F/X Napisano 16 Listopad 2013 Napisano 16 Listopad 2013 (edytowane) Witam Minął już jakiś czas odkąd wrzucałem ostatnie pracki, a premiera Deadfalla adventures była wczoraj. Więc postanowiłem pokazać kilka postaci robionych głównie dla The Farm 51. Postacie od conceptu, przez model, textury i render robione przeze mnie. Z wyjątkiem Mummy bossa, do którego concept przygotował Piotr Krężelewski(http://conceptjunkyard.blogspot.com/) Skinowanie i rig zrobili nasi dzielni animatorzy ( Kamil Boczkowski i Jarosław Zieliński) Postacie w polycouncie 10k tri - 20k tri. 1x 2048x2048 texturki (Thor 5x2048x2048 i trochę większy polycount). Edytowane 10 Kwiecień 2015 przez F/X 1
Igi Napisano 17 Listopad 2013 Napisano 17 Listopad 2013 niesamowite :O ile czasu mniej więcej zajmuje Ci taki jeden sculpt?
adek Napisano 17 Listopad 2013 Napisano 17 Listopad 2013 Niesamowite! Detal oszałamiający. Czy taki detal do gry ma uzasadnienie?
ezils Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 Kobitka mi się najmniej podoba, cała reszta świetna!
F/X Napisano 18 Listopad 2013 Autor Napisano 18 Listopad 2013 Dzięki za komentarze :D Igi: Normy to jest 15-30 dni na model (od konceptu po textury, rigi, skiny itp). 70% z tego idzie na sculpt. Adek: Jeżeli chodzi o bossów, którzy często są ogromni to tak. Również detale są mile widziane jeżeli chodzi o postacie do cutscenek. Przy reszcie detalowanie nie ma sensu. Notomiast jeżeli chodzi o czysto techniczne kwestie to dzisiaj mamy co najmniej 2x2048x2048 na postać, co jest wystarczające, żeby przenieść przepalić nawet najmniejsze detale. Właściwie granica między postaciami do filmów/cinematików, a do gier coraz bardziej się zaciera.
ciacho191 Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 Jak zwykle w takich przypadkach takie wpisy traktuję jak AMA, więc i teraz nie zrobię wyjątku :) oczywiście prace genialne i uwielbiam serie Painkillera (no może ta najnowsza część nie powaliła ale też była niczego sobie :D) 1. Skąd czerpiesz inspiracje? zawsze mnie to zastanawia skąd brać takie niestworzone rzeczy 2. Na co są te dwie mapy tekstur? jedna na głowę a druga na resztę czy jak? 3. Jak długo się uczyłeś takiego scupultu i skąd? bo nie sądzę, żeby digital tutors wystarczał :D pozdrawiam!
redrise Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 Bardzo ładne :) pokażesz siatkę :) ? a i jak możesz zdradzić w czym robisz takie ładne renderki zarówno jak już gotową postać jak i sclupta takiego jak thor :)
F/X Napisano 18 Listopad 2013 Autor Napisano 18 Listopad 2013 ciacho191: 1.Filmy, gry, książki itp. Ogólnie bez conceptu ciężko się robi (nawet przy painkillerze, przy którym można popuścić wodze fantazji). A wygląda to mniej więcej tak: 2. Zazwyczaj tak. Jedna textura na głowę i jedna na ciało. 3. Sculptu nie da sie nauczyć przez oglądanie tutoriali (tam można co najwyżej podpatrzeć triki i workflow). Praktyka i tylko praktyka. Studiowanie pracek innych grafików i artystów klasycznych też pomaga. redrise: Siatkę pokaże w swoim czasie :) Renderki w V-rayu. Jeżeli chodzi o czarno białe to znacznie wygodniej i szybciej w zbrushu.
ciacho191 Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 ciacho191: 1.Filmy, gry, książki itp. Ogólnie bez conceptu ciężko się robi (nawet przy painkillerze, przy którym można popuścić wodze fantazji). A wygląda to mniej więcej tak: 2. Zazwyczaj tak. Jedna textura na głowę i jedna na ciało. 3. Sculptu nie da sie nauczyć przez oglądanie tutoriali (tam można co najwyżej podpatrzeć triki i workflow). Praktyka i tylko praktyka. Studiowanie pracek innych grafików i artystów klasycznych też pomaga. redrise: Siatkę pokaże w swoim czasie :) Renderki w V-rayu. Jeżeli chodzi o czarno białe to znacznie wygodniej i szybciej w zbrushu. dziękuję :) bardzo sie przyda ten workflow, uwielbiam takie obrazki, które ukazują tok myślenia :> - - - Połączono posty - - - ciacho191: 1.Filmy, gry, książki itp. Ogólnie bez conceptu ciężko się robi (nawet przy painkillerze, przy którym można popuścić wodze fantazji). A wygląda to mniej więcej tak: 2. Zazwyczaj tak. Jedna textura na głowę i jedna na ciało. 3. Sculptu nie da sie nauczyć przez oglądanie tutoriali (tam można co najwyżej podpatrzeć triki i workflow). Praktyka i tylko praktyka. Studiowanie pracek innych grafików i artystów klasycznych też pomaga. redrise: Siatkę pokaże w swoim czasie :) Renderki w V-rayu. Jeżeli chodzi o czarno białe to znacznie wygodniej i szybciej w zbrushu. dziękuję :) bardzo sie przyda ten workflow, uwielbiam takie obrazki, które ukazują tok myślenia :>
gryzon Napisano 20 Listopad 2013 Napisano 20 Listopad 2013 Piękna robota. Bardzo miło popatrzeć :) pozdrawiam
sammael_at Napisano 23 Listopad 2013 Napisano 23 Listopad 2013 Mi się szczególnie podoba ten obrazek pokazujący tok rozmyślania :p Ale no dobra, modele też niczego sobie ;)
F/X Napisano 15 Grudzień 2013 Autor Napisano 15 Grudzień 2013 To jeszcze jeden szeregowy zombiak ode mnie:
Touch Napisano 15 Grudzień 2013 Napisano 15 Grudzień 2013 Jeszcze z rok temu miałbyś w tym wątku z 10 stron. Ale się pozmieniało:) Mało czasu ludziska mają na swoje przyjemności. Prace urywają dupsko:) Gratuluję warsztatu Pozdr
ultrakaka Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 Ten znowu wrzuca słabe prace... :p Eleganckie, pro, miecie jak zawsze.
lukiszlak Napisano 22 Grudzień 2013 Napisano 22 Grudzień 2013 Jak przeglądam taki temat to od razu przybywa motywacji do nauki sculptu :) Prace genialne ale powiedz mi jedno bo na razie jestem na etapie ogarniania ciała ale jak wy rzeźbicie takie zajebiste ubrania? bo ja próbowałem to mi nawet byle jaka koszulka nie chce wyjść.
F/X Napisano 23 Grudzień 2013 Autor Napisano 23 Grudzień 2013 (edytowane) Touch: Dzięki. Z tym czasem to akurat normalne. Sam mam coraz mniej czasu pisać po forach, a ostatnio zauważyłem, że po 12h pracy codziennie, również brakuje mi chęci. Tym bardziej doceniam komentarze ludzi, którzy swój wolny czas przeznaczają na grafikę. Rozpruwacz,ultrakaka,sammael_at,Chrupek3D,negrosz : Dzięki za miłe słowa. Lukiszlak: Po anatomii i sposobie rzeźbienia ubrań można spokojnie ocenić doświadczenie grafika :D Tutaj nie ma drogi na skróty, ani żadnych magicznych trików. Trzeba wyrzeźbić kilkaset ubranek, szmatek itp. Najbardziej pomaga rzeźbienie ze zdjęć. (im więcej fotek z różnych kątów tym lepiej). Na poprawę motywacji powiem, że nawet najbardziej pro character artistom, ubrania sprawiają dużo problemów :D Ponadto teraz już coraz częściej ubrania się skanuje, potem tylko obrabia. Edytowane 23 Grudzień 2013 przez F/X
F/X Napisano 3 Grudzień 2014 Autor Napisano 3 Grudzień 2014 Pora wrzucić coś nowego. W tym roku większość staffu mam jeszcze pod nda, więc nie będę zakładał nowego wątku. Na pierwszy ogień idzie modelik z Get Evena. Model LP wyrenderowany w v-rayu. Głowa zrobiona na podstawie skanu. Concept Tomasz Górnicki. Ja tam trochę tylko poprzeszkadzałem po swojemu :) HighRes: http://www.firebat.pl/images/BlueFire/HeadsetBeuty1.jpg
Temporal Napisano 4 Grudzień 2014 Napisano 4 Grudzień 2014 Pro modele jak i same koncepty. Z reguly widzi sie duzo dobry modeli na bazie oklepanych i nudnych konceptow. Tutaj kazda postac mi sie strasznie podoba. Thor poprostu miazdzy suty. Ten ostatni cyber kolo troche nudniejszy ale w sumie to nie moje klimaty wiec moze dlatego. Samego wykonanie jednak klasa jak zwykle.
Domi Napisano 4 Grudzień 2014 Napisano 4 Grudzień 2014 Świetne Dla mnie nadal Twój Thor to miazga i jeden z moich ulubionych modeli
F/X Napisano 5 Grudzień 2014 Autor Napisano 5 Grudzień 2014 Temporal: Dzięki plasti: Odpowiem enigmatycznie: Twarz jest na podstawie skanu jednego z ludzi z Farmy 51 :D Domi: Dzieki!
Selena Napisano 7 Grudzień 2014 Napisano 7 Grudzień 2014 twarz Wojtka Pazdura:)możesz pokazać sam model i scan, bez tekstury? :) ogólnie bardzo dobrze to wygląda
F/X Napisano 7 Grudzień 2014 Autor Napisano 7 Grudzień 2014 Pewnie. Skan extremalnie szybko był obrabiany, bo miał służyć tylko do opracowania efektywnego workflowu pracy na skanach. Głównie została poprawiona oś głowy, bryła i zniwelowana została mimika. Obecnie nie jestem już związany z Farmą i nie wiem czy sam model występuje w grze czy nie.
gryzon Napisano 8 Grudzień 2014 Napisano 8 Grudzień 2014 (edytowane) Świetne! Robota pierwsza klasa. W czym renderowana jest ta głowa z goglami? ups. przecież pisze jak byk, przepraszam :) Edytowane 9 Grudzień 2014 przez gryzon
F/X Napisano 20 Grudzień 2014 Autor Napisano 20 Grudzień 2014 Kolejny modelik. Npc z GetEvena Renderowany w Vrayu. Włosy ułożone w zbrushu tylko na potrzeby renderu. W grze model jest łysy. Zrobiony w kilku wariacjach. HiRess: http://firebat.pl/NPCBeuty_HR.jpg HiRess: http://firebat.pl/NPCConstruction1_HR.jpg Sculpt:
xmass Napisano 20 Grudzień 2014 Napisano 20 Grudzień 2014 Ktoś powinien w końcu zrobić porządek i twoje prace wrzucić do złotej galerii! Serio, dawno update'u nie było. Kosisz poziomem prac, jak zwykle. Front to za mało. :D Pozdrawiam i idę z podkulonym ogonem szkolić się dalej... ;)
Sebazx6r Napisano 22 Grudzień 2014 Napisano 22 Grudzień 2014 Sposób przedstawienia , textury mega szacun , ale te obojczyki i barki i przedramiona dziwne. Szczegolnie obojczyki. Ciuchy super :).
F/X Napisano 23 Grudzień 2014 Autor Napisano 23 Grudzień 2014 Genitalius i xmass: Dzięki za miłe słowa. Sebazx6r: Dzięki. Fajnie, że ktoś zauważył te obojczyki, bo wyszły kiepsko. To dlatego, że początkowo model był bardzo wychudzony i w miarę poprawek i iteracji całość nabrała mięśni i objętości , ale nie pamiętam już dlaczego, szyje i obręcz barkową zostawiłem taką jak wcześniej. Przy displacmentach nie jest źle, ale na samych normal mapkach wygląda to nie najlepiej. Ot nauka na przyszłość.
F/X Napisano 31 Grudzień 2014 Autor Napisano 31 Grudzień 2014 tr3buh: W tym modelu wszystko było ręcznie robione. O tyle prościej, że ubrania nie były wymyślne więc po prostu ubrałem się i zrobiłem zdjęcia z każdej strony.Takie refki bardzo pomagają w rzeźbieniu.
tr3buh Napisano 31 Grudzień 2014 Napisano 31 Grudzień 2014 to fakt, teraz ja męczę się z kurtką i ciężko jest :[ a akurat takiej kurtki jaką muszę zrobić nie mam w szafie
Levus Napisano 8 Styczeń 2015 Napisano 8 Styczeń 2015 Extra jest szefie, szacun! (tył głowy i szyi nieco dziwnie wygląda)
F/X Napisano 10 Kwiecień 2015 Autor Napisano 10 Kwiecień 2015 Dostałem właśnie zgodę na opublikowanie jednej z postaci, którą miałem przyjemność robić dla Techlandu. Maiłem sporo fanu tworząc tego człeka. Render v-ray, 20 737 Tri, 4x2048 textures. Włosy z maxowego hair&fura. Basemesh i podstawowe textury głowy dostarczone przez grafików Techlandu. Przerobione pod render przeze mnie.
Domi Napisano 10 Kwiecień 2015 Napisano 10 Kwiecień 2015 No miazga Możesz zdradzić ile czasu nad tym spędziłeś ?
F/X Napisano 10 Kwiecień 2015 Autor Napisano 10 Kwiecień 2015 Model i diffuse powstawał około miesiąca. Do renderu musiałem jeszce dorobić spece, gloss dodatkowe mapki, włosy itp. Tu już ciężko powiedzieć bo robiłem czasem godzinę w miesiącu, a czasem godzinę dziennie. Wszystko od zera, bez skanów. Głowa bazowa, i kawałek spodni był ze jakiegoś innego modelu robionego przez Techland. Niestety nie mam informacji kto robił koncept.
Rekomendowane odpowiedzi