Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun.


chveti

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nie znam sie na mentalu.. ale może zwiększyć minimalny samples per pixel z 1/4 do wiekszej wartosci? Nie wiem czy to dobre, ale spróbowalem tym sposobem jeszcze przed chwilą i mniej tego ziarna wyszło. No, ale wolniej idzie to liczenie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dofa pod render z mentala robię w oparciu o Z depth, potem w shopie powielam warstwę z rendrem robię blura i kolor selektem z Zdepth pobieram sobie zakres tego co chce mieć rozmyte wycinam resztę z dużym fether i po krzyku. Szybciej i bez ziarna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze troche pracy nad tym zostało, ale powoli zbliżam się do końca. W wersji do portfolio bankowo będzie więcej drzew, obecnie nie mogę ich zbyt wiele nasadzić:

 

komputer nie wyciąga czy jest jakiś inny powód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy i 2 miazga - najlepsza zieleń chyba na forum w tej chwili - moim przynajmniej zdaniem.

 

Podzielił byś się 2 informacjami?

 

Czym świecone i czy to obrazek prosto z framebuffera czy po jakimś fotoszopowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, jakich by ktoś nie pokazywał budynków, jakich by ktoś nie robił wnętrz, zawsze w końcu ktoś pokaże render z samą trawą i to właśnie nad nią wszyscy się najbardziej zachwycają :) Świetnie wyszła Pionix, przede wszystkim bardzo fajnie rozsiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer nie wyciąga czy jest jakiś inny powód?

 

Tam jest dużo garaży podziemnych i deweloper zakazał umieszczenia drzew w ich okolicach.

Komputer jakoś to ciągnie, 11GB ram wsysa przy renderowaniu co jest chyba dobrym wynikiem, zważając na to, że detal jest na tyle duży, że mogę zjechać kamerą do poziomu człowieka i dostaną wizualizację, które jakiś czas temu pokazywałem tu na forum.

 

Pionix - dałeś czadu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pokazałeś przykład :) Drzewa mają różne choroby, czasem wygląda to nawet fajnie jak tu. Ale jak by nie patrzeć jest to odejście od normy. Normalnie tak nie wygląda świerk srebrzysty lub srebrny. Ale też nie wygląda tak jak u Ciebie na renderze, abstrahując od tego że na renderze na pewno to nie jest świerk. Może istnieje jakaś inna odmiana drzew których igły są takim kolorze, ja się z tym nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak żeby podtrzymać trend zieleniny bez ładu i składu.

 

zielen_prywatny.jpg

 

DOF i korekta kolorów w photoshopie, tak samo jak lekka zmiana w trawniku (to ostatnie bo mnie Pionix zdołował a nie chciało mi się czekać na kolejny render z geometryczną trawą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bonifatz, oświetlenie masz jakieś szare, brak zróżnicowania kolorów na ciepłe w słońcu i chłodne w cieniu. Render wygląda na przybrudzony. Trawa fajna ale za ciemna jak na wizkę w słońcu. Drzewa w tle jak być dał z foto to mogłoby dodać realizmu , samochód można też dać ciekawszy albo w lepszych materiałach bo ten wygląda średnio. Spróbowałbym z inną ogniskową kamery i bardziej z bliska żeby zbiegi nie były takie spłaszczone.

poza tym ok.

Żeby nie było że tylko komentuję, wizka sprzed paru miesięcy:

Cyprys_3_w1.jpg

 

Loki, super zieleń, coraz lepiej ci idzie. gratuluję

Edytowane przez siwy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pionix właśnie stałeś się dla mnie liderem - trawy ! Wygląda to bardzo ładnie.

 

Pionix dilerem trawy! :D

 

Loki: jakieś te rendery u Ciebie strasznie wypłukane z kolorów, daj jakiś kolor temu słońcu, bo wygląda jakby było białe, troszkę podbij kontrast i zieleń... taka sugestia. ;)

 

Sz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest nasycone to i to nieźle, może troche za bardzo w niebieski wpada, ale w sumie taki był zamiar.

 

Tak czy inaczej, pressenter albo ja mam za dużą saturację na na monitorze, albo Ty masz troche za bardzo zdesaturowany monitor. Niech się kilka osób wypowie, zobaczymy kto powinien poprawić ustawienia monitora :)

 

Siwy - fajnie wyszły te drzewa w tle u Ciebie. Ogólnie też git wizka. (no może poza skalą tych sosen całkiem w tle, bo w porównaniu z tym domkiem z tyłu wyglądają bardziej na sekwoje niż sosny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pionix - swietna trawa!

loki - tez bardzo fajnie trawa wyszla

siwy - bardzo fajny render, ale drzewa w tle zdają się być oswietlone z innej strony niż wskazuje na to cień drzewa na pierwszym planie

..a odemnie test pierwszego planu..w tle na razie bieda..

smokc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pressenter - fajny dywan. Też żem ciekaw jak zrobiony :)

Loki - ty mnie za to dołujesz żywopłotem ;)

chudy - coraz lepiej to wygląda. Może ciekawy efekt byłby jakbyś wywalił słońce, światło z nieba dał mocno niebieskie i niezbyt mocne a lampy niech świecą mocnym ciepłym światłem.

 

Co do mojego dilowania grassem to winien jestem po tak pozytywnym odbiorze z waszej strony pokazać coś więcej od strony technicznej. Zatem dla zainteresowanych:

bazowałem na tych dwóch tutkach

http://vray.info/tutorials/grass/

http://vray.info/tutorials/grass/part2.asp - fajny przepis na materiał.

 

Elementy z których składa się trawa. Główn trawa to ta ciemniejsza po prawej.

efb4616595e559bam.jpg

 

Teren na którym była siana trawa

4f82d40c78f5fec4m.jpg

 

Ograniczenie pola trawy - bez tego trawa posiana byłaby na całym terenie.

4dbd85518ed4b04dm.jpg

 

Posiana trawa (wyświetla się co 6 element trawy)

184848c63c97ea9dm.jpg

 

Render info

c24bbf3c65e8da33m.jpg

 

Ustawienia GwPlantera

cf6388ee993e73f2m.jpg

Edytowane przez pionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdradzisz jak sierściucha robiłeś ?

 

pressenter - fajny dywan. Też żem ciekaw jak zrobiony :)

 

A to akurat jest całkiem proste. Hair & Fur, troszkę poprzestawiane włosie przy użyciu szczoty, konwersja do mesh, i voila. Ma toto 6mln poly, ale komputer jakoś postanowił tego nie zauważać, i zużycie ramu skoczyło mi tylko o jakieś 300MB wyżej. ;)

 

Sz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pionix: mam kilka pytań:

1. ile trwa proces siania (chodzi mi o długość czasu od wciśnięcia przysłowiowego przycisku "start" czy coś tam co jest w tym GW)

 

2.Czy to są normalne obiekty proxy, czy GW coś z nimi robi (masz dużo tych obiektów - czy scena zaczyna mocno zamulać po rozsianiu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności