Napisano 22 Marzec 201113 l Od dłuższego czasu nie wrzucałem żadnych nowych pracek na forum więc się pochwalę pewnym zleceniem :P Wizualizacje przedstawiają jak w tytule - zakład nasycający drewniane podkłady kolejowe. Celem zlecenia było po prostu zwizualizowanie istniejącej już fabryki z poszerzeniem jej o pewne elementy obecnie nieistniejące, "modernizację wizualną" pewnych elementów istniejących które będą faktycznie zmodernizowane w przyszłości, oraz zaprezentowanie tego wszystkiego w atrakcyjny graficznie sposób :) Docelowo ma to być prezentowane na tegorocznych targach kolejowych w Berlinie bodajże, niewykluczone że dodatkowo do października robiona będzie jeszcze animacja z tej sceny (zależy od odbioru dotychczas wykonanych prac przez ciało kierownicze firmy). Na wykonanie zlecenia miałem plus minus dwa tygodnie, od momentu wizyty w zakładzie z aparatem fotograficznym, do wielkoformatowego wydruku (nie wiem na ile to wielkie, ale docelowo były to 4 plansze 100cm na 70cm). Wszystko modelowane praktycznie od zera, przy detalach typu latarnie, lokomotywki itp pomagała mi jedna osoba. Pojazdy pochodzą z Archmodeli 55, drzewka z www.3dmentor.ru Z takich technicznych rzeczy to: modelowane w Blenderze po całości, roślinność rozmieszczona za pomocą skryptu Forest Pack (dzięki kub@) w Maxie 2011, renderowane w V-rayu gdzie z nie do końca wyjaśnionych przyczyn, miałem dosyć poważne problemy z udźwignięciem ok. 4 milionów poligonów i kilkuset tysięci proxy pomimo 12gb ramu w kompie (dzięki SWRSC za porady dot. optymalizacji sceny). Liczone na core i7 920 3.8Ghz, rozdzielczości docelowe to jakieś 4200 x 2700, czasy to średnio 3-4h na ujęcie. Wiem, że jest trochę niedociągnięć jednak mimo tego jestem zadowolony z efektów końcowych. Dwa tygodnie to, przynajmniej dla mnie, na prawdę mało czasu na ogarnięcie tego rodzaju projektu więc tym bardziej jestem zadowolony, że z pomocą osób trzecich udało mi się ukończyć go na czas. Mam nadzieję, że w odbiorze jest on równie przyjemny i te pewne niedoróbki nie biją jakoś mocno po oczach :)
Napisano 22 Marzec 201113 l Hej Naprawde dobrze to wyglada, a jak jeszcze wziasc pod uwage 2 tygodnie to w ogole extra robota.
Napisano 22 Marzec 201113 l Mi się bardzo podoba. Zboże fajnie wyszło:). Swoją drogą to muszę się dowiedzieć na czym polega nasycanie podkładów kolejowych:D
Napisano 22 Marzec 201113 l Bardzo dobre - w końcu coś innego w wiz się pojawia, ciągle tylko domki i domki ;] Fajnie, efektownie pokazana wizka. Ma własny nastrój, że się tak wyrażę :]
Napisano 22 Marzec 201113 l świetne wygląda jak przedwojenna faktoria. Jedynie kłosy obrzydliwie regularne (i dof by se tam przydał).
Napisano 22 Marzec 201113 l Solidna robota, krzaczki i zboże rzeczywiście można by poprawić, ale biorąc pod uwagę napięty termin i zakres projektu wyszło profesjonalnie.
Napisano 22 Marzec 201113 l Witam, Fajna prezentacja - taka bajkowa. Ciekawie to by wyglądało w animacji poruszające się lokomotywy, wagoniki, podnośniki itd. Pozdro Mario
Napisano 22 Marzec 201113 l jest fajnie. tak jak żółty pisze - jest klimat a to już 90% sukcesu. Co do zboża, brakuje mu zróżnicowania wysokości. Pszenica nie chce rosnąć tak równo niestety :).
Napisano 22 Marzec 201113 l jedna z nielicznych wizek na które się patrzy i nie widzi się po raz tysięczny tego samego. świetne zboże :D i kolory też super.
Napisano 22 Marzec 201113 l Autor mirach - dzięki Filippo - nasycanie po prostu polega na "wtłoczeniu" specjalnego oleju kreozotowego w strukturę drewna tak by zaimpregnować je i zabezpieczyć przed rozkładem na jakieś 30 - 40 lat nawet :) żółty - dzięki, budujące :) ola-f - dzięki, poza kłosami był też problem z regularnością drzewek w tle, bałem się dorzucać kolejne modele na proxy bo momentami czułem się jakbym pracował na ostrzu noża (były chwile kiedy Max zdychał i nie renderował żadnego pliku z tej sceny). Co do fabryczki, wybudowana w 1939 :) mookie - dzięki, z krzaczkami podobnie jak ze zbożem itp. Mario - dzięki, animacja jak wspomniałem, być może firma się o nią pokusi. Dla mnie byłoby to kolejne ciekawe doświadczenie projektowe :P Loki - dzięki, ja nie wiedzieć czemu ubzdurałem sobie że pszenica chyba równo jakoś rośnie (poważnie hehe) i postanowiłem puścić jak szło :) Bonifaz - dzięki :) Eden-3d - dzięki kub@ - dzięki, portfolio jeszcze trochę potrzebuje ale nie ma co narzekać ;) KMiklas - dzięki, cieszę się że kolorystyka daje radę, bo w tej dziedzinie zawsze czułem się totalnym impotentem.
Napisano 23 Marzec 201113 l Hej super praca rzeczywiscie taka inna.ja mam pytanie jaka medota zrobiles ta przyrode i to zboze ze komp wytrzymal to jakis scatter czy cos?
Napisano 23 Marzec 201113 l Autor eric - roślinność robiłem skryptem z tej stronki: http://www.itoosoft.com używałem wersji lite przeznaczonej do zastosowań komercyjnych, naprawdę daje rade Shogun 3D - dzięki :)
Napisano 24 Marzec 201113 l Dwa tygodnie. Odważnie! Dobra robota, roślinki są męcząco powtarzalne, ale każdy rozumie że inaczej nie jest możliwe.
Napisano 24 Marzec 201113 l Wielki projekt jak na 2 tygodnie i jedną głowę :) Świetnie wyszło, nie tylko modelowanie ale kolorystyka i postpro, bardzo klimatyczne jak na komercyjny projekt. Gratulacje :)
Napisano 24 Marzec 201113 l Mnie się tak generalnie podoba. Ujęcie z kłosami, mimo uwag z poprzednich postów, bardzo fajne. Jedyne co mi nie leży to szyby i odbicia. Bardzo to średnio wyszło. Z tym że ja wiem że pewnie nie było czasu na zabawę z tym i kombinowanie jak wyciągnąć z nich super jakość.
Napisano 24 Marzec 201113 l Autor bbandi - dzięki, naprawdę miło wiedzieć że jest w tym klimat fefim - dokładnie, Czeremcha :) A skąd wiedziałeś? ;P narwik - dzięki, o roślinkach wspominałem, że Max lub komp miał problem z udźwignięciem takiej ilości proxy, mam nauczkę by od samego początku optymizować tego rozmiaru projekty, albo dokupić więcej ramu :) Razer - dzięki bardzo :) pionix - dzięki :) Hynol - szyby są jednym z tych niedociągnięć o których mówiłem na początku. W sumie to wyszły jak wyszły bardziej przez przeoczenie niż brak czasu itp, jakoś o nich zapomniałem w natłoku tego wszystkiego. blinq - dzięki :) Podrzucam link do brejkdowna z post produkcji jednego z obrazków:
Napisano 25 Marzec 201113 l Super ze przy okazji dzielisz sie informacjami technicznymi jak to zrobiles np. informacja o skrypcie czy stronie z drzewami. Nie wszyscy wszystko wiedza czy pamietaja. Takze dzieki.
Napisano 28 Marzec 201113 l Bardzo ciekawy temat roboty i naprawdę ogromny wysiłek widać tu włożyłeś. Bo choć jest tu multum obiektów, wszystkie się naprawdę dobrze 'sprzedają' poprzez dobre dopracowanie detalu, a całość robi bardzo dobre wrażenie. Najbardziej podoba mi się dopracowanie zieleni wokół budynków, przez co świetnie 'związują się' z otoczeniem i nie wyglądają jak ponakładane pudełka. Super! 5***** i gratki fronta :) Pozdrawiam Piter
Napisano 7 Kwiecień 201113 l Podoba mi się. Ładnie zieleń rozłożyłeś i zadbałeś o odpowiednie teksturki na budynkach przez co klimat jest. Dobrze wszystko przemyślałeś więc i szybko poszło. Pozdrawiam
Napisano 15 Maj 201113 l to są artystyczne wizki, jak dla mnie jesteś jednym z bardziej interesujących wizualizatorów, gratulacje, skład kolejowy z poezją :) 5*
Napisano 16 Wrzesień 201113 l przyjemna pracka. widzialem ja wczesniej a pisze zeby pogratulowac Artist Showcase w najnowszym 3DArtist.