Napisano 7 Wrzesień 201212 l W tym temacie będę umieszczał skrypty do 3ds'a, za które ostatnio się wziąłęm :) Na początek skrypcik do zostawiania śladów jednego obiektu na drugim, poniżej przykłady wykorzystania: https://vimeo.com/49034932 I skrypt (testowany na maxie 9 i 2011): [ATTACH]87390[/ATTACH] Mile widziane komentarze, sugestie, propozycje etc. Printer.zip Edytowane 9 Luty 201312 l przez Tamyl91
Napisano 7 Wrzesień 201212 l Autor Soft object to obiekt, na którym będą odkształcenia. Hard - obiekt zostawiający ślady. Bump around - z tą opcją dodatkowo oprócz odkształceń w dół mamy naokoło odkształcenia w górę, coś jak mini zaspy śnieżne, gdzie śnieg jest wypychany w górę wokół miejsc, gdzie został wciśnięty, height limit to limit wysokości tej górki dookoła, a width to tak naprawdę liczba iteracji wbudowanej funkcji "Grow" dla vertexów dookoła miejsca z kolizją, im większa, tym szersza "górka". Warto jeszcze dodać, że skrypt działa na zasadzie rzutowania w dół, czyli powierzchnia, na której mamy mieć odkształcenia musi być pozioma, a obiekt naciskać na nią z góry (nie uda sie zrobić odkształceń na pionowej ścianie lub na suficie, trzeba sobie obrócić ;) Skrypt jak to skrypt nie jest demonem szybkości i do poważniejszych projektów raczej nie będzie idealnym rozwiązaniem. Powiem jeszcze o takiej oczywistości że najlepiej używać obiektów proxy z niezbyt gęstą siatką. Czas wykonania skryptu wydłuża się bardzo gwałtownie wraz z wzrostem gęstości siatki (soft objectu głównie).
Napisano 8 Wrzesień 201212 l rep + i tyle ;) sam pomysł jest świetny ze zgromadzeniem w jednym wątku ciekawych scryptów ;)
Napisano 14 Wrzesień 201212 l Autor Tym razem prosty skrypcik do układania stosów książek, płyt itp. Akurat robiłem interior z czymś takim i pomyślałem że przydałoby się zautomatyzować jakoś proces układania :) I mały tutek jak tego używać, jakby komuś źle układało przez pivoty: https://vimeo.com/49413193 Stacks.zip
Napisano 14 Wrzesień 201212 l za@#$%#@e :) rep+. przyda się bardzo....właśnie zaczynam modelować bibliotekę :)
Napisano 14 Wrzesień 201212 l Bardzo fajne skrypty ( mi szczegolnie przyda sie ten do ksiazek) i cool ze sie chciales podzielic:) +rep. A no i podoba mi sie kontakt na twojej liscie GG - "chujwiekto" :D Edit: Dopiero zauwazylem ze mozna dawac sugestie, wiec o to moja sugestia. Fajnie jesli w skrypcie od ksiazek bylaby tez opcja zeby mozna ja bylo wyrownywac do ktoregos brzegu (bo teraz so one wyrownywane wzgledem srodka obiektu) tak zeby oprocz stosow mozna bylo je ukladac w rzadkach na pokach :) Mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi Edytowane 14 Wrzesień 201212 l przez Pawelkos
Napisano 14 Wrzesień 201212 l Autor Pawelkos, zamierzam stworzyć cały, większy rozbudowany skrypt specjalnie do układania książek na półkach, trochę to jednak potrwa. Widziałem, że coś podobnego istnieje, ale nie jest darmowe, więc warto będzie stworzyć coś takiego :)
Napisano 16 Wrzesień 201212 l Witam, proszę zmienić nazwę tematu na zgodną z regulaminem działu WIP. Nazwę tematu możesz zmienić edytując pierwszy POST. Edycja -> Wyślij (Zaawansowane). + rep
Napisano 29 Wrzesień 201212 l Autor Kolejny prosty skrypcik i filmik ukazujący działanie, narazie wersja beta ;) Fitter.zip
Napisano 3 Październik 201212 l Autor Optymalizator jest na pewno lepszy i szybszy, jeśli chodzi o zoptymalizowanie modelu, mi bardziej chodziło o proste, jednokliknięciowe "retopo" mało skomplikowanych obiektów, a może bardziej o sam eksperyment ;) Tutaj jest wersja pozbawiona błędów dla wklęsłych meshy lub z otworami, jak np torus: Fitter.zip
Napisano 10 Listopad 201212 l Autor Pomyślałem, że pokażę nad czym aktualnie pracuję ;) Jeszcze sporo przede mną, narazie działa to strasznie niestabilnie i jeszcze masa rzeczy do dopisania i dopracowania. Nie wiem kiedy uda mi się to skończyć, strasznie dużo pracy mam ostatnio i ciężko mi wygospodarować tych kilka godzin dziennie na programowanie tego skryptu. Skrypt w zamierzeniu ma układać w miarę sensownie i "naturalnie" książki na półkach (polygonach), to tyle póki co :)
Napisano 10 Listopad 201212 l no no, wygląda to bardzo ciekawie, coś takiego jak tutaj: http://www.modelplusmodel.com/scripts/bookmanager.html tylko darmo, rzuc sobie okiem na feature-list tego platnego skryptu, moze ci podpowie ci to na temat funkcjonalności twojego skrypcidła
Napisano 5 Grudzień 201212 l @Tamyl91: O ile pierwszy skrypt jest podobny do dynamic painting z blendera czy proximal shader z C4d(+displace) to układanie książek jest naprawdę genialne:)
Napisano 5 Grudzień 201212 l Autor Dzięki, mam ogromną ochotę skończyć ten skrypt, ale ostatnio kompletnie nie mam czasu do niego usiąść i w najbliższej przyszłości raczej nie zanosi się na zmiany pod tym względem, może po nowym roku ruszę z tym dalej. Zastanawiałem się nad licencją, ale doszedłem do wniosku, że skrypcik będzie w 100% darmowy :)
Napisano 5 Grudzień 201212 l nie no. zwariowałem... jak mogłem tu wcześniej nie trafić. chylę czoła Tamyl. akcja z książkami jest genialna. + rep
Napisano 6 Styczeń 201312 l Autor Wróciłem do pracy nad ukłaczem książek, skrypt już "prawie" układa książki tak jak należy, jeszcze tylko kilka poprawek, a potem dorobić funkcję automatycznie ustawiającą ksiązki na polygonach półek, strasznie mi się to wszystko rozrosło, kod już ponad 1000 linii kodu, w którym zaczynam się gubić ;) Efekt dzisiejszych testów
Napisano 6 Styczeń 201312 l Na pisaniu skryptów się w ogóle nie znam, jednak tak z ciekawości, w jakim piszesz je języku ? Patrząc po forach, ifach, elsach i funkcjach to wygląda mi to na "zwykły" c++, prawda to ? Czy może to jakaś jego chora "maxowa" odmiana ? xd
Napisano 6 Styczeń 201312 l Autor Skrypty do maxa pisze się w maxowym języku - max script - przypominającym nieco pascala. Można pisać również w c++ z maxowym sdk, w ten sposób powstają pluginy, nie skrypty, jest to nieco bardziej złożone, ale nawet kilkadziesiąt razy szybsze niż skrypty :) Narazie jednak nie zamierzam się za nie zabierać, max script mi wystarcza w zupełności.
Napisano 6 Styczeń 201312 l Fajnie się ten skrypcik zapowiada. Życzę powodzenia i czekam aż skończysz.
Napisano 9 Luty 201312 l Autor W końcu udało mi się ukonczyć skrypt na układanie książek, można pobierać i używać za darmo. Trochę czasu mi to zajęło, ale najważniejsze że w końcu działa tak jak należy :) Do pobrania na mojej stronie: http://km-3d.com/2013/02/fill-my-bookshelves-script/ Tutorial: https://vimeo.com/59280387
Napisano 26 Grudzień 201410 l Autor Odkopię swój stary temat. Zrobiłem całkiem sporo skryptów odkąd przestałem pisać w tym temacie, można je znaleźć na mojej stronie. Aktualnie zaczynam uczyć się maxowego sdk, bo maxscript nie do wszystkiego się jednak nadaje ;) Takie coś na początek: https://vimeo.com/115439756
Napisano 28 Grudzień 201410 l Hoho! Jak zaczynasz w SDK pisać to będzie się działo! :D Nie mogę się doczekać ;) Dzięki za skrypty, przydadzą się :)
Napisano 28 Grudzień 201410 l Autor Póki co pracuję od jakiegoś czasu nad pluginem do automatycznego ustawiania wag w modyfikatorze Skin, wykorzystuję pewną ciekawą metodę pokazaną na siggraphie rok czy dwa lata temu, jestem pewien, że zaoszczędzi kupę czasu wielu maxowym animatorom ;) Tutaj jest jakiś tam wczesny pierwowzór napisany w maxscripcie, wersja finalna będzie zdecydowanie ciekawsza, szybsza i mądrzejsza. https://vimeo.com/113561911
Napisano 27 Styczeń 201510 l Pracujesz gdzieś w firmie która zajmuje się takimi rzeczami? jak nie to rozsyłaj portfolio robisz świetne skrypty oby tak dalej!
Napisano 27 Styczeń 201510 l Autor Dzięki. thecrev, nie pracuję, póki co studiuję, programuję i robię grafikę ;)
Napisano 20 Maj 20159 l Heja. Widziałem, że wydałeś skrypcik do skinowania, trochę podobny w działaniu do mojego, ale szybkość, obsługa, 1000x lepsza. Zaraz przekonam szefostwo żeby zakupili mi, chętnie przetestuję.
Napisano 20 Maj 20159 l Autor Dzięki, ale wstrzymaj się jeszcze chwilę z zakupem. Dla użytkowników max3d.pl będzie zniżka 15% jak tylko pojawi się tu news o pluginie ;)
Napisano 20 Maj 20159 l Swietne Toole, szacunek. Z takim skilem na pewno znajdziesz prace w porządnej firmie. Jak bys napisal narzedzie do wyrastania meshow wzorem Digimation Grow (którego nie ma już od lat), to na pewno byloby sporo chetnych, gdyz w zasadzie nie ma nigdzie tego typu narzedzia. Jedyna opcja to reczne animowanie slice'a lub reczna metoda z "Katedry". Jak by co to pierwszy staje w kolejce:)
Napisano 11 Czerwiec 20159 l skrypty świetne! pytanie dot. Fill my Bookshelves: czy można w jakiś sposób kontrolować jaki procent półki ma być zapełniony książkami ? W tej chwili defaultowo zapełnia 100% półki, co nie zawsze jest pożądane. Czy ew. istnieje szansa, że dodasz taki ficzer ? czy istnieje szansa na dodanie ficzeru który przeskaluje układane książki do max. zadanej wysokości półki ?
Napisano 12 Czerwiec 20159 l Jeden ci powie tak, drugi inaczej. Wg mnie intel to jakiś trolling attempt ;) ?
Napisano 16 Październik 20177 l Autor Cześć wszystkim. Nie było mnie chwilę na forum, robiłem w tym czasie różne rzeczy, między innymi skrypty i pluginy ;) Jakiś czas temu postanowiłem podjąć się karkołomnego zadania stworzenia wtyczki do Maxa na wzór Modowego MeshFusion. Zamieszczam pierwsze wczesne testy algorytmów napisane w formie prostego toola w maxscripcie. Docelowo planuję zrobić z tego coś poważniejszego, bardziej proceduralnie, z użyciem 3ds maxowego SDK.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto