Jump to content

Blender - NEWS oraz dyskusje


Recommended Posts

  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Destroyer też śledzę te hasztagi na Twitterze i jest parę osób, które proceduralny workflow wyniosły na wysoki poziom, do tego te shadery są ładne.    To już widziałeś?  

No i stanęło się, kula śniegowa staje się coraz większa, do fundacji blendera dołączyło AMD tak jak nvidia na najwyższym poziome jako patron https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&p

ładnie odje.. wykonane 🙂

Posted Images

Oby przed siggraphem. Tylko nadal OSD bez odpowiednio zmodyfikowanego viewportu będzie tylko częściowo funkcjonalny. Teselacja na CPU?

 

-----------

Ton:

Nah, Internal render is not going to die! We've just granted Tamito a dev fund contribution to work on Freestyle for example. A fast scanline render system will always have a use.

 

Next to that - there's a 2 year old project running to recode our viewport and drawing, which should allow it to become totally modern (opengl4, all the shaders you want etc).

Link to post
Share on other sites

Mega sie ciesze, ze zdecydowalem sie zainwestowac czas w Blendera. Wciaz jestem noobem ale gdzie tylko moge/umiem to go uzywam. Kiedys bylem jeszcze zafascynowany Vue ale widzac sceny jakie ludzie robia na Blenderze przeszlo mi ;)

Zaskoczylo mnie to z viewportem. Wiedzialem, ze cos tam grzebia przy tym ale taka troche legenda to byla (cos jak z przepisywaniem maxa - niby cos jest ale nikt nie wie co do konca). Czekam teraz az oglosza oficjalnie co bedzie z GSoC.

Link to post
Share on other sites
Zaskoczylo mnie to z viewportem. Wiedzialem, ze cos tam grzebia przy tym ale taka troche legenda to byla (cos jak z przepisywaniem maxa - niby cos jest ale nikt nie wie co do konca). Czekam teraz az oglosza oficjalnie co bedzie z GSoC.

Zaskoczyło, że wspomniał o tym. Nie coś tam grzebią, a grzebie studencik, i nie legenda bo kod jest dostępny... tylko szkoda go komentować, bo ten kod jest żałosny i dosłownie nie przynosi żadnych poprawek. Jason Wilkins w 2012 i w 2013 brał udział w GSoC i nie zrobił dosłownie nic.

2 lata pracy, a efekt w postaci http://git.blender.org/gitweb/gitweb.cgi/blender.git/shortlog/refs/heads/soc-2013-viewport_fx to poziom taki jaki był (co zresztą zapewne wiesz, bo 2 lata pracy są obecnie w blenderze (głównej gałęzi) od miesiąca i raczej poprawy nie widzisz). Wilkins chce i w 2014 roku w GSoC być, ale na efekty nie licz, bo chyba bardziej tu się liczy wpis do życiorysu niż zrobienie czegokolwiek.

Link to post
Share on other sites

Te 2 lata pracy to było tylko modyfikowanie blendka żeby dało się w nim zaimplementować właściwy viewportFX. Jak na razie nie ma tam ani linijki nowego viewportu więc nie wiem czemu cokolwiek miałoby się zmienić z wydajnością.

 

Też średnio gościowi ufam ale nie skreślałbym go jeszcze.

http://wiki.blender.org/index.php/User:Jwilkins/GSoC2014/Viewport_FX_III_Proposal

To ma sens. To co ostatnio pisał na mailing liście też brzmi solidnie. Pytanie tylko czy to będzie ostatni etap pisania tego projektu.

Edited by Monio
Link to post
Share on other sites

@up: jeśli dobrze pamiętam to za każdym razem wynikiem miał być nowoczesny, wydajny viewport, a nie zrobiono nic (nawet aby przygotować pod taki... może dlatego, że bmesh od początku jest pod taki przygotowany i wystarczy go napisać).

