Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Prezentuje skończony modelik. Nietypowo troszkę, bo chyba nikt nie pokazywał frontowego wozidła w studiu, ale co tam, sami ocenicie. Na pocieszenie jeden obrazek w jego "naturalnym" otoczeniu.

Pozdro!

klimek

final5e.jpg

final6d.jpg

final7v.jpg

final8.jpg

fina8.jpg

Edytowane przez kliment woroszyłow
  • Odpowiedzi 43
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

kurde, no model jak zwykle super, ale textury i materiały leżą i kwiczą. naprawdę powinieneś zamiast następnego modelu posiedzieć nad materiałami i tex do tego.

kanister wyglada mega słabo, a hełm przenika przez oponę. na błotnikach przy krawędziach mapowanie jest rozciągnięte.

textury wyglądają generycznie, i tak samo w każdym miejscu, a materiały nie oddają tego jak wygląda lakier czy metal na silniku

 

podsumowując: poziom modelowania masz masakryczny od lat. czas iść dalej i rozwijać texturowanie

Napisano

W studio wygląda moim zdaniem lepiej. Model wygląda fajnie, ale jestem zgodny z Valerym co do tekstur. Odbierają efekt.

Nawet spawy nie pomogą ;) Ale ogólnie bardzo fajnie :)

Napisano

ja też za Valerym ;] na pustyni jakoś mi cienie i światło (kolor temperatura) nie pasują

a tak to mega za dużo pracy wkładasz w model żeby ci popuścić resztę rzeczy :)

Napisano (edytowane)

Valery miał oczywiście rację z błędnie mapowanymi błotnikami, swoim postem osiągnął to, że zachciało mi się to oraz texturę kanistra

poprawić,za co muszę mu podziękować ( poprawione obrazki w pierwszym poście, pozwoliłem sobie podmienić i dodać jeden dodatkowy). Nie będę jednak Sobą jeśli nie odniosę się do ogólnej wymowy czy też formy wypowiedzi kolegi Valerego. A to pewnie dlatego że pasjami uwielbiam taką mentorską manierę wypowiedzi jaką niektórzy userzy preferują na tym forum, słowem nauczaj nas mistrzu, jedyny strażniku prawdy jak powinny wyglądać PRO textury, oraz wiedzy o tym czym powinienem się zajmować w najbliższym czasie.

Pozdrawiam.

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano

zluzuj kolego kliment :)

jak sam zauważyłeś swoim postem sprawiłem że Ci się zachciało coś poprawić. często jest tak że krytyka zbyt łagodna nie odnosi tego efektu.

Pisząc o tym że powinieneś się teraz zając texturowaniem, miałem na myśli to że modele robisz świetne ale nawet jeśli zrobisz jeszcze lepsze to odbiór pracy nie będzie już lepszy. Gdybyś jednak te modele dopełnił ładnymi texturami wtedy była by miazga.

Oczywiście nie jestem mistrzem texturowania, ale trochę czasu się tym już zajmuję, więc i na pewne sprawy zwracam dużą uwagę.

Mam nadzieję że uwzględnisz to co napisałem, w razie czego chętnie pomogę, a za ostry ton wypowiedzi przepraszam

Napisano
kurde, no model jak zwykle super, ale textury i materiały leżą i kwiczą. naprawdę powinieneś zamiast następnego modelu posiedzieć nad materiałami i tex do tego.

kanister wyglada mega słabo, a hełm przenika przez oponę. na błotnikach przy krawędziach mapowanie jest rozciągnięte.

textury wyglądają generycznie, i tak samo w każdym miejscu, a materiały nie oddają tego jak wygląda lakier czy metal na silniku

 

podsumowując: poziom modelowania masz masakryczny od lat. czas iść dalej i rozwijać texturowanie

 

Tekstury wyglądają generycznie ?

Co to są tekstury generyczne ?

Generyczny - czyli nadający się do szerokich zastosowań... nie mogę tego objąć.

Napisano

bardzo mi sie podoba render studyjny - lepiej widac kontrast pomiedzy podniszczonymi texturami a sterylnym otoczeniem. Jedyne co to brakuje mi renderkow ze zblizeniami na silnik :) no i siodełka powinny byc troszkę bardziej powycierane

Napisano

gerneryczny, genericowaty, generic ( czasem tez nazywane proceduralne choć to osobny podzbiór) - to popularne określenia wśród texturatorów. i oznacza on właśnie texturę do zastosowania na różne obiekty. taką texturą można oblecieć zarówno kawałek rury, jak i każdy inny przedmiot gdyż nie posiada ona elementów charakterystycznych. takimi texturami zazwyczaj jednak texturuję się elementy poboczne. główny element sceny powinien mieć texturę "dedykowaną" dla tego konkretnego modelu.

czyli: motocykl wyglądałby fajniej gdyby te odpadające fragmenty lakieru, odrapania czy zabrudzenia były rozmieszczone w takich miejscach gdzie to ma sens a nie w miejscach losowych. aby zrobić taką texturę elementy rozkładamy na UV osobno aby nad każdym istotnym fragmentem pracować osobno i malować texturę dla tego konkretnego kawałka

 

w załączniku :

A - textura metalu typu "generic". brak charakterystycznego detalu, można nią oblecieć wszystko co metalowe ale efekt będzie bardzo losowy i przez to nieciekawy dla odbiorcy

B - textura stworzona pod konkretny obiekt. detal jest tam gdzie chciał tego autor, mógł do dokładnie zaplanować tak aby uzyskać najlepszy efekt

w przypadku dużych scen stosuję sie technikę mieszaną, w przypadku motocykla szprychy ewentualnie rury i drobniejsze elementy mozna pojechać generikiem, a większe bardziej wyeksponowane elementy potexturowac osobno dedykowanymi texturami

Napisano

Generyczny to ogólny - w żadnym wypadku generowany.

A opis który podajesz oznacza tekstury proceduralne czyli o teoretycznie nieskończonej dokładności.

W którym momencie zaczyna sie generyczny, a kończy proceduralny.

Powtarzający wzorek czy jak... Może użycie narzędzia stamp w photoshopie powoduje zmianę nazwy tekstury na taką do wszystkiego... czyli generyczną.

Dalej nie wiem o co dokładnie chodzi z generycznymi teksturami

Może to wytyczanie nowych trendów - ale już nie tłumacz, bo robi się offtop na wątku Klimenta.

Ewentualnie PM

 

Mogę się zgodzić, że czasem wzór brudu czy obić powtarza się i gdzie nie gdzie mapowanie było do bani, ale nie zgodzę się z faktem iż zabrudzenia i obicia są w miejscach gdzie być nie powinny lub gdzie wyglądają bez sensu.

Napisano

a gdzie ja napisałem ze generyczny to generowany?

wyraźnie tez napisałem że bywają nazywane tez proceduralnymi choć to określenie powinno dotyczyć czegoś innego.

to czy generyk jest powtarzalny czy nie jest bez znaczenia. może ale nie musi. generyczna textura to po prostu taka uniwersalna, "do wszystkiego". Pamietać warto że rzeczy uniwersalne rzadko dają dobry efekt.

więcej na ten temat szukaj w necie, ja zajmuję się praktyką a nie wykładaniem teorii :)

Napisano (edytowane)

Valery - nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale czy ty sugerujesz że textury na tym modelu są takie jak texy proceduralne, które nie wymagają często unwrapa? Bo jesli tak to jesteś w błędzie, niemal wszystkie elementy sa po unwrapingu i textury ( zwłaszcza odrapania i przetarcia) są robione indywidualnie pod każdy element z osobna, z uwzględnieniem ich kształtu. Słowem strzał w płot, a ze ci sie nie podobają a podobają mnie? licentia poetica mój drogi, ubolewam ze nie trafiłem w twój gust tego jak powinno to wyglądać, tylko że ty zdaje sie chcesz mnie przekonać że, jak napisałem, wiesz lepiej jak powinien być pomalowany, ubrudzony czy odrapany ten model, w czysto subiektywny sposób, dla mnie brud i odrapania powinny wyglądac tak jak je wykonałem............ bo tak! Ponieważ to Moja Wizja.I na tym zakończmy moze tą dyskusję bo ani ty mnie ani ja ciebie, jak to bywa w takich razach, nie przekonamy.

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano

w takim wypadku żadna dyskusja na tym forum niema sensu gdyż autor wątku zrobił jak chciał, jemu sie podoba, więc pozostaje pisać peany pochwalne?

proszę bardzo.

jest pięknie 5 gwiazdek. myślę że powinien trafić na fronta

Napisano (edytowane)

Czyli jednak jesteś strażnikiem jedynej prawdy jak, co , gdzie i dlaczego. Próbowałem ci wytłumaczyć wyżej że to do czego się czepiasz jest kwestią subiektywnego odbioru. BO do rzeczy bezspornych przyznałem ci rację i poprawiłem zwalone mapowanie, ale wybacz, to w jaki sposób będą wyglądać przebarwienia lakieru, ich natężenie nie podlega wg mnie Twoim uniwersalnym prawom tego jak i gdzie.

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano

jest pięknie i lepiej rzeczywiste się po prostu nie da, to jest nierealne gdyż uzyskałeś ideał.

rad słuchać też nie musisz bo przecież jest idealnie, a wszelka krytyka to chamskie czepialstwo

amen

Napisano (edytowane)

A ty dalej swoje, Oczywiście że da sie lepiej, obaj to wiemy, pytanie czy w takim czasie. No chyba że chodzi o to żeby sie dłubać przy texturach przez następny rok.

A co do słuchania rad, jest wielu którzy wiedzą o tym ze słucham ich i to uważnie, przynajmniej sie staram. Więcej, kolejny raz powtórze, twoich tez! ( wspomniane mapowanie), tylko z jednym ale, i to zdaje sie bedzie prawda uniwersalna, lepiej słucha sie rad, czy krytyki podanej we właściwy sposób, wyważonej w formie i treści. Tak, przyznaje sie do tego, ja też należę do takich osób, i poprostu nie jestem w stanie spokojnie scierpieć faktu ze wpadasz do mojego wątku, w którym pokazuje bodajże najdokładniej wymodelowany model tego motoru jaki kiedykolwiek widziałem w necie( moge sie mylić) i wbrew temu co mówisz chyba jednak nie najgorzej otexturowany , i zrównujesz to z ziemią twierdząc ze jest do bani, leży i kwiczy. Bardziej łopatologicznie już nie umiem ci odpisać.

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano

Ale z tego co widze on pisał o teksturach tylko a nie o całosci pracy. Moze i nie leża i kwiczą ale różnią miedzy poziomem tekstur i modelu jest spora, szczególnie ze faktycznie jest te najprawdopodobniej najlepiej wykonany model tego motoru ever i w ogole jest to najwyższy poziom (modelu) przez co kontrast sie jeszcze bardziej uwydatnia.

Napisano

oj panowie, nie wczuwajcie sie tak, prac klimenta sie nie krytykuje :) mozna jedynie oddac pokłon jego pracowitości i nieograniczonej wiedzy z zakresu militariów - nawet jesli textura sie gdzies rozjechała to prędzej podejrzewam ze omsknął sie pędzel niemcowi ktory malował ten motor a klimek przeniósł to jeden do jeden na model ;)

Napisano

Nie no krytykowac mozna bez przesady:P ale chyba wlasnie o to poszlo ze niektorzy pisza ze idealnie i cudownie bo nie chca wytykac klimentowi bledow ktore widac. Jak dla mnie model masakra, ale to juz pisalem, texturki po poprawieniu tez juz wygladaja ladnie, ale fakt widac na tym prostokatnym pudle powtarzalnosc wzoru jak zostal odwrocony i skopiowany. Ale co mnie razi od samego poczatku, to te najciensze rurki, na boku rosciagniete jak by bylo mapowane uvwmap plan. I tylko te 2 bledy ja widze :)

Napisano

Mnie się podoba. Zapewne spodni materiał bym zrobił inny, ale jak Kliment napisał - jego wizja :). Fajna BMka po prostu. Studio, rendering i shaderki super.

 

Pozdrawiam

Napisano
w takim wypadku żadna dyskusja na tym forum niema sensu gdyż autor wątku zrobił jak chciał, jemu sie podoba, więc pozostaje pisać peany pochwalne?

 

Nie musisz chwalic tego, co Ci sie podoba, ale to cos innego niz proba przekonania autora, ze sie myli i powinien byl zrobic tak jak Ty uwazasz. Wyraziles swoje zdanie i dobrze. Autor ma prawo nie przyjmowac krytyki.

 

Mnie sie model bardzo podoba, jak zawsze dobra robota :)

Napisano

kliment wyluzuj.. Tekstury nie są najpiękniejsze i tyle. Nie trzeba być super specem żeby móc ci to wytknąć :) Za to model i oświetlenie naprawdę robią ogromne wrażenie.

Napisano

Nostalgiczny model :)

 

A co do detali to dbałość o detale zabija kreatywność i męczy materiał tak, jak w sztuce. Ale dzięki akademikom, którzy doszli do poziomu absurdu w kwestii realizmu/detali, mogły narodzić się nowe ruchy artystyczne.

Napisano

Bardzo fajny model ale ujecie z piaskiem bym wywalil. Raz ze piasek wyglada sztucznie a dwa ze kamera patrzy pod takim katem ze obrazekowi nie dodaje atrakcyjnosci

Napisano (edytowane)

Mam pytanie czy w swoich modelach używasz opcji "Crease" dla ostrych krawędzi?

 

Czy możesz pokazać ogólną siatkę (przód, bok) bez TurboSmootha ?

Edytowane przez PiotrMP006



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności