Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Od dłuższego czasu nie wrzucałem żadnych nowych pracek na forum więc się pochwalę pewnym zleceniem :P Wizualizacje przedstawiają jak w tytule - zakład nasycający drewniane podkłady kolejowe.

 

Celem zlecenia było po prostu zwizualizowanie istniejącej już fabryki z poszerzeniem jej o pewne elementy obecnie nieistniejące, "modernizację wizualną" pewnych elementów istniejących które będą faktycznie zmodernizowane w przyszłości, oraz zaprezentowanie tego wszystkiego w atrakcyjny graficznie sposób :) Docelowo ma to być prezentowane na tegorocznych targach kolejowych w Berlinie bodajże, niewykluczone że dodatkowo do października robiona będzie jeszcze animacja z tej sceny (zależy od odbioru dotychczas wykonanych prac przez ciało kierownicze firmy).

 

Na wykonanie zlecenia miałem plus minus dwa tygodnie, od momentu wizyty w zakładzie z aparatem fotograficznym, do wielkoformatowego wydruku (nie wiem na ile to wielkie, ale docelowo były to 4 plansze 100cm na 70cm). Wszystko modelowane praktycznie od zera, przy detalach typu latarnie, lokomotywki itp pomagała mi jedna osoba. Pojazdy pochodzą z Archmodeli 55, drzewka z www.3dmentor.ru

 

Z takich technicznych rzeczy to: modelowane w Blenderze po całości, roślinność rozmieszczona za pomocą skryptu Forest Pack (dzięki kub@) w Maxie 2011, renderowane w V-rayu gdzie z nie do końca wyjaśnionych przyczyn, miałem dosyć poważne problemy z udźwignięciem ok. 4 milionów poligonów i kilkuset tysięci proxy pomimo 12gb ramu w kompie (dzięki SWRSC za porady dot. optymalizacji sceny). Liczone na core i7 920 3.8Ghz, rozdzielczości docelowe to jakieś 4200 x 2700, czasy to średnio 3-4h na ujęcie.

 

Wiem, że jest trochę niedociągnięć jednak mimo tego jestem zadowolony z efektów końcowych. Dwa tygodnie to, przynajmniej dla mnie, na prawdę mało czasu na ogarnięcie tego rodzaju projektu więc tym bardziej jestem zadowolony, że z pomocą osób trzecich udało mi się ukończyć go na czas.

Mam nadzieję, że w odbiorze jest on równie przyjemny i te pewne niedoróbki nie biją jakoś mocno po oczach :)

 

001forestsmallt.jpg

 

002smallh.jpg

 

003smallv.jpg

 

005small.jpg

 

006smalli.jpg

  • Odpowiedzi 29
  • Wyświetleń 9,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej

 

Naprawde dobrze to wyglada, a jak jeszcze wziasc pod uwage 2 tygodnie to w ogole extra robota.

Napisano

Mi się bardzo podoba. Zboże fajnie wyszło:).

Swoją drogą to muszę się dowiedzieć na czym polega nasycanie podkładów kolejowych:D

Napisano

Bardzo dobre - w końcu coś innego w wiz się pojawia, ciągle tylko domki i domki ;] Fajnie, efektownie pokazana wizka. Ma własny nastrój, że się tak wyrażę :]

Napisano

świetne wygląda jak przedwojenna faktoria. Jedynie kłosy obrzydliwie regularne (i dof by se tam przydał).

Napisano

Solidna robota, krzaczki i zboże rzeczywiście można by poprawić, ale biorąc pod uwagę napięty termin i zakres projektu wyszło profesjonalnie.

Napisano

Witam,

Fajna prezentacja - taka bajkowa. Ciekawie to by wyglądało w animacji poruszające się lokomotywy, wagoniki, podnośniki itd.

 

Pozdro

Mario

Napisano

jest fajnie. tak jak żółty pisze - jest klimat a to już 90% sukcesu.

 

Co do zboża, brakuje mu zróżnicowania wysokości. Pszenica nie chce rosnąć tak równo niestety :).

Napisano

jedna z nielicznych wizek na które się patrzy i nie widzi się po raz tysięczny tego samego.

 

świetne zboże :D i kolory też super.

Napisano
  • Autor

mirach - dzięki

Filippo - nasycanie po prostu polega na "wtłoczeniu" specjalnego oleju kreozotowego w strukturę drewna tak by zaimpregnować je i zabezpieczyć przed rozkładem na jakieś 30 - 40 lat nawet :)

żółty - dzięki, budujące :)

ola-f - dzięki, poza kłosami był też problem z regularnością drzewek w tle, bałem się dorzucać kolejne modele na proxy bo momentami czułem się jakbym pracował na ostrzu noża (były chwile kiedy Max zdychał i nie renderował żadnego pliku z tej sceny). Co do fabryczki, wybudowana w 1939 :)

mookie - dzięki, z krzaczkami podobnie jak ze zbożem itp.

Mario - dzięki, animacja jak wspomniałem, być może firma się o nią pokusi. Dla mnie byłoby to kolejne ciekawe doświadczenie projektowe :P

Loki - dzięki, ja nie wiedzieć czemu ubzdurałem sobie że pszenica chyba równo jakoś rośnie (poważnie hehe) i postanowiłem puścić jak szło :)

Bonifaz - dzięki :)

Eden-3d - dzięki

kub@ - dzięki, portfolio jeszcze trochę potrzebuje ale nie ma co narzekać ;)

KMiklas - dzięki, cieszę się że kolorystyka daje radę, bo w tej dziedzinie zawsze czułem się totalnym impotentem.

Napisano

Hej super praca rzeczywiscie taka inna.ja mam pytanie jaka medota zrobiles ta przyrode i to zboze ze komp wytrzymal to jakis scatter czy cos?

Napisano
  • Autor

eric - roślinność robiłem skryptem z tej stronki: http://www.itoosoft.com używałem wersji lite przeznaczonej do zastosowań komercyjnych, naprawdę daje rade

Shogun 3D - dzięki :)

Napisano

Mega klimacik. Czy ta miejscowość to może przypadkiem Czeremcha?

Napisano

Dwa tygodnie. Odważnie! Dobra robota, roślinki są męcząco powtarzalne, ale każdy rozumie że inaczej nie jest możliwe.

Napisano

Wielki projekt jak na 2 tygodnie i jedną głowę :) Świetnie wyszło, nie tylko modelowanie ale kolorystyka i postpro, bardzo klimatyczne jak na komercyjny projekt. Gratulacje :)

Napisano

Mnie się tak generalnie podoba. Ujęcie z kłosami, mimo uwag z poprzednich postów, bardzo fajne. Jedyne co mi nie leży to szyby i odbicia. Bardzo to średnio wyszło. Z tym że ja wiem że pewnie nie było czasu na zabawę z tym i kombinowanie jak wyciągnąć z nich super jakość.

Napisano
  • Autor

bbandi - dzięki, naprawdę miło wiedzieć że jest w tym klimat

fefim - dokładnie, Czeremcha :) A skąd wiedziałeś? ;P

narwik - dzięki, o roślinkach wspominałem, że Max lub komp miał problem z udźwignięciem takiej ilości proxy, mam nauczkę by od samego początku optymizować tego rozmiaru projekty, albo dokupić więcej ramu :)

Razer - dzięki bardzo :)

pionix - dzięki :)

Hynol - szyby są jednym z tych niedociągnięć o których mówiłem na początku. W sumie to wyszły jak wyszły bardziej przez przeoczenie niż brak czasu itp, jakoś o nich zapomniałem w natłoku tego wszystkiego.

blinq - dzięki :)

 

Podrzucam link do brejkdowna z post produkcji jednego z obrazków:

 

Napisano

Super ze przy okazji dzielisz sie informacjami technicznymi jak to zrobiles np. informacja o skrypcie czy stronie z drzewami. Nie wszyscy wszystko wiedza czy pamietaja. Takze dzieki.

Napisano

Bardzo ciekawy temat roboty i naprawdę ogromny wysiłek widać tu włożyłeś. Bo choć jest tu multum obiektów, wszystkie się naprawdę dobrze 'sprzedają' poprzez dobre dopracowanie detalu, a całość robi bardzo dobre wrażenie. Najbardziej podoba mi się dopracowanie zieleni wokół budynków, przez co świetnie 'związują się' z otoczeniem i nie wyglądają jak ponakładane pudełka. Super! 5***** i gratki fronta :)

Pozdrawiam

Piter

Napisano

Świetnie to wygląda Lechu! Masz swój styl. 2 tygodnie...ehh

Napisano

Podoba mi się. Ładnie zieleń rozłożyłeś i zadbałeś o odpowiednie teksturki na budynkach przez co klimat jest. Dobrze wszystko przemyślałeś więc i szybko poszło.

Pozdrawiam

Napisano

to są artystyczne wizki, jak dla mnie jesteś jednym z bardziej interesujących wizualizatorów, gratulacje, skład kolejowy z poezją :) 5*

Napisano

przyjemna pracka. widzialem ja wczesniej a pisze zeby pogratulowac Artist Showcase w najnowszym 3DArtist.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności