Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

nie znam sie na mentalu.. ale może zwiększyć minimalny samples per pixel z 1/4 do wiekszej wartosci? Nie wiem czy to dobre, ale spróbowalem tym sposobem jeszcze przed chwilą i mniej tego ziarna wyszło. No, ale wolniej idzie to liczenie. :D

Napisano

Ja dofa pod render z mentala robię w oparciu o Z depth, potem w shopie powielam warstwę z rendrem robię blura i kolor selektem z Zdepth pobieram sobie zakres tego co chce mieć rozmyte wycinam resztę z dużym fether i po krzyku. Szybciej i bez ziarna :)

Napisano

Jeszcze troche pracy nad tym zostało, ale powoli zbliżam się do końca. W wersji do portfolio bankowo będzie więcej drzew, obecnie nie mogę ich zbyt wiele nasadzić:

 

makietabetadaylight.png

Napisano
Jeszcze troche pracy nad tym zostało, ale powoli zbliżam się do końca. W wersji do portfolio bankowo będzie więcej drzew, obecnie nie mogę ich zbyt wiele nasadzić:

 

komputer nie wyciąga czy jest jakiś inny powód?

Napisano (edytowane)

Pioniks. Pozazdrościć trawy, klasa. Czym rozkładałeś? Przepis na materiał poproszę, jeśli możesz :)

 

O łaaa.. O matko.. Idylla! :D

Edytowane przez Camel
Napisano

pierwszy i 2 miazga - najlepsza zieleń chyba na forum w tej chwili - moim przynajmniej zdaniem.

 

Podzielił byś się 2 informacjami?

 

Czym świecone i czy to obrazek prosto z framebuffera czy po jakimś fotoszopowaniu?

Napisano

Hehe, jakich by ktoś nie pokazywał budynków, jakich by ktoś nie robił wnętrz, zawsze w końcu ktoś pokaże render z samą trawą i to właśnie nad nią wszyscy się najbardziej zachwycają :) Świetnie wyszła Pionix, przede wszystkim bardzo fajnie rozsiana.

Napisano

Bonifatz, wizka git. Miłe dla oka ale do foteralu jeszcze brakuje. Ten domek to dla niemców? Kiedyś im robiłem wizki podobnej architektury, straszne niektóre kloce mieli.

Napisano (edytowane)

Fajno że się podoba! To akurat dla francuzów ... i właśnie przed 30 sekundami nie zatwierdzili mi kolorów elewacji i okiennic ;)

Edytowane przez Bonifatz
Napisano

Dzięki za pozytywne opinie na temat mojego grassu :)

Bonifatz też Ci trawka fajnie wyszła. A drzewa to tak świadomie poprzechylane?

Napisano
komputer nie wyciąga czy jest jakiś inny powód?

 

Tam jest dużo garaży podziemnych i deweloper zakazał umieszczenia drzew w ich okolicach.

Komputer jakoś to ciągnie, 11GB ram wsysa przy renderowaniu co jest chyba dobrym wynikiem, zważając na to, że detal jest na tyle duży, że mogę zjechać kamerą do poziomu człowieka i dostaną wizualizację, które jakiś czas temu pokazywałem tu na forum.

 

Pionix - dałeś czadu!

Napisano

Bonifatz - tak dziwnie jakoś wyglądają przechylone drzewa. Jakby w ten sposób rosły to korona chyba inaczej by się układała ale może mnie się tak tylko wydaje:)

Napisano

Ale pokazałeś przykład :) Drzewa mają różne choroby, czasem wygląda to nawet fajnie jak tu. Ale jak by nie patrzeć jest to odejście od normy. Normalnie tak nie wygląda świerk srebrzysty lub srebrny. Ale też nie wygląda tak jak u Ciebie na renderze, abstrahując od tego że na renderze na pewno to nie jest świerk. Może istnieje jakaś inna odmiana drzew których igły są takim kolorze, ja się z tym nie spotkałem.

Napisano

to tak żeby podtrzymać trend zieleniny bez ładu i składu.

 

zielen_prywatny.jpg

 

DOF i korekta kolorów w photoshopie, tak samo jak lekka zmiana w trawniku (to ostatnie bo mnie Pionix zdołował a nie chciało mi się czekać na kolejny render z geometryczną trawą).

Napisano (edytowane)

Bonifatz, oświetlenie masz jakieś szare, brak zróżnicowania kolorów na ciepłe w słońcu i chłodne w cieniu. Render wygląda na przybrudzony. Trawa fajna ale za ciemna jak na wizkę w słońcu. Drzewa w tle jak być dał z foto to mogłoby dodać realizmu , samochód można też dać ciekawszy albo w lepszych materiałach bo ten wygląda średnio. Spróbowałbym z inną ogniskową kamery i bardziej z bliska żeby zbiegi nie były takie spłaszczone.

poza tym ok.

Żeby nie było że tylko komentuję, wizka sprzed paru miesięcy:

Cyprys_3_w1.jpg

 

Loki, super zieleń, coraz lepiej ci idzie. gratuluję

Edytowane przez siwy
Napisano
pionix właśnie stałeś się dla mnie liderem - trawy ! Wygląda to bardzo ładnie.

 

Pionix dilerem trawy! :D

 

Loki: jakieś te rendery u Ciebie strasznie wypłukane z kolorów, daj jakiś kolor temu słońcu, bo wygląda jakby było białe, troszkę podbij kontrast i zieleń... taka sugestia. ;)

 

Sz

Napisano

U mnie jest nasycone to i to nieźle, może troche za bardzo w niebieski wpada, ale w sumie taki był zamiar.

 

Tak czy inaczej, pressenter albo ja mam za dużą saturację na na monitorze, albo Ty masz troche za bardzo zdesaturowany monitor. Niech się kilka osób wypowie, zobaczymy kto powinien poprawić ustawienia monitora :)

 

Siwy - fajnie wyszły te drzewa w tle u Ciebie. Ogólnie też git wizka. (no może poza skalą tych sosen całkiem w tle, bo w porównaniu z tym domkiem z tyłu wyglądają bardziej na sekwoje niż sosny :)

Napisano

pionix - swietna trawa!

loki - tez bardzo fajnie trawa wyszla

siwy - bardzo fajny render, ale drzewa w tle zdają się być oswietlone z innej strony niż wskazuje na to cień drzewa na pierwszym planie

..a odemnie test pierwszego planu..w tle na razie bieda..

smokc.jpg

Napisano

a ja dalej vraya się ucze. :) po przejściu z mentala pierwsze podstawowe spostrzeżenie: woooow jak szybko :D

 

biuro22.jpg

 

biuro21.jpg

 

na ścianach schematy radzieckiej rakiety jakby ktoś chciał sobie zbudować :P

Napisano (edytowane)

pressenter - fajny dywan. Też żem ciekaw jak zrobiony :)

Loki - ty mnie za to dołujesz żywopłotem ;)

chudy - coraz lepiej to wygląda. Może ciekawy efekt byłby jakbyś wywalił słońce, światło z nieba dał mocno niebieskie i niezbyt mocne a lampy niech świecą mocnym ciepłym światłem.

 

Co do mojego dilowania grassem to winien jestem po tak pozytywnym odbiorze z waszej strony pokazać coś więcej od strony technicznej. Zatem dla zainteresowanych:

bazowałem na tych dwóch tutkach

http://vray.info/tutorials/grass/

http://vray.info/tutorials/grass/part2.asp - fajny przepis na materiał.

 

Elementy z których składa się trawa. Główn trawa to ta ciemniejsza po prawej.

efb4616595e559bam.jpg

 

Teren na którym była siana trawa

4f82d40c78f5fec4m.jpg

 

Ograniczenie pola trawy - bez tego trawa posiana byłaby na całym terenie.

4dbd85518ed4b04dm.jpg

 

Posiana trawa (wyświetla się co 6 element trawy)

184848c63c97ea9dm.jpg

 

Render info

c24bbf3c65e8da33m.jpg

 

Ustawienia GwPlantera

cf6388ee993e73f2m.jpg

Edytowane przez pionix
Napisano

w sumie rzadka ta pojedyńcza kempka trawy. Myślałem, że będzie dużo gęstsza bo wygląda na naprawdę wypasioną łąke :). A jeszcze pytanie co do ground wiza. To wersja Lite czy pełna?

Napisano
zdradzisz jak sierściucha robiłeś ?

 

pressenter - fajny dywan. Też żem ciekaw jak zrobiony :)

 

A to akurat jest całkiem proste. Hair & Fur, troszkę poprzestawiane włosie przy użyciu szczoty, konwersja do mesh, i voila. Ma toto 6mln poly, ale komputer jakoś postanowił tego nie zauważać, i zużycie ramu skoczyło mi tylko o jakieś 300MB wyżej. ;)

 

Sz.

Napisano

pionix: mam kilka pytań:

1. ile trwa proces siania (chodzi mi o długość czasu od wciśnięcia przysłowiowego przycisku "start" czy coś tam co jest w tym GW)

 

2.Czy to są normalne obiekty proxy, czy GW coś z nimi robi (masz dużo tych obiektów - czy scena zaczyna mocno zamulać po rozsianiu)?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności