Jump to content

Blender - NEWS oraz dyskusje


Recommended Posts

  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Destroyer też śledzę te hasztagi na Twitterze i jest parę osób, które proceduralny workflow wyniosły na wysoki poziom, do tego te shadery są ładne.    To już widziałeś?  

No i stanęło się, kula śniegowa staje się coraz większa, do fundacji blendera dołączyło AMD tak jak nvidia na najwyższym poziome jako patron https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&p

ładnie odje.. wykonane 🙂

Posted Images

Nezumi- Może być minimalnie wolniej na niektórych scenach (np 1% na scenie z Caterpilarem z Gooseberry) ale ogólny zysk będzie większy.

Trzeba pamiętać o czym mówił Brecht dawno temu jak Cycles się pojawił. Będą sytuacje gdy jakieś zmiany wydłużą czas renderu na określonej ilości sampli, jednak zaszumienie i jakość renderu będzie większa. Czyli do uzyskania podobnych efektów potrzeba mniej sampli przez co czas renderu spada.

Link to post
Share on other sites
Zupełnie się teraz nie orientuje w numerkach tych rewizji. Jak mogę sprawdzić, czy na przykład w dzisiejszym buildzie z buildbota to już jest?

 

Trzymając się tylko gitowej numeracji nie da się w tym połapać. Musisz porównać datę i godzinę commit loga i builda :)

 

https://developer.blender.org/diffusion/B/history/master/

http://builder.blender.org/download/

Edited by alex3d
Link to post
Share on other sites

na Jill Janus na jednorożcu sobie sprawdziłem ten patch i wyszło mi o jedną czwartą szybciej, czyli w 75% czasu potrzebnego wcześniej. W scenie jest 1/3 nieba, na które to usprawnienie nic nie pomogło, więc i tak jestem pod wrażeniem. Niestety z tego podniecenia nie zachowałem rezultatów (tego pierwszego), więc nie potrafię powiedzieć, czy są identyczne.

Link to post
Share on other sites

GSoC 2014 http://www.blendernation.com/2014/04/22/google-summer-of-code-selected-blender-projects/

 

To co mnie interesuje najbardziej to ten projekt: Fluid simulation MantaFlow integration – Roman Pogribnyl. Mentor: Nils Thuerey. Mentorem jest zdobywca tech-oscara i gość, któremu blender w dużej mierze zawdzięcza symulację cieczy, który ma ciekawą historię i występował w GSoC w 2005 r. w zupełnie innej roli :) :

 

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/GoogleSummerOfCode/2005

 

http://www.ntoken.com/projs.html

http://www.youtube.com/user/nthuerey/videos

Link to post
Share on other sites

Dzięki. Czekałem na to. Bardzo mnie ciekawi jak tym razem wyjdzie Alexandrowi Pinzonowi. Jego zeszłoroczny Laplacian Deform poszedł bardzo gładko i szybko pojawił się w oficjalnym blendku. Jeśli to jest to o czym myślę to mamy pozamiatane. :)

Kolejna wielka niewiadoma z ViewportFX III jednak po cichu liczę że gość spełni swoje obietnice.

 

Floo- zgłaszaj się do gościa od blendshapeów z twoim pomysłem na podgląd w properties.

Edited by Monio
Link to post
Share on other sites

@Monio Teraz wszystko ok. Ale przed resetem dane zostały w pamięci RAM. Tylko pytałem o to kto zajmuje się blenshapem?

Wszystko z Viewportu. Tak to działa w MotionBuilderze.

Link to post
Share on other sites

[video=youtube;-OTl_TtAm1o]

 

Może te toolsy od Pizona będą działały podobnie do tego? :) Jestem szalenie ciekaw co gość wysmaży. Mam nadzieje że Johnatan Williamson będzie trzymał rękę na pulsie bo to by mogło zastapić / usprawnić te jego Contour tools.

Link to post
Share on other sites

Wszystko z Viewportu. Tak to działa w MotionBuilderze.

W czym jest to takie rewolucyjne/niezbędne dla blendera ? Ewentualnie pod jakim hasłem w google szukać wyjaśnienia do czego to służy, do czego może być to przydatne.

Link to post
Share on other sites

@olaf to kawa tak działa ;)

@Idaho nie uważam tego za rewolucyjne, a przydatne do shapekeys. Wystarczy dodatkowy przycisk który działał jak Render GL, aktualizując plik o tej samej nazwie co shapekey. Dla ogarniętego programisty to pewnie nic trudnego zrobić taki addon, bo włączenie tego do blendera na stałe, jest zupełnie czymś innym.

 

edit:

równie dobrze sprawdziło by się przy poseLib.

Link to post
Share on other sites
  • KLICEK unpinned this topic
  • KLICEK pinned this topic
  • KLICEK featured this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy