Napisano 29 Listopad 201113 l Autor Zdaje się że Cyclesowe multi CPU będzie działać na OpenCL, a ono jest w fazie tworzenia dopiero.
Napisano 29 Listopad 201113 l @kolaborant Dla Blender 2.6: W panelu Outliner znajdujesz powielony obiekt, naciskasz plusik i pokazuje Ci się animacja przypisana do obiektu, naciskasz plusik przy niej i pojawia Ci się jej nazwa. Na nazwie dajesz prawy przycisk myszy i z menu wybierasz Make Single User. Masz powieloną, ale niezależną animację :) Chyba tak to powinno wyglądać. @mardraq dzięki za podpowiedź - działa.
Napisano 29 Listopad 201113 l Zaciekawiła mnie ta zmiana animacji na single user i rzeczywiście, w porównaniu z poprzednimi wersjami Blendera, teraz możemy tego dokonać tylko z poziomu Outlinera. Absurd!
Napisano 1 Grudzień 201113 l Czy istnieje mozliwosc wlaczenia jakiegos podgladu w video seqencer? Ciezko o montaz w oparciu o liczbe klatek.
Napisano 1 Grudzień 201113 l zdaje sie, ze tam masz trzy ikonki odpowiedzialne za wyświetlanie - jeżeli o to chodzi.
Napisano 2 Grudzień 201113 l wie ktoś czy jest jakaś możliwość by zaimportować format *.3di do blendera ?
Napisano 6 Grudzień 201113 l Jeżeli jest to rozszerzenie prosto z danej aplikacji to może być ciężko.. Proponuję sprawdzić listę rozszerzeń Blender'a (eksport/import) i dopasuj eksport w programie wyjściowym.. Edytowane 6 Grudzień 201113 l przez MRay
Napisano 7 Grudzień 201113 l właśnie problem w tym że tamten program jest tak niudolny że nipotrafi wypluć nic poza .3di i .jpg no ale trudno i bez tego sobie poradze
Napisano 10 Grudzień 201113 l Pytanie. mam obiekt, dosc skomplikowany. Chce zrobic aby jego czesc(np. kilka facesów) byla oddzielnym obiektem. Jak to wykonac?
Napisano 11 Grudzień 201113 l Pytanie. Zrobilem z plane jakis obiekt na ktory nastepnie nalozylem texture. Problem w tym ze textura jest z 2 stron, a ja potrzebuje zeby byla tylko z jednej. Co robic? obiekt jest 'jednowarstwowy'
Napisano 13 Grudzień 201113 l czy jest mozliwosc nadania siatce koloru innego niz czarny? bo ciezko sie orientowac troche w wireframe mode
Napisano 13 Grudzień 201113 l ctrl+alt+U -> themes -> 3d view -> wire jeśli chodzi ci o per object to chyba nie, chyba był skrypt ale od 2.58 nie działa Edytowane 13 Grudzień 201113 l przez szczuro
Napisano 13 Grudzień 201113 l chodzi mi wlasnie o nadawanie roznych kolorow siatkom, zeby nie widziec tylko lasu czarnych kresek tylko
Napisano 13 Grudzień 201113 l chodzi mi wlasnie o nadawanie roznych kolorow siatkom, zeby nie widziec tylko lasu czarnych kresek tylko Może Ci chodzi o zmianę koloru materiału?;p Powinno pomóc ( tylko czy się opłaca w to bawić?;p) Jak masz za dużo syfu na ekranie to podziel sobie modele na layery. Będziesz więcej widział i będzie to wszystko bardziej przejrzyste.
Napisano 14 Grudzień 201113 l jeszcze szybciej od organizowania w warstwy jest przełączyć / (slash) na klawiaturze numerycznej, to ukrywa wszystkie, prócz aktywnego obiekty
Napisano 15 Grudzień 201113 l Wie ktoś jak w cycles ustawić żeby materiał w glsl (Viewport Shading -> Material) był "shadeless" ?
Napisano 16 Grudzień 201113 l a Vector motion to Blender posiada i żeby dało sie to użyć pod After effect (reel smart motion blur)?
Napisano 16 Grudzień 201113 l Autor @rice Przejdź z trybu solid na material i dodaj materiał tupu, np. transparent. Tak teraz temu się przyglądam i chyba będzie trzeba poprosić o funkcje by w trybie Texture można było uruchomić tryb shadeless, hmmm.
Napisano 16 Grudzień 201113 l probowalem zaimportowac swoje ustawienia konfiguracyjne skrótow z wersji 2.60 do wersji 2.61 i wyskakuje mi takie cos jak na zalaczonym obrazku. wie ktos WTF! i co zrobic zeby zaimportowac. bo nie mam zamiaru znow wklepywac od nowa [ATTACH=CONFIG]83508[/ATTACH]
Napisano 17 Grudzień 201113 l Witam po raz kolejny, mam takie pytanie. Niedawno odkryłem, że w Blenderze jest coś takiego jak Edge Weight (trochę późno, ale cóż O_o). Nie wiem jak to sformułować, więc zacznę od opisu. 1. Stawiam boxa 2. Ustawiam modyfikator subsurf lvl 3. 3. Dodaję edge loop, by jedna ściana była kanciasta i drugi sposób 1. Stawiam boxa 2. Modyfikator Subsurf jak wyżej 3. Ściana która ma być kanciasta - ustawiam jej krawędzie w edge weight na max. Jakie są konsekwencje drugiej metody w porównaniu do pierwszej?
Napisano 17 Grudzień 201113 l Autor Jakie są konsekwencje drugiej metody w porównaniu do pierwszej? Konsekwencje są porównując pierwszą metodę w stosunku do drugiej :) Pierwsza metoda tworzy kilka dodatkowych loopów, dużo dodatkowych ścianek, co przekłada się na zmniejszenie wydajności, dodatkowo musisz poprowadzić dodatkowy loop który może być kłopotliwy dla subsurfa jeśli przechodzi w gładkie rejony. Musisz edytować mesha. Druga metoda jest mniej inwazyjna, ale nie tworzy dodatkowych ścianek, więc może się zrobić w tym miejscu kanciasto, ale nie jest to regułą. Używaj metody która CI bardziej pasuje, liczy się efekt, możesz je mieszać nikt nie każe Ci użyć jednej słusznej metody :) Ja widziałem jak używa się pierwszej przy skomplikowanych hard surface'owych modelach, a drugiej np. przy wymodelowanej oragnice np. twarzy, dodatkowe loopy skaszaniły by część modelu. Wszystko zależy co chcesz uzyskać.
Napisano 20 Grudzień 201113 l Rozumiem (albo wydaje mi się, że rozumiem :) ), dziękuję za wyjaśnienie :)
Napisano 21 Grudzień 201113 l Chciałbym zrobić coś takiego: mam model w obj, umieszczam go w scenie, / poprawiam na przykład UV,topologie w innym programie/ , re-importuje nowy objekt i chcę żeby miał takie same transformacje (skala, pozycja,rotacja) - Jak to zrobić(np importuję Low poly bo łatwo się to ustawia a potem coś cięższego w jego miejsce)? Ewentualnie da się jakoś zrobić referencje do pliku ? Pozdrawiam :)
Napisano 21 Grudzień 201113 l nie wiem czy do konca rozumiem: jesli to pojedynczy obiekt, możesz po imporcie skopiować mesha hi do low, zaznaczasz pojedynczo hi potem (z shift) low i ctlr+L -> object Data jest też linkowanie ctrl+alt+0 (lub shift+f1 z zaznaczeniem Link) modeli z innych *.blend i tworzenie z nich obiektów proxy (ctrl+alt+P) Edytowane 21 Grudzień 201113 l przez szczuro
Napisano 21 Grudzień 201113 l na przykład ten sam model po poprawkach importowany jeszcze raz - żeby przejął transformacje tego obiektu już upozowanego o, proxy - dzięki, na początek da radę :) * chociaż może niekoniecznie..się zobaczy Constraint powinien działać ..i działa tylko szukałem czegoś prostego jak kopiuj i wklej skalę itd. Ctrl+L działa dobrze, ale akurat mam sporo różnych elementów do dodania do sceny więc narazie constraint Teraz jeszcze jak collapsnąć constraina.. Edytowane 21 Grudzień 201113 l przez peterr
Napisano 23 Grudzień 201113 l cześć, Czy jest jakiś szybszy sposób zapisania passow z blendera(2.61) do plików(na dysk) niż w Node Editor dodania File Output? bo teraz to kopiuję noda i zmieniam nazwę zapisywanego plik i tak w kółko.
Napisano 23 Grudzień 201113 l Witam, Chciałem sobie przenieść kilka starych modeli z 3dsmax do Blendera, robię to przez .obj ale widzę, że niestety pivoty przesuwane są na 0,0,0 (a fajnie byłoby mieć je tam, gdzie je orginalnie ustawiłem). Czy znacie jakiś sposób/format pozwalający na eksport z zachowaniem pivotów?
Napisano 23 Grudzień 201113 l Spróbuj Open Collada; ewentualnie wstaw w miejsce Pivota jakiś dodatkowy obiekt jako referencję.
Napisano 23 Grudzień 201113 l Autor Przetestuj Open Collada albo FBXa, ale nie mam pewności czy któryś zadziała.
Napisano 23 Grudzień 201113 l Wielkie dzięki chłopaki:) Collada sprawdza się świetnie, co prawda nie tyle są zachowywane pivoty obiektów, co dodawane "empty" jako rodzice tych obiektów więc w efekcie cel jest i tak osiągnięty:) (@n-pigeon: niestety nie mogę ci teraz dać repa:/ )
Napisano 26 Grudzień 201113 l Czy podczas renderingu albo zakończenia w Cyclesie można dodać ilość sampli bez ponownego rozpoczęcia renderingu? W viewporcie tak jest, więc może tak być też w renderze?
Napisano 27 Grudzień 201113 l Mam nadzieję, że pytanie jest proste. Natknąłem na problem z Action Constraint. Stworzyłem sobie rig, przygotowałem dla niego kilka animacji/akcji (w Pose Mode), które chciałbym kontrolować innymi obiektami na scenie. Niestety, po dodaniu Cube i przypisaniu mu contrainta Action (gdzie podałem nazwę kośćca i animowanej kości), animacja/akcja nie jest odtwarzana. Bez względu na to, jaki Transform Channel ustawię, kości pozostają nieruchome, chociaż na wszelkie sposoby manipuluję kontrolerem-sześcianem. Czy coś mogę robić nie tak, czy jest to może wina najnowszego oficjalnego Blendera (dodam, że bardzo często wywala mi się w czasie odtwarzania animacji).
Napisano 27 Grudzień 201113 l nie wiem, czy widziałeś ten tutek, ale tam gość dość dokładnie opisuje rigowanie, może będzie i Twoj problem... http://www.cgmasters.net/training-dvds/character-creation-rigging/
Napisano 28 Grudzień 201113 l Chrupek - dzięki, ale chyba się nie skuszę na zakup :) Udało mi się ustalić w czym był problem - przypisywałem Action Constraint obiektowi, zamiast kości, ale mniejsza o to; teraz mam dodatkowe pytanie. Mam kościec, który ma animację, która jest akcją. Akcja jest sterowana za pomocą sterownika-obiektu (powiedzmy - sześcianu). Niemniej gdy odpalam animację, nie poruszając sterownikiem, kości się animują, odtwarzana jest ich akcja. Czy istnieje możliwość, aby klatki animacji tej właśnie akcji były ignorowane podczas odtwarzania animacji (teraz są w dope sheet i traktowane są jako nie akcja sterowana za pomocą sześcianu, ale zwykła animacja) i były odtwarzane dopiero wówczas, gdy poruszę sześcianem?
Napisano 28 Grudzień 201113 l mam problem z renderowaniem, tzn gdy wcisne w opcjach renderowania IMAGE i nastepnie wejde do folderu wyznaczonego na OUTPUT to nie ma tam niczego. Natomiast gdy zaznacze render ANIMATION i wejde do folderu to owszem, sa tam wyrenderowane obrazy. Wiecie co robic?
Napisano 28 Grudzień 201113 l wielkie dzieki, pol roku znam program a dopiero teraz dowiedzialem sie, jak zapisac obrazek:)
Napisano 29 Grudzień 201113 l jak ustawić i czy się da gammę w cycles w renderingu końcowym? w renderingu w viewporcie gamma jest nałożona a w renderze już nie i trzeba w kompozytorze dodawać noda gammy
Napisano 29 Grudzień 201113 l Małe pytanko. Jak przyspieszyć pojawianie się cząsteczek? Mam obiekt jako emiter dość szybko poruszający się po ścieżce i za wolno wyrzuca cząsteczki. Skracanie czasu, zwiększanie ilości nie pomaga.
Napisano 29 Grudzień 201113 l Nic nie zmienia. Dodam, że emiter to jeden vertex. W Velocity normal ustawiłem na 0 i tak samo grawitacja w Field Weights. Staram się stworzyć animację pisanego tekstu. Blender 2.61 już sobie poradziłem :D Edytowane 30 Grudzień 201113 l przez Gumen
Napisano 30 Grudzień 201113 l Jak ustawić modyfikator Array, zeby powielił obiekt wokół(360 stopni) drugiego. Dla przykladu: lisie wokół łodygi kwiatka.
Napisano 30 Grudzień 201113 l Tomek łap http://cgcookie.com/blender/2010/03/30/tip-spin-duplicates-with-an-array-modifier/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto