Napisano 19 Luty 201411 l Chodzi mi o zrobienie z jednego punktu dwóch. http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Modeling/Meshes/Editing/Vertices chyba o to ci chodzi ?
Napisano 19 Luty 201411 l Dlaczego w 2.69.10 nie działa mi narzędzie Knife? Wciskam "k", klikam na obiekcie, pojawia się zielony punkt, przeciągam w drugie miejsce, klikam i... poprzedni punkt znika i pojawia się nowy. Zatwierdzanie Enterem nic nie daje. Mam jeszcze 2.67 i tu działa bez problemu.
Napisano 19 Luty 201411 l Dlaczego w 2.69.10 nie działa mi narzędzie Knife? Wciskam "k", klikam na obiekcie, pojawia się zielony punkt, przeciągam w drugie miejsce, klikam i... poprzedni punkt znika i pojawia się nowy. Zatwierdzanie Enterem nic nie daje. Mam jeszcze 2.67 i tu działa bez problemu. I jeszcze jedno. Po wciśnięciu klawisza "w" pojawia się menu z narzędziami. Ale to menu ma jeszcze własne skróty, których nie moge znaleźć. na przykład W+1 = Subdivide, W+4= Remove doubles. Wiecie, gdzie znaleźć listę takich ukrytych skrótów? Aaaa. już wiem. To są po prostu numery pozycji na liście skrótów :) Edytowane 20 Luty 201411 l przez Ajgor
Napisano 19 Luty 201411 l Ajgor: podkreślone literki w menusach to też ukryte skróty :) np w -> b da bevel :) Gail: http://blender.stackexchange.com/questions/3317/separate-selected-uv-map-vertices-from-surrounding-vertices Edytowane 19 Luty 201411 l przez szczuro
Napisano 20 Luty 201411 l A skąd masz tę wersję 2.69.10? Mi w oficjalnej 2.69 działa Knife. W buildzie z blender.org sprzed paru dni też działa. Spróbuj File->Load Factory Settings i wtedy zobacz. Sprawdź też oficjalne wersje stąd: http://www.blender.org/download/ lub najnowsze buildy stąd: http://builder.blender.org/download/
Napisano 20 Luty 201411 l Ajgor też mam tą samą wersje i też mi nagle przestał działać nóż. Zaczęłam więc ukrywać ściany gdy cięłam (H). A i po jakimś czasie nóż zaczął znowu działać ;)
Napisano 20 Luty 201411 l Dzięki szczuro, właśnie o to mi chodziło ;) Tobie też dziękuje Idaho, też na pewno się przyda ;) Od jakiegoś tygodnia robię w Blenderze i im więcej informacji, tym lepiej.
Napisano 20 Luty 201411 l Ajgor: u mnie knife działa, więc cieżko powiedzieć bez jakichś dokładniejszych informacji. Może tak jak pisze Gail masz coś nie tak z siatką a może to bug albo coś innego
Napisano 20 Luty 201411 l Na pewno nie mam złej siatki, bo nóż nie działa nawet na podstawowym cube. A skąd mam tą wersję? A żebym ja to pamiętał :) Ale teraz faktycznie ściągnąłem z oficjalnej strony, i jest 2.69.0. Knife działa bez problemu. Edit... Taaa.. Ale za to po lewej miałem fajne zakładki, które były bardzo wygodne, a teraz mi zniknęły. Edytowane 20 Luty 201411 l przez Ajgor
Napisano 20 Luty 201411 l Mam do was takie pytanie - czy ktoś kojarzy szybki i magiczny sposób łączenia narożnych elementów jak na obrazku poniżej? Metoda z której korzystam od x lat polega po prostu na pokornym snapowaniu wierzchołków jeden po drugim wzdłuż konkretnej osi. Trochę to mozolne i zastanawiałem się czy ktoś zna szybszą metodę. Próbowałem booleanem ale na marne.
Napisano 20 Luty 201411 l Jeżeli koniecznie musi być geometria to chyba się nie obędzie bez eksportu do 2.49: http://airplanes3d.net/scripts-253_e.xml ale ja bym to próbował zrobić tak samo jak w maxie - czyli bevel krzywymi (obie jako 2d, handle będą regulowały rozłożenie siatki) a później bevel dla geo (warstwa 2): http://www.sendspace.com/file/7yatba w teorii jest jeszcze cad tools czy choćby knife project ale użyteczność ich jest zbliżona do booley'a ;)
Napisano 20 Luty 201411 l @le_chu Po prostu przetnij jedną krawędź pod kątem 45 stopni knifem i odpowiednio poodbijaj, albo obie i poprzesuwaj tak, żeby się złączyły.
Napisano 20 Luty 201411 l A jak kąt pomiędzy ścianami nie wynosi 45 stopni to oblicz go, podziel na pół. Teraz użyj Bisect korzystając z widoku ortho i odpowiednio tweakując ustawienia w redo-panelu wpisując twój kąt po przeliczeniu.
Napisano 20 Luty 201411 l rozdzielił bym chwilowo na dwa obiekty, i jeden drugim bym przyciął za pomocą knife project, usunął bym wystające, już nie potrzebne verteksy a potem połączył znów w jeden obiekt i powinny się skleić za pomocą remove doubles.
Napisano 20 Luty 201411 l http://blenderaddonlist.blogspot.com/2013/11/addon-edge-tools-tinycad-vtx.html Jeszcze to może sie przydać.
Napisano 20 Luty 201411 l tiny cad nadaje się do prostych rzeczy ale da się nim to zrobić tyle że narobi sobie tylko roboty. Już szybciej wyjdzie mu snapowanie Jescze dla własnego spokoju sprawdziłęm to booleanem i wg mnie bardzo ładnie to wychodzi Edytowane 20 Luty 201411 l przez mandragora
Napisano 20 Luty 201411 l Jak zrobić takie firanki clothem? http://www.warszawacity.pl/files/pict/2009-11-08/dekoracje-okienne-2TE1OTk0NT_o.jpg
Napisano 20 Luty 201411 l le_chu: z góry nożem shift+K (tnie przez wszystkie zaznaczone face), potem remove doubles i usuwanie zbędnych ścianek, vertów edit:// albo jeszcze prościej, jeśli 45 stopni: Mesh-> Transform-> Shear (ctrl+alt+shift+S) -> 1, dosnapować i bridge Edytowane 20 Luty 201411 l przez szczuro
Napisano 20 Luty 201411 l @lechu takie coś najłatwiej zrobić knifem ( zwykły knife, bo knife project raczej nie podoła w takiej sytuacji -edit:knife project ma cut through, więc też nie ma problemu) albo można też booleanem, ale w tym ostatnim przypadku musisz mieć trzeci obiekt, choć dochodzi jeszcze kwestia kierunku normalnych tego rozdzielającego plane'a co wpływa na wynik całej operacji :D Co do samego booleana to ostatnio zyskał na funkcjonalności: obsługuje ngony, jest szybszy i pożera mniej pamięci. https://developer.blender.org/D274 Edytowane 22 Luty 201411 l przez alex3d
Napisano 22 Luty 201411 l Próbuję właśnie zrobić skrzypce. Główna część niemal ukończona, ale trzeba ją jeszcze odpowiednio wygiąć. Skrzypce mają wystający "brzuszek". Próbowałem proportional edit, ale nie bardzo to chce zadziałać. Zbyt duży zasięg wykrzywia wszystko łącznie z bokami, a zbyt mały robi za ostry czubek. Po ukryciu boków i wygięciu też niezbyt ładnie to wygląda.
Napisano 22 Luty 201411 l Do takich zadań najlepiej korzystać z lattice lub mesh deforma. http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Modifiers/Deform/Lattice http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Modifiers/Deform/Mesh_Deform
Napisano 22 Luty 201411 l No to powinno zadziałać także dzięki. Jeszcze jedna rzecz odnośnie skrzypiec. Mają one na górze (przynajmniej te, które wyglądają na klasyczne) taki zawijas/spiralę. Możecie mi podpowiedzieć jak się zabrać za modelowanie tego czegoś? Widać o co mi chodzi na pierwszym lepszym zdjęciu
Napisano 23 Luty 201411 l czy da się przejść z trybu powiedzmy Front Orto do User Orto tak bez ciskania 5 ?, czy tylko ja tak mam, a może coś mi się ubzdurało
Napisano 23 Luty 201411 l czy da się przejść z trybu powiedzmy Front Orto do User Orto tak bez ciskania 5 ?, czy tylko ja tak mam, a może coś mi się ubzdurało Chodzi Ci o User Preferences -> Interface -> Auto Perspective ?
Napisano 23 Luty 201411 l Dzięki, o to mi chodziło. Czasami jak się czegoś szuka nie widzi się co jest przed nosem
Napisano 23 Luty 201411 l Kolejny problem z nożem. No więc jak wciskam Ctrl R to nie na wszystkich ściankach chce mi działać. Żeby było zabawniej, to nie chce mi ciąć akurat tych konkretnych ścian, które ja chcę pociąć. Nie pomaga ukrywanie ścianek za pomocą klawisza H. Program ściągałam z oficjalnej strony Blendera. Wcześniej miałam podobny problem ze zwykłym nożem. Po kilku dniach zaczął nagle znowu działać. Zaczynam podejrzewać że to bug. No ale mogę też czegoś nie wiedzieć, dlatego najpierw chciałam zapytać tutaj o radę. Teraz sprawdziłam na zwykłym cube i nóż działa. Próbowałam na moich modelach użyć też subdivide i też nie działa. Normalki są dobrze odwrócone, siatka ładnie rozmieszczona, więc nie rozumiem o co chodzi. Jeśli chodzi o moje modele, to zrobiłam pokój z wyciętymi otworami na okno i drzwi. No i jeszcze dywan z zaokrąglonymi rogami. Trochę to głupie pytanie (no ale widziałam już głupsze rzeczy), czy kształt modelu ma znaczenie dla noża? Edytowane 23 Luty 201411 l przez Gail
Napisano 23 Luty 201411 l ctrl +r to nie noż, tylko wstawianie edge loopa. Nie działa na trójkątach ani ngonach.
Napisano 23 Luty 201411 l A co z subdivide i nożem (czyli nożem który mamy pod K)? Wcześniej cięłam mój pokój, ale po tym jak użyłam Atlas Textures nagle podłoga stała się dla mnie niedostępna. I tak w zasadzie narzędzie edge loop powinno działać na podłodze, ponieważ składa się z czterech wierzchołków.
Napisano 23 Luty 201411 l Dobra, Twój post Rice pomógł mi przy dywanie. Jednak to co dzieje się z pokojem, nadal jest niewyjaśnione.
Napisano 23 Luty 201411 l Witam mam problem mianowicie jak zrobić renderujący się dym w cycles Nie da się (jeszcze). Jest jednak obejście tego problemu używając internal-a: http://cgcookie.com/blender/2013/10/10/compositing-smoke-simulations-cycles-renders/
Napisano 23 Luty 201411 l Działają/działały maski w sculptcie przy włączonym matcapie? Wydawało mi się, że tak, ale nie wiem czy mi się śniło czy to był patch jakiś.Czasem nie nadążam jednak za tym progressem blendera :)
Napisano 23 Luty 201411 l działać, działają ale nie widzisz maski, a jak uruchomić sobie opencl bo jestem zbyt głupi na to. Tak dla testów, wiem że jest cienko ale chciałbym sprawdzić
Napisano 23 Luty 201411 l @mandragora, czyli z maskami i matcapem nic się nie zmieniło w 2.70. Jeśli chodzi o OPENCL i linuxa to w katalogu blendera musisz wpisać komendę w konsoli export CYCLES_OPENCL_TEST=all i w ustawieniach user preferences=> system masz do wyboru OPENCL.
Napisano 24 Luty 201411 l No jak windą to musisz zapodać wiersz poleceń "cmd" i dostać się do katalogu z blenderem cd "ścieżka do blendera" następnie set CYCLES_OPENCL_TEST=all i go odpalić Jak pamiętasz DOS-a trochę to dasz radę :)
Napisano 24 Luty 201411 l ściągałem Experimental VS 2013 i po wpisaniu w wierszu polecenia nadal nic, pozostaje czekać na wersję w której nie będę musiał wpisywać komend
Napisano 24 Luty 201411 l Mam pytanie odnośnie Clamp w Cyclesie; właściwie jak mam sprawdzić, z czego wynikają hot pixele i którym Clampem je regulować? Czy wyczytam to z warstwy glossy direct/indirect, czy jakoś inaczej?
Napisano 24 Luty 201411 l Mogę się mylić, ale wynika to z nazwy. Bezpośrednie i pośrednie. Promienie światła padające na powierzchnię to direct. Promienie odbite od powierzchni i padające na inną to indirect. Żeby to obejrzeć polecam tutorial Bartka Skorupy o render pass 'ach Wysłane przy użyciu Tapatalk
Napisano 25 Luty 201411 l Jeszcze jedna rzecz odnośnie skrzypiec. Mają one na górze (przynajmniej te, które wyglądają na klasyczne) taki zawijas/spiralę. Możecie mi podpowiedzieć jak się zabrać za modelowanie tego czegoś? tak od 20 minuty, co prawda to plugin bsurfaces ale bez niego też da radę
Napisano 25 Luty 201411 l Dzięki za odpowiedź. Co prawda już zrobiłem ten element, ale poleciałem nieco po rzeźnicku więc chyba powtórzę modelowanie, sa pokazany sposób wygląda zacnie choć jedna rzecz się w nim nie zgadza bo ten element skrzypiec na zdjęciach wygląda na rzeźbiony w całości, a na filmie zrobiony jest z walca i z modelu powstałym dzięki bsurfaces. (choć i tak wygląda to lepiej niż u mnie więc raczej skorzystam) I od razu kolejne pytanie. Chciałem skorzystać z funkcji append. Po dodaniu obiektu mogę go przesuwać i edytować, ale w trybie obiektowym nie mogę go obracać. Przypuszczam, że czegoś po prostu nie zrobiłem, ale nie mogę znaleźć tego czegoś :)
Napisano 26 Luty 201411 l Mam problem z maskowaniem tekstur jak na obrazku. Pod pewnymi kątami pojawiają się ciemne miejsca. Jakieś pomysły, propozycje jak się tego pozbyć ? dzięx (w załączeniu pliczek blend) trawa maskowanie problem.zip
Napisano 26 Luty 201411 l Dzięki - działa. Sprawdziłem różne ustawienia w Lihgt paths i podkręcenie w Transparency Max na 30 dało radę.
Napisano 27 Luty 201411 l Hi, pytanie, mam śrubki, nity i takie tam, chciałbym kilkanaście z nich, będących po lewej stronie kadłuba zmirrorować na drugą stronę, ale nie pojedynczo tylko grupę, żeby się nie zachetać. W związku z tym łącze te obiekty razem, ale wtedy mirror nie działa prawidłowo, tzn. nie odbija mi po drugiej stronie lecz "gdzieś tam", domyślam się, że coś powinienem zrobić, próbowałem używać f-cji dla obiektu clear rotation i takie tam, ale coś nie daję sobie rady.
Napisano 27 Luty 201411 l W centralnym punkcie kadłuba, przy odbijaniu innych elementów jest ok tylko z tymi pierdółkami mam problem. Wcześniej pierwsza śrubka była częścią ogona, zduplikowałem ją, wydzieliłem i ponownie zduplikowałem wiele razy na drzwiach.
Napisano 27 Luty 201411 l najlepiej gdybyś podesłał plik ale z samymi nitami to da się to zobaczyć, tak to błądzimy po omacku. Ale jeszcze zrób clear rotation i transformation, przyjrzyj się dokładnie temu co uważasz że dobrze zrobiłeś
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto