Kulki Napisano 30 Marzec 2014 Napisano 30 Marzec 2014 Cześć, od jakiegoś czasu noszę się z tym wątkiem. Moim celem jest abyśmy wspólnie zrobili ranking programów (do szeroko pojętej grafiki), którymi można zastąpić programy płatne. Warunek jest taki aby programy darmowe umożliwiały nam (chodzi mi o sprawy związane z prawem) używanie ich do projektów komercyjnych. Chodzi mi o to aby stworzyć pełen zestaw, na którym możemy zrobić wszystko od początku do końca. Jednocześnie mając to za darmo i żeby wybrać soft już od razu dobry, po to żeby samemu nie polegnąć w testach albo zastanawiać się czy gdzieś jest jednak coś lepszego o czym nie wiemy. Moja kategoria jest następująca: 1) Programy 3D (odpowiedniki np Maya, Max...) 2) programy 2D (odpowiedniki np Photoshop) 3) Montaż (odpowiedniki np FinalCut, Premiere) 4) Motion design/compositing (odpowiedniki np After Effects) 5) Compositing (odpowiedniki np Nuke, Fusion) Z góry dzięki za info i czekam na Wasze propozycje!
michalo Napisano 30 Marzec 2014 Napisano 30 Marzec 2014 Do malowania jeszcze myPaint jest sporo i inkscape do wektorow. Tato cała reszta chyba blender, jak to można zobaczyć w ich produkcjach. -Tapatalk-
floo Napisano 30 Marzec 2014 Napisano 30 Marzec 2014 @Kulki dobry pomysł, ale brał bym jeszcze pod uwagę programy płatne w dobrej cenie. Tak jak napisał rice 1.Blender + Addony(potrafią znacznie ułatwić i przyśpieszyć pracę w nim) 2.Gimp + dodatki, Krita + pędzle 3-5. Też Blender, ale trzeba uzbroić się w cierpliwość.
deshu Napisano 30 Marzec 2014 Napisano 30 Marzec 2014 Świetny pomysł na wątek, jednak obawiam się że będzie zaspamowany blendkiem. Program jest zacny, ale błagam, bez porównań do nuke w compo czy aftera w motion... za to galeria użytkowników doskonale pokazuje że zestaw max+vray, można zastąpić blender+vray, a już nie długo blender+corona. Szczególnie w productvizie. Rozumiem że wątek jest nastawiony na samodzielną działalność, tzn - bez wykorzystywania w zleceniach assetów z zewnątrz?
Kulki Napisano 30 Marzec 2014 Autor Napisano 30 Marzec 2014 @deshu tak oczywiście bez assetów z zewnątrz. I przy założeniu, że nikt nie każe nam animować Golluma, bo wtedy trzeba by już chyba coś zapłacić za jakiegoś softa;-) - - - Połączono posty - - - JAKIEŚ POMYSŁY NA PUNKTY: 3, 4, 5?
adek Napisano 30 Marzec 2014 Napisano 30 Marzec 2014 Dobry temat bo przymierzałem się do podobnego artykułu jakiś czas temu. To może być do niego niezłą bazą. Jeśli chodzi o Gimpa na przykład. Jeśli ktoś jest w temacie, ale jego potęgą są naprawdę dobre dodatki. Fajnie jakby tutaj się znalazł ktoś obeznany w temacie i zamiast samej nazwy Gimp właśnie wrzucił listę najlepszych pluginów (ale nie takich zgooglanych, a najlepiej przetestowanych). Przykład - mi np. brakowało w Gimpie znanych z PS efektów warstwy i ... proszę: http://registry.gimp.org/node/186 Jestem ciekaw 3,4,5. Znam kilka pod Linuxa, ale nie nie wiem czy nadają się do pracy. Tutaj bedzie ciężko. Chociaż jest np. ciekawa pozycja Gaffer (http://imageengine.github.io/gaffer/demos.html)
Gość Chrupek3D Napisano 30 Marzec 2014 Napisano 30 Marzec 2014 o ile się nie mylę to Lightworks ma wersję free... http://www.lwks.com/index.php?option=com_content&view=article&id=102&Itemid=213
Lucas Napisano 30 Marzec 2014 Napisano 30 Marzec 2014 1. Popierając przedmówców - Blender:), a do niego Luxrender (unbias) gdyby komuś nie pasował Cycles. Od biedy można jeszcze Sketchup, chociaż chyba nigdy nie zrozumiem co ludziom się w tym programie podoba, oprócz faktu, że był darmowy. 2. Gimp, Inkscape (vector), Scribus (DTP), Draftsight (CAD) 3. Lightworks Edit: @Chrupek, ad.3 uprzedziłeś mnie jak pisałem swojego posta, owszem mają wersję free i można jej używać komercyjnie.
drakul Napisano 4 Kwiecień 2014 Napisano 4 Kwiecień 2014 draftsight jest do d...., zdecydowanie lepiej nanoCad
adek Napisano 9 Kwiecień 2014 Napisano 9 Kwiecień 2014 Podbijam temat. Może ktoś coś jeszcze w temacie dopisze.
Reanimator Napisano 9 Kwiecień 2014 Napisano 9 Kwiecień 2014 Nie ma za duzo alternatyw w swiecie "najlepsze" ;)
mallow Napisano 9 Kwiecień 2014 Napisano 9 Kwiecień 2014 Jestem ciekaw 3,4,5. Znam kilka pod Linuxa, ale nie nie wiem czy nadają się do pracy. Tutaj bedzie ciężko. Do montażu i compositingu można też spokojnie wykorzystać Blendera. Korzystałem nie raz i naprawdę daje radę. Oczywiście wszystko zależy od tego co chce się zrobić, na ile to są skomplikowane rzeczy, ale naprawdę wiele można zrobić w Blenderze. Jak się opracuje workflow, to wszystko ładnie i szybko śmiga. Do motion design - z płatnych jest np. Apple Motion, ale z darmowych też można próbować Blendera. Tutaj chyba najwięcej braków się znajdzie. Blender to nie jest soft do motion design, ale próbować można. Tylko trzeba w nim opanować 3D, bo narzędzi typowo do animacji 2D tu nie ma za dużo. Praca z tekstem też nie jest najwygodniejsza.
olaf Napisano 9 Kwiecień 2014 Napisano 9 Kwiecień 2014 Zainteresowaliście mnie compositingem w blenderze, jest jakieś podstawowy zestaw tutoriali by rzucić okiem jak się to odbywa? Mam AE ale nie widzę powodu uzywać go jeżeli mogę się bardziej zespolić z Blenderem.
mallow Napisano 9 Kwiecień 2014 Napisano 9 Kwiecień 2014 Zainteresowaliście mnie compositingem w blenderze, jest jakieś podstawowy zestaw tutoriali by rzucić okiem jak się to odbywa? http://cgcookie.com/blender/category/tutorials/compositing/ http://www.blendertutor.com/category/compositing/ http://www.blenderdiplom.com/en/tutorials/compositing.html
Mulholland Napisano 9 Kwiecień 2014 Napisano 9 Kwiecień 2014 Do montażu polecam sprawdzić darmowy program Virtual Dub. Ja kiedyś z niego korzystałem tylko do cięcia materiału i kompresji, ale mój kolega zmontował na nim kilka krótkich filmów i teledysk i bardzo dobrze mu to wyszło, tak więc myślę że od tego czasu program bardzo się rozwinął.
olaf Napisano 9 Kwiecień 2014 Napisano 9 Kwiecień 2014 vDuba używałem też dziś. Brakuje mu kilku efektów ale filtry i szybkość/wygoda działania potrafią zaskoczyć. Mozesz wyedytować film w czasie w jakim inny pakiet się dopiero załaduje.
adek Napisano 10 Kwiecień 2014 Napisano 10 Kwiecień 2014 No dobra. Dla mnie też zaskoczenie z compo i Blenderem. To jest jakiś osobny moduł, da się ukryć wszystko związane z 3D? :) vDub - do montażu? Serio. KIedyś tego używałem, ale raczej tylko do przycięcia lub konwersji czegoś. Ale to było lata temu.
STRZYG Napisano 10 Kwiecień 2014 Napisano 10 Kwiecień 2014 Digital Sculpting -> Sculptris http://pixologic.com/sculptris/
adek Napisano 10 Kwiecień 2014 Napisano 10 Kwiecień 2014 Dzięki STRZYG. To mi przypomniało o Meshmixerze: http://meshmixer.com/ Też warto go dodać do listy.
Vega Napisano 10 Kwiecień 2014 Napisano 10 Kwiecień 2014 Inkscape do wektorówki, który bardzo często używam :)
Dobrotek Napisano 10 Kwiecień 2014 Napisano 10 Kwiecień 2014 Tak jak wyżej - Inkscape do wektorów, a do animacji jak ktoś ma cierpliwość to Synfig też się nada :)
Gość Chrupek3D Napisano 10 Kwiecień 2014 Napisano 10 Kwiecień 2014 Handbrake - programik do kompresji animacji, chociażby do mp4. Daje dobre jakościowo i małe pliki.
praetorian Napisano 10 Kwiecień 2014 Napisano 10 Kwiecień 2014 3delight - jedna licencja jest za free, nawet do uzytku komercyjnego
Creator Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 (edytowane) Inkscape do wektorówki, który bardzo często używam :)Ale przy wielu warstwach i blurze strasznie ssie. Handbrake - programik do kompresji animacji, chociażby do mp4. Daje dobre jakościowo i małe pliki.Potwierdzam, przynajmniej na Linuxie, nie wiem jak on na Windzie działa To ja dodam jeszcze DJV: http://djv.sourceforge.net/ Do przeglądania wyrenderowanych animacji jest niezastąpiony. Obsługuje dożo formatów w tym IFF. Ma opcje ładowania klatek do ramu, coby płynnie odtwarzało. Edytowane 11 Kwiecień 2014 przez Creator
mallow Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 (edytowane) No dobra. Dla mnie też zaskoczenie z compo i Blenderem. To jest jakiś osobny moduł, da się ukryć wszystko związane z 3D? :) Adek, włącz Blendera, a potem na górnym pasku kliknij na przycisk po lewej od słowa Default. Zmień na Compositing, to zobaczysz narzędzia do kompozycji. Co prawda małe okno 3D View jest na dole po prawej, ale można tam sobie włączyć coś innego albo połączyć dwa dolne okna w jedno (pod tym względem Blender jest bardzo elastyczny, można sobie dowolnie pozmieniać układ i zawartość okienek). Tak samo możesz kliknąć jeszcze raz tę ikonkę na górze i wybrać Video Editing. Oba te moduły są w Blenderze bardzo rozbudowane. Problem polega na tym, że ktoś kto nie zna Blendera, kto nie zajmuje się 3D i chciałby robić jedynie kompozycję lub montaż, może (jak się już okazało) nie wiedzieć jak się dostać do tych narzędzi. A jak już je włączy, to może nie wiedzieć jak zacząć. Przykładowo - jak przełączysz się na widok compositing, to musisz najpierw pod tym największym oknem włączyć check-box "Use nodes". Dopiero wtedy jak klikniesz po lewej od tego check-boxa na Add->Input, to menu nie będzie wyszarzone. W oknie Video Editing musisz na dole kliknąć Add->Image/Movie, żeby dodać na linii czasu obrazki lub filmy. Zapewne w obu tych modułach użytkownik nie obeznany z Blenderem będzie próbował dodać do projektu wejściowy materiał klikając w górnym pasku File->Open. A tam jedynie można wgrać pliki *.blend. Wszystkie moduły w Blenderze zostały stworzone z myślą o blenderowcach. Żeby mogli w jednym programie pracować nad wszystkimi (lub chociaż większością) etapami danego projektu. Sporo z tych modułów jest już naprawdę bardzo rozwiniętych. Niekoniecznie trzeba znać 3D, żeby np. zrobić jakąś kompozycję lub montaż w Blenderze. Trzeba jednak poznać interfejs Blendera, trochę inną filozofię tego interfejsu niż np. w programach Adobe. Można się sprzeczać który z interfejsów jest lepszy. Na pewno są inne. Przez to jedne rzeczy zrobisz szybciej w Afterze, inne szybciej w Blenderze. Edytowane 11 Kwiecień 2014 przez mallow
-=S3B=- Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 Odnośnie punktów 4-5 to co prawda już chyba nie jest za free (było promo przez jakiś czas na wersje Express) ale nadal cenowo konkurencyjny do AFX jest HitFilm 2. Osobiście jeszcze nie bawiłem się tym programem, ale z tego co widziałem na stronie producenta, może być niezły do mniej wymagających projektów. Jest jeszcze DaVinci Resolve w wersji darmowej - niby color correct tool, ale w najnowszej wersji też posiada modul NLE więc wpisywałby się w pkt. 3 Odnośnie innych kategorii. Inkscape - na prawdę fajny soft GIMP - jak dla mnie w porównaniu do photoshopa najbardziej brakuje zaznaczania i operacji na kilku warstwach na raz, oraz tworzenia grupy warstw z kilku zaznaczonych. Poza tym da się naprawdę sporo w tym sofcie zrobić. Jednak największe nadzieje jako alternatywie dla Photoshopa pokladam w Kricie - trzymam kciuki za rozwój tego programu właśnie w kierunku edycji photo. Poza tym - super temat;)
muody Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 (edytowane) Nie powtarzajcie w nieskończoność razy tych samych softów, pisząc "fajny" :) Jak się domyślam, chodzi o to żeby Kulki odświeżył 1szy post, więc raz mu wystarczy. Chyba, że recenzja, opinia, tak jak Krzyśka Mallow'a post. Edytowane 11 Kwiecień 2014 przez muody
Monio Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 No dobra. Dla mnie też zaskoczenie z compo i Blenderem. To jest jakiś osobny moduł, da się ukryć wszystko związane z 3D? :) Jakkolwiek źle by to nie zabrzmiało to dziękuje za twoją "ignorancje". ;) Nie masz w tym żadnej winy, to developerzy Blendera są odpowiedzialni za stan wiedzy o blenderze poza środowiskiem jego użytkowników. Takie posty mi uświadamiają że Blender nie reklamuje dobrze swoich możliwości żeby dotrzeć do szerszej publiki tak jak to robią inne firmy (Pixologic, Foundry). W tym sofcie jest masa rzeczy o których wiedzą tylko zaangażowani Blenderowcy a ludzie którzy korzystają z innych programów nawet nie wiedzą o ich istnieniu. Jestem przekonany że ogólna opinia o Blenderze przedstawia się mniej więcej: "To taki soft jak Majka albo Max tylko słabszy ale na tyle dobry że da się w nim robić podstawowe rzeczy". To nie jest prawdą. Oczywiście Blender odstaje w bardzo wielu aspektach jak np prymitywne particle czy niewydajny edytor wideo ale w niektórych zagadnieniach błyszczy i ma też wiele funkcji których zupełnie próżno szukać w Majce czy Maxie. Wspomniany Compositing na nodach. Bardzo zaawansowane nodalne materiały w Cyclesie. Grupy nodów w rzeczonych systemach które potrafią świetnie przyspieszyć i usprawnić robotę. Wbudowany Motion Tracking. Sculpting o możliwościach przebijających sculptrisa i niewiele słabszych niż Mudbox (pomijam wydajność i funkcje nie związane z rzeźbieniem). Fantastyczne narzędzia do modelowania jak Gridfill, nowy Bevel, nowy Bridge czy Bisect. Blender świetnie radzi sobie z kasowaniem i tworzeniem komponentów siatek bez niszczenia UV. Jedne z najlepszych narzędzi do UV na rynku (warto dodać że najpopularniejsze pluginy do Maxa i Maya do rozkładania czyli Roadkill i XRayUnwrap to kod skopiowany z Blendera!). Dobre narzędzia do malowania tekstur w 3D i 2D. Grease Pencil 10 lat przed Majką! ;) Do tego bardzo rozbudowane API które wbrew obiegowej opinii jest dosyć stabilne od 3 lat i zaowocowało przytłaczająca ilość pluginów. Może blender nie nadaje się do pracy z symulacjami i particlami ale na pewno to nie jest soft do robienia tylko podstawowych rzeczy. Tak było kiedyś ale teraz jest inaczej. Twój post przekonał mnie do podjęcia pewnych kroków związanych z marketingiem Blendka. :) Mam pomysł żeby zaangażować społeczność w celu zrobienia przed tegorocznym Siggraphem filmiku prezentującego możliwości tego softu. Oczywiste dla jego użytkowników ale nieznane dla ludzi korzystających z innych softów. Czasu za wiele nie mam ale może może się uda. :) ------------------------------------ Darmowe softy w których trudno o lepszy płatny odpowiednik: xNormal - Do wypalania mapek. HandPlane - Do konwertowania Object Normal na perfekcyjne Tangent Normal. Prawdopodobnie jedyne narzędzie do w pełni poprawnego generowania normalek! Coś na bazie czego powstał Substance Designer: http://www.mapzoneeditor.com/ Darmowy i bardzo dobry choć już trochę stary modeler: http://www.wings3d.com/
Creator Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 xNormal - Do wypalania mapek.Jak mogliśmy o tym zapomnieć!! :D Darmowy i bardzo dobry choć już trochę stary modeler: http://www.wings3d.com/ Nooo... to był dobry modeler, ale na dzisiejsze standardy trochę już toporny. Mówię tu np o pracowaniu na dużych meshach. Uczyłem się na nim modelować:
olaf Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 Je nie narzekałem robiąc proste symulacje na blendka, podobnie fluidy i dym, ale wiadomo to jest dobre tylko na male budzety i assety do małych produkcji. Dziś pobawiłem się VirtualDubem na krzywych efektów i powiem szczerze działa to genialnie i ultra szybko. Na pewno przestane wlaczac aftera/premiere (w zasadzie to i tak mi sie nie chciało nigdy) do prostszych rzeczy.
rafraf Napisano 11 Kwiecień 2014 Napisano 11 Kwiecień 2014 (edytowane) Zaproponuje mlodszego brata Houdini'ego TouchDesigner (http://derivative.ca) Wiekszość rzeczy w realtime. 3D, kompo, obrobka sygnalu i dzwieku i masa innych. normalki tez robi :) w wersji darmowej ograniczenie do 1280x1280 Osobiscie od dawna jestem fanem tego srodowiska. Modeler ma kaprawy i wad mu nie brak ale wiele osob zaskoczy proceduralne podejscie i jak szybko mozna b.sympatyczna na nim uzyskac Pzdr. Edytowane 11 Kwiecień 2014 przez rafraf
Reanimator Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 No coz, panie i panowie, nikt sie chyba tego nie spodziewal, ale dostalismy prezenty od Autodesku. 5). Autodesk Composite - teraz za free, byc moze najpotezniejszy darmowy soft do kompozycji! Autodesk Matchmover - soft do trackowania, wczesniej z Majka/Maxem, teraz za darmo. Uzywalem go, dawalby rade, gdyby nie jego najwieksza wada - 32-bitowosc, przez co wykorzystuje za malo ramu. Na bezrybiu i rak ryba. http://apps.exchange.autodesk.com/3DSMAX/en/List/Search?facet=__category%3a%3aUtilities
adek Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Reanimator: Oglądałeś te softy? Naprawdę są OK? Teraz za free, czyli to było płatne? Prawdę mówiąc nie słyszałem o nim wcześniej.
Reanimator Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Composite wczesniej nazywany byl chyba Toxic. Byl za darmo dolaczany do pakietow innych, wczesniej chyba w ogole probowal byc osobnym softem. Matchmover to samo - byl dolaczany, kiedys pewnie pelnoprawny soft. Uzywalem tylko tego drugiego, ale np. Digital Tutors ma kilka tutoriali do Composite. Mysle, ze to naprawde dobra opcja dla kogos, kto nie chce wydac grosza na soft do kompo. Ja osobiscie zamierzam sprobowac, zeby samemu sie przekonac. Nieczesto cos, co za kase bylo rozwijane o profesjonalne toole nagle staje sie darmowe ;)
adek Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 (edytowane) Super. Dobry wątek. A to o Composite wyciągnąłem na główną właśnie. Swietny wątek. Mam nadzieję, że jeszcze sporo perełek wyjdzie na jaw bo pojawiło się kilka pozycji o których nie słyszałem wcześniej. Edytowane 15 Kwiecień 2014 przez Adek
jaceks Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Matchmover z Realviz'a to był jeden z pierwszych tego typu programów. Drogie to było jak cholera...
Mulholland Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 Jeśli chodzi o tracking 3d, to swego czasu Pixel Farm oferował programik PfHoe, będący ograniczoną wersją PfTracka. Kosztował kilkadziesiąt dolców z tego co pamiętam. Teraz widzę że na stronce PF go nie ma, ale można go znaleźć na stronach z darmowym oprogramowaniem. Program miał całkiem niezłe możliwości, spokojnie można było strackować prostsze ujęcia. I współpracował z większością komercyjnych pakietów 3d, jak np 3ds max.
Kulki Napisano 2 Maj 2014 Autor Napisano 2 Maj 2014 Podbicie tematu z jednoczesnym podziękowaniem dla wszystkich za cenną wiedzę :-)
Przemekd Napisano 14 Maj 2014 Napisano 14 Maj 2014 2) mało znay ale otwiera .skp - DoubleCad -szybszy od draftsighta i na pewno stabilniejszy od nanoCada ale mniej podobny Autocada, może komuś się przyda
olaf Napisano 14 Maj 2014 Napisano 14 Maj 2014 ja podam mało związany z 3d czy grafiką ale bardzo przydatny przy pracy i konwersji video - free-media-converter - wypadł lepiej niż komercyjne - ma wsparcie GPU z tego co widze i pierdyliard formatów i presetów - dodatkowo mozna tworzyc wlasne presety wiec konwersja to przyjemnosc. To jakbyscie chcieli tworzyc mase tutoriali :)
Ajgor Napisano 15 Maj 2014 Napisano 15 Maj 2014 (edytowane) No coz, panie i panowie, nikt sie chyba tego nie spodziewal, ale dostalismy prezenty od Autodesku. 5). Autodesk Composite - teraz za free, byc moze najpotezniejszy darmowy soft do kompozycji! Autodesk Matchmover - soft do trackowania, wczesniej z Majka/Maxem, teraz za darmo. Uzywalem go, dawalby rade, gdyby nie jego najwieksza wada - 32-bitowosc, przez co wykorzystuje za malo ramu. Na bezrybiu i rak ryba. http://apps.exchange.autodesk.com/3DSMAX/en/List/Search?facet=__category%3a%3aUtilities Dzięki za cenną informację. Ale zaraz zaraz... Jak wchodzisz na download MatchMovera, to do ściągnięcia jest tylko wersja Win64 only, i w wymaganiach ma 64-ro bitowy procesor... http://apps.exchange.autodesk.com/3DSMAX/en/Detail/Index?id=appstore.exchange.autodesk.com%3aautodeskmatchmover_windows64%3aen Edit: Zassałem te dwa programy. MatchMover odpala się bez problemu, ale Composite w ogóle nie mogę odpalić. Zawsze wysypuje się na pliku "libDLofxUi". Ktoś wie, co może być na rzeczy? Jeśli to ma jakieś znaczenie, to moja konfiguracja: Procesor: AMD Phenom II X4 3,2GHz Grafika: GeForce GTX 650 1024MB DDR5 Pamięć: 10GB DDR3 Dźwięk: Toneport UX1 (Zewnętrzny procesor dźwięku). Windows 7 64 bit. Edytowane 15 Maj 2014 przez Ajgor
-=S3B=- Napisano 27 Maj 2014 Napisano 27 Maj 2014 U mnie Composite na początku nie chciał się odpalić - wyskakiwał jakiś błąd dostępu do folderu czy coś - pomogło jednorazowe odpalenie programu jako administrator. Od tego czasu już się odpala normalnie. Może i u Ciebie to zadziała? Jeśli nie to może ściągnij jeszcze raz paczkę i przeinstaluj.
Ajgor Napisano 27 Maj 2014 Napisano 27 Maj 2014 Nic to nie dawało. Żadne odpalanie jako administrator, ani tryb zgodności, ani przeinstalowywanie. Ale nie miałem ostatnio nic do roboty, i z nudów sobie dla zabawy przeinstalowałem Windowsa, i teraz Composite chodzi :)
Reanimator Napisano 2 Czerwiec 2014 Napisano 2 Czerwiec 2014 Dorzucam nowy darmowy soft do compositingu, ktory wszedl w faze alfa :) https://buttleofx.wordpress.com/ Wyglada prosto, ale ladnie:)
ikkiz Napisano 2 Czerwiec 2014 Napisano 2 Czerwiec 2014 To ja jeszcze coś od siebie, choć nikt o to nie pytał, ale do udźwiękowienia animacji można użyć Audacity, bo do tego na razie blender jest za krótki (pitch, zapętlenie, zmiana długości, efekt dopplera, wyciszenia, odszumienia) Dzięki audacity udźwiękowiłem sobie animkę za pomocą mikrofonu na słuchawkach, śrubokręta zapadkowego, pieczątki służbowej, i karuzeli la gryzonia i z zerowym doświadczaniem w dźwięku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się