Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Chrupek3D
Napisano

cholera, niedobrze, bo mi sie lewa podoba :-)

Napisano

09121986 - dzięki, przysiadłem nad materiałami i mam nadzieje że idę w dobrą stronę. Czy na tym w tym ujęciu z fotelem masz dofa ?

 

Kilka wersji zrobiłem i nie wiem która opcja jest lepsza z białymi poduchami - pomijam fakt czy fajne czy nie tylko chodzi mi czy nie przesadziłem w ver 1 ??

 

ciemne

colorver2.png

 

jasne

colorver1.png

 

versja bardziej przepalona

czerwoneIBialever1.png

 

i mniej

czerwoneIBialever2.png

 

Chrupek3D - jak dla mnie obie wersje dobre, zależy jaki klimat ma mieć ujęcie - tak mi się wydaje.

 

ola-f - kurde doszukałem się trzech :P

Gość Chrupek3D
Napisano

Oleksiak: pierwsza (ciemna) mi najbardziej leży, wygląda naturalnie. Przepalona traci charakter.

Napisano

Xiz0r - ok, poprawie to jutro i dodam czarną wersję, dzięki

 

Chrupek3D - Fajnie że chociaż jakaś wersja się podoba.

 

Czy naprawdę nie widać tego tilingu na spodzie sofy ? bo jak tylko skończyłem zabawę w PS to moim oczom ukazało się to moje małe przeoczenie :P

 

i tak btw sofa na której się wzorowałem. Moja ma mniej wgnieceń w modelu ale szwy są w miarę ok.

 

http://www.extrapunkt.pl/sofa-3-osobowa-reggio/2825/produkt.htm

Napisano (edytowane)

Olesiak - bez dofa to krzesło jest , tylko abberacja w PSie. chyba że w nocnym ujęciu to tam jest dof , ale nie maxowy.

Edit

No już to lepiej wygląda :) też byłbym za pierwszym i ostatnim.

zrób sobie mapki duże żeby zapobiec tilingowi ;) chwile trzeba przysiąść ale oszczedza to czas w przyszłości ;)

 

 

heh nie wiem czemu pominięto te dwa rzuty pokoju moje :D nikt nawet nie zająknął się słowem :( szkoda , bo już do FW nie rzucam prac a zależy mi na krytyce , bo mała przerwa poszła i znów muszę ostro ruszyć do przodu... Dziękuje z góry jak ktoś odniesie się do tych dwóch rzutów :)

Edytowane przez 09121986
Napisano

Heh oglądałem te ujęcia 09121986 i miałem skomentować i mi wyleciało ;)

 

 

1 ujęcie mi się podoba oprócz kwiatków - słabe liście i trawy.

 

Ten niebieski trójkąt to okno ? Jeżeli tak to daj jakieś lepsze niebo bo po długi patrzeniu w to dopiero załapałem (myślałem że to część obrazu tylko refleksy zdradziły że to okno - no chyba że to refleksy od szkła w obrazie hehe:P ) Prawa nóżka od łóżka lewituje - chyba ja się nie znam na wizkach ;) w Oknie po prawej ten budynek przypadkiem się nie przewraca ??

 

2 ujęcie jakieś dziwne. Zmieniłbym w nim ułożenie świec bo wydawało mi się że widzę jedną świeczkę podwójnie. Ogólnie jakoś dziwne w odbiorze. Nie wiem co jest źle. Może ktoś inny Ci powie czy jest dobrze czy nie ;)

Napisano

Ode mnie wersja czarna:

 

czarna2.png

 

 

 

SWRSC - ten fikuśny wzorek jest na szybie ? bo to coś wydaje się nie mieć grubości. Pokażesz model żyrandolu ?

 

 

Takie wizki robicie z jakiś referek czy to Wasza inwencja twórcza - zawsze mnie to ciekawiło ? :D

 

Pozdrawiam.

Napisano

Olesiak - no już ładnie , dzięki za opinię , pospieszyłem się i wyszło nader przeciętnie.

Świerszczu jak zwykle wpędzasz w okrutne kompleksy ;)

Napisano

Świerszczu: a to pozwól, że ja pomarudzę. Ogólnie wygląda super, światełko i post bardzo bene, ale ta kuchnia z tyłu strasznie ciemno i mrocznie wyszła, w piekarniku jednak brakuje tam jakiejś kratki czy czegoś w środku albo chociaż może szybę lekko przyciemnić, rolety jakby nie miały materiału żadnego, i mocno za balkonem tam zielenina nieprzyjemnie przebija. Ogólnie jakoś tak mało kolorowo i z życiem jak na wizki, do których przynajmniej mnie przyzwyczaiłeś. Za to na cropie poduchy wyglądają po prostu niesamowicie, coś pięknego.

 

Sz.

Napisano

Pressenter: konstruktywna krytyka zawsze w cenie! Zgadzam się z Tobą, do portfolio poprawię to o czym piszesz, na pewno obrazek zyska.

Napisano (edytowane)

lens.png

 

:) powinno być znajome starszym userom.

 

concepts.jpg

 

Który najciekawiej wygląda? :D najpierw będzie w 3D. a potem... ;)

Edytowane przez KMiklas
Napisano

może się czepiam:P ale jak się skręca tym viperem? bo mam wrażenie że przy ruchu kierownicą koła haczą i to bardzo o karoserie?! a poza tym świetny model

Napisano

plasti - Przyjemne to. Trochę jak namalowane w PS - jakoś tak mi się kojarzy

 

Skończyłem na czymś takim:

 

czerwone.png

 

czerwoneIBiale3.png

 

która lepsza ?

czarna3.png

 

czarna3Jasna.png

 

Pozdrawiam.

Napisano

Testy "pogniecionych" normali. Później postaram się dorzucić wycinek z jakiejś realnej sceny, póki co zrzut z viewportu na płaskim planie.

Dx2pt.jpg

Napisano

W sumie nie wiem, czy dobry dział, ale pochwalę się postępem prac nad lokacją do animki mojego autorstwa; screeny to oczywiście viewport z Blendera.

 

viewportu.jpg

Napisano

Ja dodałbym DOF na grzyba żeby nie pokazywać tak bardzo słabej trawy ;) I moim zdaniem ślimak jest słabo widoczny. Tło jakieś puste.

 

A tak ogólnie to klimat mi się podoba i model też ;)

 

To tyle ode mnie.

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

Już sam nie wiem czy daje rade... w skali od 0 do 10 ?

 

Wzorowane na tym: http://www.eago.pl/index.php?p133,wygodny-fotel-hoker-eago-138

 

Mam pytanie odnoście modelowania takich obiektów: czy w portfolio muszę dać jakieś informacje że modelowałem taki obiekt który istnieje czy po prostu jak mnie ktoś zapyta czy pomysł mój to mówię że nie ;)

 

czy kadr nie jest zbyt ciasny ?

 

wersja ciemna:

ujecie1Ciemne2.png

 

i jasna:

ujecie1Jasne2.png

Edytowane przez Oleksiak
Napisano

Heh no wiesz klient jak widzi co masz w folio to uważa że to praca wykonana w całości przez Ciebie (od modelu po postprodukcje)

To że robisz z refki nie ma znaczenia.

Aczkolwiek jest wiele portfolio w których np model jest "znaleźny" a tylko oświetelenie i render jest autora

( to jest ok , ale tylko gdy umieści się na nim wzmiankę że np. model jest nie nasz )

 

Co do renderu to niezle , tylko mi ten materiał sie nie podoba wcale więc nie jestem w stanie obiektywnie ocenic :D

i dlaczego pisze pod spodem sofa ? xD i nie widzę zbytniej róznicy między ciemnym a jasnym :P

Widać postęp chociaż ja jakimś wyjadaczem nie jestem :) to odemnie plus

 

Pozdrawiam

M.

Napisano

hehehe dzięki 09121986 ostatnia rzecz jaką robiłem w PS i tak jakoś przeszło bez zwracania uwagi :D

 

Rozumiem że wystarczy napisać pod pracą np. na swojej stronie www że model wzorowany na czymś tam i jest ok ? Mogę również napisać: "wizualizacja fotelu HOKER EAGO 138" - takie coś wystarczy ?

 

Może źle podpisałem ujęcia chodzi tylko o materiał skóry. Drugi bardziej odbija światło bardziej też przypomina sztuczny - tak mi się wydaje.

 

arturprx2 - dziękuje ;)

Napisano

w sumie łądnie siedzi Stachu, tylko w PS bym troszkę zdesaturował, zbyt bajkowe wyszło, prawie komiksowe, trzeba by nad kolorystyką posiedzieć, odbicia na szybach nieładne.

 

odemnie szybka wizka, co myślicie, jakościowo?

 

p4.jpg

Napisano

Stachu - jak dla mnie opony mają słabej jakości bumpa i zbyt dużego. Dziwnie to wygląda że samochód został magicznie ustawiony na łące bo nie ma żadnych oznak że tam przyjechał - no chyba że ktoś go postawił tam dźwigiem ale i tak dziwnie to wygląda. Tło mi się nie podoba strasznie pusto, może jakieś drzewa itp.

 

Xiz0r - szybka to ile ? tak z ciekawości ;)

Dla mnie wszystko ok oprócz dywanu poduszki przy sofie i kablu od lampy który się dziwnie kończy ;) No i butelka na wino wygląda jakby przechowywali w niej rtęć ale może to tak wygląda.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Sorry Stachu, ale potrafisz lepiej

 

Xiz0r - generalnie fajne odczucia, ale przydałoby się mocniejsze, miękkie, ciepłe światło z boku. Cienie nadałoby trochę definicji, na razie jest ambientowo.

Napisano

Xiz0r - aha... to jestem pod wrażeniem.

 

Ode mnie jeszcze wersja z drukowaną skórą bydlęcą w wersji zebra ;)

 

ujecie1zebra.png

 

Przesadziłem z czymś ? - kurcze to pytanie z każdą pracą mnie męczy.. ;)

 

Pozdrawiam.

Napisano

Xiz0r - No więc szału chyba nie ma bo dużo tu jest PS

 

tak wyglądają ujęcia czysto z maxa:

ujecie1.png

 

zebra.png

 

Użyłem tutaj vray fur.

 

Na obiekt nałożony jest materiał z mapką diff np. zebry. Na włosy to samo tylko że gloss jest 0,7 i fresnel 2,2 To co najważniejsze to użyłem tutaj modyfikatora vray fur styler który pozwala nam czesać sierść w viewporcie. Ustawiłem w pędzlu do czesania wysokość 3 żeby włosy przypadkiem nie wchodziły w obiekt i tyle.

 

Sam vray fur miał trochę wartości do wariacji a najważniejsze to chyba długość włosia 0,7 grubość 0,04 taper 0,8 knots 3 - bo tutaj więcej nie trzeba. Oprócz mapek do bend direction i initial direction - które generowane są przez vray fur styler dodałem jeszcze mapke density żeby w miejscu gdzie są szwy i zagłębienia sierści nie było (z zagłębień wyrastały włosy których nie dało się kontrolować i fotel wyglądał dziwnie).

 

Fajnie że się podoba.

 

Taka konkluzja: fajnie się czesze tą sierść przy pomocy tego modyfikatora niemniej jednak w tym przypadku działa to najgorzej ;) Możliwe że przy nadchodzącym projekcie spróbuje zrobić taką sierść przy pomocy dispa + vray fur na brzegi żeby sierść gdzieś wystawała.

 

Pozdrawiam i mam nadzieje że trochę wyjaśniłem. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności