Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

W tym temacie będę umieszczał skrypty do 3ds'a, za które ostatnio się wziąłęm :)

 

 

Na początek skrypcik do zostawiania śladów jednego obiektu na drugim, poniżej przykłady wykorzystania:

 

https://vimeo.com/49034932

 

 

I skrypt (testowany na maxie 9 i 2011):

[ATTACH]87390[/ATTACH]

 

 

Mile widziane komentarze, sugestie, propozycje etc.

Printer.zip

Edytowane przez Tamyl91

  • Odpowiedzi 54
  • Wyświetleń 16,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wow!

 

Koniec komentarza ;)

 

Jeszcze zapodaj jakiegoś tutoriala do tego!

Napisano
  • Autor

Soft object to obiekt, na którym będą odkształcenia. Hard - obiekt zostawiający ślady.

Bump around - z tą opcją dodatkowo oprócz odkształceń w dół mamy naokoło odkształcenia w górę, coś jak mini zaspy śnieżne, gdzie śnieg jest wypychany w górę wokół miejsc, gdzie został wciśnięty, height limit to limit wysokości tej górki dookoła, a width to tak naprawdę liczba iteracji wbudowanej funkcji "Grow" dla vertexów dookoła miejsca z kolizją, im większa, tym szersza "górka". Warto jeszcze dodać, że skrypt działa na zasadzie rzutowania w dół, czyli powierzchnia, na której mamy mieć odkształcenia musi być pozioma, a obiekt naciskać na nią z góry (nie uda sie zrobić odkształceń na pionowej ścianie lub na suficie, trzeba sobie obrócić ;)

Skrypt jak to skrypt nie jest demonem szybkości i do poważniejszych projektów raczej nie będzie idealnym rozwiązaniem. Powiem jeszcze o takiej oczywistości że najlepiej używać obiektów proxy z niezbyt gęstą siatką. Czas wykonania skryptu wydłuża się bardzo gwałtownie wraz z wzrostem gęstości siatki (soft objectu głównie).

Napisano
  • Autor

Tym razem prosty skrypcik do układania stosów książek, płyt itp. Akurat robiłem interior z czymś takim i pomyślałem że przydałoby się zautomatyzować jakoś proces układania :)

 

I mały tutek jak tego używać, jakby komuś źle układało przez pivoty:

https://vimeo.com/49413193

 

Stacks.zip

Napisano

Bardzo fajne skrypty ( mi szczegolnie przyda sie ten do ksiazek) i cool ze sie chciales podzielic:) +rep. A no i podoba mi sie kontakt na twojej liscie GG - "chujwiekto" :D

 

Edit: Dopiero zauwazylem ze mozna dawac sugestie, wiec o to moja sugestia. Fajnie jesli w skrypcie od ksiazek bylaby tez opcja zeby mozna ja bylo wyrownywac do ktoregos brzegu (bo teraz so one wyrownywane wzgledem srodka obiektu) tak zeby oprocz stosow mozna bylo je ukladac w rzadkach na pokach :) Mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi

Edytowane przez Pawelkos

Napisano
  • Autor

Pawelkos, zamierzam stworzyć cały, większy rozbudowany skrypt specjalnie do układania książek na półkach, trochę to jednak potrwa. Widziałem, że coś podobnego istnieje, ale nie jest darmowe, więc warto będzie stworzyć coś takiego :)

Napisano

Witam,

proszę zmienić nazwę tematu na zgodną z regulaminem działu WIP. Nazwę tematu możesz zmienić edytując pierwszy POST. Edycja -> Wyślij (Zaawansowane).

 

+ rep

Napisano
  • Autor

Optymalizator jest na pewno lepszy i szybszy, jeśli chodzi o zoptymalizowanie modelu, mi bardziej chodziło o proste, jednokliknięciowe "retopo" mało skomplikowanych obiektów, a może bardziej o sam eksperyment ;)

Tutaj jest wersja pozbawiona błędów dla wklęsłych meshy lub z otworami, jak np torus:

Fitter.zip

Napisano
  • Autor

Pomyślałem, że pokażę nad czym aktualnie pracuję ;) Jeszcze sporo przede mną, narazie działa to strasznie niestabilnie i jeszcze masa rzeczy do dopisania i dopracowania. Nie wiem kiedy uda mi się to skończyć, strasznie dużo pracy mam ostatnio i ciężko mi wygospodarować tych kilka godzin dziennie na programowanie tego skryptu.

Skrypt w zamierzeniu ma układać w miarę sensownie i "naturalnie" książki na półkach (polygonach), to tyle póki co :)

 

NnYNO.png

Napisano

@Tamyl91: O ile pierwszy skrypt jest podobny do dynamic painting z blendera czy proximal shader z C4d(+displace) to układanie książek jest naprawdę genialne:)

Napisano
  • Autor

Dzięki, mam ogromną ochotę skończyć ten skrypt, ale ostatnio kompletnie nie mam czasu do niego usiąść i w najbliższej przyszłości raczej nie zanosi się na zmiany pod tym względem, może po nowym roku ruszę z tym dalej. Zastanawiałem się nad licencją, ale doszedłem do wniosku, że skrypcik będzie w 100% darmowy :)

Napisano

nie no. zwariowałem... jak mogłem tu wcześniej nie trafić. chylę czoła Tamyl. akcja z książkami jest genialna.

 

+ rep

Napisano
  • Autor

Wróciłem do pracy nad ukłaczem książek, skrypt już "prawie" układa książki tak jak należy, jeszcze tylko kilka poprawek, a potem dorobić funkcję automatycznie ustawiającą ksiązki na polygonach półek, strasznie mi się to wszystko rozrosło, kod już ponad 1000 linii kodu, w którym zaczynam się gubić ;)

 

Efekt dzisiejszych testów

ihJkL.jpg

Napisano

Na pisaniu skryptów się w ogóle nie znam, jednak tak z ciekawości, w jakim piszesz je języku ?

 

Patrząc po forach, ifach, elsach i funkcjach to wygląda mi to na "zwykły" c++, prawda to ? Czy może to jakaś jego chora "maxowa" odmiana ? xd

Napisano
  • Autor

Skrypty do maxa pisze się w maxowym języku - max script - przypominającym nieco pascala. Można pisać również w c++ z maxowym sdk, w ten sposób powstają pluginy, nie skrypty, jest to nieco bardziej złożone, ale nawet kilkadziesiąt razy szybsze niż skrypty :) Narazie jednak nie zamierzam się za nie zabierać, max script mi wystarcza w zupełności.

Napisano

Fajnie się ten skrypcik zapowiada. Życzę powodzenia i czekam aż skończysz.

Napisano
  • Autor

Odkopię swój stary temat. Zrobiłem całkiem sporo skryptów odkąd przestałem pisać w tym temacie, można je znaleźć na mojej stronie. Aktualnie zaczynam uczyć się maxowego sdk, bo maxscript nie do wszystkiego się jednak nadaje ;)

 

Takie coś na początek:

 

https://vimeo.com/115439756

Napisano

Hoho! Jak zaczynasz w SDK pisać to będzie się działo! :D Nie mogę się doczekać ;)

Dzięki za skrypty, przydadzą się :)

Napisano
  • Autor

Póki co pracuję od jakiegoś czasu nad pluginem do automatycznego ustawiania wag w modyfikatorze Skin, wykorzystuję pewną ciekawą metodę pokazaną na siggraphie rok czy dwa lata temu, jestem pewien, że zaoszczędzi kupę czasu wielu maxowym animatorom ;)

Tutaj jest jakiś tam wczesny pierwowzór napisany w maxscripcie, wersja finalna będzie zdecydowanie ciekawsza, szybsza i mądrzejsza.

 

https://vimeo.com/113561911

Napisano

Pracujesz gdzieś w firmie która zajmuje się takimi rzeczami? jak nie to rozsyłaj portfolio robisz świetne skrypty oby tak dalej!

Napisano
  • Autor

Dzięki.

thecrev, nie pracuję, póki co studiuję, programuję i robię grafikę ;)

Napisano

Heja. Widziałem, że wydałeś skrypcik do skinowania, trochę podobny w działaniu do mojego, ale szybkość, obsługa, 1000x lepsza. Zaraz przekonam szefostwo żeby zakupili mi, chętnie przetestuję.

Napisano
  • Autor

Dzięki, ale wstrzymaj się jeszcze chwilę z zakupem. Dla użytkowników max3d.pl będzie zniżka 15% jak tylko pojawi się tu news o pluginie ;)

Napisano

Swietne Toole, szacunek. Z takim skilem na pewno znajdziesz prace w porządnej firmie.

 

Jak bys napisal narzedzie do wyrastania meshow wzorem Digimation Grow (którego nie ma już od lat), to na pewno byloby sporo chetnych, gdyz w zasadzie nie ma nigdzie tego typu narzedzia. Jedyna opcja to reczne animowanie slice'a lub reczna metoda z "Katedry".

 

Jak by co to pierwszy staje w kolejce:)

Napisano

skrypty świetne!

 

pytanie dot. Fill my Bookshelves:

czy można w jakiś sposób kontrolować jaki procent półki ma być zapełniony książkami ?

W tej chwili defaultowo zapełnia 100% półki, co nie zawsze jest pożądane.

Czy ew. istnieje szansa, że dodasz taki ficzer ?

 

czy istnieje szansa na dodanie ficzeru który przeskaluje układane książki do max. zadanej wysokości półki ?

Napisano
Jeden ci powie tak, drugi inaczej. Wg mnie intel

 

to jakiś trolling attempt ;) ?

Napisano
  • Autor

Cześć wszystkim. Nie było mnie chwilę na forum, robiłem w tym czasie różne rzeczy, między innymi skrypty i pluginy ;)

Jakiś czas temu postanowiłem podjąć się karkołomnego zadania stworzenia wtyczki do Maxa na wzór Modowego MeshFusion. Zamieszczam pierwsze wczesne testy algorytmów napisane w formie prostego toola w maxscripcie. Docelowo planuję zrobić z tego coś poważniejszego, bardziej proceduralnie, z użyciem 3ds maxowego SDK.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności