Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun.


chveti

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dlaczego dałeś odbicia na scianach?

Nie wiem o co chodzi, ale wydaje mi się że Arti daje specjalnie takie prace, dla śmiechu.

 

Obawiam się o psychikę wizualną "młodych twórców"

Raz próbują realistycznie odwzorować "coś" ale im się to nie udaje bądź za mało przykładają do tego pracy. Innym razem np. przy materiałach wydaje im się że zwykłe ściany budynku z wizualizacji zewnętrznej muszą to coś odbijać, albo jakieś inne teorie o materiałach ale bywa to błąd, zwykła pomyłka wynikająca z niewiedzy. Kiedy zaczynałem z 3d też miewałem błędne teorie, których z czasem już nie było. Dla jednych wymaga wiele czasu na naukę, dla innych stosunkowo krótkiego okresu. Wyrozumiałość dla Arti i innych początkujących ;)

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściany budynku praktycznie zawsze odbijają. Arti dał za małego glosa. Dunablaster, znowu zaczynasz gadać głupoty.

 

O matko sorry! Zapomniałem o odbijaniu ścian na budynkach. Fakt, błędne teorie o błędnych teoriach. Dziękuję że zwróciłeś uwagę. Dla mnie jest uwaga: przemyślane posty pod kątem ogólnie przyjętych faktów (tego wcześniej brakowało). Uczę się. Dzięki.

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściany budynku praktycznie zawsze odbijają. Arti dał za małego glosa. Dunablaster, znowu zaczynasz gadać głupoty.

 

moim zdaniem nie odbijają, chyba że są gładkie/polerowane. Przy materiałach typu tynk jeżeli już to działa światło odbite niosąc ze sobą kolor obiektów sąsiadujących ewentualnie otoczenia ale to nie jest odbicie w sensie reflection.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, Siwy. Zależy z czego ma być materiał pokrywający ściany. Mimo to prawda o odbijalności światła przez ściany jest interesująca i dziękuję za krytykę i uwydatnienie najważniejszych informacji na temat owego powszechnie znanego materiału w exteriorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiece, teoretycznie to chyba 99% materiałów na świecie ma mniejsze bądź większe fresnelowskie odbicia :) Inna sprawa czy mamy się stuprocentowo trzymać fizycznych zasad panujących na ziemi, czy po prostu starać się robić atrakcyjne obrazki.

 

Mam pytanie do użytkowników Opery: czy wam też zdarza się że nie możecie się dostać na ostatnią stronę wątku? Np. dziś, Dunablaster swoim postem zaczął 1317 stronę wątku, a mi wciąż ładowała się strona 1316. Mimo że w spisie stron (na górze i dole strony) jako ostatnia pojawiała się 1317 kliknięcie na nią ładowało 1316. Zdarza mi się to dosyć często i jest z deka wkurzające, mija dopiero po jakimś czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezła z ciebie chorągiewka, Duna. Przytakniesz każdemu z większą ilością postów? ;)

 

szlag mnie trafi, znowu ta idiotyczna historia z "nabijaniem sobie liczby postów" jak inni to kiedyś określili, jak zaczynałem na forum.. w tej po prostu chciałem jednemu i drugiemu powiedzieć :P. bez odbioru, pozdr. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SWRSC:'Pod małym kątem praktycznie każdy materiał ma odbicie, również tynk'

 

Tynk nie jest materiałem ;)

 

Tak dla przykładu, typowa biała ściana odbija więcej światła, niż typowe lustro.

Różnica polega na dystrybucji tych odbić.

Wracając do tematu 'tynku', naogół 90 i pare procent odbić to zakładka diffuse,

reszta reflection, więc czasem te ostatnie można sobie olać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony dobrze że to nie tylko mi się tak walą te strony, z drugiej to może trzeba by założyć nowy wątek (Rendery Testowe II) skoro już pękło ponad 1300 postów?

 

kto na tynk daje odbicie, tym bardziej fresnelowskie?

 

Ohoho, to tylko najwięksi hardkorowcy dają, i tylko i wyłącznie fresnelowskie! Arev i SWRSC - piona :D

 

peteRlo ty chyba właśnie mylisz color bleeding z reflections. Biała ściana owszem odbija światło, ale to odbijanie objawiające się "świeceniem" ściany. Wiadomo, jasne kolory odbijają światło, ciemne chłoną. A nam chodzi o odbijanie w sensie lustrzanym, takim... glossinesowym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trawka jako proxy i rozsiana groundvizem więc jak się nie przesadzi to idzie szybko. Trzeba tylko uważać, żeby nie dawać jej tam gdzie jej nie widać bo ładuje jej geometrię do pamięci i LC długo się liczy jeżeli mamy jej mało. Sama zielona trawa to displacement. Jedynie przy bliskich ujęciach groundvizem dodaje trawę 3d z teksturą trawy żeby sie nie wyróżniała i przezroczystością odpowiednią aby nie odstawała od reszty.

Komp cienki już. Quad 6600 nie kręcony, 8giga, 64-bity oczywiście. Czas renderu to 1,5h przy 2600x1560.

Drzewka rzeczywiście odstają co zmienię. Ujęcie trafi do portfolio. Inwestor będzie miał swoje a ja swoje:)

Dzięki za komenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek G Ale fajny render, wygląda bardziej jak ilustracja niż jak standardowy GI'owy renderek.

 

tob01 Łał, no dywan rewelacyjny jest, faktycznie :D Bardzo podoba mi się materiał szklanej misy, za to fotele wydają się jakieś takie ostre, kanciaste i niezbyt przyjemne w dotyku. Trzeba by chyba trochę pofalować siedziska i oparcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde jak z katalogu :) Tzn łatwo poznać, że to render ale dla grafika, myślę że "plebs" ;) by się nabrał, a już na pewno przy wyższych setach. Troszkę tylko nie czuć ciężaru przedmiotów, daj może AO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności