Skocz do zawartości

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego w 2.69.10 nie działa mi narzędzie Knife? Wciskam "k", klikam na obiekcie, pojawia się zielony punkt, przeciągam w drugie miejsce, klikam i... poprzedni punkt znika i pojawia się nowy. Zatwierdzanie Enterem nic nie daje. Mam jeszcze 2.67 i tu działa bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego w 2.69.10 nie działa mi narzędzie Knife? Wciskam "k", klikam na obiekcie, pojawia się zielony punkt, przeciągam w drugie miejsce, klikam i... poprzedni punkt znika i pojawia się nowy. Zatwierdzanie Enterem nic nie daje. Mam jeszcze 2.67 i tu działa bez problemu.

I jeszcze jedno. Po wciśnięciu klawisza "w" pojawia się menu z narzędziami. Ale to menu ma jeszcze własne skróty, których nie moge znaleźć. na przykład W+1 = Subdivide, W+4= Remove doubles.

Wiecie, gdzie znaleźć listę takich ukrytych skrótów?

Aaaa. już wiem. To są po prostu numery pozycji na liście skrótów :)

Edytowane przez Ajgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajgor też mam tą samą wersje i też mi nagle przestał działać nóż. Zaczęłam więc ukrywać ściany gdy cięłam (H).

 

A i po jakimś czasie nóż zaczął znowu działać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki szczuro, właśnie o to mi chodziło ;)

 

Tobie też dziękuje Idaho, też na pewno się przyda ;) Od jakiegoś tygodnia robię w Blenderze i im więcej informacji, tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie mam złej siatki, bo nóż nie działa nawet na podstawowym cube.

A skąd mam tą wersję? A żebym ja to pamiętał :)

Ale teraz faktycznie ściągnąłem z oficjalnej strony, i jest 2.69.0. Knife działa bez problemu.

Edit... Taaa.. Ale za to po lewej miałem fajne zakładki, które były bardzo wygodne, a teraz mi zniknęły.

Edytowane przez Ajgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do was takie pytanie - czy ktoś kojarzy szybki i magiczny sposób łączenia narożnych elementów jak na obrazku poniżej? Metoda z której korzystam od x lat polega po prostu na pokornym snapowaniu wierzchołków jeden po drugim wzdłuż konkretnej osi. Trochę to mozolne i zastanawiałem się czy ktoś zna szybszą metodę. Próbowałem booleanem ale na marne.

 

pytanie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli koniecznie musi być geometria to chyba się nie obędzie bez eksportu do 2.49:

http://airplanes3d.net/scripts-253_e.xml

 

ale ja bym to próbował zrobić tak samo jak w maxie - czyli bevel krzywymi (obie jako 2d, handle będą regulowały rozłożenie siatki) a później bevel dla geo (warstwa 2):

http://www.sendspace.com/file/7yatba

 

w teorii jest jeszcze cad tools czy choćby knife project ale użyteczność ich jest zbliżona do booley'a ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kąt pomiędzy ścianami nie wynosi 45 stopni to oblicz go, podziel na pół. Teraz użyj Bisect korzystając z widoku ortho i odpowiednio tweakując ustawienia w redo-panelu wpisując twój kąt po przeliczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozdzielił bym chwilowo na dwa obiekty, i jeden drugim bym przyciął za pomocą knife project, usunął bym wystające, już nie potrzebne verteksy a potem połączył znów w jeden obiekt i powinny się skleić za pomocą remove doubles.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tiny cad nadaje się do prostych rzeczy ale da się nim to zrobić tyle że narobi sobie tylko roboty. Już szybciej wyjdzie mu snapowanie

 

Jescze dla własnego spokoju sprawdziłęm to booleanem i wg mnie bardzo ładnie to wychodzi

Edytowane przez mandragora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

le_chu: z góry nożem shift+K (tnie przez wszystkie zaznaczone face), potem remove doubles i usuwanie zbędnych ścianek, vertów

 

edit:// albo jeszcze prościej, jeśli 45 stopni: Mesh-> Transform-> Shear (ctrl+alt+shift+S) -> 1, dosnapować i bridge

Edytowane przez szczuro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lechu takie coś najłatwiej zrobić knifem ( zwykły knife, bo knife project raczej nie podoła w takiej sytuacji -edit:knife project ma cut through, więc też nie ma problemu) albo można też booleanem, ale w tym ostatnim przypadku musisz mieć trzeci obiekt, choć dochodzi jeszcze kwestia kierunku normalnych tego rozdzielającego plane'a co wpływa na wynik całej operacji :D Co do samego booleana to ostatnio zyskał na funkcjonalności: obsługuje ngony, jest szybszy i pożera mniej pamięci. https://developer.blender.org/D274

 

s9aa.jpg6nxa.jpg

Edytowane przez alex3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuję właśnie zrobić skrzypce.

Główna część niemal ukończona, ale trzeba ją jeszcze odpowiednio wygiąć.

Skrzypce mają wystający "brzuszek".

Próbowałem proportional edit, ale nie bardzo to chce zadziałać.

Zbyt duży zasięg wykrzywia wszystko łącznie z bokami, a zbyt mały robi za ostry czubek.

Po ukryciu boków i wygięciu też niezbyt ładnie to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powinno zadziałać także dzięki.

Jeszcze jedna rzecz odnośnie skrzypiec.