 

Nie wiem o jaki mail na liście dyskusyjnej mówisz, ale jeśli o ten, że jego zdaniem trzeba wywalić wszystko co zostało wyrzucone z OpenGL wraz z 3.x to się zgadzam (powinno to być zrobione jakieś 5 lat temu), ale co do jego zdania na temat tego, że nowy viewport powinien się ograniczać do tego co ma OpenGL ES 2 - co oznacza dokładnie tyle co:

- brak sprzętowego instancingu (OpenGL 3.1 i OpenGL ES 3),

- brak tesselacji (OpenGL 4.0 i w OpenGL ES jeszcze nie ma wsparcia),

- brak renderowania pośredniego (OpenGL 4.0 (multidraw w 4.3) i OpenGL ES 3.1),

- brak shaderów obliczeniowych (4.1 i 3.1),

- brak transform feedback (3.0 w GL i 3.0 w GLES),

ofc nie mówię o bardzo skromnych możliwościach tekstur itp.

Ten nowy "viewport" będzie oznaczał rysowanie przez VBO (niczego nowszego w dostarczaniu siatki nie obsługuje), 1x rendertarget (MRT dostępne są dopiero od GLES 3) i działanie blendera na moim telefonie z 2009 roku (pomijam ofc to, że od roku mam telefon, obsługujący OpenGL ES 3, a do wydania tego viewportu prawdopodobnie i ten będzie stary, bo już jest 3.1 potrafiący dużo więcej). Już samo założenie ograniczania się do OpenGL ES 2 (który już nawet na telefonach w nowym oprogramowaniu nie żyje) pokazuje jak nowocześnie będzie (jest ofc możliwość wykorzystania rozszerzeń, aby przez kolejne 5 lat robić to samo w GSoC, ale teraz tez można było i nic z tego nie wynika, że można jak nie ma kto).

 

Ogólnie czytając od czasu do czasu jego posty zastanawiam się kiedy ktoś mu przerwie, zanim blender, będzie działał kilka razy wolniej (bo to, że chce wymienić picking którego już w OpenGL nie ma od lat, to ok, ale można to zrobić tak źle, że będziemy żałować tego, że wywalono stary ;p).

Edited by Skoti
Link to post
Share on other sites

Skoti - nie znam polowy skrotow o ktorych to mowicie, cale to programistyczne mumbo-jumbo jest dla mnie odpowiednikiem niszowego dialektu w Chinach ;). Ciezko sie jednak oprzec pokusie powiedzenia Ci zebys zamiast pisac kilometrowy post (ktory nie zmieni absolutnie niczego) napisal moze dwie linijki kodu ktore zmienia... I nie mowie tego zlosliwie - jesli faktycznie masz taka wiedze (nie jestem w stanie zweryfikowac bo ja nie mam) to dlaczego choc troche nie pomozesz? Sledzisz rozwoj Blendera jak widze bardziej niz ja, mimo ze ja przestawiam sie pomalu do uzywania go na codzien. Wielokrotnie wypisywales spore posty, czesto wdajac sie w dlugie dyskusje - wiec nie mow ze czasu nie masz ;) Potrzeba ludzi ktorzy cos zrobia - ja nie jestem nawet w stanie napisac sobie skryptu w pytongu wiec odpadam. Ale Ty zdaje sie jestes w stanie - `przynajmniej na to wyglada. Dlaczego nie pomozesz choc troche? Nie musi to oznaczac przepisania Blendera od nowa ;) Albo jak piszesz, ze zastanawiasz sie kiedy ktos mu przerwie - czemu ty mu nie przerwiesz? Dlaczego nie napiszesz tego co tu, nie zaczniesz tej dyskusji tam gdzie moze to cos zmienic? To juz nie wymaga wiecej zaangazowania niz wypisanie postu tutaj.

Raz jeszcze - nie mam zamiaru Cie atakowac - po prostu mysle ze taka rzeczowa dyskusja (jesli juz nie pomoc w samym programowaniu) moglaby wiele zmienic. Tutaj mozemy stracic czas, nerwy, zdrowie i na nic to nie wplynie.

 

Nie mam teraz dowodow - i nie bede szukal - ale WYDAJE mi sie, ze jak Cycles zaczynal to tez czytalem tu dyskusje o tym jaka to slepa uliczka, jak to nie ma sie czym jarac, jak to moznaby to zrobic 10 razy lepiej, szybciej, wydajniej i jak to wszystko jest bez sensu ;) Ale moge sie mylic - wybacz jesli tak. Po prostu nie przypominam sobie jednego twojego pozytywnego postu :D

Link to post
Share on other sites

Skoti- Chyba nie ogarniasz na czym polega ten projekt... Wszystkie rzeczy które napisałeś będą mogły być w blendku jako rozszerzenia jeśli zostaną wykryte (i zaimplementowane). To nie będzie działało tak że OGL ES2 będzie krańcem możliwości tego viewpotu, jeśli viewportFX wykryje że twoja karta obsługuje odpowiednio nowego OGLa to będziesz miał swoją teselacje i transform feedback. To jest ten myk z abstraction layers, po prostu nie zrozumiałeś idea jaka za tym idzie. Pierwsza startowa wersja ma obsługiwać rzeczy od OGL 2.1 do OGL 3.3 ale potem łatwiej niz teraz będzie można dodać funkcje z OGLa 4 i nowszych, jako rozszerzenia uruchamiane automatycznie tak jak teraz VBO.

 

Nezumi dobrze mówi. Jeśli faktycznie masz pewność że nic z tego projektu nie wyjdzie to rusz tyłek żeby go zastopować. Załóż wątek na BA gdzie podasz pare przykładów z jego kodu które są źle zaprojektowane i wytłumacz dlaczego to nie zadziała, skontaktuj się z core teamem. Jeśli masz racje to gość marnuje miejsce na GSoC i czas koderów z core teamu. Ludzie teraz są wkurzeni że nie ma nowego viewportu więc jeśli ten projekt padnie definitywnie to może wreszcie sama fundacja się wkurzy i zatrudni kogoś kto to zrobi na poziomie.

Edited by Monio
Link to post
Share on other sites

Tak sobie mysle - kod podlega weryfikacji przez koderow z core teamu, tak? Kod ktory ten gosc robi jest ogolnie dostepny, tak? I nikt sie nie skapnal ze to nie ma sensu? Poza Skotim. Jesli faktycznie jest tak zle to koderzy z core teamu nie widza tego? Cos mi tu nie pasuje - jak oni sa tacy ciency to jak im sie udaje pisac Blendera w ogole?

Link to post
Share on other sites
Skoti- Chyba nie ogarniasz na czym polega ten projekt... Wszystkie rzeczy które napisałeś będą mogły być w blendku jako rozszerzenia jeśli zostaną wykryte (i zaimplementowane).

Tak teraz też niby jest. Niby, bo jest tylko podstawa i nic więcej.

 

To nie będzie działało tak że OGL ES2 będzie krańcem możliwości tego viewpotu, jeśli viewportFX wykryje że twoja karta obsługuje odpowiednio nowego OGLa to będziesz miał swoją teselacje i transform feedback.

Zrozumiałem, jednak po prostu wiem, że tak jest i teraz, a jaki jest kraniec możliwości każdy wie. OpenGL ma 2x profile - profil kompatybilności i profil rdzenny. Profil kompatybilności pozwala Ci mieszać naprawdę archaiczny kod z najnowszym. Nic nie stoi na przeszkodzie wykryć czy karta obsługuje tessellację czy transform feedback i obsłużyć... tylko to, że nikt tego nie zrobił

 

To jest ten myk z abstraction layers, po prostu nie zrozumiałeś idea jaka za tym idzie. Pierwsza startowa wersja ma obsługiwać rzeczy od OGL 2.1 do OGL 3.3 ale potem łatwiej niz teraz będzie można dodać funkcje z OGLa 4 i nowszych, jako rozszerzenia uruchamiane automatycznie tak jak teraz VBO.

To, żaden myk, ani idea. Nie będzie też w niczym łatwiej niż teraz dodać funkcje z OGLa 4, bo dla OpenGL jest naturalne.

 

Nezumi dobrze mówi. Jeśli faktycznie masz pewność że nic z tego projektu nie wyjdzie to rusz tyłek żeby go zastopować.

Nie ma sensu tego stopować. Nie ma nikogo kto by się tym kodem zaopiekował, więc niech próbuje - może nie wszystko pójdzie do kosza. Chociaż w programie graficznym 3D nie wyobrażam sobie sensowności bawienia się z dziwnymi implementacjami pickingu (dosyć podstawowej rzeczy - bo algorytmu, który decyduje co zaznaczyć w viewporcie), zamiast naturalnie użyć occlusion queries (to dopiero od OpenGL ES 3.0). Ograniczanie się do OpenGL ES 2.0 to tak trochę jak uwiązywanie się do kompatybilności z OpenGL 2.0 (ten w wielu aspektach daje większe możliwości niż ES2 (to bardziej poziom obciętego mocno OpenGL 1.5-2.0 (w tym obciętego z elementów ważnych dla wydajności jak MRT) z elementami 3.x niemającymi jednak znaczenia dla wydajności)), ale może się pozbędzie z kodu części fixed pipeline (dobrze, że wyleci, ale z punktu widzenia wydajności nie ma to, żadnego znaczenia, bo mało co ograniczało (no może fixed pipeline double sided lighting), a w wykorzystywaniu nowoczesnych API nie przeszkadza zupełnie).

 

skontaktuj się z core teamem.

Z kilkoma członkami core team mailuję i oni dobrze znają sytuację z viewportem (podobnie jak wiedzą jakim ciężarem jest licencja blendera dla projektu). Viewport kiedyś ruszy (ja obstawiam, że wtedy kiedy Brecht będzie mógł odstawić Cycles i będzie miał czas na viewport), ale nie za sprawą GSoC.

 

Jeśli masz racje to gość marnuje miejsce na GSoC

Niestety - marnujących GSoC jest pod dostatkiem i nie mam pojęcia co radziłbyś zamiast (mało który z tych projektów ma sens - GSoC działa w środowisku otwartego oprogramowania tak, że Google płaci, to niech studenciaki coś robią, a może jeden na 10 projektów przyniesie jakikolwiek efekt).

 

@Azbesty/Kramon: Ja rozumiem, że cię wkurza to, że rozwiewam wątpliwości marzących o szybkim viewporcie, ale takie są fakty. Jak jednak tu mówiłem już nie mam zamiaru wspierać blendera kodem, ze względu na to, że ma wirusologiczną licencję która dla programistów moim zdaniem jest mocno krzywdząca.

Link to post
Share on other sites

Gadanie po próżnicy.

Skoti mówi co jest źle (używając pojęć, których nikt inny tu nie rozumie w pełni), inni mówią, żeby Skoti naprawił, skoro ma wiedzę, ale Skoti tego nie zrobi, bo licencja wirusologiczna- czyli:

I'd Do Anything For Love (But I Won't Do That)

[video=youtube_share;9X_ViIPA-Gc]

 

Kto gada po próżnicy - wszyscy

 

Albo inaczej, sianie FUDu poziom programista.

Link to post
Share on other sites
mało który z tych projektów ma sens - GSoC działa w środowisku otwartego oprogramowania tak, że Google płaci, to niech studenciaki coś robią, a może jeden na 10 projektów przyniesie jakikolwiek efekt).

Acha, czyli cale GSoC tez nie ma sensu.. Zaczynam chyba rozumiec...

 

Jak jednak tu mówiłem już nie mam zamiaru wspierać blendera kodem, ze względu na to, że ma wirusologiczną licencję która dla programistów moim zdaniem jest mocno krzywdząca.

 

Czyli tylko bedziesz narzekal? Uzywasz w ogole Blendera? Bo jesli tak to to jakas paranoja jest :D Wszystko nie ma sensu, widokow na przyszlosc za bardzo nie ma, trzebaby wszystko przepisac w zasadzie ale wirusowa licencja i wszystko do kitu...

Edited by Nezumi
Link to post
Share on other sites

To co pisze Skoti wywoluje chyba we wszystkich dysonans poznawczy, we mnie tez, chociaz moze mniej;)

Kazdy chcialby, zeby Blender byl coraz lepszy i zeby czasami wyprzedzal innych, bo na tym opiera sie caly sens jego uzywania. A tu nagle ktos wyskakuje i mowi, ze viewport bedzie sklejony z kupy, szmat i lisci.

 

Nie rozumiem co drugiego slowa w tym co piszesz, Skoti, ale troche napawa smutkiem. Zdalem sobie sprawe, jak licencja moze blokowac rozwoj softu.

Link to post
Share on other sites
Acha, czyli cale GSoC tez nie ma sensu.. Zaczynam chyba rozumiec...

Ma sens, ale ma niską skuteczność. I nie mówię o blenderze tylko o wszystkich projektach biorących udział. Nie jest to nic dziwnego, a taka jest formuła - studenci bez żadnego doświadczenia i z mierną wiedzą biorą się za projekty, które ich przerastają, ale nawet jeśli 1/20 tylko podoła to już warto. W GSoC nie może brać udziału zawodowiec w wolnym czasie, a muszą studenci amatorzy (taki wymóg od google) i głównym celem GSoC nie jest poprawa oprogramowania open source, a aktywizacja studentów, aby to oni się przy projekcie nauczyli czegoś, a nie tyle dokonali czegoś dla projektu i wykrycie tego ułamka, który jest wart zatrudnienia w Google.

 

Czyli tylko bedziesz narzekal? Uzywasz w ogole Blendera? Bo jesli tak to to jakas paranoja jest :D Wszystko nie ma sensu, widokow na przyszlosc za bardzo nie ma, trzebaby wszystko przepisac w zasadzie ale wirusowa licencja i wszystko do kitu...

Na viewport nie da się nie narzekać tym bardziej, jeśli masz wiedzę jak powinno być a jak jest. Blendera używam, bo poza viewportem jest to świetny soft. Widoki na przyszłość są, ale nie należy ich upatrywać w Wilkinsie, a mniej napiętych czasach dla core team (gorsze niż viewport do dupy, byłoby przecież pozostawienie dla niego rozwoju Cycles przez Brechta).

 

Zdalem sobie sprawe, jak licencja moze blokowac rozwoj softu.

Przez nią nie masz pluginów w blenderze (bo licencja zabrania linkowania do zamkniętego softu, więc o zamkniętych pluginach zapomnij), i programiści niechętnie chcą pomagać (gdyby licencja była BSD-like to inna sprawa - tu programiści i całe firmy przychodzą z masą kodu bez obaw).

Edited by Skoti
Link to post
Share on other sites

@Reanimator

Widzisz, to nazywam FUD na poziomie programisty - może nawet nie zamierzony, ale jakże skuteczny.

 

Ale nie martw się. Skoti jakiś czas temu wieszczył katastrofę i upadek silnika cycles, który ponoć jest źle pisany i nie będzie się go dało rozwijać. Od tego czasu mamy hair bsdf, SSS, wolumetrykę, deformation motion blur.

Link to post
Share on other sites

To się nazywa défaitisme i zostało wynalezione 100 lat temu we Francji :) Nie wiem czy jest sens włączać blendera w ogóle... :)

 

Tak serio Skoti, czy Ty przypadkiem nie występujesz na blenderowni pod nickiem "luzakwielki" :)? Ostatnio miałem taką równie męczącą rozmowę w wątku o progressie blendera i kwestii doubleside lighting - w takim klimacie "hipopopo-teoretyczno-nic nie wnoszącym". Pewnie byście się dogadali.

 

 

Ma sens, ale ma niską skuteczność. I nie mówię o blenderze tylko o wszystkich projektach biorących udział. Nie jest to nic dziwnego, a taka jest formuła - studenci bez żadnego doświadczenia i z mierną wiedzą biorą się za projekty, które ich przerastają, ale nawet jeśli 1/20 tylko podoła to już warto.

 

Takie rozważania, które prezentujesz na poziomie czysto teoretycznym, które nie mają się nigdy przełożyć na choćby jedną linijkę kodu są niewiarygodne i nic nie wnoszą. Wyraziłeś swoją opinię, ale w zasadzie ciężko się zgodzić z Tobą w jakiejkolwiek kwestii. 5% projektów GSoC? Ciekawe skąd się wzięły takie kroki milowe jak choćby dynamic paint. Nie deprecjonowałbym idei programu GSoC tak jak i nie nazywał studentów, którzy byli uczestnikami GSoC rodzaju Thomas Dinges, osobami z mierną wiedzą.

 

Jeśli chodzi o brak pluginów i chętnych programistów do ich tworzenia jesteś w głębokim błędzie. Co do viewportu blendera ,to wymaga on modernizacji i to jest jasne, ale narzekanie na niego ani nie przyspieszy ani nie spowolni prac nad nim...

 

Dobrze, że istnieją na Ziemi wizjonerzy tacy jak Roosendaal i chcą zebrać pół bańki na dalszy rozwój programu.

Edited by alex3d
Link to post
Share on other sites
Ale nie martw się. Skoti jakiś czas temu wieszczył katastrofę i upadek silnika cycles, który ponoć jest źle pisany i nie będzie się go dało rozwijać. Od tego czasu mamy hair bsdf, SSS, wolumetrykę, deformation motion blur.

Możesz podać szczegóły bo tego nie pamiętam (lub nie pamiętam kontekstu)? Mówisz o kontekście, że pisanie OSL nie ma wielkiego sensu na dłuższą metę i zostanie zastąpiony gdy tylko OpenCL będzie dobrze zaimplementowany? Jeśli tak, to właśnie z tego co Ton i Brecht mówił zabierają się za wersję OpenCL i przepisują, bo najnowsze sterowniki beta AMD sobie radzą, a nadchodzący SPIR i OpenCL 2 pozwolą wreszcie wywalić OSL i CUDA i zastąpić jednolitym kodem na wszystkie architektury. Co do samego Cycles od strony programistycznej przyczepić się nie bardzo można (odpowiednia liberalna licencja, kod nowoczesny w C++, architektura przemyślana) - Cycles jest akurat w kodzie i licencji przeciwieństwem reszty blendera (GPL + kod w C + architektura wielu rzeczy sięga poczatków blendera (w tym viewportu)).

 

Tak serio Skoti, czy Ty przypadkiem nie występujesz na blenderowni pod nickiem "luzakwielki" :)?

Nie, ale kiedyś do mnie napisał w technicznej sprawie (zdaje się OpenCL), bo ktoś pamiętający mnie z blenderowni mu polecił, że tam nie ma nikogo już kto by miał wiedzę w tym temacie.

 

5% projektów GSoC? Ciekawe skąd się wzięły takie kroki milowe jak choćby dynamic paint. Nie deprecjonowałbym idei programu GSoC tak jak i nie nazywał studentów, którzy byli uczestnikami GSoC rodzaju Thomas Dinges, osobami z mierną wiedzą.

Blender miał szczęście do GSoC, bo kilka projektów przez te lata było udanych (wielokrotnie więcej nieudanych)... jednak wiele innych projektów uczestniczących w GSoC jeszcze, żadnego kodu GSoC nie przyjeły (bo nie spełniał norm jakościowych). Blender ma to szczecie, że jest efektownym programem, a efektowne projekty są częściej kończone, bo przynoszą masę satysfakcji twórcy. Viewport jest projektem zupełnie innego typu - tu trzeba włożyć masę pracy, by osiągnąć taki efekt jaki był na początku (projekt nie jest na efektowność, a efektywność) - ciężka praca u podstaw bez uwielbienia tłumów (projekty jak dynamic paint mogą być napisane nieefektywnie, powolne, od strony programistycznej słabo, ale są uważane za super bo są efektowne).

 

Jeśli chodzi o brak pluginów i chętnych programistów do ich tworzenia jesteś w głębokim błędzie.

Rozumiem, że masz jakiekolwiek pluginy w blenderze? Ups nawet nie masz API dla pluginów, bo nie ma to sensu przez licencje. Api masz skryptów, a firmy produkujące pluginy skrypty mają gdzieś, bo te z natury mają otwarty kod, a nie każdy chce się dzielić. Chętnych programistów nie masz. Projekty na licencjach liberalnych mają wielokrotnie więcej chętnych osób i firm do współpracy niż projekty na GPL, dlatego, że wspierając GPL nie dostają nic w zamian (użytkownicy tak, ale nie programiści - ci muszą nawet czasami bać się o swój kod, aby nie zostać za niego pozwani (w ekstremalnych przypadkach)), a wspierając te na liberalnych licencjach.

 

Co do viewportu blendera ,to wymaga on modernizacji i to jest jasne, ale narzekanie na niego ani nie przyspieszy ani nie spowolni prac nad nim...

No jasne, że nie - viewport będzie kiedy będzie. Jednak huraoptymizmowi należy przedstawić racjonalność, bo pompowanie balonika oczekiwań z którego nic nie będzie może tylko zaszkodzić, a na pewno nie pomoże.

Link to post
Share on other sites
No jasne, że nie - viewport będzie kiedy będzie. Jednak huraoptymizmowi należy przedstawić racjonalność, bo pompowanie balonika oczekiwań z którego nic nie będzie może tylko zaszkodzić, a na pewno nie pomoże.

 

zaszkodzić komu? cała giełda się na tym opiera i jakoś nie żyją biednie.

Link to post
Share on other sites

@skoti

 

tutaj w kontekście tego, że w cycles nie ma specular oddzielonego od glossy. post pisałeś o tym, że cycles jest śle zaprojektowany

Może jestem oldschoolowy, ale zawsze podchodziłem do rozwoju oprogramowania tak: najpierw podstawy później dekoracje, a nie na początek dekoracje, a podstawy się walą.

 

post

Po prostu rozwój cycles poszedł w rozwój mniej istotnych rzeczy, a od 2ch lat nic się nie zmienia w podstawach, które powinny być od początku.

 

post

Znając życie z takiego podejścia wyjdzie: za dużo roboty z tym bo już tyle jest na garbie podstawy przerabiać więc napiszemy to od nowa... i znowu pominie się przemyślenie podstaw, i gnać się będzie do efektów kiedy wszyscy pieją z zachwytu nad świecidełkami.

 

Już mi się dalej wszystkiego nie chciało czytać, i tak potem zeszło na to, czemu ty nie poprawisz, a ty, że licencja wirusologiczna, że dla ciebie projekt bezużyteczny:

post

Nie mam czasu pracować przy bezużytecznym dla mnie projekcie. Kiedy będzie już minimalnie dla mnie użyteczny, to zobaczę, czy warto wspierać, podsyłać łatki czy po prostu olać, bo nic z tego nie będzie i używać wypiekania konkurencji lub poświęcić czas na własny render (mam ochotę pa point based rendering + wypiekanie, ale czasu brak).

i na koniec wisienka na torcie:

post

Blender != Cycles. Blender jest użyteczny (źle rozwijany o czym większość nawet tu go broniących wie, Ci którzy widzieli kod dodatkowo wiedzą jaki bałagan w nim jest... ale użyteczny), mam gotowe własne łatki do niego i nie mam go puki co zamiaru zamieniać, a Cycles to zupełnie inna bajka... w tej chwili jest dla mnie bezużyteczny.

 

sorry że wyciągam ci fakty, jak geje na byłego CEO Mozilli, ale bywasz męczący z tym defetyzmem jak ból w, w czymśtam.

 

Zasiałeś FUD perfekcyjnie. Reanimator zdaje się zaczą się martwić o dalszy rozwój Blendera, pewnie się tez zastanowi zaraz, czy warto poświęcać czas na naukę, a rozumiem, że teraz włanie na to poświęca czas, choć zna inne programy. Możesz rzucić specyfikacjami, których my to nawet znaleźć nie będziemy potrafili, co dopiero sprawdzić, czy się fakty zgadzają.

 

Jak będzie przepisany viewport i będzie dobrze działał, (na to mam nadzieję) , to znów coś innego wymyślisz, żebyśmy uwierzyli że zmierzamy ku zagładzie?

Edited by ikkiz
Link to post
Share on other sites

Ciekawe gdyby Blender przyjął inną strategię na zasadzie np.: nowy viewport - > budżet - > zrzutka na realizację. To jest do wykonania i kosztorys(budżet) będzie realny w obliczeniu?

Czy można ingerować w blendera z zewnątrz czy trzeba to wszystko konsultować, aby nie powstawały niezależne twory(oczywiście stale w ramach tej samej licencji)?

Link to post
Share on other sites

http://lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2014-April/043311.html

 

klasycznie mailing.

 

2.71 is shaping out to be one of the best Blender releases.

 

- Cycles Baking with Cages

- Deformation Motion Blur

- Support for Cycles Fire and Smoke Rendering

- Speed boost and constant detail for Dynamic Topology. Matcaps also received a speed boost I think.

- MSVC 2013 (Faster rendering times in Cycles)

- Split Normals and more FBX and Freestyle goodness.

Link to post
Share on other sites
  • KLICEK unpinned this topic
  • KLICEK pinned this topic
  • KLICEK featured this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy