peter_f Napisano 5 Wrzesień 2009 Napisano 5 Wrzesień 2009 (edytowane) Dzięki Tomek, Szymon i Piciu. Będę pracował nad tymi rzeczami. Tomek, Szymon: jak powinny wyglądać linie budynku po korekcji? Bo dałem tutaj korekcję. Linie powinny być skośne do kadru czy równoległe? Bo nigdy tego nie wiem. Piciu: będę walczył z tymi bumpami. Chyba najlepszy byłby displacement, ale tego nie tykam, bo komp nie uciągnie :( tob01: fajny design. Zastanawiam się czy w rzeczywistości występowałoby takie mocne, czerwone barwienie od tych mebli :? Edytowane 5 Wrzesień 2009 przez peter_f
!Ewert Napisano 5 Wrzesień 2009 Napisano 5 Wrzesień 2009 "Linie" powinny być pionowe. Czekam z ciekawością na finalne rendery. Fajnie by było jak byś pokazał oświetlenie południowe;)
t0m3k Napisano 5 Wrzesień 2009 Napisano 5 Wrzesień 2009 vision3d swietne... mozesz pokazac siatki? peter_f calkiem ladnie, trzeci mi sie najbardziej podoba. po korekcji piony powinny byc pionowe. W zaleznosci od kamery kliknij Guess (max camera) albo Guess vertical shift (vray camera).
pressenter Napisano 5 Wrzesień 2009 Napisano 5 Wrzesień 2009 (edytowane) Rendery mi lecą, nudziło mi się niesamowicie... i w ogóle już nie będę... . Edytowane 5 Wrzesień 2009 przez pressenter
peter_f Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 (edytowane) Rendery mi lecą, nudziło mi się niesamowicie... i w ogóle już nie będę.... Czego nie będziesz?? Oprócz przepaleń (chyba że mój monitor tak pokazuje) ta tekstura na wprost wydaje się być porozciągana (ale może tak ma być). Jeszcze jedno: taka rzecz mnie zastanawia, nie tylko tutaj (choć tutaj jest widoczna) ale i w przypadku wielu innych renderów interiorów. Reflektorki i butelki są zniekształcone perspektywicznie przez kamerę. Kiedyś wyczytałem że kamery w programach 3d źle zniekształcają przy krótkich ogniskowych. To znaczy odwrotnie: to co jest bliżej brzegu kadru wydaje się być bliżej niż centrum. A przy krótkich ogniskowych, właśnie centrum się zbliża, a brzegi oddalają. Niby nic, ale to często decyduje, że w ujęciu jest coś nie tak i że nawet przy super renderze można poznać że to render. A może coś pokręciłem. Nie jestem ekspertem, więc przepraszam jeśli terminologia jest nie taka :/ Po tych testach poniżej, dochodzę do wniosku, że poprawność fizyczna chyba się nie sprzeda (z punktu widzenia klienta). Tak dla zilustrowania: Edytowane 6 Wrzesień 2009 przez peter_f
WAKi Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Dzieki za komentarze. Skala jest ok tylko tekstura jest za bardzo sciśnieta. Spróbuje zapalić światła i pomyśle co za ta ściana ale raczej ja zostawię a horyzont sie zrobi. Marshall-modelowane jest wszytko a święcone swiatłem sferycznym daleko jakos słonce i duzy plane na gorze po lewej i w ustawieniach vraya skylight zeby troche rozjaśnić wszysko. do Freedom fighter. Odgrzewam kotleta sprzed 3 dni. Twoja scena z Porszę jest po prostu źle skadrowana. Dodaj więcej przestrzeni po prawej stronie. Wszystko w myśl reguły 3x3, lub reguły przekątnych. No i świecący mur jest nadmierną konkurencją, ale od bidy mógłby być.
vision3d Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 dzieki za mile komenty:) t0m3k - siatki ponizej (niestety na tym kompie tylko takie mialem), jak widac model bardzo prosty
tob01 Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 witam, już nie barwią szafki ścian. (Dzięki steaker) pozdro.
pressenter Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 peter_f: myslałem, że za dużo zabawy w PS tam popełniłem. ;) Co do kamery to Ci powiem, ze ta wersja z distortion całkiem przyzwoicie wygląda.
Tores Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Dzięki za poprzednie komentarze pressenter - przyjemne kolorki ale duże przepalenia peter_f - niby coś z tego można wywnioskować ale szkoda że nie dałeś talerza na początku stołu aby porównać wyniki tob01 - ładna kuchnia. Może zamiast tej trawy dasz pietruchę i marchewę A ja musiałem zmienić teren koło domu i będę robił łąkę. Na razie wystawiam do oceny jeden render w 2 wersjach. Który wam wydaje się lepszy?
Vehr Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Mnie osobiości się podoba 2 wersja trawka ładniej wygląda. chyba troche za mocno światło z domu świeci
DraB Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 W domu chyba jakies UFO siedzi, tak się świeci.
!Ewert Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Wywal trawy na pierwszym planie. Nie dodają uroku. 1 wersja moim zdaniem lepsza. Super niebo masz.
pressenter Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Przepalenia były zamierzone, ta pracka najprawdopodobniej w takiej wersji pójdzie do reela, ale nie dla klientów tylko... hmm... artystycznego. ;) Również stawiam na pierwszą wersję. ;)
Touch Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 pressenter, zamierzone, czy nie, wygląda to teraz masakrycznie. U mnie też lewa strona to jedna biała plama praktycznie.
Morphe Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 mi sie trawka na 1 planie nawet podoba, mzoe lepiej zeby byla bardziej wygieta bo sa mzoe za proste:) no i troche ciemnie we wnetrzach, na tyle zbey niebo moglo sie jeszcze minimalnie odbijac, pozatym super:D wiecej otoczenia pokaz
peter_f Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Tores: świetne rendery, szczególnie pierwszy. Światło z wnętrza wydaje się być za mocne. Nie wiem jak to wygląda w rzeczywistości ale krawędź tej wystającej, drewnem wykończonej, części są IMO za równe. Jeśli to deski to przydałoby się troszkę tą krawędź zróżnicować. Ale może tak ma być. W każdym razie super Jak robiłeś wszystkie trawy? to proxy?
Tores Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Dzięki za komentarze. Mi też pierwszy lepiej podchodzi. Trawka musi zostać bo tak klient sobie zażyczył. Po prostu ma być tam łąka. Zrobiona była w onyxie następnie vrayproxy i groundwizem rozsiana. Jest jeszcze parę modeli z xfroga. Ujęć już nie mogę zmienić. Co do jarania od środka to jasność monitora miałem zjechaną i było sporo ciemniej poza domem niż na tym co teraz oglądam więc wydawało mi się, że jest OK. Levelami pokręcę i wyrównam to w photoshopie. Pozdrawiam i lecę zmagać się z wersjami dziennymi.
_Arti_ Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Udało mi się zainstalować max'a na laptopie ( mój PC'et aktualnie jest niedysponowany... ) i od razu wziąłem się za realizację krótkiej animacji. Takiej max. 30 sekund, ale idealne ćwiczenie i może wreszcie coś zrobię w pełni. Tutaj "miejsce akcji" :
kellyq Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Tores fajne światło Ci wyszło teścik shadera włosów, może fryzura to nie jakiś bajer ale do testów wystarcza, ciągle pracuję nad oczami i oświetleniem
pressenter Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Co wy na taką kolorystykę, tzn chodzi o ogólny wygląd, postpro itp? Render w niskich parametrach, sorry. ;)
tob01 Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 u mnie czarne trochę za czarne (ściana, stół) ale możliwe, że to przez mój monitor...
Orangegraphics Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 u mnie także, otchłań ciemna miejscami, na dwóch monitorach, oba kalibrowane
pressenter Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 No właśnie o to mi chodziło. Bawię się z LWF i zastanawiam się jak to działa. ;)
Loki Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 michasEK4 - perspektywa ci nie pasuje (tzn widok za oknem i wnętrze mają różne horyzonty - a powinien być jeden)
Tores Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 (edytowane) pressenter - teraz lepiej:) tab01 - rozmył bym jeszcze trochę cienie i dodał malutki glow tam gdzie jest prześwietlenie Wrzucam wersję dzienną. Nie wiem czy nie przesadziłem z postprodukcją ale liczę na wasze opinie tak jak poprzednio EDIT: Zmieniłem jeszcze deko kolorystykę i ścianę rozjaśniłem Edytowane 7 Wrzesień 2009 przez Tores
zdeno Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 (edytowane) LWF to banalne w swej "prostacie" założenie, jeżeli renderujesz w LWF to kolor tekstury będzie identyczny z tym z fotoszopa jeżeli będzie oświetlony światłem o multiplerze(mnożniku) = 1 dodatkowo wypada przy LWF wrzucać wszystkie kolory i tekstury do maxa z informacją dla silnika, że to co wrzucamy ma wyjarany profil sRGB(przeważnie)-(bo monitory są niedoskonałe bla bla bla - było już dużo o tym w dziale rendering) no i przy LWF nie ma problemów z przejaraniami i zbyt ciemnymi kątami, bo obiekty odbijają tylko tyle światła ile daje tekstura, tak też nie trzeba się motać z overidami i innymi color mappingami Edytowane 7 Wrzesień 2009 przez zdeno
Loki Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 (edytowane) Toresie - 2 mnie się bardzo podoba - trawnik, kwiatki, odbicia itp (może troche bym zdesaturował trawnik) a przy okazji, te ździebełka na 1 planie, to proxy ? czy plane z opacity?? Edytowane 7 Wrzesień 2009 przez Loki
Tores Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 Dzięki Lisie Sorki że tak post pod postem ale kończę już to ujęcie bo czeka mnie jeszcze 3 a czasu już mało. Ostatnie podmalówki w photoshopie
arev Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 O, wreszcie ktoś przyzwoicie układa cegły nad oknem. Bardzo ładnie, Tores. Jedynie sama tekstura tych cegieł nie powala. Efekt mógłby być lepszy. Tak czy inaczej cały obrazek tchnie sielskim, wiejskim klimatem. Długo jeszcze planujesz nad tym pracować, czy już końcówka?
Tores Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 Loki - dzięki arev - w zasadzie termin mam na środę rano. Zobaczymy czy uda mi się zrobić jeszcze 3 sztuki.
Morphe Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 super ci ta zielenina wychodzi - wsyztkie elementy traw masz z onyxa? czy ktores mzoe recznie zrobione?
Kub@ Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 (edytowane) tores bardzo ładne wizki :) odemnie test lasu, ale to wersja wstepna, dojdzie duzo mniejszyssz drzew, paprotek i innych takich. trawa bedzie do wymiany. Edytowane 7 Wrzesień 2009 przez Kub@
Kub@ Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 Kub@: Ty chyba nigdy w lesie nie byłeś. wiem ze do lasu temu sporo brakuje ale nie moge uzyć onyxa tylko swoich drzew i mam malo czasu. Wiec lepiej nie bedzie.
Bonifatz Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 co nie zmienia faktu Kub@, że waryjot z Ciebie :p
Użytkownik Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 Kub@: A co to będzie ? ArchForest Vol. 1 ?
Loki Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 mnie się światło bardzo podoba, trawnik bym zrobił ciemniejszy i jakieś liscie na nim, i było by git malina
La R Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 Nieźle Kub@. Ile rodzajów tych tam drzewek żeś nawsadzał jeśli można ?
chveti Napisano 7 Wrzesień 2009 Autor Napisano 7 Wrzesień 2009 Tores - noo... o to chodzi. Kuba - świetny park. ;)
Rekomendowane odpowiedzi