Skocz do zawartości

Wiz: Nasycalnia podkładów kolejowych


Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu nie wrzucałem żadnych nowych pracek na forum więc się pochwalę pewnym zleceniem :P Wizualizacje przedstawiają jak w tytule - zakład nasycający drewniane podkłady kolejowe.

 

Celem zlecenia było po prostu zwizualizowanie istniejącej już fabryki z poszerzeniem jej o pewne elementy obecnie nieistniejące, "modernizację wizualną" pewnych elementów istniejących które będą faktycznie zmodernizowane w przyszłości, oraz zaprezentowanie tego wszystkiego w atrakcyjny graficznie sposób :) Docelowo ma to być prezentowane na tegorocznych targach kolejowych w Berlinie bodajże, niewykluczone że dodatkowo do października robiona będzie jeszcze animacja z tej sceny (zależy od odbioru dotychczas wykonanych prac przez ciało kierownicze firmy).

 

Na wykonanie zlecenia miałem plus minus dwa tygodnie, od momentu wizyty w zakładzie z aparatem fotograficznym, do wielkoformatowego wydruku (nie wiem na ile to wielkie, ale docelowo były to 4 plansze 100cm na 70cm). Wszystko modelowane praktycznie od zera, przy detalach typu latarnie, lokomotywki itp pomagała mi jedna osoba. Pojazdy pochodzą z Archmodeli 55, drzewka z www.3dmentor.ru

 

Z takich technicznych rzeczy to: modelowane w Blenderze po całości, roślinność rozmieszczona za pomocą skryptu Forest Pack (dzięki kub@) w Maxie 2011, renderowane w V-rayu gdzie z nie do końca wyjaśnionych przyczyn, miałem dosyć poważne problemy z udźwignięciem ok. 4 milionów poligonów i kilkuset tysięci proxy pomimo 12gb ramu w kompie (dzięki SWRSC za porady dot. optymalizacji sceny). Liczone na core i7 920 3.8Ghz, rozdzielczości docelowe to jakieś 4200 x 2700, czasy to średnio 3-4h na ujęcie.

 

Wiem, że jest trochę niedociągnięć jednak mimo tego jestem zadowolony z efektów końcowych. Dwa tygodnie to, przynajmniej dla mnie, na prawdę mało czasu na ogarnięcie tego rodzaju projektu więc tym bardziej jestem zadowolony, że z pomocą osób trzecich udało mi się ukończyć go na czas.

Mam nadzieję, że w odbiorze jest on równie przyjemny i te pewne niedoróbki nie biją jakoś mocno po oczach :)

 

001forestsmallt.jpg

 

002smallh.jpg

 

003smallv.jpg

 

005small.jpg

 

006smalli.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

mirach - dzięki

Filippo - nasycanie po prostu polega na "wtłoczeniu" specjalnego oleju kreozotowego w strukturę drewna tak by zaimpregnować je i zabezpieczyć przed rozkładem na jakieś 30 - 40 lat nawet :)

żółty - dzięki, budujące :)

ola-f - dzięki, poza kłosami był też problem z regularnością drzewek w tle, bałem się dorzucać kolejne modele na proxy bo momentami czułem się jakbym pracował na ostrzu noża (były chwile kiedy Max zdychał i nie renderował żadnego pliku z tej sceny). Co do fabryczki, wybudowana w 1939 :)

mookie - dzięki, z krzaczkami podobnie jak ze zbożem itp.

Mario - dzięki, animacja jak wspomniałem, być może firma się o nią pokusi. Dla mnie byłoby to kolejne ciekawe doświadczenie projektowe :P

Loki - dzięki, ja nie wiedzieć czemu ubzdurałem sobie że pszenica chyba równo jakoś rośnie (poważnie hehe) i postanowiłem puścić jak szło :)

Bonifaz - dzięki :)

Eden-3d - dzięki

kub@ - dzięki, portfolio jeszcze trochę potrzebuje ale nie ma co narzekać ;)

KMiklas - dzięki, cieszę się że kolorystyka daje radę, bo w tej dziedzinie zawsze czułem się totalnym impotentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się tak generalnie podoba. Ujęcie z kłosami, mimo uwag z poprzednich postów, bardzo fajne. Jedyne co mi nie leży to szyby i odbicia. Bardzo to średnio wyszło. Z tym że ja wiem że pewnie nie było czasu na zabawę z tym i kombinowanie jak wyciągnąć z nich super jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bbandi - dzięki, naprawdę miło wiedzieć że jest w tym klimat

fefim - dokładnie, Czeremcha :) A skąd wiedziałeś? ;P

narwik - dzięki, o roślinkach wspominałem, że Max lub komp miał problem z udźwignięciem takiej ilości proxy, mam nauczkę by od samego początku optymizować tego rozmiaru projekty, albo dokupić więcej ramu :)

Razer - dzięki bardzo :)

pionix - dzięki :)

Hynol - szyby są jednym z tych niedociągnięć o których mówiłem na początku. W sumie to wyszły jak wyszły bardziej przez przeoczenie niż brak czasu itp, jakoś o nich zapomniałem w natłoku tego wszystkiego.

blinq - dzięki :)

 

Podrzucam link do brejkdowna z post produkcji jednego z obrazków:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy temat roboty i naprawdę ogromny wysiłek widać tu włożyłeś. Bo choć jest tu multum obiektów, wszystkie się naprawdę dobrze 'sprzedają' poprzez dobre dopracowanie detalu, a całość robi bardzo dobre wrażenie. Najbardziej podoba mi się dopracowanie zieleni wokół budynków, przez co świetnie 'związują się' z otoczeniem i nie wyglądają jak ponakładane pudełka. Super! 5***** i gratki fronta :)

Pozdrawiam

Piter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności