lobohome Napisano 8 Marzec 2010 Napisano 8 Marzec 2010 BACRY - to chyba sampling DOF a nie antyaliasing sie ustawia, zeby nie ziarnil ... przynajmniej w VRay'u Pozd
Bacry Napisano 8 Marzec 2010 Napisano 8 Marzec 2010 w vray'u tak ale w mentalu nie ma osobnego ustawiania samplingu do dofa i podobno korzysta z samplingu AA ogólnego rendera.
Camel Napisano 8 Marzec 2010 Napisano 8 Marzec 2010 nie znam sie na mentalu.. ale może zwiększyć minimalny samples per pixel z 1/4 do wiekszej wartosci? Nie wiem czy to dobre, ale spróbowalem tym sposobem jeszcze przed chwilą i mniej tego ziarna wyszło. No, ale wolniej idzie to liczenie. :D
Bacry Napisano 8 Marzec 2010 Napisano 8 Marzec 2010 sampling mam min 1 i max 16. Zawsze można dać więcej tylko, że nie wiem czy to właściwa droga :D
maciekG Napisano 8 Marzec 2010 Napisano 8 Marzec 2010 no co ty..nawet ładnie ziarni..zostaw :) bardzo fajne miękkie światło wyszło...
Simple_man Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Ja dofa pod render z mentala robię w oparciu o Z depth, potem w shopie powielam warstwę z rendrem robię blura i kolor selektem z Zdepth pobieram sobie zakres tego co chce mieć rozmyte wycinam resztę z dużym fether i po krzyku. Szybciej i bez ziarna :)
Camel Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 a Bacry, jak sprawdzalem sety odziarniczania dofa w mentalu, to mialem 4/4 i była gitarka
SWRSC Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Jeszcze troche pracy nad tym zostało, ale powoli zbliżam się do końca. W wersji do portfolio bankowo będzie więcej drzew, obecnie nie mogę ich zbyt wiele nasadzić:
chudy Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Jeszcze troche pracy nad tym zostało, ale powoli zbliżam się do końca. W wersji do portfolio bankowo będzie więcej drzew, obecnie nie mogę ich zbyt wiele nasadzić: komputer nie wyciąga czy jest jakiś inny powód?
pionix Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 SWRSC - bardzo fajna makieta. Moje dalsze efekty nauki siania trawy:
Camel Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 (edytowane) Pioniks. Pozazdrościć trawy, klasa. Czym rozkładałeś? Przepis na materiał poproszę, jeśli możesz :) O łaaa.. O matko.. Idylla! :D Edytowane 9 Marzec 2010 przez Camel
Loki Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 pierwszy i 2 miazga - najlepsza zieleń chyba na forum w tej chwili - moim przynajmniej zdaniem. Podzielił byś się 2 informacjami? Czym świecone i czy to obrazek prosto z framebuffera czy po jakimś fotoszopowaniu?
peter_f Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Pozwól, że będę bezwględny Pit! Masakra pięknie to wygląda. Aż chce się zdjąć buty i pohasać!
pionix Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Trawka robiona w oparciu a te dwa tutki: http://vray.info/tutorials/grass/ http://vray.info/tutorials/grass/part2.asp Rozkładane GroundWizem. W Photoshopie całość trochę skontrastowana, rozjaśniona i dość mocno wyostrzona. Światło to standardowy VRaySun + VRaySky.
trosiek Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 kurde kozackie pionix. powiedz coś więcej :) edit: dzieki!
kliment woroszyłow Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Pięknie Pit! Az by się chciało rozjechać ta trawę jakimś czołgiem! Ech! rozmarzyłem sie! :D
Razer Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Hehe, jakich by ktoś nie pokazywał budynków, jakich by ktoś nie robił wnętrz, zawsze w końcu ktoś pokaże render z samą trawą i to właśnie nad nią wszyscy się najbardziej zachwycają :) Świetnie wyszła Pionix, przede wszystkim bardzo fajnie rozsiana.
siwy Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Bonifatz, wizka git. Miłe dla oka ale do foteralu jeszcze brakuje. Ten domek to dla niemców? Kiedyś im robiłem wizki podobnej architektury, straszne niektóre kloce mieli.
Bonifatz Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 (edytowane) Fajno że się podoba! To akurat dla francuzów ... i właśnie przed 30 sekundami nie zatwierdzili mi kolorów elewacji i okiennic ;) Edytowane 9 Marzec 2010 przez Bonifatz
pionix Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Dzięki za pozytywne opinie na temat mojego grassu :) Bonifatz też Ci trawka fajnie wyszła. A drzewa to tak świadomie poprzechylane?
Bonifatz Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 pionix kłują po oczach te drzewa ? ;/ w sumie przeszczepiłem je z innej sceny a trawka to displace + fota nalozona na kupe.
SWRSC Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 komputer nie wyciąga czy jest jakiś inny powód? Tam jest dużo garaży podziemnych i deweloper zakazał umieszczenia drzew w ich okolicach. Komputer jakoś to ciągnie, 11GB ram wsysa przy renderowaniu co jest chyba dobrym wynikiem, zważając na to, że detal jest na tyle duży, że mogę zjechać kamerą do poziomu człowieka i dostaną wizualizację, które jakiś czas temu pokazywałem tu na forum. Pionix - dałeś czadu!
pionix Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Bonifatz - tak dziwnie jakoś wyglądają przechylone drzewa. Jakby w ten sposób rosły to korona chyba inaczej by się układała ale może mnie się tak tylko wydaje:)
jahred6 Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 pionix właśnie stałeś się dla mnie liderem - trawy ! Wygląda to bardzo ładnie.
KaeMS Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Może to wina monitora ale mam wrazenie, ze te sosny są niebieskie. Trochę tam łyso w tle.
Bonifatz Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 az tak niebieskich jak tutaj robic nie chcialem ;)
!Ewert Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Ale pokazałeś przykład :) Drzewa mają różne choroby, czasem wygląda to nawet fajnie jak tu. Ale jak by nie patrzeć jest to odejście od normy. Normalnie tak nie wygląda świerk srebrzysty lub srebrny. Ale też nie wygląda tak jak u Ciebie na renderze, abstrahując od tego że na renderze na pewno to nie jest świerk. Może istnieje jakaś inna odmiana drzew których igły są takim kolorze, ja się z tym nie spotkałem.
Loki Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 to tak żeby podtrzymać trend zieleniny bez ładu i składu. DOF i korekta kolorów w photoshopie, tak samo jak lekka zmiana w trawniku (to ostatnie bo mnie Pionix zdołował a nie chciało mi się czekać na kolejny render z geometryczną trawą).
siwy Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 (edytowane) Bonifatz, oświetlenie masz jakieś szare, brak zróżnicowania kolorów na ciepłe w słońcu i chłodne w cieniu. Render wygląda na przybrudzony. Trawa fajna ale za ciemna jak na wizkę w słońcu. Drzewa w tle jak być dał z foto to mogłoby dodać realizmu , samochód można też dać ciekawszy albo w lepszych materiałach bo ten wygląda średnio. Spróbowałbym z inną ogniskową kamery i bardziej z bliska żeby zbiegi nie były takie spłaszczone. poza tym ok. Żeby nie było że tylko komentuję, wizka sprzed paru miesięcy: Loki, super zieleń, coraz lepiej ci idzie. gratuluję Edytowane 9 Marzec 2010 przez siwy
pressenter Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 pionix właśnie stałeś się dla mnie liderem - trawy ! Wygląda to bardzo ładnie. Pionix dilerem trawy! :D Loki: jakieś te rendery u Ciebie strasznie wypłukane z kolorów, daj jakiś kolor temu słońcu, bo wygląda jakby było białe, troszkę podbij kontrast i zieleń... taka sugestia. ;) Sz
Loki Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 U mnie jest nasycone to i to nieźle, może troche za bardzo w niebieski wpada, ale w sumie taki był zamiar. Tak czy inaczej, pressenter albo ja mam za dużą saturację na na monitorze, albo Ty masz troche za bardzo zdesaturowany monitor. Niech się kilka osób wypowie, zobaczymy kto powinien poprawić ustawienia monitora :) Siwy - fajnie wyszły te drzewa w tle u Ciebie. Ogólnie też git wizka. (no może poza skalą tych sosen całkiem w tle, bo w porównaniu z tym domkiem z tyłu wyglądają bardziej na sekwoje niż sosny :)
jahred6 Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 pressenter hehehe, a wiadomo kto tam się czai za każdym z tych monitorów :D ? siwy bardzo fajnie.
Bonifatz Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 siwy : patrze patrze i nie widziałem tego. Dzięki za wskazówki! Biorę się za poprawianie tego ;)
Bacry Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Loki bo u ciebie pierwszy plan jest mniej nasycony niż drugi i w tym cała rzecz. A powinno być odwrotnie (przynajmniej w teorii)
Tores Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 pionix - piękna łąka. Możesz podać jak duże kawałki trawy miałeś i ile ich było?
lupin Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 pionix - swietna trawa! loki - tez bardzo fajnie trawa wyszla siwy - bardzo fajny render, ale drzewa w tle zdają się być oswietlone z innej strony niż wskazuje na to cień drzewa na pierwszym planie ..a odemnie test pierwszego planu..w tle na razie bieda..
chudy Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 a ja dalej vraya się ucze. :) po przejściu z mentala pierwsze podstawowe spostrzeżenie: woooow jak szybko :D na ścianach schematy radzieckiej rakiety jakby ktoś chciał sobie zbudować :P
pionix Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 (edytowane) pressenter - fajny dywan. Też żem ciekaw jak zrobiony :) Loki - ty mnie za to dołujesz żywopłotem ;) chudy - coraz lepiej to wygląda. Może ciekawy efekt byłby jakbyś wywalił słońce, światło z nieba dał mocno niebieskie i niezbyt mocne a lampy niech świecą mocnym ciepłym światłem. Co do mojego dilowania grassem to winien jestem po tak pozytywnym odbiorze z waszej strony pokazać coś więcej od strony technicznej. Zatem dla zainteresowanych: bazowałem na tych dwóch tutkach http://vray.info/tutorials/grass/ http://vray.info/tutorials/grass/part2.asp - fajny przepis na materiał. Elementy z których składa się trawa. Główn trawa to ta ciemniejsza po prawej. Teren na którym była siana trawa Ograniczenie pola trawy - bez tego trawa posiana byłaby na całym terenie. Posiana trawa (wyświetla się co 6 element trawy) Render info Ustawienia GwPlantera Edytowane 10 Marzec 2010 przez pionix
chudy Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 w sumie rzadka ta pojedyńcza kempka trawy. Myślałem, że będzie dużo gęstsza bo wygląda na naprawdę wypasioną łąke :). A jeszcze pytanie co do ground wiza. To wersja Lite czy pełna?
pionix Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 Pojedynczy element jest rzadki ale jak nachodzą na siebie to trawa się zagęszcza. Wersja pełna.
pressenter Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 zdradzisz jak sierściucha robiłeś ? pressenter - fajny dywan. Też żem ciekaw jak zrobiony :) A to akurat jest całkiem proste. Hair & Fur, troszkę poprzestawiane włosie przy użyciu szczoty, konwersja do mesh, i voila. Ma toto 6mln poly, ale komputer jakoś postanowił tego nie zauważać, i zużycie ramu skoczyło mi tylko o jakieś 300MB wyżej. ;) Sz.
Bonifatz Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 (edytowane) kolejny test. Tym razem z nowym setupem sun+sky Edytowane 10 Marzec 2010 przez Bonifatz
SWRSC Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 pionix: mam kilka pytań: 1. ile trwa proces siania (chodzi mi o długość czasu od wciśnięcia przysłowiowego przycisku "start" czy coś tam co jest w tym GW) 2.Czy to są normalne obiekty proxy, czy GW coś z nimi robi (masz dużo tych obiektów - czy scena zaczyna mocno zamulać po rozsianiu)?
Rekomendowane odpowiedzi