Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun.


chveti

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Tomek, Szymon i Piciu. Będę pracował nad tymi rzeczami.

Tomek, Szymon: jak powinny wyglądać linie budynku po korekcji? Bo dałem tutaj korekcję. Linie powinny być skośne do kadru czy równoległe? Bo nigdy tego nie wiem.

Piciu: będę walczył z tymi bumpami. Chyba najlepszy byłby displacement, ale tego nie tykam, bo komp nie uciągnie :(

 

tob01: fajny design. Zastanawiam się czy w rzeczywistości występowałoby takie mocne, czerwone barwienie od tych mebli :?

Edytowane przez peter_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

vision3d swietne... mozesz pokazac siatki?

 

peter_f calkiem ladnie, trzeci mi sie najbardziej podoba. po korekcji piony powinny byc pionowe. W zaleznosci od kamery kliknij Guess (max camera) albo Guess vertical shift (vray camera).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rendery mi lecą, nudziło mi się niesamowicie... i w ogóle już nie będę....

 

Czego nie będziesz??

Oprócz przepaleń (chyba że mój monitor tak pokazuje) ta tekstura na wprost wydaje się być porozciągana (ale może tak ma być).

 

Jeszcze jedno: taka rzecz mnie zastanawia, nie tylko tutaj (choć tutaj jest widoczna) ale i w przypadku wielu innych renderów interiorów.

Reflektorki i butelki są zniekształcone perspektywicznie przez kamerę.

Kiedyś wyczytałem że kamery w programach 3d źle zniekształcają przy krótkich ogniskowych. To znaczy odwrotnie: to co jest bliżej brzegu kadru wydaje się być bliżej niż centrum. A przy krótkich ogniskowych, właśnie centrum się zbliża, a brzegi oddalają. Niby nic, ale to często decyduje, że w ujęciu jest coś nie tak i że nawet przy super renderze można poznać że to render. A może coś pokręciłem. Nie jestem ekspertem, więc przepraszam jeśli terminologia jest nie taka :/ Po tych testach poniżej, dochodzę do wniosku, że poprawność fizyczna chyba się nie sprzeda (z punktu widzenia klienta).

 

Tak dla zilustrowania:

3891389595_613b22eb72_o.jpg

Edytowane przez peter_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za komentarze. Skala jest ok tylko tekstura jest za bardzo sciśnieta. Spróbuje zapalić światła i pomyśle co za ta ściana ale raczej ja zostawię a horyzont sie zrobi.

Marshall-modelowane jest wszytko a święcone swiatłem sferycznym daleko jakos słonce i duzy plane na gorze po lewej i w ustawieniach vraya skylight zeby troche rozjaśnić wszysko.

 

do Freedom fighter. Odgrzewam kotleta sprzed 3 dni. Twoja scena z Porszę jest po prostu źle skadrowana. Dodaj więcej przestrzeni po prawej stronie. Wszystko w myśl reguły 3x3, lub reguły przekątnych. No i świecący mur jest nadmierną konkurencją, ale od bidy mógłby być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poprzednie komentarze

 

pressenter - przyjemne kolorki ale duże przepalenia

peter_f - niby coś z tego można wywnioskować ale szkoda że nie dałeś talerza na początku stołu aby porównać wyniki

tob01 - ładna kuchnia. Może zamiast tej trawy dasz pietruchę i marchewę

 

A ja musiałem zmienić teren koło domu i będę robił łąkę. Na razie wystawiam do oceny jeden render w 2 wersjach. Który wam wydaje się lepszy?

 

ujecie4miniv2.jpg

 

ujecie4miniv1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie trawka na 1 planie nawet podoba, mzoe lepiej zeby byla bardziej wygieta bo sa mzoe za proste:) no i troche ciemnie we wnetrzach, na tyle zbey niebo moglo sie jeszcze minimalnie odbijac, pozatym super:D wiecej otoczenia pokaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tores: świetne rendery, szczególnie pierwszy. Światło z wnętrza wydaje się być za mocne. Nie wiem jak to wygląda w rzeczywistości ale krawędź tej wystającej, drewnem wykończonej, części są IMO za równe. Jeśli to deski to przydałoby się troszkę tą krawędź zróżnicować. Ale może tak ma być. W każdym razie super

Jak robiłeś wszystkie trawy? to proxy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze. Mi też pierwszy lepiej podchodzi. Trawka musi zostać bo tak klient sobie zażyczył. Po prostu ma być tam łąka. Zrobiona była w onyxie następnie vrayproxy i groundwizem rozsiana. Jest jeszcze parę modeli z xfroga. Ujęć już nie mogę zmienić. Co do jarania od środka to jasność monitora miałem zjechaną i było sporo ciemniej poza domem niż na tym co teraz oglądam więc wydawało mi się, że jest OK. Levelami pokręcę i wyrównam to w photoshopie.

Pozdrawiam i lecę zmagać się z wersjami dziennymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się zainstalować max'a na laptopie ( mój PC'et aktualnie jest niedysponowany... ) i od razu wziąłem się za realizację krótkiej animacji. Takiej max. 30 sekund, ale idealne ćwiczenie i może wreszcie coś zrobię w pełni. Tutaj "miejsce akcji" :

xc8wpc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pressenter - teraz lepiej:)

tab01 - rozmył bym jeszcze trochę cienie i dodał malutki glow tam gdzie jest prześwietlenie

 

Wrzucam wersję dzienną. Nie wiem czy nie przesadziłem z postprodukcją ale liczę na wasze opinie tak jak poprzednio

 

ujecie1mini.jpg

 

EDIT:

Zmieniłem jeszcze deko kolorystykę i ścianę rozjaśniłem

 

ujecie1miniv2.jpg

Edytowane przez Tores
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LWF to banalne w swej "prostacie" założenie, jeżeli renderujesz w LWF to kolor tekstury będzie identyczny z tym z fotoszopa jeżeli będzie oświetlony światłem o multiplerze(mnożniku) = 1

 

dodatkowo wypada przy LWF wrzucać wszystkie kolory i tekstury do maxa z informacją dla silnika, że to co wrzucamy ma wyjarany profil sRGB(przeważnie)-(bo monitory są niedoskonałe bla bla bla - było już dużo o tym w dziale rendering)

 

no i przy LWF nie ma problemów z przejaraniami i zbyt ciemnymi kątami, bo obiekty odbijają tylko tyle światła ile daje tekstura, tak też nie trzeba się motać z overidami i innymi color mappingami

Edytowane przez zdeno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toresie - 2 mnie się bardzo podoba - trawnik, kwiatki, odbicia itp (może troche bym zdesaturował trawnik)

 

a przy okazji, te ździebełka na 1 planie, to proxy ? czy plane z opacity??

Edytowane przez Loki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, wreszcie ktoś przyzwoicie układa cegły nad oknem. Bardzo ładnie, Tores. Jedynie sama tekstura tych cegieł nie powala. Efekt mógłby być lepszy. Tak czy inaczej cały obrazek tchnie sielskim, wiejskim klimatem. Długo jeszcze planujesz nad tym pracować, czy już końcówka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności