Skocz do zawartości

Blender - NEWS oraz dyskusje


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

@Destroyer flipfluids ma potencjał. Miał być jakiś eksperymentalny update addona, ale coś się temat przesuwa w czasie. Force fields bardzo dużo wniosą do tej wtyczki, natomiast najbardziej czekam na możliwość blendowania flipa z ocean modifierem. Z kolei Mantaflow powinna trafić do B2.82, ale w sumie to nie wiem czy można się po niej czegoś spodziewać szczególnego - jest integrowana z blenderem przez Pythona, a nie przez C++, co nie wróży jakiejś wydajności/prędkości szczególnej. Z całym szacunkiem dla takich osób jak Nils Thuerey i Sebastián Barschkis, ale Mantaflow wydaje się być jakimś przestarzałym projektem.

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciek Jutrzenka Nvidia zrobiła mocne wejście. Z ogólnym budżetem ponad 80 klocków euro miesięcznie Ton może coś fajnego zdziałać. Na wykresie https://fund.blender.org widać proporcje między grantami od firm a indywidualnymi darczyńcami. Robi się coraz ciekawiej.

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dla Nvidi to jest no brainer... Za darmo mają możliwość implementowane swojej technologi.. do najpopularniejszego programu 3D na świecie.. Nie istnieje lepszy marketing niż to... mogę się założyć o wszystko że przy premierze... 2 generacji RTX'ów Blender będzie jednym z głównych prezentacji. 

5 godzin temu, Destroyer napisał:

Nie, Cycles nie stanie się najlepszym silnikiem gpu bo testy jednoznacznie wskazują że już jest 🙂

xD bez spoilerów tutaj xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, michalo napisał:

Że w końcu model otwarty przestanie być otwarty pod naporem sponsorów, którym nie koniecznie dzielenie się może odpowiadać.

Albo presja na developerach może dowolnie kierunkować ten soft.

IDK. To tak pół żartem.

 

było by to nielegalne. Licencja Bledera, jest nie do ruszenia, jest to fizycznie niemożliwe.. a nakazuje ona aby soft był zawsze opensource.

Edytowane przez Maciek Jutrzenka
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były już takie sytuacje, społecznośc zawsze wygrywała. To OpenSource więc zawsze powstanie jakiś fork.

Taka sytuacja miała miejsce gdy OpenOffice został wykupiony przez Oracle. Powstał LibreOffice, który ma się dużo lepiej. Przez chwile sytuacja była nie do końca klarowna, ale większość developerów przeszła do Libre. 

Sponsorzy przy oprogramowaniu to nic nowego ani też nic strasznego. Szczególnie jeśli chodzi o obsługę danego sprzętu. Powiedziałbym, że to raczej mocny pstryczek dla komercyjnej konkurencji. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te granty nie działają jak akcje spółki. Korporacje nie mogą wymusić na BF żadnych rzeczy który BF nie chciałoby robić. Ton wcześniej ugaduje z tymi sponsorami na co pójdzie kasa, jeśli to pasuje sponsorowi to daje grant, jak nie pasuje to grantu nie ma, easy as that.

Na pewno kasa od NV pójdzie na obsługę CUDA/ OptiX / RTX w Cyclesie i Eevee. Zakładam że część pójdzie też na przeportowanie blendera na Vulkana na czym zyskają nie tylko właściciele kart od NV.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależnie od sceny. Jak masz jedną sferkę z materiałem proceduralnym i włosami to zysku nie będzie w ogóle. Rdzenie RT to sprzętowa akceleracja intersekcji promieni z trójkątami. Zysk będzie tym większy im więcej geometrii jest na scenie. Jakby podsumować wszystkie możliwe scenariusze to pewnie dostalibyśmy widełki od 0% do 300% lub więcej. Jeszcze kilka miesięcy developmentu zanim benchmarki będą miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia z Armory3D ale siedzę trochę w gamedevie więc taka rada - Wybierz silnik który ma największy support. Gamedev to rozwiązywanie problemów 24/7.
Armory to jeden ziomek, jak mu się odwidzi albo coś stanie to projekt umiera. Jest też mniejsza szansa że gość będzie miał czas zająć się twoimi problemami.
Godot ma całe community developerów i rozwija się bardzo aktywnie.



 

SCR848.png

SCR849.png

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieźle, nieźle ale to "tylko" składanie z gotowych klocków, houdini byłby znacznie lepszym i bardziej eleganckim rozwiązaniem ale hudy został stworzony do takich rzeczy 🙂

I dodatkowo w hudym nie jest tak strasznie super trudno generować różne wersje geometrii a nie tylko składać z gotowych części

https://twitter.com/i/moments/1061998840780226562

 

Dodatkowo w hudym możesz sobie zrobić jakiś setup czy to generowanie geo czy symulację, zrandomizować różne opcje, pościć na noc na farmie i rano powybierać co lepsze przebierając jak w ulęgałkach, jak stara baba wiosłująca w bułkach w lidlu 🙂

https://gnss.smvi.co/

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, michalo napisał:

Chudy jest rozwijany od 1996 roku a Blender 1998. Poczekajmy 2 latka 😏

Przez ten czas na development Hudego wydano setki milionów dolarów. Na blendera kilka milionów.

edit: Zagalopowałem się. Na majkę i maxa wydano ponad miliard dolców. Houdini ma malutką popularność w porównaniu do Autodeski. Tak czy inaczej Blender rozwija się najszybciej ze wszystkich pakietów pochłaniając ułamek kosztów developmentu Autodesku czy SideFX.

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako użytkownik houdiniego i Blendera wielo letni... tak jak kocham blendera... to jeśli chodzi o możliwości... to Blender nie jest nawet blisko Houdiniego... zresztą żaden program nie jest..  możliwości jakie daje Houdini są po prostu kosmiczne. 

tutaj nie chodzi o to kto ile wydał pieniędzy na dany soft. a sam design logistyki w programie to jak ona funkcjonuje... 

ujme to tak... W Houdinim do każdego punktu możesz przypisać nieskończoną ilość danych... te dane może odczytać i użyć do sterowania parametrami narzędzia każdy tool w Houdinim.. Dodaj do tego fakt że jest to system nodalny więc masz dostęp do danych z całego timelienu operacji... Ten prosty system daje nieograniczone możliwości. 

I tyle :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla użytkownika końcowego nie powinno mieć żadnego znaczenia jak stary jest program czy ma 15 lat czy 5 miesięcy liczy się co może zrobić tu i teraz. Houdini wyrósł z jego poprzednika tj Prism który został wydany w 1987, maya z power aniamtora 1988, 3ds max zastąpił 3d studio maxa 1988-1990, a modo z lightwave 1990, co może być tak pożyteczne jak i problematyczne bo pamiętam jak jeszcze używałem pierwszych wersji modo czasami sypał dokładnie takimi samymi błędami jak ligtwave, o majce, maxie a tym bardziej houdinim nie mogę się wypowiedzieć  bo tak stary jeszcze nie jestem 🙂

Tak samo jak nie powinno mieć znaczenia ile pieniędzy poszło na rozwój, wymyślenie nowej technologi jest dużo bardziej wymagające gdy nie ma nic podobnego niż "tylko" odtworzenie jakiejś funkcji i jej dopracowanie, koniec końców nie powinno to mieć znaczenia bo to tak jakby się tłumaczyć po przegranej w zawodach, że to przez to ze nie miałem czasu trenować ani pieniędzy żeby dobrze się odżywać i suplementować🙂

Blender już teraz ma narzędzia i funkcje których się nie znajdzie czy to w houdinim czy jakimkolwiek innym dużym sofcie więc od dawna nie ma powodu do wstydu i można stać obok bez kompleksów z podniesioną głową  i nie trzeba zawzięcie bronić dobrego imienia Blednera 🙂 A wszystko wskazuje na to ze rozwój tylko będzie przyspieszał więc nic tylko się cieszyć 🙂

 

A żeby nie było tak całkiem offtopowo to Pablo dalej tłucze nowe narzędzia do rzeźbienia 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1184121656245137408/pu/vid/1280x720/mveJdNwSlhVvAKWi.mp4?tag=10

to też fajne narzędzie do zarządzania widocznością /// skucha, post wyżej to samo tylko wersja z pc to istne krzaki jeśli coś jest z twittera a na telefonie wszystko ładnie

Edytowane przez mandragora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Houdini jest niedościgniony, o wiele bardziej rozbudowany pod tym względem, ale w blenderze można robić sporo rzeczy proceduralnie (a z czasem będzie można jeszcze więcej, nody itd.) tylko mało osób korzysta z blendera w ten sposób i nie jest to zbyt popularne https://blendersushi.blogspot.com/

Dwa addony: fizycznie poprawna atmosfera, ciekawa alternatywa do HDRI 

i trochę VFX

 

Edytowane przez alex3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, developerzy Blendera próbują naśladować każdy inny możliwy soft. To taka jakby inwazja w świat 3d 😉

 

Jest już taki plugin dla zbrusha (i standalone) w pytkę drogi.

To powyżej to też komercyjny plugin czy tak ma być w Blenderze?

 

Edytowane przez michalo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KLICEK fajne to, wygląda zupełnie jak R3dS Wrap, linie ciągnące się od  źródła do targetu spoko dla pierwszych 5-8 punktów bo potem robi się nieczynny gąszcz kresek.

Kiedyś nawet zrobiłem upośledzony skrypt do majki który eksportował geometrię, blendshapy, punkty z lokatorów i można było szybko wczytać to wszystko w Wrapie i puścić hurtowo dopasowanie nowej topologii. Wrap under the hood traingualziuje geometrię zanim zacznie na niej rozciągać nową siatką  za pomocą algorytmu naive fan triangulation a maya używa innej metody dlatego żeby było szybciej traingualizowałem targety w majce, uvałki nie są potrzebne bo punkty na siatce są rozmieszane za pomocą współrzędnych barycentrycznych, ogólnei więcej było z tym problemów niż to było warte ale przynajmenij miałęm od klienta tymczasową licencje na Wrapa przez kilka miesięcy - której użyłem nigdy 😛

Inna sprawa, że Wrap indie kosztuje 370$ to do blendera nie sądzę żeby kształtowało nawet połowę tego 🙂 Dodatkowo w blendrze już są narzędzia do sculptowania, wygadzania siatki a Wrap dopiero teraz coś takiego wprowadza w wersji 3.4 i jeżeli algorytm dopasowania w blenderze okaże się porównywalny to dni Wrapa będą policzone 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stanęło się, kula śniegowa staje się coraz większa, do fundacji blendera dołączyło AMD tak jak nvidia na najwyższym poziome jako patron

https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMD-Joins-Blender-Foundation

----------

i jakieś tam randomowe fajne rzeczy 🙂

interaktywne normal mapy w blendku

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Wojiech napisał:

Teraz czas na ruch ze strony Autodesku 😁

Ile im jeszcze dajecie czasu?

Założę się, że mają teraz burzę i lecą opierdole 😛

 

Jaki ruch? Już chyba za późno na zmianę polityki. Adobe też sobie szkodzi.. i co? I nic?

Zero refleksji, brną w to dalej.

 

Jeśli poważne studia zaczną przenosić  się na blendera, wtedy pójdą za nimi szkoły i użytkownicy. Jeśli nie to żaden sponsor nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę wzrastającą częstotliwość pojawiania się nowych patronów, to zaczynam odnosić wrażenie, że teraz dużym firmom z branży powoli już nie wypada nie być patronem. :) Ciekawe, kto kolejny. Może któryś niższy tier wykona upgrade.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wojiech napisał:

Teraz czas na ruch ze strony Autodesku 😁

Ile im jeszcze dajecie czasu?

Przecież już wykonali ruch. Nie pamiętam, gdzie o tym czytałem, ale ponoć mają testować gdzieś w Australii nową formę sprzedaży. Max i Maya będą bezpłatne, dopóki nie zaczniesz na nich zarabiać powyżej jakiejś tam kwoty. Ale zabij mnie. Nie pamiętam, gdzie o tym czytałem. Może nawet to nie jest prawda, a tylko ktoś sobie jaja robił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności