) Edit// disaster: exporter dla blendera 2.5 bedzie jak wyjdzie indigo 3.0 http://www.indigorenderer.com/forum/viewtopic.php?p=101790#p101790 co do yafaray to ja działam na specjalnym buildzie z graphicall.org i działa :) Edytowane 23 Luty 2011 przez szczuro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 24 Luty 2011 Share Napisano 24 Luty 2011 (edytowane) szczuro: a którą paczuszkę blendera z graphicall.org byś polecił, znaczy którą używasz i uważasz, że jest stabilna i ma kilka ciekawych opcji :-) ps. żadna z wersji optimized nie uruchamia się u mnie na win7 64. Edytowane 24 Luty 2011 przez Chrupek3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 24 Luty 2011 Share Napisano 24 Luty 2011 (edytowane) najczęściej pobieram najnowszą z "+ patches + contrib & external add-ons" w opisie bo ma kupę fajnego stuffu :) między innymi bridga i prawie normalnego bevela co do stabilności to jej nie szukam (ostatnio, internal wywalał mi się na normalnym buildzie, to pobrałem nowszego i było ok) :) używam xp 32bit i ubuntu, na w7 Ci nie polecę :) na windzie czasem trzeba zainstalować jakieś tam dodatkowe śmiecie od microsoftu aby blender ruszył Edytowane 24 Luty 2011 przez szczuro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
x-men Napisano 25 Luty 2011 Share Napisano 25 Luty 2011 Jak zrobić inset w 2.5? Tylko inset nie np. smooth itp. Mam jakąś przypakowaną wersję blendera z graphicallall ale nie widzę tu takiego narzędzia, a skrypt działa niestety tylko do wersji 2.49. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 25 Luty 2011 Share Napisano 25 Luty 2011 (edytowane) dla prostych rzeczy extrude i scale dla bardziej skomplikowanych trzeba kombinować edit:// zapytałem google http://www.blender.org/forum/viewtopic.php?t=17499&sid=93f09c2f366670a77eb8c571d17c0779 ale nie wiem czy działa Edytowane 25 Luty 2011 przez szczuro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eboo Napisano 25 Luty 2011 Share Napisano 25 Luty 2011 witam, mam taki problem, zrobiłem parent dla drzwi w miejscu zawiasu i otwieraja sie idealnie poprzez rotacje.jak zrobic z siłownikiem klapy by poprzez połaczenie parents z tylna klapa podnosił sie bedac jednoczesnie zaczepiony na stałe w jednym punkcie do karoseri? mam nadzjeje ze zostałem zrozumiany jak nie to wstawie zdjecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 25 Luty 2011 Share Napisano 25 Luty 2011 mniejszy przyczepiłem do klapy za pomocą vertex parent, obu cylindrom nadałem constrainy "track to" tak aby wskazywały na przeciwny cylinder. mam nadzieje że o takie coś ci chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papa Pio Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 Spójrzcie na to - co mogę zrobić, że pozbyć się tych baboli przy listwach sufitowych? Dzieje się tak niezależnie od tego z którego miejsca renderuję i niezaleznie od zagęszczenia siatki... Macie na to jakis pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 przeliczyłeś normalne i upewniłeś że nie ma podwójnych ścianek ? jak możesz pokaż blenda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eboo Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 mniejszy przyczepiłem do klapy za pomocą vertex parent, obu cylindrom nadałem constrainy "track to" tak aby wskazywały na przeciwny cylinder. mam nadzieje że o takie coś ci chodziło tak właśnie tak-dzięki wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papa Pio Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 Podwójnych ścianek nie ma... "przeliczyłeś normalne"... chodzi o ctrl+n? zauważyłem , ze tak się dzieje w kontakcie z materiałem pozbawionym tekstury - czyli w tym przypadku ścianą - jest to wyłącznie ustawiony kolor... może mam błędny trop ale muszę się temu przyjrzeć.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 tak ctrl+n, takie zaczernienia to przeważnie problemy z face'ami i najczęściej to właśnie ctrl+n albo W -> remove doubles pomaga :) możliwe też że zbyt długie/wąskie face masz (taki babol też chyba kiedyś był) ale skoro mówisz że zagęszczenie nie pomaga, to bez blenda mogę tylko wróżyć :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eboo Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 Blender 2.49: http://img829.imageshack.us/i/calishaggydoo24.jpg/ Blender 2.55 i 2.56: http://img641.imageshack.us/i/calishaggydoo25.jpg/ Pytanie jak uzyskac bardziej realistyczny render-pomijając poprawe modelu-bo to robie z mniejsym lub wiekszym skutkiem. Jak ustawic światla i woogóle otoczenie by uzyskac ladny render auta w studiu? porównywalny z tym w galerii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
x-men Napisano 2 Marzec 2011 Share Napisano 2 Marzec 2011 Z blender internal-a na pewno można sporo wycisnąć, ale nie służy on do uzyskiwania realistycznych obrazków. Jak koniecznie chcesz realizm, skorzystaj z jakiegoś zewnętrznego renderera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eboo Napisano 2 Marzec 2011 Share Napisano 2 Marzec 2011 możesz jakiegoś polecic? najlepiej na PW napisz co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 2 Marzec 2011 Share Napisano 2 Marzec 2011 przekop kilka postów to znajdziesz nawet gotowe bulidy pod jafa lub lux'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 2 Marzec 2011 Share Napisano 2 Marzec 2011 Czy napisali juz skrypt, ktorym mozna ladnie exportowac animacje z Blendera do Octane, bez ciaglego otwierania i zamykania tego ostatniego? Znalazlem kiedys opis na forum Octane, ze ponoc trzeba modyfikowac plik .ocs ale dokopac sie do tego nie moge (wyszukiwarka na forum octane jest koszzzmarna). Exportowac potrafie i animacja powstaje , ale drazni mnie to ciagle otwieranie i zamykanie Octane'a :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simple_man Napisano 4 Marzec 2011 Share Napisano 4 Marzec 2011 Jak zapisać alfę i zdepth we wbudowanym silniku renderującym blendera 2.56 ? Mam gotowy render i na dole mam ikonki, które umożliwiają mi wyświetlenie tych bajerów, ale za nic w świecie nie mogę ich zapisać. Jak to się robi? BTW. Byłem wielkim szalonym wyznawcą maksa. Po ponad miesiącu z Blenderem uważam, że z wyjątkiem paru rzeczy, Blender już dorównał mojemu bogu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 4 Marzec 2011 Share Napisano 4 Marzec 2011 można nodami sobie je wyciągnąć, a czy bezpośrednio z okna renderu zapisać to będe musiał sprawdzić wieczorem albo niech ktoś inny się wypowie bo nie mam 2.5 pod ręką :) a więc idź i głoś dobrą nowinę mój młody padawanie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alexx600 Napisano 4 Marzec 2011 Share Napisano 4 Marzec 2011 pytanie odnośnie skrótów klawiszowych.jaki jest skrót w pose mode aby wkleić do kości constaints ? ctrl c kopiuje natomiast ctrl v które wydawałoby się całkowicie logiczne nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 4 Marzec 2011 Share Napisano 4 Marzec 2011 simple: nie widzę innego sposobu jak nodami :( alexx600: w blenderze kopiujesz z aktywnego na zaznaczone. Zaznaczasz wszystkie na które chcesz skopiować i na końcu ten z którego chcesz kopiować i wciskasz ctrl+C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dobrotek Napisano 4 Marzec 2011 Share Napisano 4 Marzec 2011 Witam, wrzuciłem do folderu Blender 2.56 dwa dodatki -> exportery :p Działam na Fedorze i sęk w tym, że nijak nie mogę ich aktywować. Tzn, mam opcję, że wykryto addona, ale nie chce uaktywnić, cobym nie robił. Samego Yafaraya i LuxRendera mam wgranego (zlitowali się ludzie i zrobili RPMy, chwała im! :D ) Jakieś propozycje? Ps. Czemu w tym temacie nie łapie [/img]? Poblokowane funkcje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
x-men Napisano 4 Marzec 2011 Share Napisano 4 Marzec 2011 Jeśli skrypty pochodzące z czasów starszych wersji blendera, to mają prawo nie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dobrotek Napisano 4 Marzec 2011 Share Napisano 4 Marzec 2011 Cóż, mowa o LuxBlend25 i Yafaray Exporter dla Blendera 2.56 ;) Udało mi się je znaleźć, przeczytałem instrukcje co i jak i teoretycznie hula. Problem właśnie z zaakceptowaniem w Addons List ;) Chyba, że co nową wersję trunk już stają się nieaktualne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Idaho Napisano 5 Marzec 2011 Share Napisano 5 Marzec 2011 Dobrotek Wspomniałeś że masz Fedorę. W graphicall jest build dla ubuntu oraz dla właśnie fedory niejakiego Fisha. Luxblend chodzi bo sprawdzałem (sam jadę na openSUSE 11.3 64bit) co do Yafaray musisz próbować ale myślę że to bardziej problem konkretnej rev blendera. Czasami też tak mam że nie chce się zaznaczyć, pomimo ujawnienia w preferncjach danego exportera. Czekam wtedy na następną wersję bądź zgłaszam w poscie danego builda. Nie wiem od czego jest to zależne miałem tak właśnie z luxem. Teraz od kilku wersji działa ale czasami z wersją 0.7 nie chce exportować przy ustawieniach dla Default mesh format: Binary PLY tylko exportuje dla LuxRender mesh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dobrotek Napisano 5 Marzec 2011 Share Napisano 5 Marzec 2011 (edytowane) Idaho, dziękuję za odzew :) Jednakże po pobraniu paczki Fisha, wywala takie kwiaty w terminalu "error while loading shared libraries: libtiff.so.4: cannot open shared object file: No such file or directory" A pobieranie dla 64bit to trochę nie teges, kiedy sam posiadam 32 ;) Co zmusza do zainstalowania osobnych paczek rpm. Działają tylko te wersje, które jeszcze zawierają w paczkę API DOCS. Orientujesz się jak wygląda sprawa np z skompilowaniem własnego blendera i samemu dodawanie exporterów? To nie siliłbym się na grzebanie po graphicall.org by wyszukać odpowiednie paczki. Edytowane 5 Marzec 2011 przez Dobrotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Idaho Napisano 5 Marzec 2011 Share Napisano 5 Marzec 2011 Moment, czy czytałeś posty dla danej wersji w twoim przypadku 32bit ale poczytaj i dla 64bit ? O il dobrze pamiętam był ten problem - często się pojawia. W twoim przypadku wystarczy zrobić symboliczne dowiązanie i powinno ruszyć chyba że brakuje ci tej konkretnej biblioteki (tzn nie masz jej zainstalowanej) a jeśli nie masz jej zainstalowanej nie skompilujesz dla siebie blendera. 1. Czym i skąd pobierasz programy yast (w openSUSE), zypper czy co tam jest pod fedorą a musi być jakiś automat. 2. sprawdzasz w katalogu /usr/lib czy posiadasz taki plik libtiff.so.4 i w której wersji, ja na ten przykład nie posiadam wersji 4 mam wersję 3.9.2 a blender mi chodzi :) dlatego że zrobiłem tzw symboliczne dowiązanie z roota oczywiście cd /usr/lib ln -s libtiff.so.3.9.2 libtiff.so.4 ln -s plik_istniejący link_symboliczny czyli libtiff.so.3.9.2 - plik_istniejący - plik zainstalowany libtiff.so.4 - link_symboliczny - plik którego ci brakuje i już i poszło ... poza jeszcze kilkoma innymi bibliotekami do których też zrobiłem symboliczne dowiązania jak wyżej. Pamiętaj by nie pomylić katalogów masz system 32bit dlatego sprawdź katalog /usr/lib Sam próbowałem kompilować blendera jest nawet ładnie opisana kompilacja pod openSUSE ale mam trochę namieszane w systemie i pomimo spełniania wszystkich zależności wyskoczyły mi errory. Fish specjalnie kompiluje i sprawdza wersję dla ubuntu i fedory więc nie ma siły żeby nie działało. O ile dobrze pamiętam sam korzysta właśnie z fedory więc szukaj rozwiązania bo powinno chodzić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dobrotek Napisano 5 Marzec 2011 Share Napisano 5 Marzec 2011 I wszystko jasne :) Baardzo dziękuję za wyjaśnienie, jak będę na swoim kompie to tak zrobię ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 6 Marzec 2011 Share Napisano 6 Marzec 2011 (edytowane) jak przenosić obiekty między scenami? edit: blender 2.5 Edytowane 6 Marzec 2011 przez wesol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 6 Marzec 2011 Share Napisano 6 Marzec 2011 miedzy scenami to : ctl+l -> object to scene jeśli chodzi ci między plikami to file -> Append (albo Link) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 6 Marzec 2011 Share Napisano 6 Marzec 2011 Dzięki szczuro po raz enty! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papa Pio Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 Siemka Mistrzowie... Papa Pio wziął się za szkło w blenderze... i pierwszy podstawowy problem... jak opanować ten cień... na obrazku mam opcje z wyłączonym "Shadow" w zakładce Shaders, i z włączonym... żaden z efektów nie jest zadowalający... wiem, ze bez renderera typu Yafray tego cienia z załamaniem światła nie uzyskam, ale czy istnieje jakiś logiczny sposób na szkło w internalu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mookie Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 Włącz opcję TraShadow dla podłoża i samego kubka. Poza tym wypróbuj materiał mojego autorstwa (w załączniku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 podłodze włącz w 2.4 Trashadow w 2.5 Receive Transparent a w szkle chyba musisz zwiekszyć depth edit:// mookie szybszy ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
disaster Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 Ustawiłem odpowiednie wartości dla szkła jak mówicie dla plane, ale w internalu w renderingu wychodzi na niektórych powierzchniach szum jak z telewizora i troche mnie irytuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 próbkowanie chyba musisz poprawić. liczysz z AO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się