Mają one na górze (przynajmniej te, które wyglądają na klasyczne) taki zawijas/spiralę.

Możecie mi podpowiedzieć jak się zabrać za modelowanie tego czegoś?

Widać o co mi chodzi na pierwszym lepszym zdjęciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy da się przejść z trybu powiedzmy Front Orto do User Orto tak bez ciskania 5 ?, czy tylko ja tak mam, a może coś mi się ubzdurało

 

Chodzi Ci o User Preferences -> Interface -> Auto Perspective ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny problem z nożem. No więc jak wciskam Ctrl R to nie na wszystkich ściankach chce mi działać. Żeby było zabawniej, to nie chce mi ciąć akurat tych konkretnych ścian, które ja chcę pociąć. Nie pomaga ukrywanie ścianek za pomocą klawisza H.

Program ściągałam z oficjalnej strony Blendera.

Wcześniej miałam podobny problem ze zwykłym nożem. Po kilku dniach zaczął nagle znowu działać. Zaczynam podejrzewać że to bug.

No ale mogę też czegoś nie wiedzieć, dlatego najpierw chciałam zapytać tutaj o radę.

 

Teraz sprawdziłam na zwykłym cube i nóż działa.

Próbowałam na moich modelach użyć też subdivide i też nie działa. Normalki są dobrze odwrócone, siatka ładnie rozmieszczona, więc nie rozumiem o co chodzi.

Jeśli chodzi o moje modele, to zrobiłam pokój z wyciętymi otworami na okno i drzwi. No i jeszcze dywan z zaokrąglonymi rogami.

Trochę to głupie pytanie (no ale widziałam już głupsze rzeczy), czy kształt modelu ma znaczenie dla noża?

Edytowane przez Gail
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z subdivide i nożem (czyli nożem który mamy pod K)?

Wcześniej cięłam mój pokój, ale po tym jak użyłam Atlas Textures nagle podłoga stała się dla mnie niedostępna. I tak w zasadzie narzędzie edge loop powinno działać na podłodze, ponieważ składa się z czterech wierzchołków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działają/działały maski w sculptcie przy włączonym matcapie? Wydawało mi się, że tak, ale nie wiem czy mi się śniło czy to był patch jakiś.Czasem nie nadążam jednak za tym progressem blendera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mandragora, czyli z maskami i matcapem nic się nie zmieniło w 2.70. Jeśli chodzi o OPENCL i linuxa to w katalogu blendera musisz wpisać komendę w konsoli

export CYCLES_OPENCL_TEST=all
i w ustawieniach user preferences=> system masz do wyboru OPENCL.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak windą to musisz zapodać wiersz poleceń "cmd" i dostać się do katalogu z blenderem

cd "ścieżka do blendera"

następnie

set CYCLES_OPENCL_TEST=all

i go odpalić

 

Jak pamiętasz DOS-a trochę to dasz radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie Clamp w Cyclesie; właściwie jak mam sprawdzić, z czego wynikają hot pixele i którym Clampem je regulować? Czy wyczytam to z warstwy glossy direct/indirect, czy jakoś inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić, ale wynika to z nazwy. Bezpośrednie i pośrednie. Promienie światła padające na powierzchnię to direct. Promienie odbite od powierzchni i padające na inną to indirect.

Żeby to obejrzeć polecam tutorial Bartka Skorupy o render pass 'ach

 

Wysłane przy użyciu Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna rzecz odnośnie skrzypiec.

Mają one na górze (przynajmniej te, które wyglądają na klasyczne) taki zawijas/spiralę.

Możecie mi podpowiedzieć jak się zabrać za modelowanie tego czegoś?

tak od 20 minuty, co prawda to plugin bsurfaces ale bez niego też da radę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Co prawda już zrobiłem ten element, ale poleciałem nieco po rzeźnicku więc chyba powtórzę modelowanie, sa pokazany sposób wygląda zacnie choć jedna rzecz się w nim nie zgadza bo ten element skrzypiec na zdjęciach wygląda na rzeźbiony w całości, a na filmie zrobiony jest z walca i z modelu powstałym dzięki bsurfaces. (choć i tak wygląda to lepiej niż u mnie więc raczej skorzystam)

 

I od razu kolejne pytanie.

Chciałem skorzystać z funkcji append. Po dodaniu obiektu mogę go przesuwać i edytować, ale w trybie obiektowym nie mogę go obracać.

Przypuszczam, że czegoś po prostu nie zrobiłem, ale nie mogę znaleźć tego czegoś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi,

pytanie, mam śrubki, nity i takie tam, chciałbym kilkanaście z nich, będących po lewej stronie kadłuba zmirrorować na drugą stronę, ale nie pojedynczo tylko grupę, żeby się nie zachetać. W związku z tym łącze te obiekty razem, ale wtedy mirror nie działa prawidłowo, tzn. nie odbija mi po drugiej stronie lecz "gdzieś tam", domyślam się, że coś powinienem zrobić, próbowałem używać f-cji dla obiektu clear rotation i takie tam, ale coś nie daję sobie rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W centralnym punkcie kadłuba, przy odbijaniu innych elementów jest ok tylko z tymi pierdółkami mam problem.

Wcześniej pierwsza śrubka była częścią ogona, zduplikowałem ją, wydzieliłem i ponownie zduplikowałem wiele razy na drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności