Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zauważ, że nie pytam tylko sobie głośno myślę :)

Zresztą sami prawie to napisali ;)

 

A narażać się nikomu nie chcę, lubie CDPR, seriously :)

  • Odpowiedzi 496
  • Wyświetleń 168,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A, no dzięki za wyczerpującą odpowiedź:D

 

A z innej beczki, czym mara ma się narazić cdp komentując informacje prasowe?:p

Napisano

Hehe, no i "narazic sie" to brzmi tak jakby cdp bylo organizacja przestepcza. Juz lepiej brzmialoby "podpasc":).

Napisano

szkoda bo po tak szumnych zapowidziach sledziłem losy They'a choc od długiego czasu było juz cicho o tej gierze

Napisano

No niestety, takie są prawa rynku. Projekty o zbyt dużym wskaźniku ryzyka zostają opuszczane. Tak jest i będzie.

Napisano

Kurcze ładnie się to They prezentowało na screenach, aczkolwiek sama rozgrywka i pomysł jakby wtórny po Hellgate London na pierwszy rzut oka :p Swoja droga piszecie o tym NDA na demorealach, rozumiem, że to materiały tworzone do gier/aplikacji, które jeszcze nie zostały wydane. Swoja droga szkoda, że dzień ma tylko 24h, a świat nie kończy się jedynie na 3D, bo wtedy Pain coś pewnie by po godzinach sobie dłubał i by miał spokój. Ahh a jak już o tym mowa, to niech ktoś z was profesjonalistów powie, jak to jest z nastawieniem do tworzenia czegoś dla siebie, gdy już się siedzi te 8h dziennie nad czymś podobnym w robocie?

Napisano

Bardzo sie nie chce, przynajmniej w moim przypadku;)

 

Tylko ze w idealnych warunkach w pracy robi sie to, co sie lubi, co robiloby sie po pracy. Nie ma wiec potrzeby pracy po pracy;)

Edytowane przez Reanimator

Napisano

Robienie czegoś po godzinach, będąc zatrudnionym na stałe, przeważnie występuje w przypadkach gdy ktoś nie jest w pełni zadowolony z tego co robi w firmie lub chce pracować gdzieś indziej. Więc gdy w grę nie wchodzi ego i ambicje, to dłubanie czegoś po pracy zdarza się na prawdę rzadko. Zwłaszcza, że często w pracy siedzi się 8-10h. A to z powodu złej organizacji pracy lub po prostu crunch time-ów.

To nie jest oczywiście zasada sprawdzająca się zawsze, lecz w wyżej wymienionych warunkach, aby pozbawić się jakiejkolwiek socjalnej części swojego życia - musisz mieć ku temu poważny powód.

Pozdr

Napisano

O matko jak mam odpalic Mayke po robocie to mnie na wymioty zbiera, poważnie! :D

A wiem że są tacy ludzie co po całym dniu ciężkiej roboty dłubią dla siebie bo lubią - myślę że to bardzo pozytywny objaw jakiejś choroby psychicznej albo co najmniej uzależnienia od machania viewportem ;P

 

Tylko mi tu we mnie nie rzucać obierkami, wiem że wszyscy kochacie to co robicie itp, ja też to kocham, kocham też jeździć samochodem, ale jakbym miał tylko jeździć na zmianę ze spaniem to chyba bym się powiesił :P

 

dzizas, jak ja potrzebuje wakacji po ostatnim crunchu... No ale jeszcze tylko tydzień...

Napisano

Dzięki, to już nawet nie pytam czy robotę zabieracie do domu :D

Ah biedny Reanimator, jak warna dać to się znalazł moderator, a jak przenieść temat z GameArtu o flashu do WebArtu to już go nie było.

Dobra, ale jak już się pytam to was trochę pomęczę. Czy u was znalezienie pracy w GameArt wiązało się z przeprowadzką? Jakieś okresy próbne na zlecenie? Mieszkanie przez 3 miesiące po hotelach robotniczych w czasie gdy firma was testowała? (ehh człowiek miał ten fart, że się urodził na zadupiu :D )

Napisano

kiedyś jeden ze współpracowników powiedział coś w tym stylu:

 

Kiedyś robiłem gry i to było moje hobby. Teraz robię gry w pracy i... nie mam już hobby.

 

Coś w tym jest, ciężko robić to samo zawodowo i hobbystycznie.

 

Osobiście radzę sobie w ten sposób. Zarabiam w Blenderze i Photoshopie (modele, levele do gier) a po pracy dalej zajmuje się grami ale projektując mechanikę, czyli dalej gamedev ale całkiem inna aktywność. Powoli projektowanie mechaniki staje się moją pracą więc chyba muszę zacząć programować :D

Napisano

2 firmy, dwie przeprowadzki ,raz do Kraka, raz do Bydzi, spod Szczecina. Okres probny na zlecenie zdaje mi sie odpada. Czasami firmy pomagaja w relokacji, czasami nie. W jaki sposob to tez zalezy. Niektore maja 'mieszkania' firmowe na wystartowanie... 3mc testu tez nie zawsze sie zdarza, kwestia dogadania, choc pewnie tez expa w branzy.

 

Konras, ja tez z zadupia, uszy do gory, w swiat go gogo

Napisano

Ja zawsze sie przeprowadzalem, gdy zmienialem prace. Najpierw do Wroclawia, pozniej do Krakowa, na koncu do Warszawy.

 

Trzeba byc mobilnym niestety.

Napisano

Taa, macie chyba racje, musze tylko zebrac wszelakie swe prace w jedna całość. Ciągle mi tylko chodzi jedna myśl po głowie, mianowicie, że technicznie modele me są do pupy:D, ott ale ostatecznie nic się nie stanie, jak na początek tworzyć będę chociażby modele pod gry na komórki :D

Musze tylko wybić sobie z głowy idiotyzmy i w końcu gdzieś wysłać CV :D (kiedyś)

Napisano

Kazdy od czegos zaczyna, kazdy zdobywa doswiadczenie w praktyce.

Pracownik czesto pokazuje pazur dopiero na miejscu, jak chwile popracuje i jest dobrze pokierowany.

 

Na pocieszenie powiem Ci, ze ja zaczynalem od szparowania jezuskow do kartek okolicznosciowych i malowania ilustracji na zaproszenia slubne, strony flashowe, pozniej robilem okladki do gier, az w koncu same gry i animacje do reklam ;)

 

Takze rob swoje, nie zrazaj sie i byle do przodu:)

Napisano

modelowanie dla sie a dla gry to jednak roznica. i chyba pracodawca potencjalny zdaje sobie sprawe z tego. ale spoko, kwestia kilku modeli i gra szafa

Napisano

wrzucam parę linków do firm o których chyba nie było jeszcze wspominane w tym wątku

 

Warszawa http://www.sleepwalker-games.com/

Kraków http://www.gamelab.eu/

Szczecin http://www.exorstudios.com/ http://www.zombiedriver.com/news.php5

Katowice http://www.spectralgames.com/

Poznań http://www.city-interactive.com/ (nowy oddział)

 

jeszcze się z pracą nie ogłaszają ale IMO warto śledzić

Napisano

hej, ofca - jak zależy Ci na pracy w Szczecinie to zawsze możesz się zastanowić nad wysłaniem zgłoszenia do http://www.game-lion.com/ super ambitnych gier to może nie robią ale dobrze przędą

 

no chyba, że po prostu kibicujesz Zombie Driverowi :)

Napisano

o Gamelionie wiem wiem, poki co prace mam i nie narzekam. ale Zombie Driver FUL WYPAS, tak tez jak graficznei czy rozgrywkowo sie zdaje. najs...

 

no i pochodze z okolic Szczecina ;D

Napisano

ooo Zombie Driver jest polski :) ostatnio jak przeglądałem projekty na Ogre3D to obczaiłem ten tytuł :)

Napisano

Zombie Driver !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) kurde zawsze chcialem zrobic swoja gre w stylu death rally, szkoda ze tylko sie zabija zombiakow fajnie by bylo sie poscigac jeszcze :D ale pro gierka niezla grafa i fizyka :D az dziw bierze ze na fizyksie :D

Edytowane przez Adek

Napisano

Zombie Driver debest!!!

Napisano

Ktos sie orientuje cos na temat studia 2kCzech? To ci od mafi2 .KIedys mialem jakies tam info o nich ale nie wiem na ile jest to aktualne.

Napisano

Szczerze powiedziawszy niektórzy z Was dramatyzują, że mało umieją i mają juz 18 lat. Ja mam 21 i szczerze powiedziawszy czuje sie bardzo słabo. Lecz dobrze, że trafiłem na to forum bo motywacji jest dostatek. Biorę się do pracy więc :))

Napisano

Yo.

 

Macie może znajomych pracujących w Szwecji bądź w Hiszpanii ?

Napisano
Yo.

 

Macie może znajomych pracujących w Szwecji bądź w Hiszpanii ?

 

Znam kilku ludzi z dawnego szwedzkiego DICE i 2 ludzi z IO. Co dokładnie chcesz wiedzieć?

Napisano

Yo

 

Głównie chodzi mi o jakiś kontakt do nich - chciałbym pogadać na temat zatrudnienia, warunków życia itd

 

Czas znaleźć pracę byle nie na wyspach ;)

 

Jakby ktoś miał jeszcze jakiś znajomych w szwecji i hiszpanii(wsumie Australia i USA też wchodzą w gre ;)) piszcie może już na PM

 

Pozdro

Napisano

Witam. Może niedokładnie ten wątek, ale pośrednio.

Czy któryś z Kolegów orientuje się może, jakie są średnie stawki za animację postaci do gier w Polsce i poza? Chodzi mi o pracę na freelance. Na sieci ciężko coś znaleźć (może tajemnica biznesowa ;). Jedyny cennik na jaki napotkałem to Keyframing - $100-$250/second, a obróbka Motion Capture - $100-$150/second. To oferta firmy outsourcowej z Zachodu.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje.

Edytowane przez fps

Napisano

200 zyla za animacje jakoś tak drzewiej bywało na wolnym lansie. Oczywiście zależne od długości ta cena to tak do 100 klatek.

Napisano

Dzięki wielkie za odpowiedź, hrydek!

Czy ktoś jeszcze ma może informacje na temat wyceny animacji postaci do gier?

Napisano

A ja mam pytanie jak to jest z pracą a skończonymi szkołami?

Liczmy gość numer jeden skończył zwykłe liceum potem poszedł na filologię angielską a drugi skończył np liceum plastyczne i poszedł np na architekturę albo asp.

Liczmy że poziom umiejętności mają teoretycznie ten sam, który ma większe szanse na znalezienie pracy w branży?

 

Jeśli było to przepraszam ale nie przeglądałem wszystkich stron tylko kilka ostatnich.

Edytowane przez Elvans

Napisano

Elvans trochę dziwne pytanie.

Załóżmy, że stoi przed Tobą tych dwóch kolesi i szef /przyszły pracodawca/ powie:

- co to podłoga podniesiona, ościeżnica, cokół, attyka itp.

 

Albo powie:

-przynieś mi katalog ścian osłonowych, aluminium, baterii, białego montażu, suchego jastrychu

- narysuj detal ściany attykowej, cokołu itp

 

To kto ma większe szanse?

 

I na pewno nie mają tego samego poziomu, nawet obycie na studiach bardzo dużo daje, znajomość trendów, designu, architektów.

Napisano

Ale co ma architektura do gamedevu? :)

Według mnie mają bardzo zbliżone, jeśli nie takie same szanse.

Napisano

Abell

Wygra ten który zrobi to o co chce szef? I problem bedzie nagle gdy oboje zrobią to co chce szef a miejsce jest jedno. Tylko raczej gość z firmy robiącej gry nie zapyta kogoś o katalog aluminium, białego montażu czy tam ceramiki budowlanej.

 

RA

Coś tam na 100% ma ; p

Napisano
[...] Tylko raczej gość z firmy robiącej gry nie zapyta kogoś o katalog aluminium, białego montażu czy tam ceramiki budowlanej. [...]
I o to, i oto, i oto. ;)

Stąd to moje (wydaje mi się) retoryczne pytanie.

Przy modelowaniu arch. w gamedevie ważne jest raczej czy potrafisz szukać odpowiednich referencji, czy rozumiesz to co zebrałeś i jak zawsze trochę logicznego myślenia.

Napisano

Imho zeby zaprojektowac fajna rzecz trzeba sie na tym znac, nie wystarczy zerznac z fotki.

 

Szkoly "projektowe" przydaja sie chyba najbardziej concepciarzom. Reszta robi pod ich projekty, ale pewnie przy realizacji tez warto wiedziec co i dlaczego:)

Napisano

Wykształcenie nie ma żadnego znaczenia w gamedevie. Portfolio, doświadczenie i opinie innych ludzi z którymi sie pracowało mają.

Napisano

tru, mialem za soba dwie takowe rozmowy, pytania padaly na ten temat, no pytanie, lae tylko po to by upewnic sie ze nie bedzie to kolidowalo z praca.

 

hmm, swego czasu przy piwku z prezesem, zapytalem czy wolalby zatrudnic kogos po studiach, a ze slabym folio niz kogos powiedzmy po podstawowce ze konkretnym folio. Nie musze chyba mowic jaka byla odpowiedz.

Napisano

Z drugiej strony ludzie po podstawówce w dzisiejszych czasach nie reprezentują sobą jakiegoś niesamowitego poziomu intelektualnego. Gdybym miał kogokolwiek zatrudnić to na pewno zatrudniłbym osobę po/na studiach. Zresztą, to nie tylko moja opinia.

Napisano

Gdyby oboje mieli ten sam "poziom", to by znaczylo, ze albo anglista jest geniuszem, albo artysta jest kiepski.

 

Na pewno w tej branzy przydaje sie wyksztalcenie zwiazane z ogolnie pojeta grafika. Nie mowie o papierze, ale umiejetnosciach, ktore daje. Ale papier dodatkowo tez cos daje.

W Polsce przy zatrudnianiu to nie ma takiego znaczenia, ale bedzie z czasem nabierac. Na zachodze coraz trudniej przebic sie bez szkoly. Sporo ogloszen wymaga wrecz ukonczonego artystycznego kierunku. Przy wyzszych pozycjach typu lead czy art manager, bez tego jest ciezko cos dostac.

Napisano

Poogladajcie sobie oferty pracy z takich firm jak Blizzard na przyklad - 3D Character Artist, 3D Environment Artist, Lead 3D Character Artist, Lead 3D Environment Artist - w zadnej ofercie nie dopatrzylem sie slowa o skonczonych szkolach. Co ciekawe - wyksztalcenie nie wystepuje nigdzie.. Nie tylko w w wymaganiach ale nawet w dodatkowych plusach :D Z drugiej strony nie wyobrazam sobie kolesia po podstawowie z ogromna wiedza i znakomitym portfolio - ale jesli taki sie jakims cudem trafi to ma szanse na robote ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności