Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun. - 2010


chveti

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

press - to vray? Ta sama wersja w obu maxach? Bo coś ciężko uwierzyć w taką różnicę w jakości. Jak z czasami?

 

Ta sama wersja, troszkę jedynie może być na cieniach różnica, bo na jednym vraysun ma rozmiar 2, a na drugim 3. Czasy różnią się też. Ta scena zżera mi 6,5-7,3GB w trakcie renderu, przy takim czymś 2011 wypada lepiej czasowo, nie mierzyłem dokładnie, ale na pewno krócej o kilka minut.

 

press a zauwazasz jakas roznice w szybkosci dzialania maxa2011? Jakies service packi do tego sciagales czy cokolwiek?

 

Sprawdzałem na różnym sprzęcie, i jeśli na przykład ma się troszkę słabszy sprzęt, na którym 2009 chodził płynnie, to można się zdziwić, bo max 2011 w samym użytkowaniu jest duuuużo wolniejszy. Na dobrym sprzęcie nie ma różnicy, a chyba nawet 2011 jest lekko szybszy, jeśli się dobrze skonfiguruje międzymordzie. Co do renderów to tak jak pisałem, u mnie w 2011 są kapinkę szybsze, i zdaje mi się, że 2011 lepiej sobie radzi z zarządzaniem pamięcią.

 

Edit:/ A! Co do service to te standardowe, autodeskowe.

 

Sz.

Edytowane przez pressenter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater

Testy studia meblowego.

Indian rep za rady polecial...twoje ustawienia zdecydowanie lepsze. Jeszcze tylko swiatlem sie pobawie i bedzie git (chyba).

 

comparegy.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jahred, pressowi chodziło chyba o to że za mocny ten dof, nie rozmywaj aż tak może. ładnie może wyjść, ale krzywo troche chyba ostrość złapałeś jeśli miał być kran

 

O, o, toto.

 

Ale podoba mi się taki detal jak troszkę wody w umywalce, takiej dopiero wlewanej. Już nikt nie robi takich rzeczy, a szkoda, fajny motyw.

 

Sz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku VRayIesy. Światła na suficie zapalone ale pod tym kontem jakoś tego nie widać ;)

 

arev - nie dość że ta mozaika wygląda jak piksele to jeszcze w nazwie ma 3D bo jest przestrzenna choć słabo w tym ujęciu to widać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pionix: dzięki. :)

 

A mnie tak zastanawia... zmieniałeś coś w setupie ostatnio? Jakoś tak mniej kontrastu, mniej wyraźne cienie, nie ma tej ostrości, któa zwykle cec***e Twoje rendery, ale może mi się wydaje? ;)

 

Sz.

 

Edit:/ Osz marchewa! Nie mogę już napisać "cech uje"? To jak ja policzę rendery w tym wątku? Jak ja je wszystkie "porach uje"?!

Edytowane przez pressenter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od samego projektu jak i klienta w zależności od tego jakie ma oczekiwania. Ostatnio przyznaję, że eksperymentuję z obróbką w Photoshopie. I w nim chyba następuje to "zmiękczenie".

 

To mnie cec***e że ciągle coś zmieniam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testuję sobie vrayowego skin shadera i dosyć ciężko to idzie. Największy problem mam jednak z zębami. Jak widać na obrazku wychodzą tragicznie a próbuję już ładnych parę godzin ;( Jakieś pomysły od masterów renderingu jak zrobić realistyczny materiał zębów?

Myślałem o czymś w stylu takiego mlecznego szkła żeby w cieńszych miejscach zęby były delikatnie przeźroczyste, tylko coś mi nie wychodzi.

 

Włosy oczywiście podmalówka bo nie lubię łysych bab ;)

 

babkao.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkeruj ściągnąłem różne materiały zębo-podobne z vraymaterials.de i na żadnym to super nie wygląda. Chyba po prostu światło nie podchodzi i nie ma się co w ząbkach odbijać :) Jeszcze pokombinuję.

 

lucek ten materiał to vray_blend gdzie bazą jest sss2 z większą skala niż normalnie a blenduje go z vray_mtl na którym mam ustawiony specular. Robię tak z powodu ubogiego speculara materiału sss2.

Większa skala sss daje ten miękki organiczny wygląd skóry bo normalnie byłby taki suchar sztuczny. Cały czas szukam lepszych ustawień które będą wyglądały dobrze przy każdym oświetleniu.

 

Zrobiłem materiał z transluency na zwykłym vray_mtl który na zamkniętych siatkach całkiem ładnie oddaje efekt sss. Niestety w przypadku otwartych siatek jak np model wyżej wychodzi kaszanka. Światło przebija przez wszelkie zagłębienia jak np te fałdki pod policzkami itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może napisze coś konstruktywnego: kolor tła podobny do koloru lakieru, wychodzi masło maślane.

 

spróbuj dać dużego białego vraylighta lub hemi sphere świecącą na biało aby góra samochodu odbijała generalnie jasno. nie musi mocny być, ale wyciągnie obłości.

 

masz pionowe lighty z boków samochodu? wywal je i daj pod kątem, bo zawsze bok będzie nieciekawy, szyby całe białe będziesz miał.

 

ten samochód i tak jest duży, nie pokazuj go z tak bliskiej poerspektywy bo to jeszcze powiększa jego maskę i zabija troche proporcje. spróbuj może od dołu troche i dalej.

 

auto ci lewituje, masz za mocny cień pod nim. światła od odbić słabsze i możesz dać im off dla diffuse, a światła oświetlające większe i dalej.

 

zdejmij może troche odbić z chromu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągnąłem różne materiały zębo-podobne z vraymaterials.de i na żadnym to super nie wygląda. Chyba po prostu światło nie podchodzi i nie ma się co w ząbkach odbijać :) Jeszcze pokombinuję.

 

A wiesz że zęby mają trochę rozproszenia pod powierzchnią? SSS znaczy sie...

No to coś skombinuj, i jeszcze światło lub otoczenie dopraw, aby zęby odbijały. Odbicia na zębach są możliwie szkliste ale nie całkowicie. :)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz że zęby mają trochę rozproszenia pod powierzchnią? SSS znaczy sie...

No to coś skombinuj, i jeszcze światło lub otoczenie dopraw, aby zęby odbijały. Odbicia na zębach są możliwie szkliste ale nie całkowicie. :)

Pozdr.

 

Tak wiem i od początku kombinowałem z sss ale na wszystkich renderach wychodzi matowo. Będę jeszcze próbował.

 

SWRSC super ale nie widzę różnicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,

 

moj pierwszy post na forum :) poniżej zamieszczam test ogólnie wszystkiego, jednak najbardziej, się skupiałem na świetle, zwykły vray sun i sky ale nie wiem czy cienie nie są za lekki jak na takie atrium. c&c mile widziane

 

link do wiekszej wersji

http://www.visualstudio.pl/Forum/CP_Garden.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SWRSC:Ładna wizka. W renderze #1 kontrast jest ok. Nieznacznie się róźni od rendera #2, który ma mniejszy kontrast o hmm... 2-5% ?

visualstudio: Jest znośnie, nigdzie za lekko nie wychodzi, w miarę intensywnie i bardzo przyjemnie wyszło.

Cyanide: you made my day..

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

q7 stoi na parkingu przy wnętrzu, ale cicho z tymi kaczkami, nie ma ich, Kliment znowu zacznie marudzić jak sie o tym dowie!

 

Nie mam pojęcia czego to jest wnętrze, może lobby hotelu. Ogólnie zabawa polega na tym, że dostaje zdjęcie wzorcowe, które muszę odtworzyć w 3D i na podłogę wstawić plytki klienta.

 

Dzięki wszystkim za opinię o kontraście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności