Napisano 13 Sierpień 201014 l press a zauwazasz jakas roznice w szybkosci dzialania maxa2011? Jakies service packi do tego sciagales czy cokolwiek?
Napisano 13 Sierpień 201014 l voyager napisał: press - to vray? Ta sama wersja w obu maxach? Bo coś ciężko uwierzyć w taką różnicę w jakości. Jak z czasami? Ta sama wersja, troszkę jedynie może być na cieniach różnica, bo na jednym vraysun ma rozmiar 2, a na drugim 3. Czasy różnią się też. Ta scena zżera mi 6,5-7,3GB w trakcie renderu, przy takim czymś 2011 wypada lepiej czasowo, nie mierzyłem dokładnie, ale na pewno krócej o kilka minut. viz.k napisał: press a zauwazasz jakas roznice w szybkosci dzialania maxa2011? Jakies service packi do tego sciagales czy cokolwiek? Sprawdzałem na różnym sprzęcie, i jeśli na przykład ma się troszkę słabszy sprzęt, na którym 2009 chodził płynnie, to można się zdziwić, bo max 2011 w samym użytkowaniu jest duuuużo wolniejszy. Na dobrym sprzęcie nie ma różnicy, a chyba nawet 2011 jest lekko szybszy, jeśli się dobrze skonfiguruje międzymordzie. Co do renderów to tak jak pisałem, u mnie w 2011 są kapinkę szybsze, i zdaje mi się, że 2011 lepiej sobie radzi z zarządzaniem pamięcią. Edit:/ A! Co do service to te standardowe, autodeskowe. Sz. Edytowane 13 Sierpień 201014 l przez pressenter
Napisano 13 Sierpień 201014 l Testy studia meblowego. Indian rep za rady polecial...twoje ustawienia zdecydowanie lepsze. Jeszcze tylko swiatlem sie pobawie i bedzie git (chyba).
Napisano 13 Sierpień 201014 l lucek, link do pliku .psd, zrobiłem od nowa. Jedyne czego nie ma w warstwach, to warstwy z sharpenem ze zmniejszonym opacity do 85%. http://www.sendspace.com/file/n1ygt2 Pozdr
Napisano 14 Sierpień 201014 l press oczywiście w 2011 ładniej wyszło, ogólnie bardzo fajnie. Jedziesz do przodu ostro... Poza tym wyłapałem jeszcze (bom wczorajszy) "międzymordzie", rzadko używane słowo - śmieszne :-D
Napisano 14 Sierpień 201014 l mój pierwszy w życiu DOF :-) Jak zrobiłem coś źle, to mówicie. Uploaded with ImageShack.us
Napisano 14 Sierpień 201014 l Ogólnie, nie wiem, wydaje się poprawnie, ale oczy bolą jak się dłużej w to patrzy. :D Sz.
Napisano 14 Sierpień 201014 l jahred, pressowi chodziło chyba o to że za mocny ten dof, nie rozmywaj aż tak może. ładnie może wyjść, ale krzywo troche chyba ostrość złapałeś jeśli miał być kran
Napisano 14 Sierpień 201014 l Xiz0r napisał: jahred, pressowi chodziło chyba o to że za mocny ten dof, nie rozmywaj aż tak może. ładnie może wyjść, ale krzywo troche chyba ostrość złapałeś jeśli miał być kran O, o, toto. Ale podoba mi się taki detal jak troszkę wody w umywalce, takiej dopiero wlewanej. Już nikt nie robi takich rzeczy, a szkoda, fajny motyw. Sz.
Napisano 14 Sierpień 201014 l pressenter - ładniutkie rzeczy pokazujesz :) jahred6 - dof ciut chyba zbyt mocny. yyyyy... taki teścik wszystkiego:
Napisano 14 Sierpień 201014 l pionix, jesteś niesamowity. osobiście wolałby kafelki na podłodze duże kwadratowe w kolorystyce tej mozaiki na ścianie, tak z 30cmx30cm jeden. jak mapujesz takie duże kafle połacie po prawej że ci sięwogóle nie tilują?
Napisano 14 Sierpień 201014 l Drzwi mają 90 x 240 cm. Na podłodze też są kafle tylko imitujące drewno. Mapowanie najzwyklejsze fizyczne boxowe. Może to kwestia tekstury która składa się z 3 x 3 kafle
Napisano 14 Sierpień 201014 l lubie bardzo twoją technike, ale mógłbyś zapalać światła na suficie skoro taki cień dają. używasz maxowych iesów czy z vraya?
Napisano 14 Sierpień 201014 l W tym wypadku VRayIesy. Światła na suficie zapalone ale pod tym kontem jakoś tego nie widać ;) arev - nie dość że ta mozaika wygląda jak piksele to jeszcze w nazwie ma 3D bo jest przestrzenna choć słabo w tym ujęciu to widać:)
Napisano 14 Sierpień 201014 l Pionix: dzięki. :) A mnie tak zastanawia... zmieniałeś coś w setupie ostatnio? Jakoś tak mniej kontrastu, mniej wyraźne cienie, nie ma tej ostrości, któa zwykle cec***e Twoje rendery, ale może mi się wydaje? ;) Sz. Edit:/ Osz marchewa! Nie mogę już napisać "cech uje"? To jak ja policzę rendery w tym wątku? Jak ja je wszystkie "porach uje"?! Edytowane 14 Sierpień 201014 l przez pressenter
Napisano 15 Sierpień 201014 l Dużo zależy od samego projektu jak i klienta w zależności od tego jakie ma oczekiwania. Ostatnio przyznaję, że eksperymentuję z obróbką w Photoshopie. I w nim chyba następuje to "zmiękczenie". To mnie cec***e że ciągle coś zmieniam ;)
Napisano 15 Sierpień 201014 l Testuję sobie vrayowego skin shadera i dosyć ciężko to idzie. Największy problem mam jednak z zębami. Jak widać na obrazku wychodzą tragicznie a próbuję już ładnych parę godzin ;( Jakieś pomysły od masterów renderingu jak zrobić realistyczny materiał zębów? Myślałem o czymś w stylu takiego mlecznego szkła żeby w cieńszych miejscach zęby były delikatnie przeźroczyste, tylko coś mi nie wychodzi. Włosy oczywiście podmalówka bo nie lubię łysych bab ;)
Napisano 15 Sierpień 201014 l Dzięki za uwagi, wiem że dof mocny, jak już pisałem jest to mój pierwszy, prosto z frame'a, jak zrobić by był słabszy ? Ustawiam tylko w VrayCamerze.
Napisano 15 Sierpień 201014 l Tomala to jest ten numer o którym wspominałeś że blendujesz różne materiały z transluency? Używasz tego vrayowego blendmlt czy zwykłego maxowego? Starałem sie coś zdziałać w tej kwestii ale idzie jak po grudzie;/
Napisano 15 Sierpień 201014 l mkeruj ściągnąłem różne materiały zębo-podobne z vraymaterials.de i na żadnym to super nie wygląda. Chyba po prostu światło nie podchodzi i nie ma się co w ząbkach odbijać :) Jeszcze pokombinuję. lucek ten materiał to vray_blend gdzie bazą jest sss2 z większą skala niż normalnie a blenduje go z vray_mtl na którym mam ustawiony specular. Robię tak z powodu ubogiego speculara materiału sss2. Większa skala sss daje ten miękki organiczny wygląd skóry bo normalnie byłby taki suchar sztuczny. Cały czas szukam lepszych ustawień które będą wyglądały dobrze przy każdym oświetleniu. Zrobiłem materiał z transluency na zwykłym vray_mtl który na zamkniętych siatkach całkiem ładnie oddaje efekt sss. Niestety w przypadku otwartych siatek jak np model wyżej wychodzi kaszanka. Światło przebija przez wszelkie zagłębienia jak np te fałdki pod policzkami itp.
Napisano 15 Sierpień 201014 l A może dla zębów VrayMaterialWrapper z podbitym ReceiveGI? Możesz też wrzucić do enva mapkę z natężeniem zwiększonym względem otoczenia całej sceny - renderowałem tak diamenty, fajnie się błyszczały ;)
Napisano 16 Sierpień 201014 l Xiz0r : wezmę to pod uwagę! a co do tego co pokazywałem wcześniej to animka powoli się liczy ;)
Napisano 16 Sierpień 201014 l może napisze coś konstruktywnego: kolor tła podobny do koloru lakieru, wychodzi masło maślane. spróbuj dać dużego białego vraylighta lub hemi sphere świecącą na biało aby góra samochodu odbijała generalnie jasno. nie musi mocny być, ale wyciągnie obłości. masz pionowe lighty z boków samochodu? wywal je i daj pod kątem, bo zawsze bok będzie nieciekawy, szyby całe białe będziesz miał. ten samochód i tak jest duży, nie pokazuj go z tak bliskiej poerspektywy bo to jeszcze powiększa jego maskę i zabija troche proporcje. spróbuj może od dołu troche i dalej. auto ci lewituje, masz za mocny cień pod nim. światła od odbić słabsze i możesz dać im off dla diffuse, a światła oświetlające większe i dalej. zdejmij może troche odbić z chromu.
Napisano 16 Sierpień 201014 l Tomala napisał: ściągnąłem różne materiały zębo-podobne z vraymaterials.de i na żadnym to super nie wygląda. Chyba po prostu światło nie podchodzi i nie ma się co w ząbkach odbijać :) Jeszcze pokombinuję. A wiesz że zęby mają trochę rozproszenia pod powierzchnią? SSS znaczy sie... No to coś skombinuj, i jeszcze światło lub otoczenie dopraw, aby zęby odbijały. Odbicia na zębach są możliwie szkliste ale nie całkowicie. :) Pozdr.
Napisano 17 Sierpień 201014 l coś chyba nie tak mam z monitorami po aktualizacji sterowników, obadajcie czy kontrast/gamma jest ok: 1: 2: Gdzie lepiej? Edytowane 17 Sierpień 201014 l przez SWRSC
Napisano 17 Sierpień 201014 l Różnica jest minimalna, lepiej na 2 ale to subiektywne wrażenia raczej niż złe ustawienia gamma/kontrast/kolor .
Napisano 17 Sierpień 201014 l Dunuś napisał: A wiesz że zęby mają trochę rozproszenia pod powierzchnią? SSS znaczy sie... No to coś skombinuj, i jeszcze światło lub otoczenie dopraw, aby zęby odbijały. Odbicia na zębach są możliwie szkliste ale nie całkowicie. :) Pozdr. Tak wiem i od początku kombinowałem z sss ale na wszystkich renderach wychodzi matowo. Będę jeszcze próbował. SWRSC super ale nie widzę różnicy :)
Napisano 17 Sierpień 201014 l SWRSC napisał: a ogólnie w waszym odbiorze kontrast jest ok, czy za mało? bardzo przyjemnie jest, kontrast w sam raz IMO (w obydwu wersjach) - nie zmieniał bym już nic, może troche zielenina za bardzo zielonym sieje po ścianach.
Napisano 17 Sierpień 201014 l według mnie swrsc też super, tylko pytam się co robi to Q7 w odbiciu? to jest salon samochodowy?
Napisano 17 Sierpień 201014 l witam wszystkich, moj pierwszy post na forum :) poniżej zamieszczam test ogólnie wszystkiego, jednak najbardziej, się skupiałem na świetle, zwykły vray sun i sky ale nie wiem czy cienie nie są za lekki jak na takie atrium. c&c mile widziane link do wiekszej wersji http://www.visualstudio.pl/Forum/CP_Garden.jpg
Napisano 17 Sierpień 201014 l Xiz0r napisał: według mnie swrsc też super, tylko pytam się co robi to Q7 w odbiciu? to jest salon samochodowy? q7 musi być, jak sie przyjrzysz to i lecące kaczki w odbiciach zobaczysz :P
Napisano 17 Sierpień 201014 l SWRSC:Ładna wizka. W renderze #1 kontrast jest ok. Nieznacznie się róźni od rendera #2, który ma mniejszy kontrast o hmm... 2-5% ? visualstudio: Jest znośnie, nigdzie za lekko nie wychodzi, w miarę intensywnie i bardzo przyjemnie wyszło. Cyanide: you made my day.. Edytowane 17 Sierpień 201014 l przez Camel
Napisano 17 Sierpień 201014 l q7 stoi na parkingu przy wnętrzu, ale cicho z tymi kaczkami, nie ma ich, Kliment znowu zacznie marudzić jak sie o tym dowie! Nie mam pojęcia czego to jest wnętrze, może lobby hotelu. Ogólnie zabawa polega na tym, że dostaje zdjęcie wzorcowe, które muszę odtworzyć w 3D i na podłogę wstawić plytki klienta. Dzięki wszystkim za opinię o kontraście.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto